Kan ik een paard betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:04

amber2202 schreef:
Nee sorry..
Stalgeld etc kom je niet onder de 150..

Dat antwoord heeft de TS veel aan zeg......
Waar sta je met je paard, wat heb je allemaal voor die prijs etc etc.

Het kan wel degelijk, maar dan is het goed zoeken en niet te veel eisen willen stellen.
Verder je gezond verstand gebruiken.
Ik ben blij dat ik geen kapitalen uitgeef aan de paarden (al is het nog een redelijk groot bedrag)

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:22

Ligt eraan waar je het paard wil stallen ( bij een boer is goedkoper als pensionstalling)
maar 150 is wel weinig.

poepiej

Re: Kan ik een paard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 12:41

Niet in een dure pensionstalling in ieder geval. Het liefst bij een boer of ergens bij een particulier die er een paar heeft staan.
Groetjes Michelle.

BiancaSchutz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:55

In een ver verleden stonden mijn paarden ook bij een boer. Ik betaalde 35 euro voor een pony en 50 euro voor een paard. Werd er voor me gevoerd, ruime stal, weidegang en een longeerbak. Werden zelfs binnen en buiten gezet. Moest zelf voor het voer zorgen dus het kostte per maand bijna niks.

Je kunt altijd in je buurt rond vragen voor de stallinsgkosten. Je geeft aan dat je een potje hebt maar ik neem aan dat dat geen vetpot is gezien je verdiensten? Mijn ervaring heeft helaas geleerd dat het enorm op kan lopen. (Ik snap zelf niet waarom mensen altijd zo lang wachten met een kliniek of DA, tandarts e.d.) Je kan beter wachten tot je ruim voldoende verdiend (of staan je ouders garant?) en het paard optimaal kan onderhouden. Waarom ga je niet gewoon een paard leasen? Wel de lusten, weinig lasten...

Met een bedrag van 150 euro, ik zou het niet aandurven...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:03

Waarom zou het niet kunnen?
Als je gewoon niet veel eisen stelt aan de stalling of wat dan ook..

Toen mijn paard nog bij een boer stond betaalde ik €30 in de maand. Hoefsmid, entingen en wormkuren kun je dan wel van die andere €120 betalen en dat hoeft niet eens elke maand..
Wat je dan over houd kun je achter de hand houden voor onverwachte DA kosten.

Eerst betaalde ik wat voor de stalling, nu betaal ik niks meer omdat ze bij een vriendin staat, ik heb een behoorlijk bedrag gespaard voor onverwachte DA kosten en dit gaat al bijna 2 jaar goed, dus waarom zou het niet kunnen?

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:04

Nou ik betaal 42 euro per maand aan de stal en 7 euro voor de wei... dus nog geen 50 euro.. maar dan heb ik nog niet het stro,hooi en voer.. Als je dus een paardje hebt wat niet op een paar plakjes hooi en een halve schep brok dik word heb je een probleem. Dan red je het met 150 euro niet. Ik ben in totaal tussen de 180 en 200 euro kwijt en het meeste is voer en hooi! En dan heb ik de hoefsmit, wormkuren etc niet mee geteld!

Ik zou het dus ook niet doen! Wacht dan liever totdat je wel genoeg verdient voor een paardje te onderhouden. Dan kun je tenminste je paard alles geven wat hij/zij nodig heeft zonder iedere euro om te draaien! Want als je je paard uiteindelijk daarmee niet verzorgt krijgt dan doe je jezelf en het paard meer verdriet aan dan nodig is!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:46

stunning schreef:
Waarom zou het niet kunnen?
Als je gewoon niet veel eisen stelt aan de stalling of wat dan ook..

Toen mijn paard nog bij een boer stond betaalde ik €30 in de maand. Hoefsmid, entingen en wormkuren kun je dan wel van die andere €120 betalen en dat hoeft niet eens elke maand..
Wat je dan over houd kun je achter de hand houden voor onverwachte DA kosten.

