Paardenverzekering ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:38

Ik lees hier even mee omdat er rond oktober een paard aangeschaft gaat worden.
Nu is het zo dat ik wel wil verzekeren maar 700 vind ik toch wel veel als ik dan ook nog mijn eigen risico wat bij de meeste ongeveer 25% is moet gaan betalen met een minimum van 50 euro.
Zou iemand mij een advies( mag ook via PB) kunnen geven op basis van de volgende gegevens:
een 3 of 4 jarige KWPN'er
Deze wil ik straks in de sport gaan gebruiken, aankoopprijs tot 5 duizend euro.
Ik wil dan ook weten welke dingen er zoals worden vergoed bij een beperkte ziektekoste verzekering van een uitgebreide basisverzekering.
Het zijn een hoop vragen maar ik zie nu onderhand door de bomen het bos niet meer :Y)

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:28

Silly1972 schreef:
ik zit bij hypozorg heb hem helaas wel nodig gehad, maar was heel netjes geregeld, ik heb ook een uitgebreide verzekering.

Idem hier.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:50

R_horselover schreef:
Ik lees hier even mee omdat er rond oktober een paard aangeschaft gaat worden.
Nu is het zo dat ik wel wil verzekeren maar 700 vind ik toch wel veel als ik dan ook nog mijn eigen risico wat bij de meeste ongeveer 25% is moet gaan betalen met een minimum van 50 euro.
Zou iemand mij een advies( mag ook via PB) kunnen geven op basis van de volgende gegevens:
een 3 of 4 jarige KWPN'er
Deze wil ik straks in de sport gaan gebruiken, aankoopprijs tot 5 duizend euro.
Ik wil dan ook weten welke dingen er zoals worden vergoed bij een beperkte ziektekoste verzekering van een uitgebreide basisverzekering.
Het zijn een hoop vragen maar ik zie nu onderhand door de bomen het bos niet meer :Y)

De premie die je betaald, hangt vooral af van de waarde waarvoor je hem verzekerd.
dus of je hem bvb voor 3000 verzekerd, of 10.000 bij wijze van, dat is natuurlijk een wezelijk verschil.

wat dat betreft kun je het zo gek(duur) maken als je zelf wil ;)

Ik heb de mijne bij de Efo verzekerd, heb toevallig de boekjes hier naast mij liggen, zal even kijken of ik je vragen wat kan beantwoorden.
Daar heb je verschillende paketten, zo heb je A-Tarief, B-Tarief, C-Tarief, D-Tarief.
Citaat:
A-tarief ‘Uitgebreide schadeverzekering’
Deze ‘all-risk’ verzekering dekt de schade ten gevolge van:
a. Dood. Sterven als een dadelijk en rechtstreeks gevolg van een ongeval of een acuut verlopend ziektebeeld.
b. Blijvende ongeschiktheid voor het gebruik als gevolg van ziekten, kreupelheden, ongevallen (inclusief de onder B-tarief genoemde ongevalsoorzaken), werpen of verwerpen voor zover het betreft ziekte of ongeval van de verzekerde merrie.
c. Castratie van hengsten met normaal ontwikkeld geslachtsorgaan.

Dekhengsten zijn mede verzekerd tegen:
a. Blijvend onvermogen tot het verrichten van de deksprong ten gevolge van ongeneeslijke ziekten of gebreken van benen of ruggestreng.
b. Blijvend onvermogen tot bevruchten ten gevolge van letsel aan geslachtsorganen, mits dit letsel een gevolg is van een ongeval.

B-tarief ‘Beperkte schadeverzekering’
Deze verzekering dekt de schade ten gevolge van:
1. Ongeval. Daaronder verstaat EFO Paardenverzekering: een aantoonbaar plotseling en van buiten af komend geweld, dat de dood of blijvende ongeschiktheid van het dier ten gevolge heeft:
a. sterven ten gevolge van een ongeval;
b. dood of verwonding ten gevolge van transport;
c. aanrijding;
d. draadverwonding;
e. vergiftiging;
f. verdrinking;
g. kwaadwilligheid van derden.

2. Ziekten die directe dood ten gevolge hebben of waarbij directe levensbeëindiging noodzakelijk is.

C-tarief ‘Ongevallenverzekering’
Deze verzekering dekt de schade ten gevolge van een ongeval.
1. Ongeval. Daaronder verstaat EFO Paardenverzekering: een aantoonbaar plotseling en van buiten af komend geweld, dat de dood of blijvende ongeschiktheid van het dier ten gevolge heeft:
a. sterven ten gevolge van een ongeval;
b. dood of verwonding ten gevolge van transport;
c. aanrijding;
d. draadverwonding;
e. vergiftiging;
f. verdrinking;
g. kwaadwilligheid van derden.

D-tarief ‘Levensverzekering’
Deze verzekering dekt de schade door ziekten en ongevallen die directe dood ten gevolge hebben of waarbij directe levensbeëindiging noodzakelijk is (als omschreven onder punt a. van A-tarief).

Mijn paard heb ik verzekerd voor het B-Tarief, met beperkte ziektekosten, Brand & diefstal.
Beperkte ziektekosten houd in:
Citaat:
Ziektekostenverzekering Beperkt
Vergoedt 80% van de veterinaire kosten bij een ongeval en de kosten van ziekten die zonder tussenkomst van een dierenarts levensbedreigend zijn zoals bijvoorbeeld: acute fracturen, koliek(operaties) en acute open verwondingen. U kunt de verzekering afsluiten als aanvulling op de schadeverzekeringen volgens het A, B, C of D-tarief (bij aanvang van de verzekering niet ouder dan 12 jaar).

