Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:21

probleem is dat het te ver is om te wandelen , daar de pony een hengstje is durft hij tijdens het wandelen aan de hand, wel eens in je nek springen :P Met de trailer ga ik hem halen maar dan moet ik die even gaan halen en die mens is niet altijd thuis. Volgens het juridisch loket moet ik gewoon wachten op haar brief, daarna een sms sturen dat ik hem volgende dag kom halen en het beste zou zijn (dat als zij in de brief zet dat ik de pony niet mee krijg) om direct de politie mee te nemen.
Ik moest langs komen zodra ik haar brief ontvangen heb. Als ik mijn pony nu ga halen, kan zij mij aanklagen omdat ik op haar terrein kom.
Ik krijg zo stilletjes het idee dat zij helemaal niet zuiver is zoals ze beweert. We waren wel vriendinnen maar wisten elkaars straatnamen niet ofzo. Ik ging altijd bij haar op bezoek dus weet ze me niet wonen.

rosja1

Re: Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:35

echt erg man. de politie wil je vast hiermee helpen. ik hoop echt dat het snel goedkomt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:37

yeye schreef:
probleem is dat het te ver is om te wandelen , daar de pony een hengstje is durft hij tijdens het wandelen aan de hand, wel eens in je nek springen :P Met de trailer ga ik hem halen maar dan moet ik die even gaan halen en die mens is niet altijd thuis. Volgens het juridisch loket moet ik gewoon wachten op haar brief, daarna een sms sturen dat ik hem volgende dag kom halen en het beste zou zijn (dat als zij in de brief zet dat ik de pony niet mee krijg) om direct de politie mee te nemen.
Ik moest langs komen zodra ik haar brief ontvangen heb. Als ik mijn pony nu ga halen, kan zij mij aanklagen omdat ik op haar terrein kom.
Ik krijg zo stilletjes het idee dat zij helemaal niet zuiver is zoals ze beweert. We waren wel vriendinnen maar wisten elkaars straatnamen niet ofzo. Ik ging altijd bij haar op bezoek dus weet ze me niet wonen.

Officieel woont er toch niemand???? Is het dus haar terrein niet, kan je er gewoon op gaan. Pony inladen en wegwezen.

Tegen de tijd dat je een brief hebt, kan pony allang het land uit zijn.

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:47

Ik hoop voor je dat je nu zo snel mogelijk je pony kan halen.
Ben helaas bang dat dit wel eens op een heel naar spelletje kan uitdraaien.
Dat die zogenaamde vriendin niet zuiver is dat is nu wel een feit he :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:21

pfft wat een gedoe! die da rekeningen zijn sowieso nogal tricky, maar dan nog.. t is jouw paard, als jij geen toestemming hebt gegeven voor een da bezoek én hebt aangegeven dat je er zelf achteraan wilde voor zijn gezondheid heeft ze geen enkel recht om er een da bij te halen..

verder... ja, het is idd haar terrein, maar ik begreep dat het aan huis is bij haar? en dat je daar wel vaker op bezoek bent geweest? zie dan niet in waarom je niet op het erf zou mogen komen om JOUW pony daar weg te halen... als ik de fiets van een vriendin in de achtertuin heb staan en zij komt die ophalen, is dat ook niet strafbaar :P het is dan immers haar fiets en daarbij heeft de ervaring haar geleerd dat ze welkom is op het terrein.

lekker ophalen die pony van je!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:27

amyz schreef:
pfft wat een gedoe! die da rekeningen zijn sowieso nogal tricky, maar dan nog.. t is jouw paard, als jij geen toestemming hebt gegeven voor een da bezoek én hebt aangegeven dat je er zelf achteraan wilde voor zijn gezondheid heeft ze geen enkel recht om er een da bij te halen..

verder... ja, het is idd haar terrein, maar ik begreep dat het aan huis is bij haar? en dat je daar wel vaker op bezoek bent geweest? zie dan niet in waarom je niet op het erf zou mogen komen om JOUW pony daar weg te halen... als ik de fiets van een vriendin in de achtertuin heb staan en zij komt die ophalen, is dat ook niet strafbaar :P het is dan immers haar fiets en daarbij heeft de ervaring haar geleerd dat ze welkom is op het terrein.

lekker ophalen die pony van je!

