na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:44

ja zeker, daar zeg ik ook niks over ;)

Amanda_T

Re: na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:50

Dan heb je wel heel erg veel geduld als je na 10 uur nog niet helemaal uit je dak bent gegaan. Ik zou ze na een half uur klooien (dus niet uit angst) al een keer goed op d'r flikker geven..Dan maar op de harde manier....

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:54

ook al geprobeerd ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:56

Je hebt in mijn ogen nu 2 keuzes. Of je zet paard terug in de wei laat een DA komen en laat hem sederen en dan de trailer/vrachtwagen op (waar een vrachtwagen me zeker nu een betere optie lijkt), of je gaat morgen het paard onder het zadel naar huis rijden. Dit is zo gigantisch geescaleerd er zit nu zoveel druk en spanning achter......

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:59

Arianna1983 schreef:
De chauffeur heeft vaker met dit paard gereden, ze is twee keer met het paard op ruitervakantie geweest. De chauffeur heeft zelf ook niet een gemakkelijk paardje, dus die rijdt echt heel rustig en goed. Ze heeft veel ervaring met trailerrijden zeg maar.

en onderweg is er niets raars gebeurt?

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:01

naar huis rijden lijkt mij geen optie. het is in de veluwe en wij wonen in katwijk (aan zee)

al zou er op de heenweg iets raars zijn gebeur (wat niet het geval is) dan is dat toch niet op te losse VOOR dat het paard erin staat... of denk je dat die info helpt bij het laden in de trailer :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:04

MlieZ88 schreef:
naar huis rijden lijkt mij geen optie. het is in de veluwe en wij wonen in katwijk (aan zee)

al zou er op de heenweg iets raars zijn gebeur (wat niet het geval is) dan is dat toch niet op te losse VOOR dat het paard erin staat... of denk je dat die info helpt bij het laden in de trailer :)

Dan zou ik een paardenvrachtwagen gaan regelen, veel paarden met trailerangst lopen wel een vrachtwagen op! En ik zou ook een DA gaan overwegen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:05

Voor 120 euro regel je transport op een grote vrachtwagen. Die mannen hebben ook wel wat ervaring. Die brengen door heel Nl (en buiten?) alle paarden van A naar B.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-05-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:06

Heb je vandaag al gereden? Misschien dat het helpt als ontspanning/afleiding? Kan ze even haar frustraties kwijt en als je terug komt hop de vrachtwagen op.

amillia

MlieZ88 schreef:
ook al geprobeerd ;)

dan ben je niet hard genoeg geweest, wat is hard voor jou?

en op een vrachtwagen laden is moeilijker omdat de laadklep steiler en korter is, en een vrachtwagen is hoger dus absoluut geen garantie op verbetering
Laatst bijgewerkt door amillia op 11-05-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Vrachtwagen is ruimer/opener/breder. Dus dat is echt hoor!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:07

Update: net een van de laders gesproken ;) er komt een DA bij over 2 uur en dan gaat ze een spuitje krijgen. Hopelijk gaat het paardje dan wel de trailer in!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:08

Zonnetje81 schreef:

Jup :j zelfs mijn veulens liepen zo de vrachtwagen op! Dat scheelt echt enorm. Dat het steiler is merkt een paard niet, wel dat er veel meer licht is en veel ruimer dus minder bedreigend.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:09

Zonnetje81 schreef:

maar dan nog, als er niets gebeurt is onderweg dan is dit gedrag gewoon gekl**t waar korte mette mee gemaakt moet worden, die ruimte heeft alleen effect op paarden met angst

chocobroodje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Jup :j zelfs mijn veulens liepen zo de vrachtwagen op! Dat scheelt echt enorm. Dat het steiler is merkt een paard niet, wel dat er veel meer licht is en veel ruimer dus minder bedreigend.

Denk je echt dat paarden dom zijn? Tuurlijk zien ze dat het steiler is anders kunnen ze toch de nodige kracht etc om boven te komen niet inschatten?
Laatst bijgewerkt door amillia op 11-05-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:10

Arianna1983 schreef:
Update: net een van de laders gesproken ;) er komt een DA bij over 2 uur en dan gaat ze een spuitje krijgen. Hopelijk gaat het paardje dan wel de trailer in!

