paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:52

mirgino schreef:
Zammie schreef:
Moet toch even weer reageren. Als een paard hoefkatrolontsteking heeft en dat is geconstateerd bij dit paard omdat er gezegd wordt dat het een 3tje is. Dit kun je alleen op de foto's zien! Duidelijk zien! Iedere veearts kan dit zien. Bij een 1tje zal er nogwel eens onduidelijkheid kunnen zijn, maar absoluut niet bij een 3tje. Als dit daadwerkelijk aan de hand was, dan gaat zo'n paard zijn benen anders belasten en daardoor kunnen andere problemen uitvoortkomen. Ook in de hoef zelf omdat het hoefmechanisme veranderd. Ik ga er dus vanuit dat vorige eigenaar goed wist dat er een probleem was en misschien is toen op aanraden van de veearts voorgesteld om het paard op een bepaalde manier op de ijzers te zetten zodat hij minder last zou hebben van de hoefkatrolontsteking. (Je weet nl niet wat er verder nog gedaan is: injecties bijv.?) als je zo'n paard van z'n ijzers haalt kan het inderdaad weer onregelmatig gaan lopen! Ik blijf van mening dat je zo'n paard niet hoort te verkopen en al helemaal niet aan mensen - (zie mijn vorige bericht) Als ik weet dat 1 van mijn paarden (die ik overigens toch niet verkoop, ben er veel te gek mee) iets heeft en ik wil dat paard toch verkopen gan ik wel naar een handelaar en dan maar wat minder geld! Dit kun je gewoonweg niet maken Koe

een foto kan wel verkeerd beoordeeld worden!
je moet eens weten hoevaak zoiets voorkomt Sigaar
en je paard dan naar een handelaar doen Clown en die verkoopt het dier dan door zonder achtergrond info en voor veel meer geld.
nee, dan ben jij slim bezig Haha! niet zelf een paard met een gebrek verkopen maar het gewoon een handelaar laten doen *LOL*

Bij de goede handelaar koop je zulke paarden niet. Alleen bij de slechten. Komt bij ik heb zelf een paard met hoefkatrolontsteking gehad en heb alle mogelijkheden bij hem destijds gebruikt om hem in ieder geval een leven te kunnen geven met geen tot weinig pijn. Ik zal zo´n paard nooit verkopen! aan niemand! Die blijft lekker bij mij. ik vind en dat heb je als het goed is al kunnen lezen in mijn berichten dat zo´n paard niet hoort te verkopen. Zoals ik begrepen heb hadden ze andere mensen die erop reden, waarom dit paard niet gewoon houden en toch willen verkopen=

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:17

Even over dat ijzerverhaal: Een normaal paard loopt idd zonder ijzers gewoon weg, of ie nou 10 jaar op ijzers heeft gestaan of 1 jaar.
De mijne had er echter wat meer problemen mee, ze heeft achter scheve hoeven waardoor de buitenkant korter wordt omdat ze geen ijzers meer heeft. Hierdoor heeft ze de nodige hoefzweren gehad, en de dierenarts heeft dit nooit in de gaten gehad. Omdat ik zelf oplet heb ik gezien dat het zweren waren.
Ook hier was de buigproef positief en dachten ze dat ze spat of hoefkatrol had. Dit bleek echter gewoon een zweertje te zijn. Dus een klein tipje: sluit dat iig uit bij het paard, voor hetzelfde geld blijkt het zoiets simpels te zijn en is er niks aan de hand.

Als wij dr gelijk van de ijzers hadden gehaald toen we dr kochten, hadden we namelijk ook kunnen denken dat dit een verborgen gebrek was.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:18

en ieder paard reageert er anders op wij hadden op stal een paardje wat gewoon goed is en na een klein half uurtje zonder ijzers leek zij kreupel..