Ik was welkom op het terrein, tot vandaag natuurlijk en dat laat ze ook duidelijk weten door mij op netlog te blacklisten dus ben ik er officieel niet meer welkom. Kom ik dan wel op haar terrein dan kan zij mij natuurlijk wel aanklagen! Vandaag ga ik mijn pony niet meer halen en ik hoop eigenlijk dat er morgen een brief in de brievenbus zit zodat ik morgen naar het juridisch loket en de politie kan en dan neem ik de politie mee zodat zij geen kans krijgt om mij weg te sturen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:28

oei sorry, daar had ik even overheen gelezen... tsja, dan wordt het wat lastiger..

maar goed, je doet het iig goed door de politie in te schakelen, want ergens is het natuurlijk gewoon diefstal wat ze doet..

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:30

amyz schreef:
oei sorry, daar had ik even overheen gelezen... tsja, dan wordt het wat lastiger..

maar goed, je doet het iig goed door de politie in te schakelen, want ergens is het natuurlijk gewoon diefstal wat ze doet..

In zekere zin wel ja. :) ik kan niet anders doen dan wachten en hopeloos zenuwachtig zijn vandaag :(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:32

dan duurt wachten heel bijzonder lang...

hoe zit het eigenlijk uiteindelijk met die da kosten? of heb ik daar ook overheen gelezen :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:34

amyz schreef:
dan duurt wachten heel bijzonder lang...

hoe zit het eigenlijk uiteindelijk met die da kosten? of heb ik daar ook overheen gelezen :P

Juridisch loket zei dat de "oplichter" wel een deel van de kosten kan terug eisen maar nooit helemaal. Als zij morgen in haar brief zet dat ik die kosten moet betalen mag zij van mij de facturen inscannen en doorsturen en voor de rest op haar kop gaan staan!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:43

oh ik zou gek worden als ik niet bij mijn pony kon komen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:49

je hebt helemaal gelijk, super dat je naar t juridisch loket bent gegaan, weet je iig wat meer..

ik zou idd helemaal gestuiterd worden! zou desnoods de luchtmacht inschakelen om me met een helikopter af te zetten :P

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:53

Hey, ik lees nog altijd met je mee.
Als ik in jou schoenen had gestaan dan had ik die postbode die morgen bij jullie in de straat komt bijna overvallen :=
Wel goed van je dat je nu zo doorzet maar je mag best een wat harder worden hoor. Zo zielig vind ik haar niet en dat kind van der ook niet. Volgens mij vindt ze het alleen maar geweldig dat jij daar zo gevoelig voor bent en je daarom je pony daar laat staan.
Als ze die facturen inscand zou ik die maar eens goed controleren om te zien of alles wel klopt wat erop staat ;)
Toch nog niet zo'n gek idee om het juridisch loket erbij te halen he ;) Nu sta je veel sterker dan wanneer je het allemaal alleen had gedaan.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:57

Zillah_M schreef:
Als ik in jou schoenen had gestaan dan had ik die postbode die morgen bij jullie in de straat komt bijna overvallen :=
Wel goed van je dat je nu zo doorzet maar je mag best een wat harder worden hoor. Zo zielig vind ik haar niet en dat kind van der ook niet. Volgens mij vindt ze het alleen maar geweldig dat jij daar zo gevoelig voor bent en je daarom je pony daar laat staan.
Als ze die facturen inscand zou ik die maar eens goed controleren om te zien of alles wel klopt wat erop staat ;)
Toch nog niet zo'n gek idee om het juridisch loket erbij te halen he ;) Nu sta je veel sterker dan wanneer je het allemaal alleen had gedaan.

Ja dat was een heel goed idee! Zonder hun had ik nooit geweten wat ik moest doen en dan had er heel veel mis gegaan denk ik :P
Morgen om 7 uur ga ik al wachten op de postbode en ik kan niet beloven dat hij nog recht kan wandelen als hij terug vertrekt :D Ik weet dat ze aan het profiteren is maar ik ben daar echt zo zwak voor he!

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:58

yeye schreef:
Zillah_M schreef:

Ja dat was een heel goed idee! Zonder hun had ik nooit geweten wat ik moest doen en dan had er heel veel mis gegaan denk ik :P
Morgen om 7 uur ga ik al wachten op de postbode en ik kan niet beloven dat hij nog recht kan wandelen als hij terug vertrekt :D Ik weet dat ze aan het profiteren is maar ik ben daar echt zo zwak voor he!

