Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb al allerlei constructies meegemaakt, zowel als 'bijrijder' als als dochter van de eigenaar, en het blijft altijd maatwerk. Ik ga er zelf vanuit dat ik niet snel zal betalen om andermans paard te rijden, eerder het tegendeel, omdat ik van mening ben dat de ervaring en de opleiding die ik een paard kan geven voldoende betaling is. Maar als ik een paard voor langere tijd rijd, investeer ik wel weer een heleboel geld in lessen en wedstrijden, wat dus het paard ten goede komt. brigitta1987 schreef:Is dit een reactie op mij?
Ik snap je niet helemaal, maar met trainen bedoel ik dat ik echt dressuurmatig aan het werk ga als ik rijd. Ik leer het paard dingen bij en ben echt een uur stevig aan het rijden. Dat vind ik wat anders dan wanneer ik een uurtje in het bos zou gaan wandelen bijvoorbeeld.
devine schreef:Ja klopt maar ik las ook in een eerdere reactie van jou dat die mensen waar jij het paard voor rijdt dat ze blij zijn dat ze nu maar twee dagen het paard naar de dure training hoeven te brengen omdat jij hem nu rijdt maar dan hebben ze geluk dat ze jou gevonden hebben.
Maar snap dan niet van jou kant en kan mij dan ook niet voorstellen dat je daar niet voor betaald wordt zoals jij het brengt?
Iemand aan huis voor lessen te krijgen die vragen maar zo even €35,00 per uur.....
pol013 schreef:Nee dan zou iemand het paard ook (bijna) volledig ter beschikking hebben binnen mijn richtlijnen (en die zijn alleen gericht op het welzijn van het paard) met daarin wel afhankelijk van de ervaring een deel 'bijschaven' van mij.
Voor 2 dagen per week vind ik 100euro een achterlijk bedrag.
(bij de duurdere stallen staat dat dan ook wel in verhouding tot het stalgeld) en dat vind ik best veel. Als ik dat zou moeten betalen, zou ik geen geld meer overhouden om bijv. les te nemen.
want zoiets is wel moeilijk te vinden denk ik. Renza schreef:Maar dat is hier in de buurt wel een normaal bedrag voor 2 dagen in de week(bij de duurdere stallen staat dat dan ook wel in verhouding tot het stalgeld) en dat vind ik best veel. Als ik dat zou moeten betalen, zou ik geen geld meer overhouden om bijv. les te nemen.
Voor de situatie die jij beschrijft vind ik dat ook niet veel of raar, maar dat is niet echt het standaard verzorgpaard/bijrijdpaard idee en heb jij idd meer kosten dan wanneer je paard ergens op het land zou zetten oid.
tita schreef:@prakkie:![]()
we zullen zie wen hoe lang dat dat gaat duren want die stal waar jij staat, een normaal werkend mens is het daar heel heel gauw zat.
En een paard wat je enkel mag poetsen en stappen en longeren (wat altijd op een bepaalde tijd moet) is vaak na een lange tijd niet leuk meer.
Dat jouw verzorgster dus 80 euro moet betalen vind ik helemaal achterlijk zij betaald dus 80 euro per jaar om jouw paard te mogen losgooien en longeren want rijden mag ze niet
Als je ook mijn kant vh verhaal van Mireille wilt weten, dan graag via pb, niet netjes om dit openbaar te doen. Heb het daar expres niet over gehad in mijn berichtje.
aliealie schreef:Mijn bijrijdster betaald haar les zelf en dat vind ik ook wel terecht, ik rij haar naar de manege en ga mee om haar te helpen. Ze heeft vorig jaar een keertje aangeboden om de helft van een stel hoefijzers te betalen en dat vond ik wel een heel lief idee. We rijden zomers veel buiten en drie paarden voor mij op ijzers zetten is best kostbaar. Dus dat heb ik aangenomen, maar ze HOEFT niks te betalen........
. Toen ik weg was voor stage kreeg ik ook een berichtje dat ze net de winkel uitliep en lekker worteltjes en appeltjes voor mijn pony had gekocht, dat vind ik veel leuker! Van de week gaat ze lessen en dat is voor haar eigen rekening, maar ik vind het alleen maar leuk en regel de rest (trailer, iemand die mag en kan rijden en een auto). 
dan wil ik doen op stal wat ik moet doen.