Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:28

Ik persoonlijk zou als koper het paard toch bij mijn eigen DA willen laten keuren. Nu ben ik misschien een uitzondering maar ook al is het paard, zeg, drie maanden geleden volledig gekeurd dan toch liet ik keuren bij mijn eigen DA.
Maar je kunt altijd voor je eigen gevoel als eigenaar en verkoper een keuring laten doen natuurlijk. Dan kom je als verkopende partij in ieder geval niet voor hele grote verassingen te staan Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:28

Tina, ik wil daar niet mee zeggen dat handelaren slecht zijn! Ik vind het fijner voor het paard als ze direct bij iemand terechtkomt die haar wil houden. Een paard steeds verhuizen lijkt me niet optimaal. Bovendien wil een handelaar er natuurlijk op verdienen en moet het dier * snel * doorgereden worden. Vind ik niet de juiste manier.

Ik wil wel graag zijn telefoonnummer! Dan krijg ik een beter idee van de Duitse markt en de mening van iemand die veel weet van het Hannoveraanse ras.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:30

maikeltje, ik zou een paard ook alleen door mijn eigen DA laten keuren hoor, of in ieder geval een onafhankelijke, die niets met het paard of de eigenaar te maken heeft. Ik vind dat er teveel gesjoemeld wordt.

Bovendien kan er in die 3 maanden best wat veranderd zijn, paard klap gehad ofzo, beschadiging.

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:36

Ik denk dat 1.500 EUR voor deze merrie nog niet zo verkeerd is. Iemand die echt een probleem heeft met het spronggewricht, of dat ze niet intensief bereden is koopt haar ook niet voor 1.000 EUR. Voor iemand die haar wel leuk vind of haar wil voor de kweek is ze heus wel die 1.500 EUR waard. Ik denk dat wat hier de verkoop blokkeert niet de prijs is, maar de "nadelen" en hoe mensen dat interpreteren. Ook als je haar goedkoper maakt zul je hetzelfde commentaar krijgen. Wat in dit geval misschien wel helpt is het veulen samen met haar aanbieden (één prijs vaststellen voor allebei samen), of misschien het tuig erbij doen of andere dingen verzinnen die het voor mensen die twijfelen aantrekkelijker maken om haar te kopen, dus niet in de vorm van een prijsverlaging, maar door iets extra's te bieden of een combinatie te maken met het veulen. Ik denk dat er binnen die prijsklasse heus wel mensen te vinden zijn voor jouw paard. Veel succes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:44

Met veulen samen verkopen is ook geen slecht idee. Maar niet iedereen zit op een veulen te wachten natuurlijk. En dan kan ze eerder weg, zodat een eventuele nieuwe eigenaar er van de zomer nog wat aan heeft.

Vandaag uit het weiland gehaald om de staart te wassen (zaterdag fotoshoot!) en de dochter van de staleigenaar zit er dan gewoon bovenop. Die vind mijn merrie echt geweldig. Ze loopt liever met mijn paard van en naar het weiland, als met haar leasepony (die overigens ook van mij is) want dit paard "is veel braver en luistert beter.." Haha!
Pony is ook wel een echte pony hoor, lekker eigenwijs en loopt gewoon door bij dat meisje als ze weet dat er voer in haar bak ligt Ach gut

Maar het is niet te doen een paard op karakter te verkopen, ik weet hoe het er voor staat, een potentiele koper natuurlijk niet.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:45

GamblersCup schreef:
Tina, ik wil daar niet mee zeggen dat handelaren slecht zijn! Ik vind het fijner voor het paard als ze direct bij iemand terechtkomt die haar wil houden. Een paard steeds verhuizen lijkt me niet optimaal. Bovendien wil een handelaar er natuurlijk op verdienen en moet het dier * snel * doorgereden worden. Vind ik niet de juiste manier.

Ik wil wel graag zijn telefoonnummer! Dan krijg ik een beter idee van de Duitse markt en de mening van iemand die veel weet van het Hannoveraanse ras.

heb je gpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:47

Heb je inmiddels al gekeken wat voor merrie het is? Dus vader, vader van de moeder en vader van de oma?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:48

Ik heb geantwoord, ga er morgen direct achteraan!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 23:48

Pipo: nee, ik heb mijn papieren nog niet terug en op het stalbordje staan alleen de vader en moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:57

Ok, wie is de vader dan?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 00:01

Pipo schreef:
Ok, wie is de vader dan?

dat staat al ergens in de beginpost

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 00:03

Gambler's Cup

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:54

Ik heb deze merrie ook eerder gezien, het is echt een leuke en vooral mooie merrie. 't Is dat ik zelf al genoeg paarden heb....misschien ruilen GC? Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:58

suleilitha schreef:
Perrokai stelde dat je het niet aan een foto kon zien omdat de foto vertekend zou zijn en daar reageerde ik dan weer op.
Dan stel ik jou nu een vraag, wat is jouw opinie, Maanling?

