Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ben ik de enige die dit echt te gek voor woorden vind? Waar gaat dit naar toe?
TheMagicLine schreef:Veel DA's vragen veel te veel. Ik heb nu een DA met "normale" prijzen, en hij is ook vakkundig op paardengebied... maar hij heeft het wel erg druk: geen wonder als je normale prijzen hanteert.
Mooi zou zijn om een keer een lijst op internet te publiceren van DA's en hun prijzen voor voorrijkosten, en prijzen voor de meest gangbare consulten. Zo kunnen mensen vergelijken en komt er wellicht wat meer beweging in prijzen (concurrentie).
Weet iemand of er richtlijnen bestaan voor prijzen dierenartsen? Of kunnen ze vragen wat ze willen?
Madeliefjes schreef:Nou ben ik wel benieuwd wie hier nou exact weet wat een dierenarts er aan over houdt?? Pas dan kan je er wat van zeggen. En de prijs van je dierenarts hangt van vele factoren af die moet je dan ook allemaal meewegen....
Madeliefjes schreef:Maar je weet het dus niet hoeveel ze er aan overhouden??!! Het zou je tegenvallen denk ik. En dan daarbij zijn dierenartsen vaak tweeverdieners waarvan de partner ook een goede baan heeft. En vergelijk bijvoorbeeld de huizenprijzen in nederland met die in duitsland. Ook een groot verschil. Dus das geen vergelijken vind ik met situaties in het buitenland.
En dan daarbij studenten betalen gewoon collegegeld en daarnaast zelf alle boeken en andere benodigdheden en dat is echt niet goedkoop ofzo!
... nooit meegemaakt? Nou ik wel, ik heb er zelf bijgestaan en het gezien, en niet bij 1 DA...
). Deze dierenartsen in loondienst, vaak parttimers, tweeverdieners, die bepalen de prijzen niet... de prijzen worden bepaald door hun baas-werkgever-dierenarts- of maatschap.... Wel is het vaak zo dat deze startende DA's later een eigen praktijk kopen of opbouwen. Met de huidige lage onroerendgoedprijzen hebben zij een groot voordeel.
amanda2 schreef:Ja het is tegenwoordig niet normaal meer.![]()
Ben voor mijn paard voor alle ziektenkosten verzekerd, met beperkt eigen risico, maar je gaat toch rekenen.
Bijvoorbeeld ik laat mijn (binnen-)katten niet meer elk jaar enten; wat ik vorige keer voor 2 katten €150 euro voor kwijt! Doen ze er niet eens een wormenkuur in, mag je zelf doen...
Je staat met 5 minuten weer buiten.
Nou heb ik het goed, maar ik snap dat veel mensen dit bedrag niet zomaar kunnen missen.
Ik snap dat er geen prijsafspraken gemaakt mogen worden, maar een maximuum prijs zou mij wel aanstaan.
TheMagicLine schreef:Jammer dat DA's voor alles waar paard of equi voor staat veel hogere prijzen hanteren... alles wat paard is... is duurder... Dezelfde DA's vragen veel minder voorrijkosten bij veehouders/boeren... ze kijken wel uit.
Madeliefjes schreef:Een paar jaar geleden stond diergeneeskunde op nummer 3 wat betreft roeping onder de academische studies. Nummer 1 van theoloog, dan psychiater en dan dierenarts. Dat schijnt een roeping te zijn. Van de academische studies stond ie wat inkomen betreft de derde van onderen met een hele rij beroepen erboven. Het probleem is alleen dat wij die inkomens vaak niet zien. Denk dat je schrikt. En ik blijf erbij, waarom mag een loodgieter meer verdienen dan een dierenarts?? Of krijgt de loodgieter ook schandalig betaald??
Marije_jiplover schreef:TheMagicLine schreef:Jammer dat DA's voor alles waar paard of equi voor staat veel hogere prijzen hanteren... alles wat paard is... is duurder... Dezelfde DA's vragen veel minder voorrijkosten bij veehouders/boeren... ze kijken wel uit.
Helaas is het zo, dat de paardeneigenaren het daar zelf naar maken.
Boeren bellen op normale tijden voor afspraken en als er voor spoed gebeld wordt, is het ook echt spoed.
Veel paardeneigenaren (let op, ik zeg niet alle) komen in de namiddag of avond bij hun paard en zien dan dat er iets mankeert en een dierenarts moet dan met spoed tijdens de dienst ernaartoe komen.
Tja, en een kreupel paard, daar kan ook prima een afspraak voor gemaakt worden een dag later (enkeling uitgezonderd). Net zoals de enting. Hoe moeilijk is het, om op tijd te kijken wanneer die verloopt?
Nee hoor, daar gaan we in de avond-uren de dierenarts voor bellen.
Dat soort dingen maakt, dat dierenartsen die zowel landbouwhuisdieren als paarden doen, aparte prijzen hanteren voor de verschillende sectoren.
En nogmaals, het staat je vrij een andere dierenarts te zoeken, die lagere prijzen hanteert.
Maar dierenartsen in loondienst hebben zeker weten geen vetpot, die verdienen gelijkwaardig als een loodgieter of timmerman. En dat terwijl er toch een academische studie achter zit.
Ja hij kwam wel met de auto.