Ik ben nog nooit een halfuur bezig geweest met 1 stal mesten....dan heb je wel een zware dobber als je er 40 hebt staan, zou je die dag 20 uur bezig zijn met mesten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Elco schreef:Ik heb een vraag aan jullie waarover ik de laatste tijd best vaak over aan het na denken ben..
Ik sta echt op een hele fijne kleinschalige stal, waar alles gedaan wordt. Ook wij hebben dit jaar €40,- verhoging gehad ( 1ste x in 10 jaar ) Ik betaal nu voor 2 paarden €975,-, maar ik wilde mijn eigen paarden zelf uitmesten omdat degene die het normaal doet, ik niet tevreden over was..Ik betaal dus voor 2 stallen €180,- voor het uitmesten..En krijg dus geen korting op mijn stalgeld, hoe gaan jullie hiermee om.? Gewoon braaf betalen omdat ze super staan of toch een keertje aan kaarten.?
Hoe weet je dat twee stallen laten uitmesten € 180,00 kost bij jullie? Als je dat ergens zwart op wit hebt staan, kan je misschien het gesprek met de stalhouder aangaan voor korting omdat je je stallen zelf uitmest.
Aan de andere kant heb je nu dus € 40,00 per paard meer nadat de stalprijs al 10 jaar niet verhoogd was. Van hun niet slim om niet ieder jaar een kleine verhoging te doen, maar ik vind het over zo'n lange tijd nou ook geen wereldbedrag. Als je van jouw mestbedrag uit gaat, zou je dus alsnog minder stalgeld gaan betalen dan je deed. Dat is ook wel apart.
Misschien kan je voorstellen dat je geen verhoging krijgt, maar ook geen verlaging omdat je zelf mest.
Elco schreef:Zonnetje81 schreef:Maar doe jij 100% zelf de stal of doe je het nog extra? Ik denk dat je blij mag zijn dat je het zelf mag doen ook.
100% zelf
Zonnetje81 schreef:Wat wil je nu zeggen? Ik zeg dat er op veel stallen het niet mag. Niet dat het op iedere stal niet mag. Ik denk vooral op de grotere stallen dat ze er niet gecharmeerd van zijn. Ivm rotzooi, teveel stro verbruik etc. Net zo als dat je vaak zelf geen hooi mag geven.
Elco schreef:Zonnetje81 schreef:Wat wil je nu zeggen? Ik zeg dat er op veel stallen het niet mag. Niet dat het op iedere stal niet mag. Ik denk vooral op de grotere stallen dat ze er niet gecharmeerd van zijn. Ivm rotzooi, teveel stro verbruik etc. Net zo als dat je vaak zelf geen hooi mag geven.
Volgens mij praten we langs mekaar heen, ik heb het niet over of het wel of niet mag..Maar puur over korting op het stallings geld, hoe jullie daar over denken.
Zonnetje81 schreef:Als een stal zegt wij bieden alleen All-in en geen keuze dan vind ik het logisch dat je geen korting krijgt en een luxe als je het toch zelf mag doen als je dat wil.
Zonnetje81 schreef:Als een stal zegt wij bieden alleen All-in en geen keuze dan vind ik het logisch dat je geen korting krijgt en een luxe als je het toch zelf mag doen als je dat wil.
ruitje schreef:Zelf mesten levert een stalhouder op:
-meer stro verbruik
-meer rotzooi op het erf
-meer kapotte spullen
-meer conflicten en klanten moeten aanspreken
Wat mij betreft zou zelf mogen mesten geld moeten kosten
Een bedrijf bied A aan voor prijs B. Als ik bij de sportschool de spinning zaal niet gebruik maar zelf erheen fiets krijg ik ook geen korting
Jantje gebruikt geen krachtvoer, Pietje gebruikt minder stro, Klaasje rijd alleen maar buiten en gebruikt de bak nooit... niet te doen denk ik
ruitje schreef:Zelf mesten levert een stalhouder op:
-meer stro verbruik
-meer rotzooi op het erf
-meer kapotte spullen
-meer conflicten en klanten moeten aanspreken
Wat mij betreft zou zelf mogen mesten geld moeten kosten
ruitje schreef:Ja, maar dan moet je daar als stalhouder tegen kunnen, langs stallen lopen waar paarden op het beton staan.
Word ik heel ongelukkig van