Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:05

Zoveel kan het toch niet schelen als je je zadel, hoofdstel, een paar borstels, laarzen, cap en jasje in de kofferbak vervoert? Er zijn natuurlijk mensen die van alles en nog wat meesjouwen maar even uitgaande van het hoogst noodzakelijke. Ik vervoer dat ook in de kofferbak/achterbank, want in de trailer heb ik daar geen aparte ruimte voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:57

Lijkt me idd een kwestie van 'ligt eraan wat je meesleept'.

Naar de gemiddelde endurancewedstrijd - zeker vanaf klasse 2 op een warme dag - gaat bijvoorbeeld heel wat water mee (in jerrycans en kratten met koelflessen) en dat weegt nogal wat. Hoogst noodzakelijk voor die tak van sport, dat dan weer wel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:36

In zo'n geval zou mijn voorkeur uitgaan voor een busje (transporter bijv) of een zware terreinwagen dan een willekeurige stationwagon (Mondeo bijv).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:23

Die afweging kun je idd maken.

Ik heb het altijd moeiteloos gered met een flinke station (iets praktischer en/of voordeliger voor dagelijks woon-/werkverkeer) maar goed, ik ben dan ook maar een amateurtje in de endurance. ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:24

Naar mijn mening is de Landrover Defender 130 de beste om een trailer te trekken. ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:21

funnyhorses schreef:
Naar mijn mening is de Landrover Defender 130 de beste om een trailer te trekken. ;)

Toyota Landcruiser V8 is imho prettiger dan een Defender :) Maarrem.. 130? Verlengde limo?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:57

HLPhoto schreef:
funnyhorses schreef:

Toyota Landcruiser V8 is imho prettiger dan een Defender :) Maarrem.. 130? Verlengde limo?

En daarom dus die Range Rover, de degelijkheid van de Defender, en toch een V8 erin :D :D
Maar ik denk inderdaad dat die Landcruiser beter geschikt is, al was het alleen al om de draaicirkel. Niet zonder reden schrijft threadware: this car has de turningcircle of the Titanic (and is just as watertight) :D
Wil je per se een Solihull, dan is de 110 CSW toch echt de beste keuze, na de Range Rover of de Discovery.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:01

Peogot 308 sw. :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:04

ik trek met een nissan X trail onze 2 paards trailer :)
we hebben ook nog de Nissan Interstar (grote bus) van mijn vader maar daarmee heb ik nog geen trailer getrokken omdat het altijd met de X-trail goed gaat eingelijk :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:08

Heb het liefste een oerdegelijke landrover,als daar iets aan kapot gaat maken we het zelf!
Niks geen garage nodig om technische snufjes op te lossen. :P
Hoe luxer zo'n wagen is hoe duurder in onderhoud(al dat gedoe met kapotte printplaatjes en die hele tralala.)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:13

We hadden laatst een discovery als leenauto toen de defender bij de garage stond en ik moet zeggen dat ik zo'n disco een stuk comfortabeler vind dan een defender :o
Zeker op lange ritten, 8 uur op 1 dag in een disco of defender, dat verschil merk je wel :+

Overigens laad ik de auto en trailer ook vaak propvol, zeker met meerdaagse shows in het buitenland met 2 of 3 personen en 2-4 paardjes...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:15

Ik rijd Volvo omdat ik ook de luxe van een 'doe-het-zelver' heb. Geen garage nodig, althans voor zeker 90% van het onderhoud.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:44

Ik heb een VW touareg voor de trailer. Ik heb ook nog een mercedes 500 sec tot mijn beschikking, en volgens mij mag die hem ook trekken, dat zal ik eens navragen. Mochten beide auto's nou op een of andere manier niet te gebruiken zijn, wil mijn ex-baas rijden met zijn VW bus, en mijn zwager heeft een bus van het werk die ook veel trekken mag. Maar dat zal natuurlijk alleen in nood zijn, voor de lol doe ik geen beroep op ze ;)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:02

Waar moet je nu op letten, ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik wil met een b rijbewijs een tinker vervoeren van gem 500 kg.
Ik heb een skoda octavia diessel en mag 1400 kg geremd trekken en weegt volgens mij circa 1300 kg? Hoe zwaar mag/moet de trailer dan max zijn en waar moet ik nog meer op letten bij de trailer?

Het kan zijn dat het vast ergens op bokt staat, maar weet het echt niet meer na het lezen van diverse items

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:17

carolina1278 schreef:
Waar moet je nu op letten, ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik wil met een b rijbewijs een tinker vervoeren van gem 500 kg.
Ik heb een skoda octavia diessel en mag 1400 kg geremd trekken en weegt volgens mij circa 1300 kg? Hoe zwaar mag/moet de trailer dan max zijn en waar moet ik nog meer op letten bij de trailer?