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:52

Anuschka40 schreef:
en laten we maar niet over hetgeen beginnen dat wij romana een kalmerings spuit hebben gegeven sorry maar dat gaat mij te ver ik heb zat mensen die romana goed kennen en elke dag hebben meegemaakt die kunnen beamen dat romana een lief leuk en mooi paard is dus ik hoop dat jullie dit lezen en als je wilt reageren graag...

Dit klopt idd,zoiets zouden ze zoieso nooit doen! Ze zijn altijd eerlijk en lief tegenover Romana geweest en hebben altijd hun beste beentjes voorgezet! Zelf wou ik niet reageren maar kon 't toch niet laten aangezien ze ook beschuldigd worden met liegen.Zelf vind ik 't ook erg vervelend als mensen dingen zeggen waar ze niks van af weten.Ik zeg nou niet dat ik alles weet maar heb ze wel iedere dag met Romaantje bezig gezien en geloof mij nou,je kan ze echt wel vertrouwen hoor.

Ik las ook ergens over dat Cynthia niet moeilijk moet doen en gewoon terug kan nemen als er dan toch niks mankeert,maar ze heeft Romana juist weggedaan voor tijd gebrek.Ik weet zelf ook dat ze het er super moeilijk mee had en nog steeds heeft.En vooral nu er zo gepraat word.Ik vind het boor beide erg vervelend maar het meest voor Romana!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 06:06

xtostarlight schreef:
Als wij dr gelijk van de ijzers hadden gehaald toen we dr kochten, hadden we namelijk ook kunnen denken dat dit een verborgen gebrek was.

alleen zijn er hier fotos gemaakt en heeft het paard heel wat kliniek van binnen gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 06:55

Ik geloof ook wel dat ze mensen goed voor Romana zijn geweest en dat het een lief aardig paard is, maar dat wordt toch ook niet betweert dat het niet zo is?

De kern van het verhaal ligt op een ander vlak.

Maar even iets anders, als ik mijn paard verkoop vanwege tijdgebrek, jij was toch verzorgster en rijdster?, maar goed als je als eigenaar niet kunt rijden, betaal je natuurlijk niet voor een ander, dat begrijp ik. Maar als mijn geliefde paard weg moet vanwege tijdgebrek en hij bevalt niet bij de nieuwe eigenaar, kwam hij bij mij terug en zocht ik een andere eigenaar.

Maar dat is een persoonlijke mening.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:26

ja dat is ieder voorzich.
en verder weten wij ook niet wat er verder gebeurt tussen die de oude en nieuwe eigenaren we kunnen nu wel op deze manier gaan oordelen maar daar worden alleen mensen pijn mee gedaan want er is maar 1 iemand die weet hoe het werkelijk zit en dat is de oude eigenaar !!!! en verder weet ik als (ex) verzorgster dat dat paard verder nooit wat had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:20

Je spreekt je zelf tegen Jorinde, het paard heeft/had wel wat, een chronische peesontsteking.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:38

ik was degene die dat postte van dat ze Romana wel terug konden nemen omdat ze volgens de verkopers niets mankeerde Haha! . Als verkoper sta je achter je ``product`` dus dan zou je hem in mijn ogen ook zo terug willen nemen om je goede naam en eer hoog te hoden

en ik sta nog steeds 100% achter mijn uitspraak!! WAAROM moet een verkoper zichzelf verdedigen als ze 100% zeker weet dat je een gezond paard hebt verkocht zonder gebreken of andere belemmeringen voor de sport???.. (en zeg nu zelf 5 jaar gehad en nog niet eens L gestart?????).. zeker altijd stil moeten staan vanwege de chronische blessure

en het enigste wat de verkoper laat horen.. allemaal excuses, niet in de wei niet dit niet dat... , liegen over de voorgeschiedenis etc etc

maar ja je moet wat he als verkoper om geld voor je paard te vangen ipv de slachtprijs.. want in mijn ogen was het paard niet veel meer waard. En dan kan Romana best een lief paard zijn maar daar gaat het hier totaal niet om!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Btw een gezond paard moet gewoon lekker in de wei kunnen, sportbrok etc.. zonder kreupel te raken!!

