Slachten van eigen paard : erbij blijven of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Slachten van eigen paard : erbij blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:46

Moderatoropmerking:
Off-topic reacties verwijderd. De moderatoropmerkingen van mijn collega waren duidelijk. Hierbij het laatste verzoek om respectvol en ontopic te blijven. Dit topic is bedoeld voor de ervaringen met het slachten van je paard en de vraag of je erbij zal blijven of niet. Reacties met betrekking tot het afkeuren of veroordelen van slacht zijn niet de bedoeling, dat is namelijk off-topic, irrelevant en kwetsend voor de betrokken bokkers. Die discussie kan in andere topics gevoerd worden, dit topic is daar niet de plaats voor.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:11

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:18

heftig verhaal,krijg er een brok van in mn keel!
fijn dat je in nijkerk goed opgevangen bent.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:27

Er bij blijven of niet dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt.
Bij een paard dat enkel met jou om kan gaan, en verder niemand vertrouwd, is het beter als je er wel zelf bij blijft.

Bij van der Veen in nijkerk ben ik 2 maal geweest met een bokt excursie. Ik heb deze 2 keer met veel plezier samen met crossmonster georganiseerd.

Ik kan me heel goed indenken dat iemand er bij blijft, of juist niet.
Het is echt afhankelijk van jou, en jij bent er echt niet minder om als je er niet bij blijft.

Het is goed dat je er nu al over denkt, maar bedenk wel dat je die beslissing nu nog neit hoeft te maken. Pas als je daar bent kan je de situatie goed inschatten.

Gata je paard rustig met de slager mee, of is hij als de dood voor mannen.... is je paard ontspannen en ben jij super gestressed, dan kan je beter weg gaan.
Ben jij lekker ontspannen en hij gestressed, blijf er dan bij om em gerust te stellen.

Het schieten zelf is in een fractie van een seconde gedaan...
evt filmpjes zijn op internet te vinden (van nijkerk) mocht je de links willen moet je me even een PM sturen

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:56

Als een van mijn paarden naar de slacht zou gaan ga ik mee en wil ik mijn paard ook dood zien.

Mijn eerste paard heb ik in vertrouwen aan iemand meegegeven en achteraf hoorde ik dat die persoon niet te vertrouwen was. Nog steeds na 20 jaar vraag ik mij af wat er met hem uiteindelijk gebeurd is.

De laatste twee keer dat ik een van mijn paarden weg moest brengen ben ik zelf meegegaan. Ik heb niet zelf gereden want dat is niet verstandig als je emotioneel bent maar ben wel blij dat ik van een afstand heb gekeken wat er gebeurde. Het ging zo snel, voor het paard stil stond ging de pen al door het hoofd. Het was zeker geen leuk gezicht en het koste me heel veel moeite maar diep binnen in mij weet ik nu zeker dat ze snel en zeker dood zijn gegaan. Dit is heel fijn en hoef ik me nooit af te vragen of mijn paard eigenlijk wel geslacht is en of het paard op transport is gezet etc. + deze mensen( slachters) hebben mij heel rustig afscheid laten nemen en waren heel rustig met mij en mijn paard.

Wel bezoek ik van te voren het slachthuis en wil weten hoe alles in zijn werk gaat. Dat verschilt behoorlijk per slachthuis. Het paard moet als eerste aan de beurt zijn en b.v.niet na een hoop schapen die daar dood liggen, want dat heb ik ook meegemaakt. Ben toen snel rechtsomkeer met paard naar huis gegaan. Ze hadden een foutje gemaakt. ( erg fijn ). Daar ga ik dus nooit meer naar toe.

Heel veel succes met deze moeilijke keuze.

Moderatoropmerking:
Dit topic ligt al ruim een jaar stil, het is niet toegestaan hier nog in te reageren, de berichten zijn verwijderd
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-09-09 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd en opmerking toegevoegd.