En dan heb je nog de uitgebreide ziektekosten en de uitgebreide plus.
Citaat:
Ziektekostenverzekering Uitgebreid*
Vergoedt 80% van de veterinaire kosten. U kunt de verzekering alleen afsluiten als aanvulling op de schadeverzekering volgens het A-tarief (bij aanvang van de verzekering niet ouder dan 12 jaar).

Ziektekostenverzekering UitgebreidPlus*
Vergoedt 80% van de veterinaire kosten. De verzekering kan alleen worden afgesloten als aanvulling op de schadeverzekering volgens het A-tarief (bij aanvang van de verzekering niet ouder dan 12 jaar).

*) De ziektekosten- verzekering UitgebreidPlus onderscheidt zich van Uitgebreid door vergoeding van de volgende met name genoemde veterinaire onderzoeken en/of behandelingen:
– Fysiotherapie;
– Scyntigrafie;
– MRI-scan (Magnetic Resonance Imaging);
– Shock wave (schokgolf) therapie;
– Tildren.

Hoop dat het zo wat duidelijker is voor je, maargoed dit zal natuurlijk per verzekering ook verschillen denk ik ;)

row_

Re: Paardenverzekering ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:21

Magic_Lover bedankt voor informatie!
Het wordt denk ik toch wel een uitgebreide verzekering met uitgebreide ziektekosten verzekering, en qua prijs verschillen de meeste verzekeraars niet zo.

Ik wil alleen wel een betrouwbare verzekeraar en een waar alles lekker snel geregeld word, ik hou er niet zo van als ik 10 x moet bellen voor ik eindelijk weet hoe het nu zit.
Ik ga me nog even verder oriënteren :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:22

Ja uitgebreide ziektekosten is wel fijn, maar mij werd het net een beetje te gek kwa geld maandelijks... :D moet ook nog een beetje 'leuk' blijven :+ :D

Ik heb zelf nog niet echt ervaring met de efo, de mensen waar ik voor rijd hebben al hun paarden bij hun in de verzekering, zodoende ben ik daar ook terecht gekomen :+ maar hun ervaring is volgens mij wel goed, dat alles vaak wel snel afgehandeld word :j

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:25

Ja mijn voordeel is weer wel zo dat ik het deel met me ouders, dus de maandelijkse kosten die normaal voor 1 iemand is delen we nu door 2 dus dat maakt het natuurlijk al wel een stuk dragelijker :)
Ik zou het anders ook niet doen hoor!

Je hebt gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van je verzekering begrijp ik?
Dat hoop ik straks ook niet hoeven te doen, je weet het alleen met levende beesten nooit :7

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:30

Nee gelukkig nog niet, maar heb dat paard ook nog maar iets meer als een half jaar :D
maargoed net wat anderen hier zeggen, paard kan nog zo gezond zijn... maar een ongeluk zit in een klein hoekje, je kunt nooit zeggen dat er nooit wat gebeurd want dat weet je gewoon niet van tevoren :n.

Dat dacht ik met mijn vorige paard ook, maar 2 jaar later werd ie toch afgekeurd voor de sport..

Dan scheelt het idd al een hoop als je de kosten deelt! :D

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:33

Ohnee, in dat geval zou het niet goed zijn als je er al gebruik van had moeten maken nee :o
Zou ik je trouwens mogen PB'en voor wat meer info over het aanschaffen van een paard? O:)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:35

Ja hoor, tuurlijk.
niet dat ik er zo superveel van af weet hoor, maar kan allicht proberen te helpen ;)

lisette321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:45

Ik kijk hier even mee, ik heb zelf een jaarling die is gevallen toen we haar 2 weken hadden waardoor ze haar bekken gebroken had.. ze was nog niet verzekerd omdat wij dachten dat doen we wel zodra we er echt iets mee gaan doen.. maar een ongelukje kan altijd gebeuren.. gelukkig heeft mn vader het deze x betaald omdat het zo snel gebeurde en we samen besloten hadden te wachten met de verzekering..
na de zomer gaan we een paard kopen die iets ouder is en waar we ook mee gaan rijden en als mn jaarling dan weer genezen is worden ze bijde verzekerd..
ik kijk hier dus even mee.. ben benieuwd naar de ervaringen van andere met verschillende verzekeringen en de kosten

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:35

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Inmiddels is mijn paard bij Equinerisk verzekerd. Ik durfde het niet aan hem niet te verzekeren. Er kan van alles gebeuren en mijn portemonnee is na zijn aanschaf ook niet meer zo dik... Bovendien heb ik vaak pech met dingen dus voor de zekerheid een goede verzekering afgesloten...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:36

een goede beslissing hoor.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:54

horse4fun schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Inmiddels is mijn paard bij Equinerisk verzekerd. Ik durfde het niet aan hem niet te verzekeren. Er kan van alles gebeuren en mijn portemonnee is na zijn aanschaf ook niet meer zo dik... Bovendien heb ik vaak pech met dingen dus voor de zekerheid een goede verzekering afgesloten...

ik zit ook bij hun op aanraden vanmijn schoonzus.
zij heeft het helaas al een keer nodig gehad en ze had altijd binnen 2 weken na insturen van de
papieren het geld al op haar rekening.
dus erg vlotte afhandeling.
en geen eigenrisico
en 75% word vergoed
dus helemaal toppie *D