Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:04

Dus dan zou een ingespoten ontstekingsremmer ook niet worden vergoedt???

Maxispenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:29

DAt dus wel en ook een eventuele antibiotica. Ook pijnstilling.

Maar dus geen behandeling met Insol. Omdat dit medicijn nou toevallig op 2 manieren gebruikt kan worden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:01

oh ok, dat is duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:20

Maxispenc schreef:
Ik heb helaas ook een negatieve ervaring met Bierum. :(
Ook discussie over de kleine lettertjes. Die toch niet zo duidelijk zijn als hun zeggen.
Mijn pony had al geruime tijd jeuk. Ik eerst alles geprobeerd met Imaverol, toen iets tegen schurft en luis. Omdat dit geen resultaat had heb ik de dierenarts laten komen. Ik heb ook zo iets eerst zelf proberen dat doe ik ook voor mezelf dus ook voor mijn mn pony.
Deze bleek toch een schimmel infectie te hebben hij is behandeld met een injectie tegen schimmel en na twee weken nog een keer. Nou gaat het weer helemaal goed en hij is genezen.
Ik de nota doorgestuurd. Wat denk je geen vergoeding. Omdat vaccinaties uitgesloten zijn.
Nou dit is geen vaccinatie maar een therapeutische behandeling. Zelf de dierenarts vind het belachelijk.
Vaccineren doe je preventief bij gezonde paarden om ziekte te voorkomen. Dat je dit niet kunt declareren is heel logisch.
Je kunt ook zeggen dat dit valt onder medicijnen op voorschrift van een dierenarts.
Dit is dus discutabel.
Zelf na bezwaarschrift van de dierenarts waarin die aan geeft dat dit de enige geneeswijzen was voor Winston hebben ze hem afgewezen.
Dus let goed op. Zo duidelijk zijn de voorwaarden nou ook niet.

Ik denk dat dit net iets anders is. Voor schimmel hoeven paarden geen injectie te krijgen. Ze kunnen ook met Sebacil gewassen worden en aangezien die injecties ong. 150 euro kosten en de shampoo 20 denk ik dat de verzekering daar over valt en groot gelijk hebben ze.

Maxispenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:47

Nou mijn dierenarts denkt hier heel anders over.
Als het gewoon met een shampoo had gekund hadden we dat gedaan. We hadden de imaverol ook al gehad.
Mijn dieren arts heeft ook nog een extra verklaring geschreven dat er de injectie echt nodig was gezien heel de huid gezwollen was inmiddels.
We hebben niet eens over 150.- Ze maken reclame met duidelijkheid voor af. Maar als ze onder de voorwaarden uit kunnen komen doen ze dit.
Dit klopt niet. Jammer hoor.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:47

Nou ik heb ze vandaag nog gesproken en ze waren echt heel duidelijk hoor op al mijn vragen.....tot nu altijd duidelijk geweest mbt vergoedingen e.d.