Eerst betaalde ik wat voor de stalling, nu betaal ik niks meer omdat ze bij een vriendin staat, ik heb een behoorlijk bedrag gespaard voor onverwachte DA kosten en dit gaat al bijna 2 jaar goed, dus waarom zou het niet kunnen?

30,- per maand vind ik geen reprecentief bedrag hoor..
Hier mag je blij zijn als je daarvoor en shetlander mag stallen op alleen gras - wat imo hier dus ook zoeken is naar een spelt in een hooiberg.

Ik vind dat je met het stallen van je paard er rekening mee moet houden dat je zou moeten kunnen verhuizen met je paard. Als jij 1 plek heb gevonden waarbij je financieel het net kan redden en de andere stal-mogelijkheden zijn te duur...ga je bijzonder veel problemen krijgen als je daar weg wil of moet.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:20

Ik vind het €30 normaal voor alleen een stukje gras..
En met het rekening houden dat je opeens een duurdere stal op moet zoeken moet je gewoon zorgen dat je daar voor opspaard en geld daarvoor achter houdt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:25

stunning schreef:
Ik vind het €30 normaal voor alleen een stukje gras..
En met het rekening houden dat je opeens een duurdere stal op moet zoeken moet je gewoon zorgen dat je daar voor opspaard en geld daarvoor achter houdt.

Hoeveel gras?
Als je kijkt naar het onderhoud van de wei en de belasting, dan is 30,- pm echt niet kostendekkend.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:29

Ik zou het niet doen, zeker weten niet doen. Er is nu een topic, waar in staat wat een paard per jaar kost, kijk daar eens.

Mijn paard staat voor E100 in stalling, all in, maar toch ben ik minstens 3000 per jaar kwijt.

NIET DOEN. In mijn ogen ben je dan egoistisch, als je alleen voor jezelf een paard wilt, en niet goed nadenkt of genoeg verdient. Zoek dan liever een verzorgpaard!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:30

Nee als je het zo bekijkt niet..
Maar de boer waar ik mijn paard heb staan heeft zelf ook paarden en mijn paard staat daar gewoon voor €30 euro in de maand bij in, hij hoeft echt niet ineens meer belasting te betalen of heeft er meer werk van als mijn paard er bij in staat.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:32

denice schreef:
Ik zou het niet doen, zeker weten niet doen. Er is nu een topic, waar in staat wat een paard per jaar kost, kijk daar eens.

Mijn paard staat voor E100 in stalling, all in, maar toch ben ik minstens 3000 per jaar kwijt.

NIET DOEN. In mijn ogen ben je dan egoistisch, als je alleen voor jezelf een paard wilt, en niet goed nadenkt of genoeg verdient. Zoek dan liever een verzorgpaard!

Als je voor minder dan €150 in de maand een paard kunt houden ben je egoistisch en denk je niet genoeg na?
Sinds ik mijn paard heb is ze met sprongen vooruit gegaan.. Ze zit veel beter in haar vel en je kunt gewoon merken dat ze gelukkiger is. Terwijl ze hiervoor op een manege stond.. Vind ik idd ook heel egoistisch van mezelf..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:41

ik ben momenteel iets van 60 euro per maand kwijt.

pony staat 24/7 buiten samen met paard van vriendin.
brokken kopen we met zijn tweeën, en elke week halen we paar zakken oud brood bij de bakker.

dit zijn echter de maanden waar "niets gebeurt, van het voorjaar weer ontwormen en over paar weken moet mevrouw weer bekapt worden en de inentingen komen er ook weer aan.

