Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:41

Je bedoelt echt dat touwtje wat je onder de staart hebt zitten?? Die helpt bij mij echt niet tegen het scheefhangen hoor. Want als de deken schuinzakt dan blijft dat touwtje toch nergens achter hangen? Bij de bilkoorden zit er op een gegeven moment toch een stop aan omdat het koord niet verder kan. Een beetje scheef kan natuurlijk altijd maar mijn paard kan rollen en al met de deken en dan blijft de deken prima liggen. Met alleen een koordje onder de staart door niet.....
(en dat heb ik aan den lijve ondervonden, hele deken aan flarden helaas... dus toen toch maar een dure deken gekocht die wel inclusief bilkoorden etc was)

En zoals ik al zei: waarom maak je dat touwtje dan ook los? Je kunt de staart er toch gewoon even doorheen tillen dan weet je ook zeker dat het touwtje goed vast zit.

Maar hoe dan ook: ik vind het nog steeds erg onsportief van je om je stalgenoot van zoiets te beschuldigen terwijl je helemaal geen zekerheid hebt of zij iets gedaan heeft.

Moet je je voorstellen hoe je je dan voelt, als je weet dat je de deken goed opgedaan hebt en dat je dan beschuldigt wordt hiervan....
En ook al zou ze het zijn vergeten dan vind ik je reactie nog niet erg aardig want zoiets doet iemand toch ook niet expres?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:45

oliebol happens... en als kiemand zo zat te zeuren zou ik me wel rap 2 keer bedenken voor ik ooit weer iets zou doen voor diegene.
Je neemt altijd een risico, het kan gebeuren als je zlef de paarden verzorgt, hyet kan gebeuren als een ander het voor je doet. Maar om nu direct met schuld en boze boze vingertjes aan te komen. Mennn, het lijkt hier America wel, wil je je daar toe verlagen? Draag idd je verlies en klaar.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:49

Ik doe iedere dag alle paarden hier op stal winterdekens, vliegendekens, regendekens, wat voor dekens dan ook op en af en op en af. Ik doe mijn best en gelukkig blijft meestal alles heel, maar ik voel me echt niet aansprakelijk voor als er een keer iets gebeurt. Zelfs al zou ik een keer een touwtje vergeten (kan met het háást niet voorstellen Duivel ), dan nog zou ik het erg vervelend vinden als iemand mij aansprakelijk zou stellen voor de eventuele gevolgen. Toch een beetje het risico van het vak, tenslotte ben ik degene die het werk doet en daarmee het risico neemt - tenslotte kan iedereen eens een keer wat vergeten.
Zolang er geen sprake van nalatigheid of opzet is geweest, vind ik dat je er niet al te ingewikkeld over moet doen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:37

Inderdaad ja.
Het is al heel wat dat ze bij jou op stal bereid zijn om die deken voor jou erop te leggen. Dat je op deze manier reageert zal er alleen maar voor zorgen dat mensen je niet meer willen helpen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:58

Linda_love_U schreef:
Het helpt weldegelijk tegen scheefhangen.Dan kan hij niet verder opzij zakken.Als de kruissingels los zijn dan ligt hij zonder touwtje toch zeker eraf Lachen Met niet.

Dat is niet waar. De deken van één van mijn paarden hangt altijd scheef, terwijl alles netjes vast zit. En ik heb er ook paarden bij, die écht de hele deken af of kapot krijgen. En ik doe de dekens zelf op, dus ik kan helaas niemand de schuld geven....

Ik snap echt niet hoe je iemand durft te beschuldigen, waarvan je gewoon helemaal niet weet of diegene het wel gedaan heeft. Als ik die persoon zou zijn, keek ik nooit weer naar jouw paard om.
Heb je nu wel normaal contact met haar?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:20

Diablo bij jou misschien niet maar hier werkt dat dus wel zo.

Zoals iemand hier ook al zei.Over nalatigheid dat bijna geen mens dat toe zal geven Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:22

Citaat:
Heb je nu wel normaal contact met haar?

Ben ik ook wel benieuwd naar idd....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:31

Linda_love_U schreef:
Diablo bij jou misschien niet maar hier werkt dat dus wel zo.

Zoals iemand hier ook al zei.Over nalatigheid dat bijna geen mens dat toe zal geven Knipoog

Bij jou zou dat dus ook zo kunnen werken. Jij blíjft er maar vanuit gaan dat dat meisje een fout heeft gemaakt, terwijl ik dat niet geloof.
Ik ga er vanuit dat jouw deken door jouw eigen paard is gesloopt, terwijl jij dat niet gelooft....

