denk idd ook dat een rechtzaak weinig zin heeft... als je in je contract hebt opgenomen dat bij niet-nakoming de ovk wordt ontbonden zou ik ze gewoon in gebreke stellen (had je al gedaan dacht ik?) en als ze niet binnen redelijke termijn over de brug komen, kan je gewoon je paard ophalen.
zou je anders het contract even kunnen pb-en? voor mn leraar ook ff makkelijker:)
inderdaad. Het heeft nu lang genoeg geduurd. Als er in het contract staat dat het dier dan terug moet. Dan liever vandaag nog halen dan morgen. Wat denken ze wel niet!
Liezel1
Geplaatst: 23-11-09 13:02
Hoe ver ben je inmiddels? Dit verhaal lijkt mij zo klaar als een klontje, het feit dat zij een baby hebben, DA rekeningen etc doet er helemaal niet terzake, dat is hún probleem. En met die zin over dat gele papier krijg ik de indruk dat ze een duplicaat aan het aanvragen zijn....
ze zijn indd een duplicaat aan het aanvragen of dit inmiddels al bebeurt is weet ik niet aangezien ze mij moetten contacteren of het goed is dat ze op huhn naam overgeschreven word ik moet namelijk mijn HT zetten...
ik weet dat laura een termijn van 1 december gestelt heeft dat ze haar dan terug moetten brengen of het geld moetten overmaken word dit niet gebeurt dan koppelen we de trailer aan en gaan we haar halen....
ik zit nu op school om kwart over 4 ben ik klaar en dan bel ik laura
Mvg
Livito
Geplaatst: 23-11-09 13:14
ben benieuwd hoe dit afloopt ! hoop dat ze snel inzien waar ze mee bezig zijn .. iig heel veel succes !
Ook nog achterbaks ook dus. Onrechtmatig verkrijgen van een pony. Heb je al wel contact gehad met het stamboek, dat ze in GEEN GEVAL een duplicaat afgeven!
Ik denk dat jullie volgende week inderdaad met de trailer voor de deur staan om het dier weer op te halen.
Gentlegiant
Geplaatst: 23-11-09 13:23
Dat is indd wel een goed idee om even het kvth te bellen
als alles goed is geven ze geen papier igg niet waar opstaat dat ze van hun is want daar is mijn hantekening voor nodig.....
achterbaks is het zeker ook ik weet zeker dat dit vantevoren al eenigstinds het idee was want anders dan waren ze niet vast besloten om niet te betalen en dan hadden ze ook niet gezecht tot in de rechtbank
Waar ik bang voor ben is dat die mensen ons die 400 euro in de handen duwen en dat ze romy houden terwijl ze het helemaal niet goed heeft daar....
lautjuh85
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-09 19:16
Mensen ik kom heel snel weer reageren. Ik ben afgelopen zaterdag bevallen, dus alles staat even op een laag pitje.
josie
Geplaatst: 23-11-09 19:40
Hopelijk is dat wel goed verlopen voor jullie twee Gefelicieerd en geniet van elkaar!! Laat je geluk niet overspoelen door dit gezeur en geworstel. Dit is allemaal wel erg vervelend. Ik vind wel dat je ze nog een lange termijn hebt gegeven om te voldoen of de pony terug te brengen. Een week was voor mij lang genoeg geweest, ze hebben immers al alle tijd gehad om over de brug te komen, zo gezegd....... En inderdaad, het stamboek even op de hoogte stellen lijkt me niet verkeerd.
Ik volg dit hier al een tijdje en vind het ronduit asso wat deze mensen doen. Zoals ik het begrepen heb staat je pony in duitsland nu? Ik zou toch echt eens gaan bellen met de politie daar in duitsland, En melden dat je paard als het ware gestolen is (de sitiuatie dan wel even uitleggen) En dan erbij vermelden dat als de betaal datum verstreken is, Je graag je gestolen goed weer op wilt gaan halen (want in feite is het een diefstal) en of dit onder toezicht kan van hun.
Wedden dat je dan zo best snel je centen zult hebben.
liedje89
Geplaatst: 24-11-09 01:31
Gefeliciteerd met je kleine! Wat vervelend dat je je nu bezig moet houden met deze mensen ipv dat je je heerlijk op je kindje kan focussen .
Als ik zo kijk naar de opzet van dat voorbeeld contract heb je volgens het 10de punt alle recht om je paard weer terug te halen. Immers heb je al een aangetekende brief gestuurd waarin je eist dat het bedrag word betaald of de koop word ontbonden. Maar ik weet natuurlijk niet of je dat punt aangepast hebt. IK denk dat ik in dit geval liever direct het paard terug zou halen, je hebt al een nieuwe koper klaar staan die wel te vertrouwen is. En ik denk dat het je anders toch geld gaat kosten om je geld te krijgen dus ik denk dat het financieel niet veel zal uitmaken.
Zou inderdaad ook contact opnemen met het stamboek over het uitgeven van dat duplicaat. Immers heb je de papieren met een reden gehouden.
Ik zal even voor laura antwoorden;) het is een jongentje genaamt nils
Ik bel om half 10 het KVTH Ik ga ook nog even met laura over hebben of we de duitse politie nog bellen die moet ze zelf dan even bellen ken bijna geen duits gheghe
maar het contract is op nederlandse grond onder tekent moetten we dan niet de nederlandse politie hebben?
Mvg
Gentlegiant
Geplaatst: 24-11-09 10:39
hallo,
ik heb net het KVTH gebelt ze hebben alle gegevens van mij
ze hebben nog geen duplicaat aangevraagd dus ze bluffen dat ze zeggen dat ze nog een rekening hebben van het gele papiertje
als er een duplicaat aangevraagd word dan word ik gebelt omdat ze nooit om laura's naam heeft gestaan....
dus ze kunnen helemaal niets meer! denk dat ik 1 december toch maar de trailer ga aankoppelen en naar duitsland rijd ben er helemaal klaar mee! en laura weet ik zeker ook
vindt op duits grondgebied plaats dus volgens mij moet je wel de duitse politie hebben.... (succes, mijn duits is idd ook niet super:P)
verder, als je ze schriftelijk een termijn tot 1 dec hebt gegeven kun je tot die tijd niks:S als je op 2 dec, al is het om 00.01, daar voor de deur staat en ze hebben niet betaald heb je alle recht om je paard in te laden en te vertrekken:)
hmmz nu baal ik dat ik vorig jaar mn tentamen internationaal recht niet heb gehaald... begin nu ook te twijfelen..
ach, in principe zou de politie er niet bij moeten hoeven, je staat volledig in je recht:) en anders bel je gewoon en dan hoor je vanzelf of je nl of du moet hebben:)