(ik heb met mijn Z2 pony ook aardig wat afgeragt.. door de bossen scheuren, vaste hindernissen springen, iedere dag in de wei etc etc.. en NOOT 1 dag kreupel geweest) en uiteraard wel OK door de klinische en rontgen keuring (hadden ook niet anders verwacht) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:50

Het zou voor de verkoper alleen al financieel beter zijn geweest om hun "gezonde"paard weer terug te nemen. Nu mogen ze nog geld toe gaan leggen.

Wat ik ook niet snap is dat moeders nu ineens vind dat dochterlief nog maar een kind is en onzeker. waarom laat je je dochter haar paard dan te koop zetten? Doe het dan zelf!

Ook is het profiel leeg gemaakt tijdens de advertenties op bokt, dat kun je zo teruglezen in haar berichten.

Het klopt gewoon niet.

Maar dat zal zeker goed komen, ik ben alleen erg bang dat dit paard met gezwinde spoed weer onder valse voorwendselen doorverkocht zal worden. Als je op deze manier je paard verkoopt voor de centen heb je er in ieder geval niet het beste mee voor

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:50

studiemiep schreef:
ik was degene die dat postte van dat ze Romana wel terug konden nemen omdat ze volgens de verkopers niets mankeerde Haha! . Als verkoper sta je achter je ``product`` dus dan zou je hem in mijn ogen ook zo terug willen nemen om je goede naam en eer hoog te hoden

en ik sta nog steeds 100% achter mijn uitspraak!! WAAROM moet een verkoper zichzelf verdedigen als ze 100% zeker weet dat je een gezond paard hebt verkocht zonder gebreken of andere belemmeringen voor de sport???.. (en zeg nu zelf 5 jaar gehad en nog niet eens L gestart?????).. zeker altijd stil moeten staan vanwege de chronische blessure

en het enigste wat de verkoper laat horen.. allemaal excuses, niet in de wei niet dit niet dat... , liegen over de voorgeschiedenis etc etc

maar ja je moet wat he als verkoper om geld voor je paard te vangen ipv de slachtprijs.. want in mijn ogen was het paard niet veel meer waard. En dan kan Romana best een lief paard zijn maar daar gaat het hier totaal niet om!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Btw een gezond paard moet gewoon lekker in de wei kunnen, sportbrok etc.. zonder kreupel te raken!!

(ik heb met mijn Z2 pony ook aardig wat afgeragt.. door de bossen scheuren, vaste hindernissen springen, iedere dag in de wei etc etc.. en NOOT 1 dag kreupel geweest) en uiteraard wel OK door de klinische en rontgen keuring (hadden ook niet anders verwacht) Haha!

maar de verkoper verklaarde dat het paard gezond is weggegaan en mag aannemen dat ze het dier hebben laten keuren!
en daar is ook niets uigekomen ,toch?

en ik zou dan ook mijn verkochte goedgekeurde paard die nu kreupel is niet zomaar terug nemen.
want wat is er daar gebeurd?
waarom is ze nu wel kreupel?

ze kan in de wei verstapt ,geschopt of weet ik veel wat zijn/opgelopen hebben.

het is gewoon niet makkelijk,wel voor ons hier op Bokt natuurlijk Clown want wij weten het wel Cool

de mensen zullen er toch samen uit moeten komen,of met hulp! Knipoog

maar ik denk niet dat ze naar alles wat hier geschreven is zullen kijken Sigaar

ben benieuwd hoe het verder gaat Vork

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:07

mirgino schreef:
studiemiep schreef:

maar de verkoper verklaarde dat het paard gezond is weggegaan en mag aannemen dat ze het dier hebben laten keuren!

en ik zou dan ook mijn verkochte goedgekeurde paard die nu kreupel is niet zomaar terug nemen.
want wat is er daar gebeurd?
waarom is ze nu wel kreupel?

