IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 13:36

Ikke, waar ben je nu mee bezig? je kunt je aanval niet eens beargumenteren. Wel stel ik het op prijs dat je een beetje respect houdt en als ik Waratje verkeerd heb bejegend hoor ik dat graag van Waratje.

Tuurlijk zie je niet elk wondje bij je paard..

daaraan kun je zien dat hoe goed je ook voor je paard zorgt, je niet alles kunt voorkomen helaas.

Daarom ben ik blij dat ik mijn veulen in de verzekering heb lopen en baal ik dat het met mijn 16 jarige Arabier niet gaat..

Als ik 5 jaar geleden wist wat er zou komen had ik het eerder gedaan.. Bloos
Laatst bijgewerkt door detour op 14-01-08 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:38

Sjonge, waar gaat dit topic heen. Zoals Detour al zegt, dit gaat werkelijk nergens meer over. Ga lekker ergens anders discusieren over quarters en rieky young, wel of niet goed voor je paard zorgen. En hiervoor heb ik dus geTEMD.

@ Detour, zal ze even mailen, ze hebben nergens een optie voor offerte-aanvraag.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 14-01-08 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:39

ikke schreef:
Escardo schreef:
@ ikke: ...er zullen altijd onnodige kosten zijn bij een paard of wat voor huisdier dan ook..

En ja een goed reiningpaard heeft 1000 stops in zich.. heeft ze zelf gezegd..weet wie het is hoor..Knipoog...en sommige meer en sommige minder......dus ik snap het en heb het begrepen...jij ook?

JIJ hebt 'm dus duidelijk NIET begrepen.
Ik ken Rieky al wat langer, ik weet met wie ik van doen heb. Ik weet wat ze kan en waar ze vandaan komt en dat verklaart een hoop.

nou nou.....en omdat jij Rieky volgens jou wat langer kent dan mij, heb jij gelijk?...dus jij bent er al van overtuigt dat ik haar niet ken?...vind ik erg knap van jou...maar laat maar....jij wilt dus jou mening erg doordrijven...ik ben het niet met jou eens en jij niet met mij...helaas...dus bijdeze kan ik dus zeggen dat jij degene bent die hem NIET heeft begrepen...en als je daar verder over wilt discussieren dan stuur je maar een PM...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 13:41

Ikke verprutst het topic een beetje en daar baal ik van. uurtje autorijles, kom terug en word aangevallen over dingen waar ik geen kaas van heb gegeten. Lekker zinloos!

Splash, op basis van een telefoongesprekje stuurden ze mij de offerte en foldertjes toe van hun opties en ben daarna de verzekeringsadviseur gaan bellen, fijne man, is langsgekomen en toen heb ik met behulp van hem de juiste oplossing gevonden. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:42

Splash_ schreef:
Sjonge, waar gaat dit topic heen. Zoals Detour al zegt, dit gaat werkelijk nergens meer over. Ga lekker ergens anders discusieren over quarters en rieky young, wel of niet goed voor je paard zorgen.

@ Detour, zal ze even mailen, ze hebben nergens een optie voor offerte-aanvraag.

Ik geloof dat ik me nog steeds in dit topic meng hoor..Knipoog....en als iemand met voorbeelden komt mag hij/zij ze goed beargumenteren, toch?....

En Nogmaals Biersum is een ook een goede verzekering...offerte en veel uitleg staat ook op hun site...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:42

Escardo schreef:
En Nogmaals Biersum is een ook een goede verzekering...offerte en veel uitleg staat ook op hun site...

Daar heb ik inderdaad goede ervaringen over gehoord, en offerte aangevraagd.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 14-01-08 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:43

detour schreef:
Ikke, waar ben je nu mee bezig? je kunt je aanval niet eens beargumenteren. Wel stel ik het op prijs dat je een beetje recpect houdt en als ik Waratje verkeerd heb bejegend hoor ik dat graag van Waratje.

Nope, je vat 'm niet. Het stuk waar jij zo (begrijpelijk) heftig op reageerd, was aan Waratje gericht; alleen stond er (ongetwijfeld per ongeluk) jouw naam voor.

Deze dus:
nickynicole schreef:
@Detour: Ik begrijp niet zo goed dat je sommige uitspraken wilt doen als je bijna geen paardenleed van dichtbij hebt gezien.

Daar wordt overduidelijk Waratje bedoeld, naar aanleiding van deze uitspraak:
Waratje schreef:
En inderdaad, ik ken weinig paardenleed van dichtbij en ik ben hard van plan om dat zo te houden En ja, ik realiseer me best dat je niet alles kunt voorkomen, elk paard doet wel eens iets stoms, ook de mijne, maar daar waar ik invloed op heb, zal ik zorgen dat het zo goed mogelijk voor elkaar is. Zoals Ikke ook al zegt, je kunt veel problemen voorkomen door een gezond paard te kopen en het op een goede pensionstal te stallen.

