Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:19

lizaliza schreef:
suzuki ervoor

Grand Vitara?

HLPhoto schreef:
Ermm... dat is sterk afhankelijk van wat precies de eisen zijn (v.w.b. de minimale eisen van de trailer, B/BE-rijbewijs van de bestuurder, jaarkilometrage enz.).

Ik denk dat je sowieso op een auto met LPG uit gaat komen als je veel km's wil maken, anders benzine.

Laat ik het zo zeggen, wij hebben nu gewoon lease-auto die aan alle eisen voldoet.
In augustus mag ik weer autorijden en wil dan ook eigenlijk gelijk een auto aanschaffen. O:)
Het zou om een 1,5 paards trailer gaan (max 1300-1400 kg? zoiets?), voorkeur B-rijbewijs (Ik wil straks mijn BE rijbewijs halen). Voor de rest woon-werkverkeer. Budget 5000 euro ongeveer. Liefst v.a. 1996
Het gaat mij met name over verbruik hoor. :)
Ik kan dat nl niet echt vinden op internet.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:21

Citaat:
Budget 5000 euro ongeveer. Liefst v.a. 1996

500 bedoel je zeker???? Je gaat toch niet 5000 euro uitgeven aan een 14 jaar oude auto?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:48

amondi schreef:
Citaat:
Budget 5000 euro ongeveer. Liefst v.a. 1996

500 bedoel je zeker???? Je gaat toch niet 5000 euro uitgeven aan een 14 jaar oude auto?

Waarom niet als dat de auto is die je precies aan je eisen voldoet en nog jaren mee kan? Auto's die degelijk genoeg zijn om trailers gemakkelijk te trekken komen nou eenmaal niet gratis bij een pakje boter. Ik denk dat je voor dat geld goed moet zoeken naar een goede Range Rover van die leeftijd, die kosten, als ik me niet vergis, toch echt wel meer.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 19-05-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:51

Een stevige Volvo station die nog jaren meekan heb je al helemaal niet voor 500 euro. Ook van 14 jaar oud niet.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:08

Ik heb het over vanaf 1996. En ja, budget is 5000 euro.
Liefst zo nieuw mogelijk :j

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 10:10

Wat ook wel belangrijk is is wat voor kilometers je zelf gaat rijden.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:37

Goed, even een verwachting..
Ik rijd niet veel, vriendlief heeft leasebak en rijdt kostenvrij.
Ik denk max 300 km per week, laten we zeggen 15000-16000 per jaar.
Kan je daar wat mee? :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 10:59

jep! Twijfel tussen benzine en G3.
G3 biedt je de mogelijkheid om een iets onzuiniger auto aan te schaffen bv. een lichte terreinauto (vitara-achtige?), omdat de extra brandstofkosten dan niet zo'n pijn doen in de portemonnee.
Enerzijds "overdreven", anderzijds vind ik zo'n voertuigje met paarden altijd erg fijn. "Even" de bak aanslepen of je trailertje uit een modderveld trekken behoort ineens tot de mogelijkheden..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:11

Crista schreef:
ik trek met een nissan X trail onze 2 paards trailer :)
we hebben ook nog de Nissan Interstar (grote bus) van mijn vader maar daarmee heb ik nog geen trailer getrokken omdat het altijd met de X-trail goed gaat eingelijk :)

De x-trail mag 2000 kilo trekken dus je hebt geen problemen. Ik heb ook eentje en ik zie dat steeds meer mensen deze krachtpatser hebben gevonden. Wat wil je: niet duur in aanschaf, redelijk goedkoop in de belasting (voor een SUV) en verrassend zuinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:12

Dagmar, voor dat geld zou je naar een Volvo of Saab of Citroen C5 kunnen kijken. Op http://www.autotrack.nl kun je alles invullen en kun je ook per auto/type bekijken wat je ermee kan trekken.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:41

Lovely, als ik aan een Volvo denk, dan denk ik niet echt aan een zuinige bak? Of is dat wel zo?

Suzuki Grand Vitara (vitara gewoon kan niet trekken) vind ik op zich wel mooie wagen hoor. Cabrio modelletje is natuurlijk ook leuk.
Budget van 5000 euro is toch niet zo raar, of te weinig?

Nu trekken wij de trailer met een bmw 3, flink vermogen voldoende trekkracht voor een 1,5 paards trailer.
Helaas heeft deze de 180.000 gehaald en uit het lease-contract gehaald. We moeten het nu doen met een audi A3, met een trailer erachter kom je misschien net vooruit :')

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:53

Onze Opel Astra zuipt ook aardig als der een trailer achter hangt en de BMW 530D lust ook nog wel aardig wat!
En achter bijde auto's hangt gewoon een 2 paardstrailer met twee paarden erin.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:47

mayOOo schreef:
Onze Opel Astra zuipt ook aardig als der een trailer achter hangt en de BMW 530D lust ook nog wel aardig wat!
En achter bijde auto's hangt gewoon een 2 paardstrailer met twee paarden erin.

