'Slechte' eigenaar/eigenaresse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Slechte' eigenaar/eigenaresse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:33

Mijn bijrijdster betaald een gedeelte van de stallingskosten. Ik heb het ontzettend met haar getroffen! Zij is bijna net zo gek van mijn paard als ik en ze doet alles voor hem!
Ze rijdt 3x per week en hoeft verder alleen op te strooien. ( nou ja strooien, hij staat op zaagsel )
Mesten en voeren wordt gedaan. Smid en eventuele DA kosten betaal ik gewoon. Ze mag op de dagen dat zij hem doet ook alles met hem doen wat ze wil.

Ze rijdt hem fantastisch en als ze een keer niet kan rijden ivm ondergelopen bak of iets dergelijks dan zet ze hem in de paddock en molen en knuffelt en poetst hem uitgebreid. Volgens mij genieten ze daar allebei heel erg van.
Ze koopt af en toe zelf spullen voor hem omdat ze het leuk vindt om hem te verwennen. Ze heeft altijd wel een kistje appels of mandarijnen voor hem in de kast staan omdat hij die zo lekker vindt.
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:43

lotjj92 schreef:
aan de ene kant vind ik het eigenlijk vreemd dat je ervoor moet betalen om een ANDER zijn paard te rijden. toen er een tijdje mensen op mijn paard reden mocht dit gewoon gratis. ik was allang blij dat op de dagen dat ik niet kon dat ze met hem bezig waren. en zo te merken was mijn paard ook gek op haar! dus ik vind dit pure uitbuiting. als iemand op mijn paard rijd is dat nog altijd gratis. hoewel ik nu geen bijrijders meer heb omdat ik liever zelf wil rijden Bloos

Ja ik krijg er zelfs geld voor om voor anderen paarden te rijden.
En ik ben echt geen wereld topper hoor.
Ik rijd gewoon leuk mee in de L1 en start over 2 weken L2.
Maar heb wel veel ervaring opgedaan op een bedrijf waar ik werkte en veel mensen kennen mij van daar.
Maar toch, kijk als je nou heel goed kan rijden.. maar ik ben gewoon een simpel ruitertje hoor.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 17:43

Wat een rotverhaal Bibiche_ maar gelukkig toch op zn pootjes terecht gekomen

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:47

Mn bijrijdter betaald 60 euro per maand en rijd 3x in de week. (mag ze doen wat ze wilt) Pling

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:29

DeniseES schreef:
Wat een rotverhaal Bibiche_ maar gelukkig toch op zn pootjes terecht gekomen

Dat jij het hele verhaal hebt gelezen Tong uitsteken .

Ja het is echt een hele rottige gebeurtenis, de moeder van mijn welsh a zoek ik nog steeds.
maar ik weet dat ze niet gechipt is, een kleine voskleurig shetlander merrie en in duitsland zit! ( nouu dat is makkelijk zoeken , maar niet heus! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:34

lotjj92 schreef:
aan de ene kant vind ik het eigenlijk vreemd dat je ervoor moet betalen om een ANDER zijn paard te rijden. toen er een tijdje mensen op mijn paard reden mocht dit gewoon gratis. ik was allang blij dat op de dagen dat ik niet kon dat ze met hem bezig waren. en zo te merken was mijn paard ook gek op haar! dus ik vind dit pure uitbuiting. als iemand op mijn paard rijd is dat nog altijd gratis. hoewel ik nu geen bijrijders meer heb omdat ik liever zelf wil rijden Bloos

Daar ben ik het niet mee eens.
De bijrijdster heeft er ook voordeel van. Zij hoeft niet op een manege paard 1 uur in de week te rijden voor een godsvermogen. Het werkt twee kanten op. Ik heb het voordeel dat ik niet elke dag naar mijn paard hoef en dat ik weet dat hij in goede handen is en mijn bijrijdster heeft het voordeel dat ze een aantal keren per week op mijn paard kan rijden en dat ze dan kan doen en laten wat ze wil, dus niet alleen 1 uurtje rijden zoals bij een manege. Ze kan een band opbouwen met mijn paard en als ze wedstrijden wil gaan rijden dan kan dat. Voordeel voor allebei dus en hiervoor betaald zij een bijdrage in de stallingskosten.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:43

tja wat geld betreft gebruik maken van een bijrijdster dat weet ik niet, maar gewoon gebruik maken van een bijrijdster ten koste van paardjes daar heb ik wel ervaring mee.
Mijn aller eerste 'verzorgpony' daar gebeurde dat en ik was 12 dus had het helemaal nog niet door. Inmiddels veel ouder en wijzer gelukkig.

Daar zorgde ik voor de paardjes, mocht doen en laten wat ik wilde, maar als ik niet kwam gebeurde er dus ook helemaal niks. Die mensen hebben 3 veulens gefokt in 3 jaar en ik kon er voor opdraaien dat er iets mee gedaan werd.
Later heb ik een ander meisje gezocht om me te helpen, we hebben vaak gevraagd om de paardjes gewoon te verkopen, maar dat gebeurde niet. We waren permenent bang dat als we niet zouden komen dat het niet goed zou gaan met de paardjes, als we een week weg moesten oid,, dan stonden ze een week op stal te vervuilen. Pas toen we de stap namen om het maar te gokken en te stoppen (hopend dat er nog voor gezorgd zou worden) waren ze in een week tijd verkocht.

panni199

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:11

lotjj92 schreef:

ben ik niet helemaal met je eens want als je op de manege een paard huurt moet je hier ook voor
betalen toch

bij ons betaald de bijrijder ook
hier koop ik spullen van voor de pony en voor de hoefsmid want hoe meer ze word gereden hoe vaker ze naar de hoefsmid moet