Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HLPhoto schreef:Achter een Astra? De BMW mag het niet eens trekken tenzij je een heel licht trailertje hebt..
anoushka schreef:Wij hebben een Ssangoyong rexton, zijn er ereg tevreden mee, wij hebben een zwaardere 2 paards trailer en al verchillende keeren met twee groote paarden erin gereisd en merkt geen verschil, hartstikke sterk, ook bij helingen merk je het niet ereg
HLPhoto schreef:anoushka schreef:Wij hebben een Ssangoyong rexton, zijn er ereg tevreden mee, wij hebben een zwaardere 2 paards trailer en al verchillende keeren met twee groote paarden erin gereisd en merkt geen verschil, hartstikke sterk, ook bij helingen merk je het niet ereg
Noem je ook wat opTank op luchtbanden
Maris89 schreef:Kom ik weer even. Ik heb de auto even gecheckt en achterop bij de trekhaak staat max tow gewicht (wat betekent dat?) 1500 kg. Betekent dat dat het Maximaal te trekken massa 1500 is?
Oja de kogeldruk is 75 kilo.
De Maximale toegestane massa van de auto is 1495. Dat zou betekenen dat hij net een 1,5 trailer mag trekken toch?
zorro schreef:Vind Ssangyong idd ook fijne auto's, vooral voor wat ze kosten en lekker betrouwbaar!Nou echt wel, mijn vriend had eerst een Korando, dat reed al fijn. Toen een rexton, dat reed super! Nu heeft ie een touareg, en dat is helemaal top! Ik ben zelf toch ook echt ssangyong fan, fijne auto's! Maar goed, smaken en ervaringen verschillen natuurlijk.
Saul schreef:gefeliciteerd! leuk bakkieik heb gister een suzuki jimny gekocht om de trailer te trekken
EricPrast schreef:Saul schreef:Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat die max. 1300 kg mag trekken en dat je van tevoren hebt berekend dat dat voldoende is voor jouw trailer met peerd erin?ik heb gister een suzuki jimny gekocht om de trailer te trekken
HLPhoto schreef:EricPrast schreef:Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat die max. 1300 kg mag trekken en dat je van tevoren hebt berekend dat dat voldoende is voor jouw trailer met peerd erin?
Voor veel 1,5-paards trailers is 1300 kg genoeg.. meestal tussen de 500 en 600 kg, max belading 1200 of 1300, gemiddeld paard = 600 kg... moet je alleen wel BE hebben. Een Jimny weegt geen 1300 kg.
Saul schreef:Mag ik even zeggen dat ik het een verademing vind dat er gelukkig ook nog mensen zijn die de regelgeving begrijpen en er naar handelen?Daar ben ik me zeer zeker van bewust.
Mijn auto weegt 1010 KG en mag inderdaad (maar) 1300 trekken.
Mijn pony is een C'tje en zal hooguit 350 KG wegen, BE is onderweg.