Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:59

MamboBeach schreef:
Maar dapper kan dit dan ook niet objectief bekijken lijkt mij.
Die doet zaken met deze man en verdienen geld aan elkaar?
Weet niet precies hoe dat zit, hoef ik ook niet te weten maar het is wel duidelijk dat deze mensen bekend voor dapper zijn en je dan ook geen verkeerd woord mag zeggen over hun...

Dus wat dapper zegt vind ik ook niet interessant! Lachen

Zoiets heet door het vuur gaan voor je vrienden denk ik....

Nou, ik kan je wel zeggen dat als ik zulke vrienden had die een ander zoiets zouden flikken, ik ze een flinke veeg uit de pan zou geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:00

Idd Barmat, dat bedoel ik Lachen

De naam kan zo gezuiverd zijn Ja
Maar dan moet wel ff de stal wat gaan doen Geld, geld!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:02

@Achilles, wat je zegt is juist, klopt, dat dat paard dan duurder is dan het veulen/jaarling wat ze had maar er was weinig anders van de prijsklasse waar ze iets van uit wilde zoeken.

En wat ze doet met haar 2-jarige, zal me worst wezen, al zet mijn buurvrouw haar paard op het dakterras, ik vind het allemaal goed. Knipoog
Dat is nu niet hetgene waar het om gaat...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:05

runningkawa schreef:
Idd Barmat, dat bedoel ik Lachen

De naam kan zo gezuiverd zijn Ja
Maar dan moet wel ff de stal wat gaan doen Geld, geld!

Heb nog even de bankrekening gecheckt... noppes

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:05

Barmat schreef:
MamboBeach schreef:
Maar dapper kan dit dan ook niet objectief bekijken lijkt mij.
Die doet zaken met deze man en verdienen geld aan elkaar?
Weet niet precies hoe dat zit, hoef ik ook niet te weten maar het is wel duidelijk dat deze mensen bekend voor dapper zijn en je dan ook geen verkeerd woord mag zeggen over hun...

Dus wat dapper zegt vind ik ook niet interessant! Lachen

Zoiets heet door het vuur gaan voor je vrienden denk ik....

Nou, ik kan je wel zeggen dat als ik zulke vrienden had die een ander zoiets zouden flikken, ik ze een flinke veeg uit de pan zou geven!

Ik ga ook door het vuur voor mijn vrienden maar als ik vind dat ze fout zijn zeg ik ze het ook gewoon recht in hun gezicht.

Dit is een beetje struisvogelpolitiek denk ik eerder.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:07

Mambobeach.... wat het ook is, ik leg me de dingen van Dapper maar naast me neer... tis me geen aanval waard kan ik je vertellen

Tis gewoon, hoe je het ook wendt of keert... gewoon k-l-o-t-e en huilen met de pet op.

Heel erg ja.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:11

Barmat schreef:
Mambobeach.... wat het ook is, ik leg me de dingen van Dapper maar naast me neer... tis me geen aanval waard kan ik je vertellen

Tis gewoon, hoe je het ook wendt of keert... gewoon k-l-o-t-e en huilen met de pet op.

Heel erg ja.

Dat geloof ik en ik zou er voor de rest ook geen waarde aan hechten of iets dergelijks.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:14

Doe ik dus ook niet, het is het me niet waard. De boosheid blijft, het verdriet zal ook nog wel even blijven, en tja... voor de rest. Ik hoop dat Major een heel fijn tehuis krijgt waar de klik er wel is, die verstand heeft van paarden en die hem als uitdaging ziet.

arm paard eigenlijk....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:16

Achilles, ik ruk helemaal niets uit zijn verband. Bovendien heeft iedereen hier waarschijnlijk jouw posts gelezen, dus iedereen weet waar het over gaat.
Meneer Verhoeven kan nog zoveel mensen blij gemaakt hebben, feit is dat hij nu Barmat 2000 euro door de neus probeert te boren en dan is het logsich dat zij een manier zoekt om haar geld te krijgen. Zij heeft er geen enkele boodschap aan dat er veel tevreden klanten zijn, die geven haar haar geld niet terug.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:18

Misschien willen bokkers mij wel sponsoren Tong uitsteken

70.000 leden... moet kunnen *LOL*

Ha ha ha, nee hoor, ben geen bedelaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:22

Dan kopen de mensen die zo in de stal geloven Major toch ff van je voor het volle bedrag Haha!
Die krijgen hem vast voor goed geld verkocht aan de stal...is bij hun een goede stal, dus geeft geen problemen dan Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:47

MamboBeach schreef:
_Saida_ schreef:
Goh zeg, wat zijn we weer gezellig bezig.......

Verward
Dit is het enige wat je te zeggen hebt?

Ja dit is het enige wat ik te zeggen heb, omdat ik vind dat het tussen een paar hier in dit topic (die eigenlijk buiten de hele zaak staan) een geheen-en-weer trek is van de ene kant die vindt dat ze gelijk hebben en de andere kant die vinden dat ze gelijk hebben.
Er wordt door de TS gevraagd om advies en niet om geruzie.
Maar dat schijnt soms heel moeilijk te zijn voor sommigen, ondanks de waarschuwing van een modje.......

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:51

Barmat schreef:
Misschien willen bokkers mij wel sponsoren Tong uitsteken

70.000 leden... moet kunnen *LOL*

Ha ha ha, nee hoor, ben geen bedelaar Knipoog

Allemaal 1 eurie!!! Haha! Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:59

_Saida_, sorry hoor, maar ik vind het hier nog netjes aan toe gaan...
Zo erg is het niet.
Begrijp je niet zo heel goed eigenlijk maar het zal wel.
Er wordt toch ook advies gegeven...