ze kan in de wei verstapt ,geschopt of weet ik veel wat zijn/opgelopen hebben.

het is gewoon niet makkelijk,wel voor ons hier op Bokt natuurlijk Clown want wij weten het wel Cool

de mensen zullen er toch samen uit moeten komen,of met hulp! Knipoog

maar ik denk niet dat ze naar alles wat hier geschreven is zullen kijken Sigaar

ben benieuwd hoe het verder gaat Vork

Wie zegt dat het paard echt goed was bij de keuring? Er zijn best mogelijkheden om een paard goed te laten lopen die het eigenlijk niet is. Sommige paarden lopen onbelast wel goed of alleen met speciale ijzers enz. Beetje buut wil ook wel eens helpen (ik zeg niet dat dat hier gebeurd is!).

Ik heb nog eens met de zoekfunctie gezocht. Het paard liep in 2003 al op speciale ijzers! Het paard heeft dus veel langer dan een jaar problemen gehad.

Mirgino, als iemand bij verkoop zou vragen of je paard wel eens wat gehad heeft dan zou je het wel eerlijk melden neem ik aan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:40

mirgino schreef:
<knip>

Daar heb ik mijn twijfels over, als ik zo tussen de regels doorlees.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:04

@imaudy

als ze er naar vragen ,tuurlijk!
en ze krijgen haar hele medische dossier erbij.
ik heb al een aardige stapel factuurs van de DA met daar de behandeling op. Knipoog
maar alles wat ze ooit gehad heeft is wel over Knipoog
ze heeft een griffelbeen fractuur gehad,niet aan geopereerd is weer aan elkaar gegroeit,dus als ze zich daarop weer aantikt kan het wel zo zijn dat het geopereerd moet worden.
ik zal er ook bij zeggen dat ze niet in een grote groep moet omdat ze jaagt Clown

doen mensen dat wel........ ,en haar griffelbeen verbrijzelt WEER , dan neem ik ze toch echt niet terug
ze kunnen haar laten keuren op de foto [ mochten ze dat willen] en goed is goed!!

ben je dan zelf niet zuinig op haar is dat NIET mijn verantwoordelijkheid meer Sigaar

al gebeurt dat dezelfde dag!

edit;

ik zou er niet eens meer omheen kunnen ,overal op alle forums staat wat er gebeurt is met haar Haha!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:19

mirgino schreef:
@imaudy

als ze er naar vragen ,tuurlijk!
en ze krijgen haar hele medische dossier erbij.
ik heb al een aardige stapel factuurs van de DA met daar de behandeling op. Knipoog
maar alles wat ze ooit gehad heeft is wel over Knipoog
ze heeft een griffelbeen fractuur gehad,niet aan geopereerd is weer aan elkaar gegroeit,dus als ze zich daarop weer aantikt kan het wel zo zijn dat het geopereerd moet worden.
ik zal er ook bij zeggen dat ze niet in een grote groep moet omdat ze jaagt Clown

doen mensen dat wel........ ,en haar griffelbeen verbrijzelt WEER , dan neem ik ze toch echt niet terug
ze kunnen haar laten keuren op de foto [ mochten ze dat willen] en goed is goed!!

ben je dan zelf niet zuinig op haar is dat NIET mijn verantwoordelijkheid meer Sigaar

al gebeurt dat dezelfde dag!

edit;

ik zou er niet eens meer omheen kunnen ,overal op alle forums staat wat er gebeurt is met haar Haha!

