Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 09:39

superwoman schreef:
Voor mij gaat het daar totaal niet om.
Het gaat mij om de boodschap naar je kind. Waarom wel een lichamelijke zware hobby doen als je te ziek bent voor school?
Je moet het wel met me eens zijn dat de kans op nog 1 dag niet lekker wordt vergroot als je gaat rijden met les.
Nu is het school, maar straks is het bij der werk. Helaas heb ik het vaker gezien... Wat jij leert is héél belangrijk voor de toekomst.

Ik kan niet begrijpen dat jij hobby vóór school laat gaan. Heeft imo niks met verantwoordelijkheid van het paard te maken.

Nee, dat ben ik niet met je eens. Een virus dat in je lichaam zit, moet uitwoeden en heeft z'n tijd nodig. Mijn zwager is internist en die heeft aangegeven dat niemand van kou zieker wordt en dat lichamelijke inspanning ging belemmering is voor herstel, mits er ook voldoende rust wordt genomen...

En nogmaals, ik laat hobby niet vóór school gaan. Dat zou pas zo zijn als ik haar onder schooltijd liet rijden Haha!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:44

superwoman schreef:
Roosje1987 schreef:
Grappig eigenlijk, wat betreft werk vind ik het weer wat anders. School doe je voornamelijk voor jezelf, met werk zijn er ook anderen en een bedrijf van je afhankelijk.

Is school voor écht alleen voor jezelf?
Denk je niet dat leerplicht ook bedoeld is voor de economie van nederland?

Ja, en de economie zal vast instorten omdat dat meisje 2 uur naar haar paard is geweest terwijl ze niet naar school ging.

(Oh, nu ben ik ook sarcastisch... Bloos )

We hebben het hier niet over een constante spijbelaar die elke dag in plaats van op school in het winkelcentrum zit te blowen, en die zich verder niet druk maakt om haar toekomst. Ik hoop niet dat ze dit leest, ze zal wel denken dat ze een misdaad heeft begaan.

Ik denk overigens juist dat zij later met werken het heel goed zal doen, aangezien ze nú al haar verantwoordelijkheden neemt terwijl ze ziek is.

Verder kan ik alleen maar beamen wat TS in de vorige post vertelt. Dit is geen fabeltje. Dat mensen onder de wol moeten met ziekte is allang achterhaald.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:47

dan gaan we het niet eens worden...
Citaat:
en dat lichamelijke inspanning ging belemmering is voor herstel, mits er ook voldoende rust wordt genomen...
en jij kiest voor rust van school en ik voor rust van hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:26

Ik vind ook: ziek = ziek Lachen
Niet naar school: ook niet rijden. Zo was het bij mij vroeger dan toch. Als ik me goed genoeg voel om te rijden, kan ik ook naar mijn werk Lachen

Dat is nu nog zo. Als ik me zo ziek voel dat ik me ziekmeld (en dat is héél zelden) hoef ik niet te proberen om op een paard te stappen. Weet héél zeker dat dat niet goed gaat komen, en dat ik me daarna nog veel beroerder voel... denk ook niet dat ik dan blijf zitten, slappies als ik dan ben Lachen

Ik vind idd ook de dagelijkse verzorging iets anders als privéles. Ik kan geen les volgen als ik ziek ben, hoor
Veel te moeilijk. Ik hoef dan ook niet te proberen om een buitenrit te maken...
Paardrijden is imo een hobby, en te ziek zijn om te werken = ook te ziek voor de hobby.

Ik kan snappen dat als je je paard buiten moet zetten en hij staat vlakbij huis, ja, dan doe je dat. Maar mesten (iets wat ik niet vervelend vind) is dan al veel te zwaar, dus zal ik toch iemand moeten regelen daarvoor Lachen
Heeft ook te maken met de verantwoordelijkheid die je neemt als je voor een paard kiest, je kunt niet zeggen: sorry, ik ben ziek, en jij moet daardoor missen wat je nodig hebt. Dat zijn dingen die je regelt vóór het paard er is.
Nee, de noodzakelijke dingen moeten gedaan worden. Maar dat is wel het allernoodzakelijkste, want als ik kan rijden, kan ik ook werken, kan ik ook mesten, kan ik ook mijn huishouden doen.
En ben ik dus (imo) weer beter Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:41

runningkawa schreef:
Als je kunt rijden kun je ook naar school/werk is wat wij thuis hebben meegekregen Ja
En daar kan ik me ook nog steeds in vinden Ja
En gezien ik rijden niet snel oversloeg heb ik ook maar weinig ziekmeldingen op school/werk Lachen

Dit had ik geschreven kunnen hebben... Haha! Bij ons ging en gaat het precies hetzelfde.
Ik zal niet zeggen dat TS het verkeerd heeft aangepakt, maar het is maar net wat je je kind wil meegeven.