Nadeel is dat ze zo suf kan worden dat het niet lukt of ze is nog te wakker....maar hopelijk gaat het lukken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:10

amillia schreef:
Zonnetje81 schreef:

maar dan nog, als er niets gebeurt is onderweg dan is dit gedrag gewoon gekl**t waar korte mette mee gemaakt moet worden, die ruimte heeft alleen effect op paarden met angst

Ow daar ben ik het met je eens!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:11

o das mooi arianna
maar WEER een hele dag geduurd!
gek paard...

hoop dat ze wel ff wachten met rijden dan.
gehoord dat een paard dan zijn evenwicht moeilijk kan bewaren als hij gesedeerd is, toch?
Laatst bijgewerkt door MlieZ88 op 11-05-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ankiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:12

trailer in het weiland zetten en je paard hierin voeren.
Dus zet een bak met zijn brok in de trailer zodat als hij wil eten de trailer in moet.

Werkt goed, en geloof me, uiteindelijk willen ze echt wel eten!

Arianna1983 schreef:
Hallo bokkers,

Wat vinden jullie van deze 'casus':
Een paar vriendinnen van me moesten hun paard op vreemd terrein in de 1,5 paards trailer laden.
Ze zijn in totaal 10 uur bezig geweest om het paard erin te krijgen, wat niet lukte.
Het paard staat nu op het land, en morgen proberen ze het weer.
Het laden hebben ze op rustige manieren gedaan, met twee longeerlijnen naast de trailer. In het verleden ging het trailerladen nooit makkelijk, maar uiteindelijk ging het paard er binnen een half uur in. Ook hebben ze een trailerlaadcursus gedaan. Alle vaardigheden die ze daar geleerd hebben, hielpen nu niet.
Wie heeft dit eens meegemaakt, en hoe is het opgelost? Hebben jullie ideeen? Het paard is erg bang, ging uithalen, omhoogkomen wat natuurlijk gevaarlijk is. Ze heeft ook een paar uur geweigerd een stap te zetten.
Er is ook om de paar uur gepauzeerd om het paard even tot rust te laten komen. Ook heeft ze een middeltje gekregen speciaal voor trailerladen om rustig te worden (homeopatisch) maar dit had ook geen effect. Graag jullie ideeen, want ik vind het zo sneu voor ze!

Groetjes

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:12

Mijn verkochte pony wilde ook absoluut de trailer niet op. Na anderhalf uur lief en minder lief proberen heeft hij een praam op gekregen en zo de trailer ingeschoven. Stang erachter klep dicht en weggereden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:13

amillia schreef:
Zonnetje81 schreef:

Maar wat wil je doen dan? Hem de trailer inrammen? Ik denk na 10 uur proberen dat alle vriendelijke methodes wel zijn geprobeerd. Dus het is nu gewoon een kwestie van thuis komen en daar aan je probleem gaan werken. En dat thuiskomen zou ik nu met een vrachtwagen proberen.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:14

Ankiejj: trust me, als een paard neit wilt gaatie ook niet voor wat korrels biks een trailer in hoor...
bovendien; als het dan is gras eten (in het weiland waar jij het over hebt) of biks eten EN DAN OOK de trailer in.. kiestie wel voor gras ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:16

Paard van mijn moeder vond het ook doodeng, ging er NIET in en zweete zich dood. Uiteindelijk heeft ze hem eerst dichtbij de trailer gelongeerd en steeds iets dichterbij totdat hij er, wanneer hij er zelf klaar voor was, inging. Voorin een lekker net met hooi en wortels om zijn poging te belonen en nu gaat het goed :) Heeft wel lang geduurd, maar uiteindelijk heb je ook wat :D

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:18

10 uur doen over laden ... jeutje die van ons lopen eigenlijk allemaal vanzelf op en af de trailer ik vertel ze altijd dat het gewoon een rijdende stal is :D .. ik moet er niet aan denken zo lang te staan om te laden hupsa ervoor en erop niet zeuren ..Ik kan me al dood ergeren aan mensen die lopen te duwen trekken brokjes voer slaan enz enz op wedstrijd met hun paard of pony om die dieren op de trailer te krijgen .. Zo zou ik niet weg willen hoor !!

Met jonge paarden hier op het bedrijf zijn we vaak ook zo klaar zonder te veel gedoe staan ze vaak zo op de trailer of vrachtwagen .

Ankiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:22

slimmerik, je snapt zelf natuurlijk ook wel een weiland zonder gras.
Ervaren mensen die helpen met dit soort probleempaarden kiezen hier ook voor als een van de oplossingen.

het valt me zo op dat iedereen elkaar alleen maar probeerd af te zeiken op dit forum..

MlieZ88 schreef:
Ankiejj: trust me, als een paard neit wilt gaatie ook niet voor wat korrels biks een trailer in hoor...
bovendien; als het dan is gras eten (in het weiland waar jij het over hebt) of biks eten EN DAN OOK de trailer in.. kiestie wel voor gras ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:22

Ze komt omhoog en slaat ook nog?

Ik zou geloof ik na 10 uur echt de zweep erop kapot slaan :o