Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HLPhoto schreef:funnyhorses schreef:Naar mijn mening is de Landrover Defender 130 de beste om een trailer te trekken.
Toyota Landcruiser V8 is imho prettiger dan een DefenderMaarrem.. 130? Verlengde limo?
carolina1278 schreef:Waar moet je nu op letten, ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik wil met een b rijbewijs een tinker vervoeren van gem 500 kg.
Ik heb een skoda octavia diessel en mag 1400 kg geremd trekken en weegt volgens mij circa 1300 kg? Hoe zwaar mag/moet de trailer dan max zijn en waar moet ik nog meer op letten bij de trailer?
Het kan zijn dat het vast ergens op bokt staat, maar weet het echt niet meer na het lezen van diverse items
Jesser schreef:Even een mening gevraagd over deze type auto... SsangYong MUSSO 2.9 TDi Van High Roof.. Heb natuurlijk geen verstand van auto's.. Maar vraag me af of dit een betrouwbare auto is.. Zwaar genoeg om twee paardstrailer te trekken met twee paarden, maar de type auto zegt me niet zoveel.. dus kom maar op met meningen/ervaringen...
HLPhoto schreef:Jesser schreef:Even een mening gevraagd over deze type auto... SsangYong MUSSO 2.9 TDi Van High Roof.. Heb natuurlijk geen verstand van auto's.. Maar vraag me af of dit een betrouwbare auto is.. Zwaar genoeg om twee paardstrailer te trekken met twee paarden, maar de type auto zegt me niet zoveel.. dus kom maar op met meningen/ervaringen...
Oerlelijk, oersterk en (in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken.. Maar het 4x4 centrum is het met me eens) mits goed gebruikt ook oerbetrouwbaar.
De motorblokken hebben een klein ontwerpfoutje vwb de smering v/d krukaslagers. Een Musso turbodiesel moet je bij zwaar trekken op toeren rijden! Beter halfgas doortrekken dan volgas vroeg schakelen, dan zijn ze zuiniger en betrouwbaarder. Om de ca. 250.000km is de distributieketting aan revisie toe, dit is duidelijk hoorbaar voor een kenner. Check of de 4x4 goed werkt (in vrij met koppeling inschakelen vindt ie het fijnst, maar moet dan wel binnen een paar seconden gebeurd zijn). Koppeling net vervangen? Oppassen, de bouten aan de bak moeten gemonteerd zijn met borgmiddel, zo niet trillen ze onherroepelijk los en dat kost je een versnellingsbak. Motor is verder een echt Mercedesblok, sterk en loopt mooi.
Laatste hint: is ie opvallend sterk en trekt ie wel heel makkelijk door? Let op hoe de turbo klinkt. "opgeschroefde" 2.9 TDi's leveren met gemak 150pk, maar de levensduur van de turbo gaat rap achteruit. Gem. Verbruik met handbak = 1:8.