150 euro per maand is alleen genoeg als je een goede spaarpot achter de hand hebt en IMO iemand waar je eventuele voerkosten en andere dingen kunt delen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:53

stunning schreef:
Maar de boer waar ik mijn paard heb staan heeft zelf ook paarden en mijn paard staat daar gewoon voor €30 euro in de maand bij in, hij hoeft echt niet ineens meer belasting te betalen of heeft er meer werk van als mijn paard er bij in staat.

reken er maar op dat de meeste boeren er wel wat meer voor willen hebben ;)
Ik zou iig geen vreemde personen op mijn erf willen voor zó weinig geld.Risico van het paard die schopt...risico dat iedereen wel eens een foutje maakt en bij iedereen gaat wel eens wat stuk, dan maak ik die liever alleen en anders moet het wel geld opleveren..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:23

superwoman schreef:
stunning schreef:

Ik zou iig geen vreemde personen op mijn erf willen voor zó weinig geld.Risico van het paard die schopt...risico dat iedereen wel eens een foutje maakt en bij iedereen gaat wel eens wat stuk, dan maak ik die liever alleen en anders moet het wel geld opleveren..

ik betaal ook 35 euro in de maand voor een grote wei en onbeperkt hooi.
de mensen die er een stal bij huren betalen 120 per maand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:05

minikatje schreef:

maar jij komt uit sprookjesland :P

Zonder dollen, hoop dat je wel inziet dat je heel goedkoop staat.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:22

superwoman schreef:
stunning schreef:

Dat zou best kunnen dat de meesten er meer voor willen hebben. Dan heb ik met dat gewoon geluk gehad.
Maar mijn punt was alleen dat als je gewoon goed zoekt en een beetje in de richting kijkt van een simpele boer die wat paarden heeft waar je het paard bij in kunt zetten dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn en dat het WEL onder €150 in de maand kan ;).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:51

superwoman schreef:
minikatje schreef:

maar jij komt uit sprookjesland :P

ik kan die man elke dag wel zoenen als ik de prijzen hier zie staan :o

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:52

als je zelf een stukje grond hebt kan het makkelijk :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:02

Citaat:

ik kan die man elke dag wel zoenen als ik de prijzen hier zie staan :o[/quote]

ff offtopic:
Waar ligt Sprookjesland :P, dan kom ik daar ook naartoe verhuizen :=

Ontopic:
Ik red het nu ook gemakkelijk met 100 euro in de maand omdat m'n paardje in de opfok staat.
Als ie eind volgend jaar naar een gewonen stal gaat wordt het al 175 per maand en dan heb ik alleen
nog maar stal en voer.
Bij een boer is het meestal erg goedkoop stallen dus dan moet het lukken met 150, maar moet je
wel met weinig tevreden zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:23

stunning schreef:
Dat zou best kunnen dat de meesten er meer voor willen hebben. Dan heb ik met dat gewoon geluk gehad.
Maar mijn punt was alleen dat als je gewoon goed zoekt en een beetje in de richting kijkt van een simpele boer die wat paarden heeft waar je het paard bij in kunt zetten dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn en dat het WEL onder €150 in de maand kan ;).

Het kan idd wel, maar je moet rekening houden met de gemiddelde stallingsprijs in je omgeving, zodat je niet afhankelijk bent.

@Obelix_Luna:hangt er vanaf wat voor stukje grond en hoe groot. weide-onderhoud is niet goedkoop. :n

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:58

BarockPinto schreef:
ff offtopic:
Waar ligt Sprookjesland :P, dan kom ik daar ook naartoe verhuizen :=

Ontopic:
Ik red het nu ook gemakkelijk met 100 euro in de maand omdat m'n paardje in de opfok staat.
Als ie eind volgend jaar naar een gewonen stal gaat wordt het al 175 per maand en dan heb ik alleen
nog maar stal en voer.
Bij een boer is het meestal erg goedkoop stallen dus dan moet het lukken met 150, maar moet je
wel met weinig tevreden zijn.

eigenlijk woon ik vlak naast jou, in holten ;)
pony staat in rijssen.

cdejager

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:06

nee dat red je niet met 150 euro de hoefsmit is al 90 euro per keer.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:08

Hoefsmid hoeft geen 90 euro per keer te kosten, als je paard niet op ijzers staat ben je dit echt niet alleen voor bekappen kwijt..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:10

Ik red het iig ook niet om onder de 150 te blijven. Ik denk ook zeker dat het best zou kunnen maar ik zal er erg van balen als stalgeld of iets anders omhoog gaat om wat voor reden dan ook en mijn paard zou weg moeten.