Silly1972 schreef:2.0 turbo 241.000, nieuwe brandstof pomp, schokdempers, accu en airco, verder van alle gemakken voorzien, lichtgroen
B5 of B7 motor??
Als het een schoon blok is, kan daar nog minimaal 250k bij......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Man0n89 schreef:Wij hebben een kia sportage 2.7 V6. Auto trekt prima (mag 1800 trekken) en is ook niet al te prijzig bij aanschaf.
Niet om het een of ander maar autoweek geeft voor alle 2,7 6-pitters 1600kg trekgewicht op.
Ik weet wel dat autoweek niet foutloos is, maar voor potentiele kopers een puntje om goed te controleren!
Eirikur schreef:Volgens mij is het zo dat de kogeldruk die op je trailer wordt aangegeven, de maximale kogeldruk is waarvoor de op de trailer gemonteerde koppeling is goedgekeurd. Wat je zelf al zegt: door met de manier van belading te "spelen", kun je de kogeldruk die uiteindelijk daadwerkelijk gegenereerd wordt beïnvloeden. En dat is natuurlijk 2 kanten uit: als je alles in de punt douwt, zal de daadwerkelijke kogeldruk een stuk hoger uitvallen. Een fabrikant kan dus naar mijn idee nooit een harde uitspraak doen hoeveel kogeldruk een door hem gebouwde aanhanger uiteindelijk zal genereren.
Overigens is het wel zo dat bij tandemassige voertuigen zoals paardentrailers het beïnvloeden van de kogeldruk door te manipuleren met waar je het zwaartepunt van de belading legt veel minder van invloed is dan bij een enkelassige aanhanger, omdat het ding voor het grootste deel toch op zijn eigen wielen staat. Zeker als je er inderdaad een paard/pony in stopt, want heel veel variatie in waar je die neerzet is er niet. Als je een trailer met verplaatsbare voorstangen hebt, praat je over een verschil van max. 15cm ofzo, op een voertuig van inclusief de dissel zo'n 4,5 meter lang. Tel uit je winst...
Lusitano schreef:Even een vraagje voor de kenners. Hier komt een Volvo S60 D4 (5 cylinder) voor een anderhalfpaards. Hij mag het trekken. Daar twijfel ik niet over. Maar gaan jullie voor het trekken van een trailer eerder voor een automaat of voor handgeschakeld?
Lusitano schreef:Even een vraagje voor de kenners. Hier komt een Volvo S60 D4 (5 cylinder) voor een anderhalfpaards. Hij mag het trekken. Daar twijfel ik niet over. Maar gaan jullie voor het trekken van een trailer eerder voor een automaat of voor handgeschakeld?
Don_Zhivago schreef:Dat is toch altijd van toepassing als je met trailer rijdt, dat de bestuurder weet waar die mee bezig is
Ik heb gereden in een Mercedes vito bus met automaat, dat ging heerlijk.
Maar met een iets lichtere auto en minder vermogen zou ik zelf voor handgeschakeld gaan.
Met een automaat lever je toch altijd iets in op de power is mij verteld.
Lichtere auto's handgeschakeld vind ik fijner rijden dan automaat.
Tenzij het dus een grote zware bak is met veel vermogen.
sflj schreef:Rij jij veel in de bergen dan, Ikke?
Ik rij ook met de trailer het liefst met zo laag mogelijke toerentallen.
ivy_power89 schreef:Silly1972 schreef:Is het juist niet zo dat als je een trailer erachter hebt je liever met een wat hoger toerental rijdt?
Dat is mij ooit eens verteld tenminste
Mij is juist verteld dat je op deze manier je motor aan gort trekt.