Dan is het je verantwoordelijkheid inderdaad niet meer.
Ik reageerde laatst eens op een advertentie van een ijslander (redelijk bekende fokker), ik vroeg of er wel eens wat met de gezondheid was geweest. Nee, niks ernstigs. Ik vroeg om wat foto's, heeft het dier toch een megabult op zijn been bij zijn pees zitten (schieffel of gal denk ik). Het was wel leuk geweest als hij dat ook even vermeld had.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:30

daarom is het zo moeilijk of zo makkelijk om een oordeel te hebben naar de verkoper hier op Bokt Clown

wij zijn er niet bij geweest,weten niet wat er besproken is en of er gekeurd is [ mag ik wel hopen ]
en of er proef gereden is en hoevaak!

en we hebben ook niet gezien hoe er met het paard om gegaan is op de nieuwe stal Knipoog

daarom is dit een oneerlijk topic Sigaar koper en verkoper praten naar eigen straatje en heel Bokt geeft commentaar en er word altijd party getrokken! Ja

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:35

mirgino schreef:
daarom is het zo moeilijk of zo makkelijk om een oordeel te hebben naar de verkoper hier op Bokt Clown

wij zijn er niet bij geweest,weten niet wat er besproken is en of er gekeurd is [ mag ik wel hopen ]
en of er proef gereden is en hoevaak!

en we hebben ook niet gezien hoe er met het paard om gegaan is op de nieuwe stal Knipoog

daarom is dit een oneerlijk topic Sigaar koper en verkoper praten naar eigen straatje en heel Bokt geeft commentaar en er word altijd party getrokken! Ja

Nou als ik de oude berichtjes van de verkoper lees dan heb ik hier wel het idee dat er op oneerlijke wijze een paard is verkocht. Ook al waren we er niet bij.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:05

Liezel1 schreef:
een onschuldige chronische peesontsteking

Haha! Doe mij er ook zoéén!
mirgino schreef:
een foto kan wel verkeerd beoordeeld worden!
Maar het verschil tussen géén HKO en HKO 3 is nogal groot - en ik lees nergens dat een DA heeft gezegd dat deze diagnose niet klopte, 't enige wat ik lees, is dat er een peesontsteking was. Best mogelijk dat 't beestje beiden had.

Als verkopers onschuldig zijn, waarom nemen ze 't paard dan niet terug? Ze hebben toch een verzorgster om het tijdgebrek tijdelijk op te lossen?
Daar gaan mijn alarmbelletjes van rinkelen...

En zo'n grote stap is 't niet van verzwijgen dat 't beest vanalles gehad heeft naar 'n beetje pijnstiller toedienen voor de keuring... Nagelbijten / Gniffelen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:23

@Hester

jij hebt je oordeel al klaar Knipoog

ik heb hierboven een verhaal neergezet,en als het bij hun ook zo gegaan is........................

als ik mijn paard goed meegeef en later blijkt deze ineens kreupel te zijn ,nam ik haar echt niet zomaar terug
zou wat moois wezen,een `goed`paard wat niet kreupelt verkoop je en dan zou het later terug moeten nemen stokkreupel Doei, doei wat is er precies gebeurt??
dat weten wij dus niet,wij weten alleen wat wij hier lezen.
en wie zegt mij dat de verkopers verhaal eerlijk is en klopt of dat het verhaal van de koper klopt en eerlijk neergezet is??

het lijkt wel dat de Bokkers het beter weten dan de mensen waar het omgaat Sigaar

eigenlijk had hier geen topic over moeten zijn ,maar had het onderling geregelt moeten worden zonder inbreng van vreemden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:23

Ik heb even het profiel doorgelezen.
Ook daarin staat dat ze een chronische onsteking heeft, maar dat ze wel dacht dat het over zou gaan.
Daarna ging het beter en dacht ze waarschijnlijk ook dat het over was.
misschien wil ze het ook gewoon niet geloven.
Wel las ik ook dat ze op andere paarden reageerde, dat vind ik dan wel weer vreemd als je beweert geen tijd te hebben.
I ding is zeker het is niet goed gegaan en het is jammer voor beide partijen.
Ik hoop ook echt dat jullie er samen uit kunnen komen, want op deze manier gaat het zeker niet lukken hier op bokt!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:44

mirgino schreef:
@Hester
jij hebt je oordeel al klaar Knipoog

Ja Maar als mijn oordeel ook maar iets van belang was geweest, zou ik 'n stuk objectiever zijn.

