paard met hevige cornage, terugbrengen, inruilen? HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: paard met hevige cornage, terugbrengen, inruilen? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:51

Wat ik alleen niet snap, je wilt het paard terugbrengen met 'ernstige cornage' maar je vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om in je verkoopadvertentie te vermelden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:55

Caira, meen je nou dat de TS aangeeft dat het paard een "gebrek" heeft en het zelf niet vermeldt bij verkoop?

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:00

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:10

Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:13

Tiffany schreef:
Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet

Mooi motto Knipoog
Laten we dan maar beginnen bij degene die dit paard aan Tiamo verkocht heeft .....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:16

nounou, TS dat vind toch wel érg tegenvallen.
Niet alleen spreek je jezelf heel erg tegen, maar je begint er pas over als je erop gewezen wordt dat het paard iets mankeert.

Persoonlijk zou ik er, net als anderen, niet van gediend zijn als ik dit pas te horen kreeg als ik er misschien 200km voor gereden had.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:21

Heb hem net op tijd ge edit Knipoog
Laatst bijgewerkt door VDB op 13-12-08 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:22

De post van Liezel1 is toch gewoon gericht aan de TS? en niet aan jou?

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:34

ben je niet verplicht om dit soort dingen te melden ?
en dit op voorhand, niet later, en
cornage kan erger worden maar vaak heeft het paard het wel of niet , is wel zeer afhankelijk van zijn conditie, een paard met een slechte conditie zal veel meer geluid produceren dan een paard met een goede conditie
maar welke "vorm "dan ook je bent verplicht het te vertellen (op voorhand)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:47

Apple schreef:
De post van Liezel1 is toch gewoon gericht aan de TS? en niet aan jou?

Klopt, mijn reactie was naar de TS toe bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:04

Vaak met betere conditie wordt het idd minder. Maar als je dit niet meldt blijft het een verborgen gebrek.
Ik ging een keer kijken bij een paardje die een draver bleek te zijn, zat ik ook niet echt op te wachten!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:48

Ik ben en blijf blij met mijn cornage paardje... zoals ik al eerder aangaf.. als je hem op conditie hou is er niets aan de hand.
Ik kan nu niet dit weer niet veel met hem dus ik weet dat als het straks beter wordt dat ik hem weer opnieuw in training moet zetten.. tja het is zo....Dus de eerste 2/3 weken zal ik best wel een zwaar hoorbaar hijgend paard hebben en zal iedereen me weer een dierenbeul vinden dat ik mijn paardje afbeul.... Clown

Wordt hij er minder door.. nee... hij blijft net zo lief als toen je hem kocht.

Het is idd wel iets dat je moet melden, je was zelf ook niet blij toen je er achter kwam.

Eerlijkheid duurt het langst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:59

Is de DA niet incompetent te verklaren met zijn keuringsrapport? Elke DA onderscheidt toch wel cornage van een zware ademhaling en alsof een zware ademhaling als gezond gezien moet worden? Jammer dit.

Ik hoop dat je niet middels dit paard bewogen wordt een nog duurder paard aan te schaffen, lees bij inruilakties altijd bijbetaling omdat zelfde prijsklasse nooit een gelijkwaardig paard oplevert.

Misschien is paard al eerder teruggebracht.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:34

russel schreef:
Is de DA niet incompetent te verklaren met zijn keuringsrapport? Elke DA onderscheidt toch wel cornage van een zware ademhaling en alsof een zware ademhaling als gezond gezien moet worden? Jammer dit.

Ik hoop dat je niet middels dit paard bewogen wordt een nog duurder paard aan te schaffen, lees bij inruilakties altijd bijbetaling omdat zelfde prijsklasse nooit een gelijkwaardig paard oplevert.

De DA die gekeurd heeft was de DA die altijd ingeschakeld wordt door de handelsstal zoals ik het begrepen heb en niet de DA van haar zelf....
De vraag is dus hoe objectief deze DA geweest is.....als je kunt aantonen dat deze nalatig is geweest dan zou dat voor de toekomst een hoop leed van anderen besparen denk ik. Maar bewijs het maar eens.....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:43

alleen beetje vreemd dat er in je verkoop advertentie gesprokne word van lichte cornage, terwijl je titel hevige cornage is
jammer

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:56

Zegt toch meer als genoeg over TS???

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:03

dit topic ging over een vraag niet over op of aanmerkingen over mij kijk eerst naar jezelf dan naar een ander..

laat mij lekker me ding doen en hou je commentaar voor je..

bevalt het je niet lastig dan..

slotje graag op dit topic..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:04

Ti_Amo schreef:
dit topic ging over een vraag niet over op of aanmerkingen over mij kijk eerst naar jezelf dan naar een ander..

laat mij lekker me ding doen en hou je commentaar voor je..

bevalt het je niet lastig dan..

slotje graag op dit topic..

