Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Nu is het zo dat er in mijn omgeving weinig pensionstallen zijn waarbij de paarden 's winters lang buiten staan, dus ik denk dat ik het dan al weer verder weg moet gaan zoeken. Dan wordt het al wel weer lastiger om er consequent heen te gaan. Gompie58 schreef:detour schreef:Als je je paard via een adoptieregeling afstaat dan kost het idd geld en krijg je er niks voor.. Maar als je weet dat het dier gegarandeert op zwart wit, voortreffelijk mag leven tot het sterft, si dat het toch waard?..
Weet je dat dan zo zeker????![]()
Er zijn nu eenmaal op deze wererd mensen die dingen doen die niet mogen en niet kunnen, dus zekerheid heb je NOOIT!:+
Al staat het zwart op wit, er bestaat nog zoiets als fraude of oplichting.............![]()
Je kan dan wel naar de politie, maar die kunnen ook n iks.......onze wetten zijn daar nog niet streng genoeg voor.........
Lovely schreef:Zwart op wit stelt ook weinig voor als er geen notaris bij heeft gezeten, dus dat is ook zo dun als vloeibare boter. Wat al eerder gezegd is: als je afstand hebt gedaan van je paard en er niet meer voor zorgt (financieel), dan heb je er niets meer over te zeggen. Dat is dus ook gelijk het nadeel van zulke 'goede afspraken': garantie tot de deur en daarna discussieren met de bouvier.
.
en is volgens de wet eigenaar, dus beslissingsbevoegd.......... al hang je er 10 contracten aan, en heb je het paspoort in drievoud in huis KiWiKo schreef:Detour.......... een contract word zo van tafel geveegd door een rechter er is immers geen eigendomsrecht, dus geen beslissingsrecht bij een oude eigenaar. Papieren zijn geen eigendomsbewijs......
het enige bewijs dat telt zijn de bankafschriften waar betaling op staan die betrekking hebben op het paard, degene die betaald, bepaalden is volgens de wet eigenaar, dus beslissingsbevoegd.......... al hang je er 10 contracten aan, en heb je het paspoort in drievoud in huis
als ik het niet meer kan betalen gaat hij dood ...........KiWiKo schreef:zolang ik het kan betalen, blijft mijn paard levenals ik het niet meer kan betalen gaat hij dood ...........
heel simpel........ mijn paard is een showbink, met een uitstraling waar je u tegen zegt........... en zal altijd door zijn pijn heen lopen als hij in het middelpunt van de belangstelling staat......
die moet ik niet verkopen, dat eindigt niet leuk voor hem
. Het gaat in dit topic niet over gezonde paarden, maar om paarden waar iets mis mee is. En als je vindt dat je paard de dood verdient, dan moet je daar ook maar zelf zorg voor dragen dat dat daadwerkelijk gebeurt. detour schreef:KiWiKo schreef:zolang ik het kan betalen, blijft mijn paard levenals ik het niet meer kan betalen gaat hij dood ...........
heel simpel........ mijn paard is een showbink, met een uitstraling waar je u tegen zegt........... en zal altijd door zijn pijn heen lopen als hij in het middelpunt van de belangstelling staat......
die moet ik niet verkopen, dat eindigt niet leuk voor hem
Hij kan toch ook link zijn naar mensen he?
geef hem je pinknagel......... en hij pakt je tot je enkel......... niet op een nare manier, slaan, steigeren, dreigen doet hij niet.......... hij duuwt je gewoon tegen de muur op, of hij tilt je even de lucht in, of hij neemt je mee om je skiekwaliteiten te bekijken 
maar evenzo eerlijk........ mooie rechte bokken, geen nare zijdelingse of dat soort sjit, steigeren heeft hij nog nooit gedaan....... de pest is alleen dat hij zo rete sterk is, zo gruwelijk snel en zo enorm elastisch....... dat je weinig anders kan doen dan hopen dat je nog zit als hij klaar is
Lovely schreef:Maar wat voor paardenmens ben je als je een afgekeurd paard verkoopt en wat voor kopers verwacht je er dan eigenlijk voor? Het gaat hier in dit topic om paarden die oud of ongeschikt zijn als rijpaard, niet om gewone blije gezonde paarden.
KiWiKo schreef:hihi hij heefd heel veel liefde voor het wezen mens............. alleen is het een hele stoute meneergeef hem je pinknagel......... en hij pakt je tot je enkel......... niet op een nare manier, slaan, steigeren, dreigen doet hij niet.......... hij duuwt je gewoon tegen de muur op, of hij tilt je even de lucht in, of hij neemt je mee om je skiekwaliteiten te bekijken
ohz is hij lastig ala Nelson![]()
maar evenzo eerlijk........ mooie rechte bokken, geen nare zijdelingse of dat soort sjit, steigeren heeft hij nog nooit gedaan....... de pest is alleen dat hij zo rete sterk is, zo gruwelijk snel en zo enorm elastisch....... dat je weinig anders kan doen dan hopen dat je nog zit als hij klaar is