Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

esthertjuh_ schreef:Ik heb me aan gemeld om te poetsen , en bij een hondentrimsalon.
Poetsen verdient veel.
Thuis denk ik dat ik ook klusjes kan gaan doen.
Je kan beter nog een paar jaartjes wachten denk ik

khirshanta schreef:Ik zie dat je 13 bent, met 1,5 jaar echt rijervaring. Jammer genoeg zijn de 'goedkope' paarden de hele jonge, of de al wat ouderen. Voor de jongen heb je veel nieuw materiaal nodig, en een heel deel meer ervaring, en oudere paarden zullen waarschijnlijk meer kosten qua dierenarts en speciaal voer etc.

Zo heeft hij een goed overzicht van de kosten.
Ik gun je trouwens wel een paard hoor... maar wat ik je nog meer gun is een onbezonnen jeugd
. En er is nog een groot voordeel aan wachten tot je 18 bent... dan kan je nog meer sparen!
En dus een behoorlijk knap paard kopen of een beter gevuld reserve potje hebbn voor noodgevallen. Als je 13 bent is school trouwens nog behoorlijk makkelijk, dat gaat ook nog een stuk pittiger worden waardoor je misschien wel minder tijd krijgt voor een paardje... Na je schooltijd is dat ook weer makkelijker. En oh, nog een voordeel aan wachten tot je 18 bent is dat je nog 5 jaar extra ervaring op kan doen!
Wanneer je 13 bent en je bent naast school bezig met poetsen en kamer opruimen en studeren wanneer heb je dan tijd voor je pony????? Want er zijn ook nog verjaardagen en andere leuke dingen.