welke jeep is goed en betaalbaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: welke jeep is goed en betaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:48

Morrie schreef:
dit is zeker een strikvraag want ik heb een Frontera van 2000 en die heeft geen distributieriem, dus: nooit

Distributiekettingen hebben ook niet het eeuwige leven. Als jouw auto dat ook niet heeft, vraag ik me af hoe jouw automotor het nog kan doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:49

hij gaat al 3 ton mee en ik hop dat ie het nog even uithoudt tot ik een andere auto heb gevonden en deze naar Nigeria gaat, raak hem hier aan de straatstenen nietmeer kwijt namelijk

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:57

wij rijden ook een nissan terrano 2,7 turbo diesel grijs kenteken.
heerlijke auto, groot, veel ruimte, rijd vrij zuinig en kan gigantisch veel trekken.
staat wel op de zaak dus kost geen drol.
Afbeelding
of we rijden met een opel frontera 2.0 diesel grijs kenteken. ook een goede auto alleen vind ik de terrano beter trekken.
staat ook op de zaak, ligt bomvol gereedschappen dus zuipt diesel haha Haha!
Afbeelding

maar voor 10.000 kan je echt wel een goede mooie 4x4 kopen hoor.
die frontera was nieuw gekocht, in 2002, bijna een ton gelopen wel grijskenteken en kost nu zo'n 12.000 euro

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:00

arabianpride schreef:
heerlijke auto, groot, veel ruimte, rijd vrij zuinig en kan gigantisch veel trekken.

Oh? 20% bijtelling is geen drol? Van dat geld rijdt ik twee Range Rovers..................

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:50

Morrie schreef:
dit is zeker een strikvraag want ik heb een Frontera van 2000 en die heeft geen distributieriem, dus: nooit

Mijn kennis over auto's komt niet verder dan benzine d'r in en het rijdt. Dus strikvragen die stel ik niet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:45

Sammie schreef:
Mijn kennis over auto's komt niet verder dan benzine d'r in en het rijdt. Dus strikvragen die stel ik niet.

Join the club! Haha! ROFL

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:52

Dan is het te hopen dat jullie geen diesel rijden Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:54

Nee hoor, benzine!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:28

ikke schreef:
arabianpride schreef:

Oh? 20% bijtelling is geen drol? Van dat geld rijdt ik twee Range Rovers..................

Staat wel tegenover dat alle andere kosten ook aftrekbaar zijn! Knipoog Dus is t maar net hoe je t doet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:42

Margreet schreef:
Dan is het te hopen dat jullie geen diesel rijden Haha!

Nagelbijten / Gniffelen Zo dom ben ik dan weer net niet Haha!

Maar goed, ik zou zaterdag (gisteren) dus gaan kijken naar een paarse Opel Frontera in Garderen zoeentje die Asjemenou liet zien. M'n paps had die afspraak gemaakt en aan mij gevraagd of ik nog wilde bellen voor het weekend om zeker te weten dat hij er nog was omdat Garderen zo'n pokke-end weg is voor ons. Ik dus donderdagmiddag gebeld, kreeg ik iemand aan de lijn die er niks van af wist en ook niet kon kijken of hij er nog was. Hij vroeg of ik vrijdag terug kon bellen. Netjes gedaan om half 6 en toen bleek die al weg te zijn. Verdrietig Ik balen! Maar ze hadden er nog eentje, die was een jaar jonger, zwart, zelfde model alleen stond er al 203.000 km op te teller voor €450 meer te koop dan de paarse. Maar zei die man hij kon in principe ook nog weg voor dezelfde prijs als de andere. Maar dat vond m'n vader teveel. Dus dat feest naar Garderen ging niet door.
Daar baalde ik best van, want ik had al een dag vrij gevraagd van m'n werk om auto te shoppen. Ik vrijdagavond laat (23:00) nog gezocht naar andere Opels, maar die dingen vliegen als broodjes. Op dat tijdstip nog naar eentje gebeld Nagelbijten / Gniffelen, die dus ook weg was. Maar toen vond ik een felrode 3-deurs Opel Frontera Sport C2 One ed. in Vinkenveen met iets minder dan 134.000km op de teller uit 1994. Zaterdagochtend gelijk gebeld, en hij was er nog. Haha! Anderhalf uur in de auto heen, auto bekeken, proefritje gemaakt, auto nog een keer bekeken, even gebabbeld en onderhandeld en auto'otje gekocht Haha! en anderhalf uur in de auto terug. Motor zag er keurig uit, 4 nieuwe en splinternieuwe reserveband. Het is een halve cabriolet met nog een elektrische dakraam. Ze moesten/zouden nog het e.e.a. nakijken en aanpassen en hopelijk van de week/ volgend weekend ophalen. Cool

Afbeelding

Er moeten nog wel wat krasjes weggewerkt worden en wrs laat ik de achterste ramen een tint donkerder maken en de bumpers/autospiegels in dezelfde kleur wegwerken. Tevens even kijken of ik een kleine autosticker kan vinden met een paardenhoofd voor onder het merk. En aan de voorkant bijde grill wordt wrs gaas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:56

Citaat:
Ik vrijdagavond laat (23:00) nog gezocht naar andere Opels, maar die dingen vliegen als broodjes

goh die is nieuw voor mij, ik raak de mijne uit 2000 aan de straatstenen niet kwijt in NL.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:33

Morrie schreef:
Citaat:
Ik vrijdagavond laat (23:00) nog gezocht naar andere Opels, maar die dingen vliegen als broodjes

goh die is nieuw voor mij, ik raak de mijne uit 2000 aan de straatstenen niet kwijt in NL.......