Ik ben blij dat mijn ouders het zo hebben aangepakt. Als ik ook maar enigszins op de been kan komen ga ik werken... want dan kan ik rijden ook. Niemand die me nu nog verbied om te gaan rijden als ik niet ga werken hoor, maar dat zou echt niet goed voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:46

Dat heb ik idd precies hetzelfde.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:41

als ik ziek ben rij ik ook gewoon paard maar dan doe ik het wel rustig aan , en als ik echt ziek ben blijf ik thuis en doe ik verder niks

jumping_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:23

Als je ziek bent kan je beter gewoon een dagje thuis blijven, de pony/paard een dagje laten staan of laat iemand de pony eventjes longeren of een stukje wandellen.

Het heeft echt geen zin om ziek op een pony/paard te stappen.

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:24

Ik ga gewoon rijden hoor. Kan mijn pony echt niet laten staan. Dan flipt hij de volgende dag. Tenzij ik natuurlijk niet meer kan lopen maar dan maar een rolstoel ofzo en dan longeer ik wel een uurtje.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:03

ALs ik ziek ben, dan word er ook niet gereden. Ik mag 1x even op en neer lopen naar mijn pony die ong. 200m verderop staat. Even een kus, een knuffel en dan weer richting huis en binnen blijven. Mijn moeder zegt altijd: als je te ziek bent om naar school te gaan, word er ook niet gereden. En daar ben ik het ook mee eens, want als ik niet in een keer goed uitziek, ben ik er na een paar dagen nog niet vanaf. Als ik 3 dagen niks doe, dan voel ik me weer helemaal goed..

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:24

Ik mag ook niet naar stal hoor van mijn ouders. Wil ik knallende ruzie moet ik het vooral wel doen.
De laatste keer was mijn pa echt boos, nou das niet leuk!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:30

ik doe ook altijd mjin paardje, als ik ziek ben..
als rijden niet gaat longeer ik hem gewoon..

WelshCobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:44

Bij mij is het zo: Ziek of niet, naar de paarden ga ik. Ik heb er voor gekozen en kan ze niet laten vallen Knipoog Of ik moet echt zo ziek zijn dat ik niet op mijn benen kan staan Clown

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:12

Ik ga niet rijden als ik ziek/erg moe ben. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik dan sneller geirriteerd ben, waardoor ik m'n paard in de weg zit met rijden. Lachen

poeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:52

ik ga dan niet rijden. dan maar paar dagen stil dat vind een paard/pony niet erg

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:02

poeka schreef:
ik ga dan niet rijden. dan maar paar dagen stil dat vind een paard/pony niet erg

Paard vind het ook niet érg (een of twee dagen, langer vindt ze het wél erg): maar moet wel een paar dagen later op wedstrijd (M1) en ik kan je verzekeren dat ons paard na een paar dagen rust toch echt eerst weer even opgepakt moet worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:13

Zit de basis er dan wel goed in?
En dat is niet als sneer bedoeld, maar als werkelijke vraag.
Een paard is niet in een paar dagen alles kwijt...niet eens na maanden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:18

Tuurlijk zit de basis er goed in (anders loopt ze toch geen M1). Maar het maakt toch net even het verschil tussen net iets meer of minder goed aan de hulpen zijn, net even dat tandje extra wat je nodig hebt voor een écht goede proef. Als ze een tijdje stil heeft gestaan, wil ze nog wel eens een beetje een loopje met je nemen. Niet erg normaal gesproken en ook zeker wel op te lossen, maar nou net niet de bedoeling vlak voor een wedstrijd (maar zoals ik al had aangegeven; d'r winstpunten heeft ze gewoon gehaald dat weekend Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:22

Misschien ben ik dan raar..ik reed zelden meer dan 3x in de week en bemerkte dat verschil nooit Lachen
Zelfs niet na een week niet rijden
Hij weet dan toch nog wel wat been betekend? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:50

runningkawa schreef:
Zit de basis er dan wel goed in?
En dat is niet als sneer bedoeld, maar als werkelijke vraag.
Een paard is niet in een paar dagen alles kwijt...niet eens na maanden.

Dat vraag ik me dan idd ook af.
Als een paard goed aan het been is, is hij dat ook nog na 3 dagen niet rijden imo Lachen

Kan me hoogstens voorstellen dat een paard na 3 dagen niet rijden energieker is...
Dat ie ff wat energie kwijt moet Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 00:26

Het ging hier om de vraag wel of niet rijden als je ziek bent; dit is imo al voldoende duidelijk gemaakt door iedereen hoe daarover gedacht wordt. Het lijkt me niet zinvol en ook redelijk off-topic om nu de rijvaardigheden van ons paard cq mijn dochter te gaan bespreken....

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:43

Ziek is ziek
Als ik ziek ben, ga ik niet naar mijn paard.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:24

ik ga meestal wel rijden als ik ziek ben.. Clown

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:31

Als ik ziek ben ga & mág ik ook niet rijden.
Als ik niet naar school kan wordt het ook niet rijden.
Behalve op sommige dagen dat ik om andere redenen thuis blijf van school *met toestemming* dan mag ik wel gewoon rijden. Maar dan ben ik immers ook niet ziek. Lachen