Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femmyxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:43

ja hij trekt het ok wel zou makelijk kunnen. allen het verschil is er wel tussen 2.3-liter en een 2,9 hij trekt het makelijker en je voelt ok mider

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:46

Met die 2.3-liter in een Korando voel je een tweepaards trailer nagenoeg niet, en dat was met een 3.2 V6 automaat en een 2.9 TD precies hetzelfde... alleen wat je zegt, het gaat allemaal een stuk makkelijker. De zescilinder op gas/benzine en in licht gekietelde vorm zit met een auto op de autotrailer erachter nog bij de meeste auto's op de bumper met optrekken, erg lollig :) (verbruik van 1:3~4 is minder plezierig, maar goed)

femmyxs

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:57

we hadden eerst een frontira 3.5 liter was echt een monster . je voelde ok niks en ging supet soepel . nadeel was ok he verbruik het drinkt je arm :P de 2,9 turbo sangyong suipt iets minder duur maar omdat de trekhaak zo laag hangt voel ik wel wat meer trilingen dan met de frontira dat was echt een super auto . dat malle ding ree gewoon een volgswagen v6 weg . maar je bent zo arm

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:00

hoe is het met je achterschokbrekers dan? >> Ik vond de Korando wel degelijk beter rijden dan een Frontera nl. (zelfs LWB).

Had er wel een setje Koni's onder gezet.

femmyxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:12

ja die is gewoon goed maar omdat hij gewoon laag hangt voel je de druk meer met drempels ik moet ok nog maar eens uitzoeken wat het is. hij de korado rijd ok veel soepelder maar ik vond persoonlijk de frontera makelikker met trailer rijen .

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:32

HLPhoto schreef:
Achter een Astra? De BMW mag het niet eens trekken tenzij je een heel licht trailertje hebt..

Jaa achter een Opel Astra station die mag geloof ik iets van 1500 kg trekken! En er hangt dan een Bockmann comfort achter.
Maar of die het officeel mag trekken zou ik echt niet weten volgens mij hangt er wat teveel achter ;).
En de BMW mag geloof ik iets van 2000 kg trekken!
We hebben wel eens controle gehad met de paarden erin maar ze hebben er nog nooit wat van gezegt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:41

Ze zeggen er ook niks van, maar met 2 paarden in één trailer mag zelfs de BMW ws. de kogeldruk niet hebben.
Een Astra mag het zeker niet..

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:49

Wij hebben een Ssangoyong rexton, zijn er ereg tevreden mee, wij hebben een zwaardere 2 paards trailer en al verchillende keeren met twee groote paarden erin gereisd en merkt geen verschil, hartstikke sterk, ook bij helingen merk je het niet ereg

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:33

anoushka schreef:
Wij hebben een Ssangoyong rexton, zijn er ereg tevreden mee, wij hebben een zwaardere 2 paards trailer en al verchillende keeren met twee groote paarden erin gereisd en merkt geen verschil, hartstikke sterk, ook bij helingen merk je het niet ereg

Noem je ook wat op :D Tank op luchtbanden :)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:04

Kom ik weer even. Ik heb de auto even gecheckt en achterop bij de trekhaak staat max tow gewicht (wat betekent dat?) 1500 kg. Betekent dat dat het Maximaal te trekken massa 1500 is?

Oja de kogeldruk is 75 kilo.

De Maximale toegestane massa van de auto is 1495. Dat zou betekenen dat hij net een 1,5 trailer mag trekken toch?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:25

HLPhoto schreef:
anoushka schreef:

Noem je ook wat op :D Tank op luchtbanden :)

Nou echt wel, mijn vriend had eerst een Korando, dat reed al fijn. Toen een rexton, dat reed super! Nu heeft ie een touareg, en dat is helemaal top! Ik ben zelf toch ook echt ssangyong fan, fijne auto's! Maar goed, smaken en ervaringen verschillen natuurlijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:27

ik heb gister een suzuki jimny gekocht om de trailer te trekken :D

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:23

Maris89 schreef:
Kom ik weer even. Ik heb de auto even gecheckt en achterop bij de trekhaak staat max tow gewicht (wat betekent dat?) 1500 kg. Betekent dat dat het Maximaal te trekken massa 1500 is?

Oja de kogeldruk is 75 kilo.

De Maximale toegestane massa van de auto is 1495. Dat zou betekenen dat hij net een 1,5 trailer mag trekken toch?

Je doet twee dingen verkeerd :D

Je kijkt op de trekhaak, en je neemt het totaalgewicht van de auto.