Míjn opinie? Ik héb helemaal geen opinie! Ik zie een verdikking, maar mijn hemel, wat heb ik er nu voor verstand van.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:27

een verdikking kan van alles betekenen, aan de buitenkant zie je echt niet wat er aan de hand is, daarvoor is nader onderzoek nodig.
Maar...das mijn mening he?

eb over de vraagprijs: ik zou er geen 1500 euro voor neertellen. Vanwege de leeftijd en omdat t paard dus eigenlijk niks kan.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:20

Craignethan schreef:
Ik ken het paard ook en het is een echte lieverd. Terwijl ik het topic door zat lezen schoot er één ding door m'n hoofd: Perrokai, dit zou een goed paard voor jouw project zijn Knipoog Zelf een beetje doorrijden en ja, daar ben je met wat begeleiding kundig genoeg voor!

Ja misschien wel, ik had het er met GC al over maar ik heb nog steeds een hengst staan tot het najaar anders konden we een tijdje ruilen haha...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:31

Amigo en de merrie van GC in een apart weiland zetten? Knipoog Zo erg hengst voelt Hummer zich toch nog niet?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:01

Ik durf het niet te zeggen, Hummer kan net zo goed een wolf in schaapskleren zijn. Hij duikt ook op Amigo om te oefenen een paar keer per dag.... Haha! Hij is nu degene die verliefd en zielig gillend als een baby achter de voorbijlopende merries aanloopt. Romeo interesseert het niets meer.
Misschien moet ik eens gaan kijken bij GC...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:36

ponyfee schreef:
eb over de vraagprijs: ik zou er geen 1500 euro voor neertellen. Vanwege de leeftijd en omdat t paard dus eigenlijk niks kan.

Ok, wil iedereen nu even ophouden met er van uit gaan dat ik 1500 euro voor het paard wil hebben? Ik heb geen vraagprijs, ik weet het nog niet en het is afhankelijk van wat de DA gaat zeggen.
Ik hoef ook geen taxaties, ook wil ik niet weten wat iemand bereid is er voor te geven. Dit is geen taxatie- en geen verkooptopic.
Mocht je eventueel interesse hebben of vragen wat eigenlijk niet in dit topic hoort, stuur dan een PB.

Perrokai: ik had jou niet echt in gedachten voor dit paard... maar dat komt waarschijnlijk omdat ik weet dat je waarschijnlijk uiteindelijk toch weer bij een Fries terechtkomt en omdat je toen een supermak paard wilde. Dit paard heeft echt een gouden karakter, is superlief en braaf, maar wel 1,70 m en lekker voorwaarts (nog evenwicht zoeken, leren lopen op eigen benen) als je erop zit.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:15

Er is bij mij nog zoveel onduidelijk dat ik het zelf niet weet en daarom ook nog niets doe voorlopig. Supermak heb ik nu en heeft ook voordelen, het enige nadeel is dat het wat saai kan zijn op sommige momenten zelfs voor een recreatieruiter als ik. Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:24

Begrijp ik. Eigenlijk heb jij precies wat ik nodig heb, wil ik kunnen blijven rijden met deze rotschouder! Haha!

Wat ik ook wel handig vind aan dit topic: er zijn mensen die PB's sturen omdat ze geinteresseerd zijn in de merrie. Hier hebben ze al precies kunnen lezen wat ik over het paard te vertellen heb, voordelen en nadelen, wat een superkarakter ze heeft, wat jullie zien en te melden hebben.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:55

GamblersCup schreef:
Begrijp ik. Eigenlijk heb jij precies wat ik nodig heb, wil ik kunnen blijven rijden met deze rotschouder! Haha!

Alleen een maatje te klein haha en jouw merrie net een maatje te groot. Haha!

Fijn dat je PB's krijgt, dat bewijst dat er echt wel liefhebbers voor te vinden zijn en ze dus verkoopbaar blijkt te zijn. Het moet gewoon bij iemand precies passen en die zijn er wel al is het even langer zoeken. Er zijn ook mensen waarbij ze gewoon niet past. Maar dat heb je met zoveel paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:05

Gambler, ik ben nog met een vriendin in gesprek over je paard! Vind je het goed dat ik haar de foto's uit dit topic laat zien?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:49

vind het een leuke merrie. En denk idd dat het paard wel verkoopbaar is. Bij ons op stal heeft iemand een jaar geleden een merrie gekocht van 23 jaar en die heeft er ook een aardig bedrag voor neergeteld. En moet zeggen dat ik deze merrie er veel beter uit vind zien.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:16

hey TS, wat een leuk dier, gewoon inzetten op 2500 ofzo, zeker als ze zo'n geweldig dier is! Een karakter telt ook mee hoor!

Ze ziet er onwijs vriendelijk uit. Succes ermee enneh.. Ik zou de sprong ook checken, hoor, vind het ook wat te dik ogen maar misschien stelt het weinig voor.

Succes!