Punt is, dat de verkopende partij niet al te volwassen reageert op kritische vragen. En dat toegegeven wordt dat de chronische ontsteking verzwegen is. Dat is 'n koop-ontbindend gebrek.

Natuurlijk is het ook een punt dat 't paard wel door de keuring heen is gekomen. Deze situatie zal dus op z'n vroegst opgelost worden als men weet wat nu de keupelheid veroorzaakt, en dus eventueel een oorzaak voor deze kreupelheid.
Zo'n oorzaak zou het speciale beslag kunnen zijn, dat nu dus niet meer aanwezig is. Maar, dan neem ik weer aan dat ook de noodzaak hiertoe gemeld had moeten worden door de verkopende partij.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:57

xcynthiax schreef:
ik verkoop mijn lieve merrie, omdat ik haar helaas niet genoeg aandacht meer kan geven, ivm studie en werk.

het is een 9-jarige donkere vos met stokmaat ong. 1.67 wagenaar x troubadour. het is een merrie uit de Utopia stam.

ze is een werklustige merrie met echt een superkarakter!

dit paard heeft elke dag volle aandacht nodig en ze heeft zeker meer aanleg.

een goed paard voor iemand die er verder mee in de sport wil komen en dit een leuke uitdaging vindt.
het is zeker een goed paard voor iemand die van de pony's komt.

altijd wedstrijdgereden, iedere maand wel 1x. ben met haar tot de B+9 gekomen ivm tijdgebrek.
voorheen reed ik altijd onderlingwedstrijden op de manege tot het L2.

dit paard heeft zeker de potentie voor veel meer, ze pakt alles heel snel op en vindt het fijn om weer iets te leren.
rontgenologisch goedgekeurd. zijn papieren van.
alle keuringen voor de rest toegestaan!

trailer-en verkeersmak.

voor meer informatie kunt u mij mailen: cyntie_16@hotmail.com, of een pbtje sturen.

het belangrijkste is dat dit paard op een goede plek komt en liefdevol wordt behandeld.

incl. toebehoren

NIET VOOR HANDELAREN!!!!!!

het vet onderdrukte uit haar tekst vind ik elkaar tegenwerken

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:13

@ mirgino.
dit is zeker een situatie die zo is. ik lees dat het paard op speciaal beslag stond. is niet waar zijn stond op gewoon beslag en iets toedienen voor de keuring belachelijk die mensen zijn zelfs alleen met dat paard geweest het vertrouwen was er helemaal .
en wat de wedstrijden betreft niet iedereen gaat hard en er zijn ook momenten geweest dat er niet gestart werd wegens geen tijd om te kunnen rijden. dan ga je niet op wedstrijd.
en de peesontsteking heeft wat ikg elezen heb rechtsvoor gezeten en niet rechtsachter. paard is gekeurd en goed gekeurd later in de kliniek door nieuwe eigenaar op de foto laten zetten en weer goed . dus

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:19

Citaat:
altijd wedstrijdgereden, iedere maand wel 1x. ben met haar tot de B+9 gekomen ivm tijdgebrek.
voorheen reed ik altijd onderlingwedstrijden op de manege tot het L2.

Altijd wedstrijden gereden, zeker 1 keer per maand? Kom ik toch weer op die B terecht hoor, wegens tijdgebrek, maar wel altijd wedstrijden gereden? Statistisch zou het kunnen hoor, daar niet van, maar vreemd is het wel.

Ik hoop echt dat de TS en Cynthia plus moeder eruit zullen komen en dat Romana gauw op zal knappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:21

Je kunt wel elke maand wedstrijd rijden, maar dan hoef je nog niet steeds winstpunten te rijden. Heel onaardig van mij, maar er zijn ook de eeuwige B-ers en dat ligt niet altijd aan het paard, dus dat scheelt weer.