Achter een Astra? De BMW mag het niet eens trekken tenzij je een heel licht trailertje hebt..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:20

BMW mag maar ong. 1600 kg (miss. 5-serie iets meer, dat weet ik niet) trekken, hoe wil jij daar een 2 paardtrailer achtergooien met nog 2 paarden erin en legaal rondrijden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:30

Mijn Volvo (V70 dus) rijdt op gas (G3) en rijdt daarop in het dagelijks gebruik ruim 1 op 8. Met een volle tank aan snelwegkilometers had ik 'm laatst zelfs op 9.5 en met de trailer erachter gaat-ie richting 7. Ik kan nu na twee maanden iig concluderen dat ik qua brandstof stukken voordeliger uit ben dan met mijn benzineauto. Wegenbelasting tikt dan wel weer aan (G3 én zwaarder dan mijn vorige auto), maar per saldo ben ik niet eens zo heel veel meer kwijt en ik heb er meer auto voor. Maar goed, ik ben hoe dan ook fan van de Zweedse degelijkheid (Saab is bij mij een goede tweede) en heb het er graag voor over.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:32

Een astra kan eigenlijk niet volgens mij, zo'n auto weegt zelf maar 1000kg toch?

Mijn Mondeo(2.0i uit 1998) op gas loopt 1 op 10 en met de trailer wat minder. Hiervoor had ik een oude Kia Sportage.... 1 op 8 zonder trailer en misschien 1 op 4 met.... je zag de meter bijna dalen!!!

De Mondeo op benzine haalt gewoon de 1 op 13! Dat is een 1.8 maar dan op benzine uit 2000.( maar ik ben zo'n suffe nije rider)

Voor dagelijks gebruik heb je veel meer aan een "gewone"middenklasser dan aan een Jeep.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:53

Ik zou voor dagelijks gebruik ook geen terreinwagen of iets soortgelijks willen. Is voor mij totaal niet rendabel en ik heb dus met mijn Volvo het geluk van 'gratis' onderhoud (althans, ik bespaar behoorlijk op eventuele garagekosten).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:01

Iedere auto waar je een trailer achter hangt lust graag benzine/diesel of g3 :7

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 01:21

Dagmar_k schreef:
BMW mag maar ong. 1600 kg (miss. 5-serie iets meer, dat weet ik niet) trekken, hoe wil jij daar een 2 paardtrailer achtergooien met nog 2 paarden erin en legaal rondrijden?

De 530d van een bekende mag 2000 kg sleuren (zescilinder diesel.. wat zwaarder enzo), maar max kogeldruk = 90 kg. Gaat om het allerlaatste type, maar is volgens mij nooit anders geweest sinds er een drieliter zescilinder diesel onder de kap van een 5 ligt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:23

Een astra met een 2 paards en dan ook 2 paarden? Dan moeten het bijna wel 2 minipaarden zijn.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 09:32

niet iedereen houdt zich aan de regels.. Ken een paardenhandelaar die al 10+ jaar rondrijdt met 2 paarden in trailer achter een peugeot expert. Daar mag max 1300 kg aan de haak en 60kg kogeldruk..

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:46

HLPhoto schreef:
niet iedereen houdt zich aan de regels.. Ken een paardenhandelaar die al 10+ jaar rondrijdt met 2 paarden in trailer achter een peugeot expert. Daar mag max 1300 kg aan de haak en 60kg kogeldruk..

Dan wens ik degene veel succes, als deze persoon wordt aangehouden of schade rijdt, heeft hij een groot probleem...
Bij schade komen ze dan toch echt privé aankloppen, verzekering keert absoluut niet uit. Ik heb het idee dat veel mensen de kogeldruk vergeten bij het trekken van een trailer. Ook ik ging hiermee in de fout. :o De persoon die hierboven een 2 paardstrailer trekt met een BMW, rijdt waarschijnlijk niet legaal. De meeste personenauto's hebben een kogeldruk van 75 kg. De grote(re) terreinwagens en bussen hebben vaak een kogeldruk van 100 kg. 100 kg. is toch echt de gemiddelde kogeldruk die een 2 paardstrailer afgeeft.
Ik ga waarschijnlijk een busje aanschaffen, een Ford, Peugeot of iets in dat segment. Dan zit ik zeker safe ;)

femmyxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:00

ik heb een 2 paard trailer daar voor rijd mijn Ssangyong met 2.9-liter dieselmotor
hij prima geen enkel probleem voor dezed auto . denk dat de Ssangyong met 2.3-liter het niet gaat trekken

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:15

femmyxs schreef:
ik heb een 2 paard trailer daar voor rijd mijn Ssangyong met 2.9-liter dieselmotor
hij prima geen enkel probleem voor dezed auto . denk dat de Ssangyong met 2.3-liter het niet gaat trekken

1,5 jr. mee rondgereden. Gaat prima, maar het is geen snelle combinatie.
110 op de snelweg is echter geen probleem (met een ongeblazen 2.3 diesel).

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:16

Ninie schreef:
HLPhoto schreef:

Dan wens ik degene veel succes, als deze persoon wordt aangehouden of schade rijdt, heeft hij een groot probleem...

Dat weet ik, dat weet jij, en hij waarschijnlijk ook. Rijdt echter tot nu toe geen schade en aangehouden wordt ie niet of ze doen niet moeilijk. Ik ga hier niet plaatsen wie het is, maar het is wel een vrij bekende in z'n tak van sport.
Kogeldruk van veel 2p-trailers is zonder inhoud overigens flink lager dan met. D.w.z.: Met één paard ben je dan in principe nog wel legaal, voor zowel jou als de verzekering moeilijk aan te tonen (een paard beweegt immers).
Had laatst even niks te doen en heb dat eens zitten uitrekenen :)