Syberdepiep schreef:Volg dit topic al een poosje uit interesse, wil graag eens een balletje opgooien.
Over een poosje komt er ergens in de randstad een plekje vrij op een bijzonder plekje, na uitgebreide kostenberekening ben ik wel benieuwd wat een realistisch bedrag is om te vragen ervoor, omdat hier zoveel meningen voorbijkomen.
De plaats hou ik nog liever privé omdat het allemaal nog in ontwikkeling is, maar het is aan huis, kleinschalig met max 3 paarden. All-in principe, veel mogelijk in overleg en daardoor maatwerk te bieden. Boxen zijn 4x4 m met buitenluik, licht en luchtig met veel ramen. Stro stalbedekking, boxen hebben rubber ondervloer. Wordt dagelijks gemest en opgestrooid. 4x per dag hooi van eigen land, hoeveelheid in overleg. Krachtvoer zelf kopen en klaarzetten, dit wordt 2x per dag gevoerd. Verder ruime stalkast, 2 dekenbeugels voor dekens, trailerstalling mogelijk, poetsplaats, spuitplaats/binnen buiten met koud water, warm in emmers beschikbaar. Binnen/buitenzetten wordt gedaan met dekenwissel etc naar wens. Zandpaddock van 215 m2 met automatische drinkbak, hier staan paarden in winter 8 uur/zolang weersomstandigheden toelaten, met hooi en wilgentakken. Ligt aan de samenstelling van de paarden samen of dat zonder scheidingsdraden kan maar is wel het streven. In de zomer komt daar weidegang bij, weiland van 1500m2 met automatische drinkbak, gemiddeld 4 uur per dag (geschikt voor sobere paarden) met schaduwmogelijkheden. Rijden/longeren kan bij plaatselijke rijvereniging op 10 minuten/1 km stappen (of 2 min trailer) waar een lidmaatschap voor afgesloten moet worden (rond de €300 per jaar). Verder enorm veel uitrijmogelijkheden in de omgeving door diverse recreatiegebieden met ruiterpaden, dichtste bij vanaf 5 min stappen bereikbaar. Kortom paard wordt volledig verzorgd, en door kleinschalig is veel mogelijk.
Wat is een redelijk bedrag om hiervoor te vragen? En waarop baseer je dat?
Jij maakt mij nieuwsgierig, maar ik spreek je denk snel