Sorry, er moest even geknipt en geplakt worden, vandaar dat het even wat raar leek.
Het is mooi weer, ik ga mijn Quarter rijden............
Laatst bijgewerkt door ikke op 14-01-08 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 13:43

Escardo, ik bedoelde jou ook niet, hoor, maar vind wel dat als het op een gegeven moment over Rieky gaat er misschien elders een ander topic over geopend zou kunnen worden. Ik zie niet zo goed de betrekkingen met verzekeringen. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 13:44

Waratje? Nee, het was naar NickyNicole gericht.

Wat een gedoe om niks.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:45

Detour: ik snap het ....vandaar ook de vraag aan Ikke of ze het maar via Pm wil doen..Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:52

detour schreef:
Escardo, ik bedoelde jou ook niet, hoor, maar vind wel dat als het op een gegeven moment over Rieky gaat er misschien elders een ander topic over geopend zou kunnen worden. Ik zie niet zo goed de betrekkingen met verzekeringen. Knipoog

De stap van (wedstrijd)quarters naar verzekeringen is niet zo moeilijk: quarters (in Nederland) raken vaak in de loop van hun carriere fors geblesseerd en zullen dus voor behoorlijke dierenartskosten kunnen zorgen. En Rieky Young heeft westrijdquarters. Als zij ze dus wel boven de 18 correct op de benen kan houden, dan heeft zij kennelijk inzicht in hoe je met die paarden kunt rijden en trainen. Helaas zie ik het hier in de regio anders......

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:52

Hallo,

Ik heb mijn 3 jarige al verzekerd vanaf dat ze 1 jaar was bij Interpolis(= nu Hippozorg geloof ik) Ik heb dr verzekerd voor dood, ongevallen, kreupelheid blijvend, brand, diefstal en ik krijg 75% van de koliek operatie's vergoed. Geen Ziektekosten. Ik betaal 200,- per jaar. Vorig jaar heb ik een beetje pech gehad met dr, hechtingen in het been en 2x koliek. Deze kosten waren 350 euro geloof ik, als ik dr uitgebreid verzekerd had dan had ik het terug kunnen krijgen maar dan betaal je ook 600,- per jaar, dus eigenlijk ben ik goedkoper uit om dr gewoon zo verzekerd te laten. Ik heb een eigen spaarpot voor dr dus dat komt wel goed.

Ik hou dr wel verzekerd omdat ik mn vorige paard heb moeten afmaken doordat hij niet meer op transport naar de kliniek kon. Heb het hele verzekerde bedrag terug gekregen waardoor ik een extra spaaarpotje had om mijn nieuwe paard te kopen. Daarna heb ik een paard gehad wat afgekeurd werd bij een verkoopkeuring en daar heb ik geen geld van gekregen omdat ze niet kreupel was maar wel hoefkatrol had aan dr beide voorbenen. Het ligt er helemaal aan hoe je wilt en doet. Ik doe het wel en ben er wel blij mee.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:57

Het is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze om je paard wel of niet te laten verzekeren....
En soms heeft het voordelen en soms heeft het nadelen...
Ik ben blij dat ik mijn paardje wel heb verzekerd...en de paarden die ik gehad heb waren ook verzekerd..echt erg fijn...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:59

Waratje schreef:
detour schreef:

De stap van (wedstrijd)quarters naar verzekeringen is niet zo moeilijk: quarters (in Nederland) raken vaak in de loop van hun carriere fors geblesseerd en zullen dus voor behoorlijke dierenartskosten kunnen zorgen. En Rieky Young heeft westrijdquarters. Als zij ze dus wel boven de 18 correct op de benen kan houden, dan heeft zij kennelijk inzicht in hoe je met die paarden kunt rijden en trainen. Helaas zie ik het hier in de regio anders......

ook voor jou geldt als je hierover verder wilt praten mag het via Pm hoor... Knipoog ..
Anders is het niet zo leuk voor de anderen die dit topic ok volgen.... Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:04

Is goed!

Bedankt voor de uitleg. Misschien maar weer ontopic dan, ik zal het onderonsje met ikke wel vergeten. Leven is ingewikkeld genoeg. Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:12

Heb net even in mijn administratie gekeken wat ik de afgelopen drie jaar aan dierenartskosten kwijt ben geweest, naast inentingen en castratie ( die dus toch niet vergoed worden ). Ik kom op het enorme bedrag van....jawel 60 euro, waarvan 25 euro voorrijkosten, en 35 euro medicijnen om een beginnende einschuss te voorkomen/af te wenden ( en ik had dus wel een speldenprikje ontdekt op een schiefel ). Overigens wel handje contantje betaald Bloos Knipoog , want zo zijn de dierenartsen hier dan ook wel weer, scheelt me weer 12 euro.
Terwijl mijn premie per jaar zo'n 600 euro zou zijn ( met beperkte ziektekosten ). Ik ben dus echt heel blij dat ik dat niet gedaan heb! Misschien is het maar 'geluk', als ik hier voorbij zie komen wat andere mensen aan kosten kwijt zijn geweest. Van het geld dat ik heb uitgespaard gaat meneer aankomende drie maanden lekker 3 maanden uit logeren bij een goede trainer! en kan mijn onderkant na de bevalling eerst goed tot rust komen Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:43