Het kan zijn dat het vast ergens op bokt staat, maar weet het echt niet meer na het lezen van diverse items

Hier: [TAO] FAQ TAO

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:09

Even een mening gevraagd over deze type auto... SsangYong MUSSO 2.9 TDi Van High Roof.. Heb natuurlijk geen verstand van auto's.. Maar vraag me af of dit een betrouwbare auto is.. Zwaar genoeg om twee paardstrailer te trekken met twee paarden, maar de type auto zegt me niet zoveel.. dus kom maar op met meningen/ervaringen...

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:07

Hyundai i30 2.0 voor mijn 1½ paards trailer :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 08:27

Jesser schreef:
Even een mening gevraagd over deze type auto... SsangYong MUSSO 2.9 TDi Van High Roof.. Heb natuurlijk geen verstand van auto's.. Maar vraag me af of dit een betrouwbare auto is.. Zwaar genoeg om twee paardstrailer te trekken met twee paarden, maar de type auto zegt me niet zoveel.. dus kom maar op met meningen/ervaringen...

Oerlelijk, oersterk en (in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken.. Maar het 4x4 centrum is het met me eens) mits goed gebruikt ook oerbetrouwbaar.
De motorblokken hebben een klein ontwerpfoutje vwb de smering v/d krukaslagers. Een Musso turbodiesel moet je bij zwaar trekken op toeren rijden! Beter halfgas doortrekken dan volgas vroeg schakelen, dan zijn ze zuiniger en betrouwbaarder. Om de ca. 250.000km is de distributieketting aan revisie toe, dit is duidelijk hoorbaar voor een kenner. Check of de 4x4 goed werkt (in vrij met koppeling inschakelen vindt ie het fijnst, maar moet dan wel binnen een paar seconden gebeurd zijn). Koppeling net vervangen? Oppassen, de bouten aan de bak moeten gemonteerd zijn met borgmiddel, zo niet trillen ze onherroepelijk los en dat kost je een versnellingsbak. Motor is verder een echt Mercedesblok, sterk en loopt mooi.
Laatste hint: is ie opvallend sterk en trekt ie wel heel makkelijk door? Let op hoe de turbo klinkt. "opgeschroefde" 2.9 TDi's leveren met gemak 150pk, maar de levensduur van de turbo gaat rap achteruit. Gem. Verbruik met handbak = 1:8.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:20

Goed, de (gemiddelde) eisen zijn mij nu wel duidelijk en helder. :j
Nu ben ik nog benieuwd, wat is nou de voordeligste trekkende auto (voor 1,5 paardstrailer)??
In achtneming van min. gewicht, vermogen, koppel etc.
En natuurlijk een goede verhouding gewicht en verbruik? (wegenbelasting en verbruik bedoel ik)

Ideeën??

Gewoon even uit nieuwsgierigheid :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:18

Ermm... dat is sterk afhankelijk van wat precies de eisen zijn (v.w.b. de minimale eisen van de trailer, B/BE-rijbewijs van de bestuurder, jaarkilometrage enz.).

Ik denk dat je sowieso op een auto met LPG uit gaat komen als je veel km's wil maken, anders benzine.

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:24

suzuki ervoor

HORSE_x33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:25

Wij hebben speciaal om de paarden te kunnen vervoeren een Landrover 88 serie 3.
Hele sterke auto!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:26

lizaliza schreef:
suzuki ervoor

Swift?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:28

HORSE_x33 schreef:
Wij hebben speciaal om de paarden te kunnen vervoeren een Landrover 88 serie 3.
Hele sterke auto!

Mits de inzittenden een niergordel dragen...........

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:12

HLPhoto schreef:
Jesser schreef:

Oerlelijk, oersterk en (in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken.. Maar het 4x4 centrum is het met me eens) mits goed gebruikt ook oerbetrouwbaar.
De motorblokken hebben een klein ontwerpfoutje vwb de smering v/d krukaslagers. Een Musso turbodiesel moet je bij zwaar trekken op toeren rijden! Beter halfgas doortrekken dan volgas vroeg schakelen, dan zijn ze zuiniger en betrouwbaarder. Om de ca. 250.000km is de distributieketting aan revisie toe, dit is duidelijk hoorbaar voor een kenner. Check of de 4x4 goed werkt (in vrij met koppeling inschakelen vindt ie het fijnst, maar moet dan wel binnen een paar seconden gebeurd zijn). Koppeling net vervangen? Oppassen, de bouten aan de bak moeten gemonteerd zijn met borgmiddel, zo niet trillen ze onherroepelijk los en dat kost je een versnellingsbak. Motor is verder een echt Mercedesblok, sterk en loopt mooi.
Laatste hint: is ie opvallend sterk en trekt ie wel heel makkelijk door? Let op hoe de turbo klinkt. "opgeschroefde" 2.9 TDi's leveren met gemak 150pk, maar de levensduur van de turbo gaat rap achteruit. Gem. Verbruik met handbak = 1:8.

Thanks voor je uitgebreide informatie!! Heb het manlief voor zitten lezen.. Wie weet dat het me helpt voor in de toekomst! +:)+