Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arianna1983 schreef:De chauffeur heeft vaker met dit paard gereden, ze is twee keer met het paard op ruitervakantie geweest. De chauffeur heeft zelf ook niet een gemakkelijk paardje, dus die rijdt echt heel rustig en goed. Ze heeft veel ervaring met trailerrijden zeg maar.
MlieZ88 schreef:naar huis rijden lijkt mij geen optie. het is in de veluwe en wij wonen in katwijk (aan zee)
al zou er op de heenweg iets raars zijn gebeur (wat niet het geval is) dan is dat toch niet op te losse VOOR dat het paard erin staat... of denk je dat die info helpt bij het laden in de trailer
MlieZ88 schreef:ook al geprobeerd
Zonnetje81 schreef:Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!
chocobroodje schreef:Zonnetje81 schreef:Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!
Jupzelfs mijn veulens liepen zo de vrachtwagen op! Dat scheelt echt enorm. Dat het steiler is merkt een paard niet, wel dat er veel meer licht is en veel ruimer dus minder bedreigend.
Arianna1983 schreef:Hallo bokkers,
Wat vinden jullie van deze 'casus':
Een paar vriendinnen van me moesten hun paard op vreemd terrein in de 1,5 paards trailer laden.
Ze zijn in totaal 10 uur bezig geweest om het paard erin te krijgen, wat niet lukte.
Het paard staat nu op het land, en morgen proberen ze het weer.
Het laden hebben ze op rustige manieren gedaan, met twee longeerlijnen naast de trailer. In het verleden ging het trailerladen nooit makkelijk, maar uiteindelijk ging het paard er binnen een half uur in. Ook hebben ze een trailerlaadcursus gedaan. Alle vaardigheden die ze daar geleerd hebben, hielpen nu niet.
Wie heeft dit eens meegemaakt, en hoe is het opgelost? Hebben jullie ideeen? Het paard is erg bang, ging uithalen, omhoogkomen wat natuurlijk gevaarlijk is. Ze heeft ook een paar uur geweigerd een stap te zetten.
Er is ook om de paar uur gepauzeerd om het paard even tot rust te laten komen. Ook heeft ze een middeltje gekregen speciaal voor trailerladen om rustig te worden (homeopatisch) maar dit had ook geen effect. Graag jullie ideeen, want ik vind het zo sneu voor ze!
Groetjes
amillia schreef:Zonnetje81 schreef:Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!
maar dan nog, als er niets gebeurt is onderweg dan is dit gedrag gewoon gekl**t waar korte mette mee gemaakt moet worden, die ruimte heeft alleen effect op paarden met angst

Heeft wel lang geduurd, maar uiteindelijk heb je ook wat
.. ik moet er niet aan denken zo lang te staan om te laden hupsa ervoor en erop niet zeuren ..Ik kan me al dood ergeren aan mensen die lopen te duwen trekken brokjes voer slaan enz enz op wedstrijd met hun paard of pony om die dieren op de trailer te krijgen .. Zo zou ik niet weg willen hoor !!MlieZ88 schreef:Ankiejj: trust me, als een paard neit wilt gaatie ook niet voor wat korrels biks een trailer in hoor...
bovendien; als het dan is gras eten (in het weiland waar jij het over hebt) of biks eten EN DAN OOK de trailer in.. kiestie wel voor gras