Voor het gewicht wat de auto mag trekken, moet je in het instructieboekje kijken, op de trekhaak staat alleen wat de trekhaak maximaal mag hebben, maar het kan heel goed zijn dat de auto minder mag hebben. (zeer waarschijnlijk zelfs)

Ik neem aan dat je de tmm van de auto vermeld omdat je met rijbewijs B wilt rijden. Om dit te kunnen moet de tmm van je trailer lager zijn dan het ledig gewicht van je auto. (dus niet de tmm van de auto).

Ik denk dus dat je dat niet gaat redden ;)

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:31

Afbeelding

Zelf trek ik een 1,5 paards met een opel senator of een opel monza beide 1500 kilo

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 00:51

zorro schreef:
Nou echt wel, mijn vriend had eerst een Korando, dat reed al fijn. Toen een rexton, dat reed super! Nu heeft ie een touareg, en dat is helemaal top! Ik ben zelf toch ook echt ssangyong fan, fijne auto's! Maar goed, smaken en ervaringen verschillen natuurlijk.
Vind Ssangyong idd ook fijne auto's, vooral voor wat ze kosten en lekker betrouwbaar!
Saul schreef:
gefeliciteerd! leuk bakkie :) wel een echte vrouwenauto.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 06:22

dank je HL! Maar goed dat ik een vrouwtje ben dan :Y)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:14

Saul schreef:
Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat die max. 1300 kg mag trekken en dat je van tevoren hebt berekend dat dat voldoende is voor jouw trailer met peerd erin?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:17

EricPrast schreef:
Saul schreef:
Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat die max. 1300 kg mag trekken en dat je van tevoren hebt berekend dat dat voldoende is voor jouw trailer met peerd erin?

Voor veel 1,5-paards trailers is 1300 kg genoeg.. meestal tussen de 500 en 600 kg, max belading 1200 of 1300, gemiddeld paard = 600 kg... moet je alleen wel BE hebben. Een Jimny weegt geen 1300 kg.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:23

HLPhoto schreef:
EricPrast schreef:

Voor veel 1,5-paards trailers is 1300 kg genoeg.. meestal tussen de 500 en 600 kg, max belading 1200 of 1300, gemiddeld paard = 600 kg... moet je alleen wel BE hebben. Een Jimny weegt geen 1300 kg.

Daar ben ik me zeer zeker van bewust.
Mijn auto weegt 1010 KG en mag inderdaad (maar) 1300 trekken.
Mijn pony is een C'tje en zal hooguit 350 KG wegen, BE is onderweg.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:41

Saul schreef:
Daar ben ik me zeer zeker van bewust.
Mijn auto weegt 1010 KG en mag inderdaad (maar) 1300 trekken.
Mijn pony is een C'tje en zal hooguit 350 KG wegen, BE is onderweg.
Mag ik even zeggen dat ik het een verademing vind dat er gelukkig ook nog mensen zijn die de regelgeving begrijpen en er naar handelen? _/-\o_

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:43

EricPrast schreef:
Mag ik even zeggen dat ik het een verademing vind dat er gelukkig ook nog mensen zijn die de regelgeving begrijpen en er naar handelen? _/-\o_

Die zijn er idd weinig. Zegt imho meer over de regeling dan over de mensen (waarvoor die regeling stiekem toch bedoeld is).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:45

Haha, zijn er weinig mensen die netjes hun BE gaan halen dan?
Vind het zelf een stuk prettiger, en ik ben geoefend, kan dus veilig opweg, én ik heb mijn papiertje waarmee ik ook legaal op weg kan :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:47

Saul schreef:
Haha, zijn er weinig mensen die netjes hun BE gaan halen dan?
Vind het zelf een stuk prettiger, en ik ben geoefend, kan dus veilig opweg, én ik heb mijn papiertje waarmee ik ook legaal op weg kan :D

Geoefend? Nee, dat ben je nog niet met een bewijsje op zak :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:48

in principe zou ik met mijn pony denk ik niet per definitie een BE nodig hebben. Trailer misschien 500KG + pony van zo'n 350KG zeg voor het gemak 400KG. Is in totaal 900KG, auto weegt 1010KG dus zou mogen met mijn B toch?

Al ben ik dat niet van plan, ik ga netjes mijn BE halen. Lesje heb ik al gehad, nu het examen nog :).

HLphoto ik bedoel dat ik dan heb geoefend, en een beetje weet hoe of wat, ipv dat ik lukraak ga rijden zonder er een drol vanaf te weten ;).

Rijden leer je pas door het te doen, dat is ook al zo met enkel je B..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:49

@ Saul: Daar ga je al mis ;)

Als jouw trailer meer mag wegen dan 1010 kg mag je er met alleen B niet mee rijden.

Zo duidelijk zijn de regels dus..