Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gossa4ever schreef:hoi allemaal,
ik kom even binnenvallen, ik zit namelijk met een vraag, we hebben een leuke 2 paardsvrachtwagentje gezien in belgie, maar nu is mijn vraag wat zijn nou precies de kosten om hem op een nederlands kenteken over te laten schrijven?
Romanoff schreef:Zo'n bak kan ik niet op de weg houden kwa kosten
Op diesel is het ook nog stuk duurder, terwijl de diesel ook niet echt meer een leuk prijskaartje heeft..
Straks eerst maar eens voor BE rijbewijs
Romanoff schreef:Tja ik heb het er gewoon niet voor over om per maand alleen al 200 euro aan wegenbelasting te betalen.
Ben wel goed, maar niet gek. Zijn genoeg andere auto's in iets lichtere catogorie die ook een 1,5 paards trailer kunnen trekken en ik maar 121 euro pm kwijt ben aan wegenbelasting.
Voor de auto's heb ik een handig mannetje
Hij heeft ons nog nooit troep verkocht en als er wat mis is dan kost het je geen klauwen voor geld.
2 jaar terug autotje bij hem gkocht, hij is op zoek gegaan voor mij, met de eisen die ik had. Binnen week had ie em gevonden.
Enigste wat ik er nu ooit heb heb gehad is de airco kapot, wat ie ook voor 100 euro heeft gefixt. Verder rijd dit bakkie als een tierelier. (vriendlief was bij de opeldealer 500 euro kwijt voor het zelfde probleem, Ha Ha)
Straks als ik mn BE heb en geld heb voor andere auto voor de trailer gaat hij weer op zoek. Makkelijk, aangezien ik echt niet veel doel heb over een auto kwa zelf dingen fixen.
Aranel schreef:Ik kom hier ook even om advies vragen
We zoeken een nieuwe auto, hij moet 1200 kilo kunnen trekken. Verder is zuinig in gebruik ook belangrijk. Tot nu toe ben ik bij de Hyundai i30 cw uitgekomen, die rijdt 1 op 20. Prijs is max 10.000 tweedehands, de Hyundai zit hier wel vaak boven als ik zo kijk..
Aranel schreef:Ik kom hier ook even om advies vragen
We zoeken een nieuwe auto, hij moet 1200 kilo kunnen trekken. Verder is zuinig in gebruik ook belangrijk. Tot nu toe ben ik bij de Hyundai i30 cw uitgekomen, die rijdt 1 op 20. Prijs is max 10.000 tweedehands, de Hyundai zit hier wel vaak boven als ik zo kijk..
Choiix schreef:Zucht... Waar waren de tijden met de grotere motoren in auto's.. Konden moeiteloos alles trekken. Heb zelfs al auto's gezien die dankzij hun kleine motortjes waar een turbo op zit (geblazen motoren) een gewicht van welgeteld NUL kilo mogen trekken..
Silly1972 schreef:Oh wauw, denk niet dat ik wel weten wat deze kost in aanschaf en verder haha
Choiix schreef:Aranel schreef:Ik kom hier ook even om advies vragen
Wil je automaat of handgeschakeld? Verder nog wensen (behalve bovenstaande)?
Overigens moet je er niet vanuit gaan dat je auto met een trailer er achter nog steeds 1 op 20 rijdt...
meggiemeg schreef:jumpiewumpie schreef:Hoi! Ik heb even een vraagje.
Wij hebben een Peugeot 5008. Die mag 1500kg trekken en heeft een motor van 1.6 liter. Heeft 120 pk dacht ik. We hebben nu net een paard aangeschaft (ik denk dat ze rond de 600kg zit) en we vragen ons nu af of we een trailer kunnen trekken...
Een trailer trekken zal de auto vast wel voor elkaar krijgen, alleen of het ook mag in combinatie met het rijbewijs is iets anders.
Kijk eens op rdw en check je eigen kenteken, daar staat dan wat de auto geremd en ongeremd mag trekken.
Hou rekening met je kogeldruk die de auto mag hebben en die je trailer geeft.
chaatje16 schreef:Waar vind je dat dan?
Ik ben namelijk opzoek naar een auto die een 1,5 paards trailer kan trekken, kan ik dan ook daar het kenteken in vullen om te kijken wat die mag trekken?
Wil je mij de link sturen?