Zet je oogkleppen dan eens op!!! :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:59

Zillah_M schreef:

Zet je oogkleppen dan eens op!!! :P[/quote]

HAHA!! Dan val ik misschien in slaap en dan ben je ook niet helemaal helder he :D ;)

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:01

[/quote]Zet je oogkleppen dan eens op!!! :P[/quote]

HAHA!! Dan val ik misschien in slaap en dan ben je ook niet helemaal helder he :D ;)[/quote]

Als je je oogkleppen goed opzet dan blijf je wakker en ben je minder gevoelig voor kleine zielige kinderen e.d. ;) :D

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:05

Ik ga dit even volgen en ben benieuwd of het loket je op weg heeft geholpen. Succes.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:20

Wat een vervelende situatie zeg! Goed dat je je pony terug gaat halen. Hopelijk is hij snel weer zichzelf :)

Als de 'vriendin' nu geen brief terug stuurt waarin ze zegt dat je hem niet terug mag hebben of dat ze akkoord gaat dat je hem op komt halen... hoe dan verder?
Mag je dan de 21e, volgens het juridisch loket, zo haar terrein opwandelen en hem meenemen of moet je dan de politie inschakelen om te kunnen gaan?

Ik duim in ieder geval hard voor je mee!! :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:35

Wat een rotsituatie, hoop dat je je pony snel weer terug hebt, sterkte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:20

yeye schreef:
Als ik mijn pony nu ga halen, kan zij mij aanklagen omdat ik op haar terrein kom

Nee hoor. Als zei de politie beld kan die hoogstends jou van haar terrein "afhalen".
Aangifte kun je pas doen als er een bordje "verboden toegang" staat.
Zo heb ik dat iig begrepen uit het verhaal van iemand die een persoon wou aanklagen omdat deze op zijn land kwam om zijn paarden "te aaien".

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 00:06

AndreaB schreef:
Wat een vervelende situatie zeg! Goed dat je je pony terug gaat halen. Hopelijk is hij snel weer zichzelf :)

Als de 'vriendin' nu geen brief terug stuurt waarin ze zegt dat je hem niet terug mag hebben of dat ze akkoord gaat dat je hem op komt halen... hoe dan verder?
Mag je dan de 21e, volgens het juridisch loket, zo haar terrein opwandelen en hem meenemen of moet je dan de politie inschakelen om te kunnen gaan?

Ik duim in ieder geval hard voor je mee!! :)

Daar heb je een punt :) Dat weet ik niet helemaal juist...Ik denk dat ik die dan gewoon kan gaan halen. Dat zal ik morgen even vragen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:32

Volgens mij wordt het tijd voor een boktmeeting bij jou pony in de straat :P

Helaas woon ik echt te ver anders was ik zekers gekomen.
Ik hoop dat je zonder al te veel problemen je pony kan ophalen. Die brief, ik vraag me af of ze die wel (meteen) verstuurd, het is ook een manier om jou zenuwachtig te krijgen.
Je kan je postbode beter een bakkie aanbieden, met de vraag of hij als eerste jou post in de bus wil gooien tot je de brief binnen heb hihi.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:29

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het voor dat je "vriendin" de brief kreeg ging. Als je naar zion ging moest je haar dan van te voren inlichten? of ging je gewoon uit eigen beweging naar zion toe? Hoe vaak per week kwam je bij zion?

Heeft ze tegen je gezegd dat je niet meer welkom bent.. Normaal gesproken zou je zeggen je bent hier niet welkom meer en neem gelijk je pony mee ik wil je hier nooit meer zien. En waarom kan ze je aanklagen?? (Behalve het feit dat je op haar terrein komt.) Het is toch jouw pony, jouw eigendom.. Ze kan je niet aanklagen volgens mij van "stelen" van je eigen pony.

Als ze jou op "haar" terrein weigert kan jij je pony niet verzorgen en verzaakt/ weigert zij het recht van het dier, op een goede verzorging.
En uit je openingpost op te maken geeft ze hem geen goed verzorging.. want dat is de reden dat je zion daar in eerste instantie wil weg halen.

Kan je niet eens bij het juridisch loket vragen hoe het zit om haar aan te klagen, wegens het toe-eigenen van jouw pony, het niet goed verzorgen en weigeren van medische zorg (mits je dat kan aantonen)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:39

Ik zou ook wel willen meedoen aan een boktmeeting maar woon in Friesland...wel een beetje ver weg jammer genoeg.