erleyne schreef:
Heb net even in mijn administratie gekeken wat ik de afgelopen drie jaar aan dierenartskosten kwijt ben geweest, naast inentingen en castratie ( die dus toch niet vergoed worden ). Ik kom op het enorme bedrag van....jawel 60 euro, waarvan 25 euro voorrijkosten, en 35 euro medicijnen om een beginnende einschuss te voorkomen/af te wenden ( en ik had dus wel een speldenprikje ontdekt op een schiefel ). Overigens wel handje contantje betaald Bloos Knipoog , want zo zijn de dierenartsen hier dan ook wel weer, scheelt me weer 12 euro.
Terwijl mijn premie per jaar zo'n 600 euro zou zijn ( met beperkte ziektekosten ). Ik ben dus echt heel blij dat ik dat niet gedaan heb! Misschien is het maar 'geluk', als ik hier voorbij zie komen wat andere mensen aan kosten kwijt zijn geweest. Van het geld dat ik heb uitgespaard gaat meneer aankomende drie maanden lekker 3 maanden uit logeren bij een goede trainer! en kan mijn onderkant na de bevalling eerst goed tot rust komen Haha!

Klinkt goed idd! Geniet maar van de laatste loodjes. Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:12

@erleyne: ...dat scheelt ernorm aan kosten hoor....verbaas me trouwens wel aan de verschillen van de verzekeringsmaatschappijen....hippozorg is bijv erg duur. 600 euro per jaar ongeveer..soms meer...voor die van mij betaal ik toch echt stukken minder....ik neem gewoon graag het zekere vor het onzekere..Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:15

ik neem gewoon graag het zekere voor het onzekere..

Zou mooie slogan zijn voor een verzekeringsreclame. Haha!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:56

hahahaha...yeahhh...Lachen...snel ff rechten opeisen..hihi

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:26

Escardo schreef:
hahahaha...yeahhh...Lachen...snel ff rechten opeisen..hihi

Ik vrees alleen dat het merkenbureau een gezegde niet zal registreren Huilen
Enne wat die zekerheid betreft; die is relatief, namelijk de verzekerde waarde van het paard. De adder onder het gras is ook nog dat sommige maatschappijen dit plafond voor het jaar laten gelden en niet per gebeurtenis! Ga je dus alsnog het schip in als je de pech hebt twee keer grote kosten te moeten maken. Lees de voorwaarden dus erg goed!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:31

Ikke: das nou jammer....dat ze geen gezegde registeren..Lachen...kon het proberen..hahaha...

Idd sommige maatschappijen doen dit, daar heb je gelijk in...gelukkig heb ik me een tijd terug aardig verdiept in die verzekeringen....en ik heb het idee dat ik nu bij een hele goede zit...
Zoals ik al eerder zei..toen ik mijn paardje moest laten inslapen(heftige gebeurtenis) heeft de verzekering alles geregeld..eigenlijk heeft de dierenarts alles afgehandeld met de verzekering..alle kosten gingen direct naar hun..geen vooraf betalen..enz enz...en de overlijdings uitkering hadden ze binnen 2 weken gestort(de waarde van het paardje op dat moment)...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:33

en en tertoevoeging.....elk jaar komt de inspecteur langs om de waarde van je paard te taxeren...bij mij gaat op dit moment de waarde alleen maar omhoog omdat ze nog jong is....ook weet ik dat ze dit tot hun 4de jaar doen...vind ik persoonlijk erg netjes..daarna blijft de waarde vast staan.....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:37

Escardo schreef:
en en tertoevoeging.....elk jaar komt de inspecteur langs om de waarde van je paard te taxeren...bij mij gaat op dit moment de waarde alleen maar omhoog omdat ze nog jong is....ook weet ik dat ze dit tot hun 4de jaar doen...vind ik persoonlijk erg netjes..daarna blijft de waarde vast staan.....

Blijft die waarde dan ook vast staan tot bijvoorbeeld hun 30e? Dan heb je inderdaad een fatsoenlijke verzekering. De meesten gooien paarden boven de 16 (of in die buurt) uit de verzekering of je verzekerde bedrag gaat fors omlaag.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:41

nou was het maar waar tot hun 30ste...als je paard 16 is(praat nu over recreatiepaard)..dan gaat de waarde dalen...maar heb jij een sportpaard...dan blijft het zo zolang jij kan aantonen dat hij nog steeds sport loopt....erg prettig vind ik dat.....

even een offtopic vraagje: ikke en waratje zijn jullie zusjes of zoiets??...