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:01

Ik heb deze zaak van in het begin gevolgd en heel eerlijk: ik vind dat TS heel knap reageert en zeer netjes blijft (wat hier op bokt wel eens anders is). Je zal het maar voor hebben...
Waar het eigenlijk allemaal om draait: zo'n 'ruilovereenkomst' is een praktijk die toch geregeld wordt afgesproken tussen handelaar en klant. Ook in Belgie en ook door 'grote(re) namen/stallen'. Ik denk dat het vooral goed is dat dit aan de grote klok wordt gehangen zodat toekomstige kopers weten dat ze met zo'n overeenkomst moeten opletten. Handelaars mogen geld verdienen maar wij als 'gewone' paadenliefhebber moeten ons toch ook niet zomaar laten doen.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:02

Diablo schreef:
Meneer Verhoeven kan nog zoveel mensen blij gemaakt hebben, feit is dat hij nu Barmat 2000 euro door de neus probeert te boren en dan is het logsich dat zij een manier zoekt om haar geld te krijgen. Zij heeft er geen enkele boodschap aan dat er veel tevreden klanten zijn, die geven haar haar geld niet terug.

Dan laat ze Major door hem ophalen en laat ze door hem op papier zetten dat hij binnen een door beiden afgesproken termijn een vervangend paard van dezelfde waarde zoekt wat voldoet aan haar eisen en daarbij een contract op papier bij krijgt.
Ik denk dat dit een eis en oplossing is waar ze allebei niet slechter van worden.
En als je er met junior niet uit komt Barmat, dan bel je senior op.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:20

Barmat wacht al twee maanden op een geschikt paard, terwijl haar Major als zijnde geschikt paard beloofd was. En nog steeds is er nog geen geschikt paard voor haar volgens meneer Verhoeven. Toch raar, zo'n grote naam kennelijk in de Shirewereld, kan niet aan een paard komen.
Bovendien wil Barmat geen Shire meer en dat is haar goed recht. Net als dat het haar goed recht is dat ze Major terug doet naar de handelaar en het volledige aankoopbedrag terug wil hebben.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 11:23

Achilles, ik neem aan dat SR prima op de hoogte is van hetgeen er speelt, of zit ik daar verkeerd?

Ik neem aan dat vader en zoon toch wel dingen met elkaar bespreken, zeker als het om dergelijke situaties gaan.

Denk jij dat SR mij wel het gehele bedrag zal gaan teruggeven???? Als dat zo is, dan bel ik hem gelijk Knipoog

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:30

Pff zit dit verhaal te lezen. Tja het is een verhaal wat je wel vaker in *Paardenland* hoort.

Het beste lijkt mij dat de €. 2.000,-- teruggestort wordt en Barmat een grote bos bloemen laat bezorgen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 11:34

Ulissa schreef:
Pff zit dit verhaal te lezen. Tja het is een verhaal wat je wel vaker in *Paardenland* hoort.

Het beste lijkt mij dat de €. 2.000,-- teruggestort wordt en Barmat een grote bos bloemen laat bezorgen.

Lijkt mij ook, voor mij is 2000 euro best wel heel erg veel geld, en Major konden we eigenlijk stiekum nog niet betalen, dus hebben we daar extra spaarcentjes voor aangebroken terwijl we dat eigenlijk niet moesten doen, hadden we afgesproken.
Daarom is het extra zuur, voor mij is het heel veel geld in ieder geval..... Verdrietig Voor zo'n handelaar is het peanuts.

En vooral (en dit zeg ik allemaal niet om zielig over te komen ofzo) omdat ik nu een arbeidsongeschiktheidsuitkering heb, en mijn man minder is gaan werken omdat het bedrijf minder werk had, is het allemaal geen vetpot meer.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:38

Senior heeft meer de ervaring en het geduld om zulke problemen op te lossen. Als ik jou was zou ik hem zeker bellen ja en met hem zoeken naar een oplossing die voor jullie beiden acceptabel is.

Het is de laatste maanden erg druk geweest met keuringen dus intensief zoeken naar een geschikt paard zal even wat lastiger geweest zijn.
Er lopen er genoeg rond van die prijs maar om er één te vinden die ook echt bij je past is wel wat moeilijker en vergt tijd. Er zijn genoeg geschikte shires maar die zijn meestal wat duurder of te jong. Dan blijf je met de shires over die geen goede match zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 11:42

Voor mij is er slechts één oplossing acceptabel - volledig aankoopbedrag retour en zoals al eerder gezegd wil ik dan aan de moddies vragen een prachtige rectificatie te plaatsen en stuur ik de grootste bos bloemen die je kunt bedenken!

Ik denk toch echt niet dat Sr. dat nu ineens wel gaat doen, want nogmaals, denk je echt dat hij al niet op de hoogte is van deze situatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:44

Jawel, want hij heeft in het gastenboek gepost....(tenminste hij is toch de zanger en refereert dus ook naar zingen)
En het bericht dat naar bokt verwees is weg...dus echt wel gelezen Lachen

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:45

Barmat schreef:
Ik denk toch echt niet dat Sr. dat nu ineens wel gaat doen, want nogmaals, denk je echt dat hij al niet op de hoogte is van deze situatie?

Vast wel maar hij laat die zaken over aan junior. Als je er dan niet uitkomt met junior dan ga je in gesprek met senior.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:46

Achilles schreef:
Barmat schreef:

Vast wel maar hij laat die zaken over aan junior. Als je er dan niet uitkomt met junior dan ga je in gesprek met senior.

zegt dit iets over de handelskwaliteiten van junior?
normaal gesproken zouden (zeker vader en zoon) binnen 1 bedrijf toch wel op 1 lijn moeten liggen...