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:34

Wel heel erg toevallig dan dat het normaal nooit is en dan precies die ene keer dat zij hem om gedaan heeft wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:37

Jeutje Haha! Haha! jij blijft ook maar doorzeuren ...Als het je zo hoog zit dan ga je naar haar toe en zeg je dat je de deken vergoed wil hebben.... en dan is het klaar Haha! Haha!

maar dan niet huilenbalken als mensen jouw paard niet meer buiten zetten of binnenhalen of voeren of, of of.....

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:42

Het is gewoon zo dusja Knipoog

En ik had al gezegt dat t voor mij nix uitmaakt of iemand anders ze wel of niet doet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:43

tja, wat mot je zeggen Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:51

Het lijkt er meer op dat je haar persoonlijk "niet moet"
Je vraagt advies maar slaat werkelijk al dat advies in de wind. je moet en zal je gelijk halen, en dus alles schuld sowieso op haar schuiven.
jeutje, spreek haar dan inderdaad aan en ga je gelijk halen.
Maar als er zulke "meuten" bij mij op stal zouden staan, verzette ik werkelijk waar geen stap meer voor je.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:54

Levy schreef:
Je vraagt advies maar slaat werkelijk al dat advies in de wind.

Oja ? Waar zie jij dat dan ? Hebben het nagevraagd en het kan via de verzekering Knipoog

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:58

Linda_love_U schreef:
Dus wie weet hoe het zit ?

Wat bedoelde je hier dan mee??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:59

Kan ongetwijfeld via de verzekering, maar het advies namens allen in dit topic was: betaal het lekker zelf om de goede vrede (en je verzorgster) te bewaren en stel je niet zo aan over een deken Knipoog

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:06

Nou als je t topic leest zijn er ook andere dingen gezegt Knipoog

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:11

Klopt. Maar dat zijn niet de verstandigste ... en kennelijk wel datgene waar jij het liefst naar luistert. Zoals ik al heb gezegd: juridisch ben jij verantwoordelijk en blijft het jouw woord tegen het hare. Zo te lezen verpest jij nog liever de relatie met je stalgenoot (moet je nooit doen!) dan dat je je eigenverantwoordelijkheid wil nemen. Volgens mij moet jij nog een hoop leren ... Knipoog

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:19

Waar slaat dat nu weer op met "Maar dat zijn niet de verstandigste" We hebben het nagevraagd en het kan gewoon vergoed worden via de verzekering. Dus zo zit het Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:20

of iet wettelijk kan betekend niet dat het moreel ook ok is.........

of weet je niet wat moreel is?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:23

Linda_love_U schreef:
Waar slaat dat nu weer op met "Maar dat zijn niet de verstandigste" We hebben het nagevraagd en het kan gewoon vergoed worden via de verzekering. Dus zo zit het Lachen

ik snap- niet waarom ze moeilijk doet,het kost haar niets alleen een tel naar haar verzekering.
gelukkig hebben wij zulke dingen altijd onderling goed opgelost ,en geen gezeur ,ruzie of kwade gezichten op stal Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:24

Verzekeringen zijn prima om de grotere dingen op te lossen. Meestal geldt er een minimumbedrag voor de schade van bv 100-250 Euro. Dat is ook om te voorkomen dat mensen voor elk wissewasje de verzekering inschakelen wat veel duurder is dan het uit te keren bedrag en wat de premies weer onbetaalbaar maakt. Dus, de kleine ongemakken los je gewoon zelf op en de rest, daar heb je een verzekering voor. Als je perse wilt dat die ander jouw deken gaat betalen, kan je dit later als een boemerang flink terug verwachten..... Jij maakt ook weleens fouten, wij allemaal.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:25

KiWiKo schreef:
of iet wettelijk kan betekend niet dat het moreel ook ok is.........

of weet je niet wat moreel is?

Ga ik helemaal in mee. Nu weet ik wel zeker dat je nog een heel veel moet leren ... wat zonde dat je zo reageert!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:25

mirgino schreef:
Linda_love_U schreef:

ik snap- niet waarom ze moeilijk doet,het kost haar niets alleen een tel naar haar verzekering.
gelukkig hebben wij zulke dingen altijd onderling goed opgelost ,en geen gezeur ,ruzie of kwade gezichten op stal Haha!

Nah, je moet bij mij ook niet aankomen met zo een verhaal hoor Haha! Haha!

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:29

Het is maar goed dat je niet bij ons op stal staat, TS. Dit gedrag hadden wij meteen flink de kop in gedrukt! Haha!