Die van jouw heeft ook 300.000km op de klok staan, zei je. Geen hond in NL die een auto wil met 300.000km op de klok. Dat heeft niks te maken met de staat maar alles met het psychologische effect dat iedereen denkt dat zo'n auto verrot is. Voordeel van mijn Fordje, die geeft de 100.000km niet weer, dus geen hond weet of 1x 2x of 3x rond is geweest (dat laatste dus).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:33

Dan vraag je te veel of advertentie onduidelijk. Dat weet ik ook niet, ik ken jouw auto niet ...................

edit: Tja 300.000 km dat is niet gek dan dat niemand die wilt.

Maar goed, ik heb er denk ik 6(!) in totaal gebeld en die waren allemaal weg.

edit 2: waren er zelfs 7.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-08-07 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:38

Citaat:
Voordeel van mijn Fordje, die geeft de 100.000km niet weer, dus geen hond weet of 1x 2x of 3x rond is geweest (dat laatste dus).

op de klok die erin zit, staat maar 150.000 km,maar dat is dus niet de originele klok, die was kapot en deed helemaal niets meer.... lastig was alleen dat ik ook niet meer kon zien hoe hard ik reed en dat is met al die flitspalen hier in de buurt toch wel erg onhandig......

ach in Nigeria hebben ze er nog 30 jaar plezier van, geen APK gezeik, niets....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:40

Ach, kan hier ook hoor. Kwestie van regelmatig onderhoud. Ik ken verschillende wagens, o.a. Mercedes die het dubbele op de klok hadden en nog steeds prima reden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:43

hij staat vaak genoeg bij de garage..... alleen niet bij de Opel, van de week had ik nog 2 lekke banden, rijdt erg onhandig, vooral als blijkt dat ze er asfaltspijkers in hadden gestopt...... (en veel mensen die dat pad dagelijks moeten rijden op weg naar hun beesten ook lekke banden hadden)

Mijn weidegenoten hebben een Mercedes ML, die verslaat mijn Frontera met stip als je het hebt over mankementen en vaak bij de garage staan........ en heeft nog maar een tiende op de teller dan die die van......

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:57

Mijn Frontera heeft tot nu toe eigenlijk nog nooit iets gehad, gelukkig maar, vind hem zo al duur genoeg!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:29

zal ik ff een lijstje voor je maken met, volgens mijn garage, specifieke Frontera-dingetjes? Clown Tong uitsteken

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:29

Zie je wel; gewoon een Landrover kopen dus! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:41

sflj schreef:
Zie je wel; gewoon een Landrover kopen dus! Haha!

Dan weet je tenminste zeker dat er altijd iets stuk is Haha!

De V8 heeft zondag voor het eerst na twee jaar weer geblaft; de rook kwam overal vandaan, behalve uit het einde van de uitlaat..........

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:55

ik weet nog een grappige LARO te koop, stuur rechts, knieen in je nek (en ik ben maar 1.65) en hij loopt op loodhoudende benzine, tankvliegtuig erbij aanschaffen...... uit jaartje Noach, leuk projectje voor de liefhebber...... o ja, is ook nog niet gekentekend, heeft nog Engelse platen Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:03

Morrie schreef:
ik weet nog een grappige LARO te koop, stuur rechts, knieen in je nek (en ik ben maar 1.65) en hij loopt op loodhoudende benzine, tankvliegtuig erbij aanschaffen...... uit jaartje Noach, leuk projectje voor de liefhebber...... o ja, is ook nog niet gekentekend, heeft nog Engelse platen Clown

Prijs en bij wie?
Rechts stuur zit ik niet mee en knieën in de nek is maar hoe je erin kruipt Haha!

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:05

Wij hebben thuis 3 range rover sports, een oranje, een grijze en de zwarte. Deze zijn al snel 55000.00 voor het standaard model en een hummer, zo'n kakiegroene. Hij was ongeveer 60000.00 dacht ik, verder hebben we nog een zwarte BMW X5 3.0 DA (ofzoiets) en hij kostte 78.000 euro zei mijn papa net. Dit zijn de auto's die wij meestal gebruiken als we naar de paarden gaan of als we trailers moeten meenemen. De rest is te duur of mag van mijn papa niet vuil worden.

Ik denk dat jij het beste een 2de handse jeep koopt van een oud model met genoeg trekkracht.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:17

Handig als je ouders in de autohandel zitten! Haha!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:03

Wij hebben een Frontera Sport (zo'n 3 deurs) uit 2002. Net een paar maanden geleden gekocht met nog geen ton op de teller. Was niet eens zo heel duur en we hebben er een prima wagen aan Haha!.