Wat is een goede trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:00

Reagerend op de titel... Bockmann :)

felicity
Bakkabouter

Re: Wat is een goede trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:35

Vandaag bij twee dealers geweest. Volgende week willen we nog naar een andere grote.
Wat heb ik vanmiddag staan kwijlen bij een Bockmann. Het was de Bockmann Uno met zadelkamer uitvoering. Wat een ontzettende mooie trailer. En echt overal was aan gedacht. Automatisch oprolzeitje van gaas (kom even niet op de naam). Wat de tocht buiten houdt maar wel voor circulatie zorgt. Op de laadklep rubber met van die blokjes aan de zijkant dat ze minder gauw van de klep afstappen. Links en rechts een stootkussen. Beklede voor en achterstang en ook in hoogte verstelbaar. Met panieksluiting dat je hem aan de buitenkant kan laten vallen. Mooie zadelkamer erin. En nog in de aanbieding ook. Is toch veel geld. En we willen nog even bij een andere grote dealer kijken. Maar dit was echt een mooie trailer.
⚠️ felicity kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:54

wij hebben een westfalia jupiter , zijn hele fijne trailers :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:22

juist die zadelkamer heeft me ervan weerhouden een bockman uno te kopen, deze kan alleen van van binnenuit geopend worden en als het paard erin staat is dat zeer lastig omdat de deur naar het paard toe opengaat. Voor de rest supertrailer, maar die zadelkamer......

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:33

Een kennis heeft ook een Bockmann Uno met zadelkamer, als je wilt, wil ik wel vragen of ze er inderdaad ook last van heeft dat die zadelkamer via de binnenkant opengaat.

Misschien onbelangrijk maar voor mijn kasteel ben ik op zoek naar een duo. Uiteraard past hij prima in een uno maar ik vind het wel heel veel paard in een relatief smalle trailer. Daarnaast vind ik een duo net even fijner achter de auto en denk ik dat een duo indien nodig makkelijker verkoopbaar is. Misschien zit ik er naast, maar het is het overdenken waard.

felicity
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:07

@Rhodos Ik zadel mijn paard altijd buiten de trailer op. Ik denk dat ik daarom niet veel last heb dat de deur naar binnen open gaat.
Duo is toch een 2 paards trailer? Ik vond de Uno ook al behoorlijk ruim ogen. Of heb ik dat toch mis? Ik wil het wel meteen goed doen. Zodat mijn paardje van 1.80 toch comfortabel staat.
⚠️ felicity kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:38

staat er alleen een Uno te koop of ook een Duo?
Anders wellicht een optie om te vragen of je even beide kunt uitproberen.
Dus even achter de auto.
En wellicht paard mee naar de dealer om te kijken wat je het beste lijkt.

Ik heb zelf een Duo, maar ik vind het echt een geweldige trailer.
Mijn bodem is nog wel van hout, en mocht deze minder worden, dan laat ik er een alu bodem in zetten, dan is m'n gehele trailer van aluminium.

felicity
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:42

Ze hebben alle modellen van Bockman staan. En heb ook 3 folders mee genomen. Wij hebben alleen niet verder gekeken dan de Uno omdat onze auto maar 1500 kg (1.5 paards) mag trekken. Even in de folder gekeken de uno is net zo hoog en lang als de duo. Uiteraard is de Duo wel breder.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:52

Wij hebben in Oktober vorig jaar ook een nieuwe trailer gekocht.
Pap heeft ook de nodige testritjes gemaakt met trailers van vrienden/kenissen, allerlei merken.
Uiteindelijk kwam daar voor hem toch de ATEC uit qua fijnste ligging achter de auto.
Daarvoor zijn we dus gaan kijken en hebben gekeken of dat wat voor ons zou zijn.
Uiteindelijk gegaan voor een 2 paards (1.5 was zo ontzettend ruim, dat we twijfelde of Silence er wel enige stevigheid in had)
met zadelkamer.
En we kunnen alle drie zeggen, dat we ontzettend blij zijn met de aanschaf ervan.
Super service bij de aankoop (van Hooff in Drunen) en ook hele nette na-service. Twee weken geleden is hij terug geweest voor de gratis servicecontrole die we erbij kregen.

felicity
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:34

Volgende week willen wij ook in Drunen gaan kijken. Horen wij ook veel positieve verhalen over. Gisteren zijn we bij Betanco geweest in Rijsbergen. Waar ik heb staan kwijlen bij de Bockmann.
Wij hebben eigenlijk helemaal niet aan gedacht om testritten te maken. Vind ik eigenlijk wel een hele goede. Zou het ook mogelijk zijn om bij de dealer een trailer mee te nemen om even een rondje te rijden. Zou dat veel uitmaken als er geen paard in staat?

angelalalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:31

wij hebben een blomert 2 paards met zadelkamer
is erg fijne trailer!
Afbeelding

die van ons lijkt wel wat op deze, maar wij hebben de nieuwere soort,
die is van voor ook ronder, en die van ons is ook extra hoog.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:59

felicity schreef:
@Rhodos Ik zadel mijn paard altijd buiten de trailer op. Ik denk dat ik daarom niet veel last heb dat de deur naar binnen open gaat.
Duo is toch een 2 paards trailer? Ik vond de Uno ook al behoorlijk ruim ogen. Of heb ik dat toch mis? Ik wil het wel meteen goed doen. Zodat mijn paardje van 1.80 toch comfortabel staat.

Hij staat er zeker ruim en comfortabel in, daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is gewoon veel paard in een Uno. Wat annastasia zegt, vind ik is een goede optie, vragen of je mag testen :j .

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:09

Ik kan je de duo ook aan raden. Zijn fijne trailers. Zelf heb ik een wat ouder type Bockmann uit 1993 aluminium uitvoering en ben erg te spreken over de trailer. Het is een fijne trailer. Geen zadelkast.

Uiteraard geldt voor elke trailer dat er altijd onderhoud bij komt kijken en dat je dit ook gewoon goed doet. De meeste dingen zijn heel goed haalbaar zelf om te vervangen of netjes te maken.