isa_paradijs schreef:Ik reed een keer met een stevige onrustige haflinger in een 2paards met een dikke toyota fourrunner ervoor, op de rijksweg viel de haf achterover op zijn rug in de trailer, ik ben veel gewend met trailers maar die keer ging zelfs bijna de dikke jeep van de weg omdat het vallende paard de achterwielen van de auto optilde, het is vedder prima afgelopen maar ja dikker is toch echt altijd beter.
Niet om het een of ander maar een fourrunner valt nou niet echt onder de catagorie "dikke 4x4".
Ook veel zuipen of een hoog eigen gewicht is geen enkele garantie op prestaties als het op het trekken van trailers aankomt!
Ik heb een Land Rovertje dat 1:4 LPG zuipt, maar die is geen enkele partij voor de VW T5 die ik huurde en die met 2 ton aan de haak met 4 vier banden in z'n neus 1:15 haalde.
Die T5 hang ik zo weer een trailer aan; bij het Land Rovertje overweeg ik niet eens er een trailer aan te hangen, terwijl die technisch gewoon 4000kg mag trekken...........
Ik heb trailers getrokken met alles wat de wet verboden heeft, met auto's waarvan alleen het rollende chassis al meer weegt dan een volgeladen tweepaards trailer en dikke 4x4's met Diesels, benzine en LPG motoren en wat nog altijd de veiligheid op de weg maakt of breekt: de ervaring van de chauffeur, met name in relatie tot het kennen van de (on)mogelijkheden van de combi.