Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce_eddy schreef:Ik kom even binnenvallen
Ik kan een trailertje kopen.
Laadvermogen is 700 kg. en leeg weegt hij 630 kg.
Echter verwacht ik samen geen 1330 kg te gaan trekken.
mijn paard weegt geen 700 kg.
Maar nu mijn vraag, welke redelijk lichte auto,s kunnen ervoor?
Ik zelf heb B -E rijbewijs dus dat is geen probleem.
Maar een hele grote terrein wagen kan ik gewoon niet betalen!
Graag jullie reacties!
ikke schreef:joyce_eddy schreef:Ik kom even binnenvallen
Ik kan een trailertje kopen.
Laadvermogen is 700 kg. en leeg weegt hij 630 kg.
Echter verwacht ik samen geen 1330 kg te gaan trekken.
mijn paard weegt geen 700 kg.
Maar nu mijn vraag, welke redelijk lichte auto,s kunnen ervoor?
Ik zelf heb B -E rijbewijs dus dat is geen probleem.
Maar een hele grote terrein wagen kan ik gewoon niet betalen!
Graag jullie reacties!
Jouw paard weegt wellicht geen 700kg, maar die trailer weegt in ieder geval meer dan 630kg! Als gewicht zo'n issue is voor je, zet de trailer dan eerst even op de weegbrug, voordat je 'm koopt!
joyce_eddy schreef:ikke schreef:Jouw paard weegt wellicht geen 700kg, maar die trailer weegt in ieder geval meer dan 630kg! Als gewicht zo'n issue is voor je, zet de trailer dan eerst even op de weegbrug, voordat je 'm koopt!
De trailer weegt dus wel 630 kg. Het is een tussenmaat van 1 naar 1.5 paards trailer en hij is net terug gekeurd dus het klopt wel!
gewicht is niet echt het probleem maar ik vraag mij gewoon af wat voor auto,s ervoor kunnen!
ikke schreef:Opel Vectra, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, Nissan Primera, Citroën C5, Renault Laguna, Peugeot 406/7...Maar om een antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag: zoek je voertuig in de klasse Ford Mondeo, VW Passat, dat soort wagens. Als er een keer poep gebeurt onderweg, wil je wel wat te melden hebben!
Eirikur schreef:ikke schreef:Opel Vectra, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, Nissan Primera, Citroën C5, Renault Laguna, Peugeot 406/7...Maar om een antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag: zoek je voertuig in de klasse Ford Mondeo, VW Passat, dat soort wagens. Als er een keer poep gebeurt onderweg, wil je wel wat te melden hebben!
Motorvarianten benzine vanaf 1.8 (of liever nog 2.0 ltr), indien te vinden met turbo.
Silly1972 schreef:Gribeltje schreef:Hoi, ik rijd met een toyota RAV 4. Mag 1500 kg trekken.
Ik heb een 2 paards trailer (westfalia), maar neem telkens maar 1 paard mee.
(Voor meerdere heeft mijn vader een zwaardere auto, mercedes Eklasse 250 en een vrachtwagen dus dat komt in orde.)
Ikzelf heb niet voor een zwaardere auto gekozen,
RAV 4 rijd super, niet te veel electronische opties! En is vrij zuinig : Rij 30 000 à 35 000 km per jaar...
en wat is vrij zuinig? en rij je diesel?
joyce_eddy schreef:ikke schreef:
Jouw paard weegt wellicht geen 700kg, maar die trailer weegt in ieder geval meer dan 630kg! Als gewicht zo'n issue is voor je, zet de trailer dan eerst even op de weegbrug, voordat je 'm koopt!
De trailer weegt dus wel 630 kg. Het is een tussenmaat van 1 naar 1.5 paards trailer en hij is net terug gekeurd dus het klopt wel!
gewicht is niet echt het probleem maar ik vraag mij gewoon af wat voor auto,s ervoor kunnen!
loulou schreef:Ik heb afgelopen weekend voor een vriendin met een suzuki vitara gereden.
Die auto mag 1500 kilo trekken, we hadden er een twee paard trailer achter hangen, met een pony erin. Aan die 1500 kilo kwamen we dus echt niet.
Maar wat een levensgevaarlijke combinatie zeg! Ik snap echt niet dat zo'n auto 1500 kilo mag trekken.
Plankgas kreeg ik hem 80 op de snelweg. Als de snelweg wat omhoog liep, moest ik terugschakkelen naar z'n 4 en dan ging hij plankgas 70.
Remmen moest ik ook door de rem door de bodem heen te trappen en dan had ik inderdaad wel het idee dat we wat vaart minderden.
Die auto had echt niks over de trailer te vertellen en ik was erg blij dat we weer veilig thuis waren.
ik snap echt niet dat een vitara aan wordt geraden als trekauto, in ieder geval niet het oude type