Tja, de waarheid is hard he! Ik weet voor mezelf dat ik nooit op deze manier een paard te koop zou zetten. Dus heb ook geen schuldgevoel of iets dergelijks daarover!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:08

dit gaat niet eens meer over het onderwerp.. laat mij me ding doen jullie doen je ding einde onderwerp

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:10

Wees dan eerlijk naar de mensen die in je verkoop topic vragen stellen over je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:39

Jammer TS maar je berichten zijn door gans internet terug te lezen, je hoeft maar te googlen en alles staat er. Jij bent bedonderd, althans zo komt het over in dit topic en nu ga je deze brave merrie verkopen zonder te vermelden hoe je eigen bevinding is? Niet eerlijk, ook niet voor het paard, wordt ze straks weer op marktplaats gezet.

Paarden zijn geen dingen, vind daardoor je onderschrift erg tekenend.

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:00

Ik heb ook een paard met cornage, wat ik overigens wel wist toen ik hem kocht. De vorige eigenaresse heeft het me meteen verteld en toen ik ging rijden, was het wel duidelijk. Haha! Maar het paard heeft er volgens de DA geen last van en hij zei voor de grap: "Een cornage-paard zouden ze eigenlijk aan een doof iemand moeten verkopen". Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn paard er last van heeft. Eerder ik, omdat ik in galop mijn instructrice amper kan verstaan. Knipoog

Jammer dat je geen klik hebt met je paard en raar dat het in zo'n relatief korte tijd zo veel erger is geworden. Ik heb mijn paard bijna 7 jaar en het is niet erger geworden. En het went echt hoor, het valt mij niet meer op. Ik zou er een paard er in ieder geval nooit om verkopen. Succes verder.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:46

Schandalig zeg, dus ts gaat nu zelf ook de boel besodemieteren?!
En dan om een slotje vragen...; lekker makkelijk
Je zou je dood moeten schamen; eerst een zielig verhaal ophangen dat je zelf bedonderd bent met een paard met hevige cornage, en nu doe je precies hetzelfde!
Arm beessie...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:07

Ti_Amo schreef:
dit gaat niet eens meer over het onderwerp.. laat mij me ding doen jullie doen je ding einde onderwerp

jouw ding doen, en wat is dat dan?

Wees eerlijk naar je paard toe, als je echt geen klik heb verkopen Ja ongeacht de cornage heb je stiekum wel een klik, probeer het dan ongeacht de cornage.

Ik weet natuurlijk niet met welk doel je dit paard gekocht heb (zal wel niet veel zijn aangezien je bij jan hebt gekocht) maar kun je je doel niet verwezelijken met een paard dat cornage heeft.

Vervolgens zet je haar te koop met een misleidende advertentie, dat je andere met jouw probeem op wilt zadelen okay niet netjes maar goed.
Maar vind je het eerlijk voor het paard, het paard is de dupe want jij wilt kost wat het kost een goede prijs hebben waarom niet voor veel minder kopen en rustig opzoek gaan naar een ander paard terwijl je weet dat je paardje het goed heeft bij iemand die geen probleem maakt van zijn cornage

ts jouw reacties vind ik zwaar teleurstellend en het ergste is dat iemand jou een paard verkocht heeft wat niet zo gezond was maar wat nog veel erger is ..... jij hebt de weg van de minste weerstand gekozen en daar is het paard de dupe van

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:29

maikeltje schreef:
russel schreef:

De DA die gekeurd heeft was de DA die altijd ingeschakeld wordt door de handelsstal zoals ik het begrepen heb en niet de DA van haar zelf....
De vraag is dus hoe objectief deze DA geweest is.....als je kunt aantonen dat deze nalatig is geweest dan zou dat voor de toekomst een hoop leed van anderen besparen denk ik. Maar bewijs het maar eens.....

Dat maakt voor het verhaal toch niet uit?
Tuurlijk zou ik liever mijn eigen dierenarts hebben, maar een dierenarts zou een dierenarts moeten zijn en kan toch zeker op zijn fout worden gewezen??
Zeker als de fokker het al wist, zou de handelaar het ook geweten moeten hebben, zou de da het zeker gemerkt moeten hebben bij het keuren en kan hij daarop toch aangesproken worden?

Maarre TS zou het bij de handelaar proberen en jezelf niet verlagen tot zijn niveau want dan ben je geen haar beter...
Iedereen zit je hier met goede bedoelingen van raad te voorzien en dan plaats jij een misleidende advertentie waarin je je paard te koop aanbied..
En als de reacties je niet bevallen dan heb je gewoon pech, dat is het leven. Er zitten nu eenmaal altijd consequenties aan je daden, had je misschien eerder moeten bedenken.