opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:14

ja dat kan,maar weet je ze vertellen dan een verhaal erbij dat hij 9 jaar op de wei heeft gestaan,en bla bla,
ik vind dat niet erg als ze paarden opknappen juist leuk,maar ze komen zichzelf tegen,als de mensen terug komen,als ze eerlijk daar over zijn was het niet zo heel erg.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:15

sammy1 schreef:
ja dat kan,maar weet je ze vertellen dan een verhaal erbij dat hij 9 jaar op de wei heeft gestaan,en bla bla,
ik vind dat niet erg als ze paarden opknappen juist leuk,maar ze komen zichzelf tegen,als de mensen terug komen,als ze eerlijk daar over zijn was het niet zo heel erg.

Bij de meeste handelaars gaat handelaar en eerlijk niet tesamen Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:15

kun je wel zo denken maar ik denk er toch anders over,een dieren arts moet zich aan zijn plichten houden,mijn dieren arts zou ook mijn paard niet goed keuren omdat hij van mij is,dan stamp hij zijn naam de grond in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:16

sammy1 schreef:
kun je wel zo denken maar ik denk er toch anders over,een dieren arts moet zich aan zijn plichten houden,mijn dieren arts zou ook mijn paard niet goed keuren omdat hij van mij is,dan stamp hij zijn naam de grond in.

En hoe oud was dat rapport?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:18

was erbij.hoe hij gekeurd werd,ben nog nooit bij een keuring geweest,wist dus niet hoe of wat,maargoed heb ik van geleerd,ik ben ervanaf van het hele gedoe,paardje staat weer lekker te koop,kunnen ze andere mensen bezeiken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:22

sammy1 schreef:

Dan had je hem door je eigen dierenarts moeten laten keuren of een onafhankelijke dierenarts daar in de buurt.
Een dierenarts doet precies waar jij hem opdracht toe geeft, niets meer en niets minder.

Een dierenarts kan zonder buigproef en rontgenfoto's niet alles zien.

Bovendien is het wel handig om iets te weten van paarden dan had je zelf ook een hoop voor kunnen wezen. Dan had je op zijn minst geweten dat je voor zo'n lage prijs geen gezond kwpn paard van die leeftijd kunt kopen en dan had je dit paard laten staan als je de benen had gezien.
Ongeacht wat voor een verhaal er verteld werd.

Jammer dat je zelf niet inziet dat je zelf ook niet slim geweest bent.
Je neemt zelf een enorm risico door voor zo'n laag bedrag een paard aan te schaffen zonder een echte aankeuring.
De handelaar heeft het prima opgelost en toch wil je uit alle macht blijven natrappen, heel triest dit.

En het is een slecht excuus dat je zegt dat je onvoldoende ervaring had. Dan had je jezelf iets beter voor moeten bereiden. Hier op bokt is meer dan genoeg informatie te vinden over aankoopkeuringen en hoe die in zijn werk gaan.
Iemand meenemen met voldoende ervaring is ook altijd aan te raden.
Je excuus is tevens een bewijs dat je zelf dus ook behoorlijk dom bent geweest en verwacht had voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen gaan zitten.

Zo werkt het helaas niet. Je hebt zelf ook onderzoekplicht en er wordt ook van je verwacht dat je jezelf een beetje voorbereid voordat je een levend wezen aanschaft.
In dit geval treft wat mij betreft deze handelaar geen enkele blaam, eerder complimenten voor het feit dat hij zelfs je dierenartskosten heeft vergoed.

Verder denk ik dat het paard ook blij mag zijn dat hij van jou af is.
Jij praat erover alsof het een koelkast is: Ik ben er lekker vanaf.
Zo zou ik niet kunnen denken over een paard dat 3 maanden (of langer) in mijn bezit geweest is, die had ik desnoods liever zelf naar de slacht gebracht als het echt niets meer kon worden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:52

volgens die handelaar is het paard dus niet zo slecht en probeert hij de volgende weer te belazeren
als ik het goed gezien hebt staat het paard te koop voor 5500 euro op mp

en weet je,dit soort handelaren vind er wel iemand voor Knipoog

ik ken 1 paard dat door een bekende van mij aan hem verkocht is,en dat paard is voor het 3 dubbele[dan waar hij voor aan hem verkocht is] weer te koop aangeboden en verkocht.
en ook dit paard had rug klachten,maar dus wel weer verkocht!
[was niet eerst bij hem gekocht!]
maar is dus wel een paard geweest met gebreken dat voor een appel en ei naar hem gegaan is.
daaruit blijkt maar weer dat een handelaar overal brood inziet Knipoog
het is een handelaar wat alles opkoopt Knipoog en ook alles verkoopt en dat dan aan mensen die er weinig verstand van hebben en hij een mooi verkoop praatje ophangt
aan mensen die hun eerste paard kopen,en nog alles geloven wat er verteld word Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:38

dat paard op mp van 5500euro is niet dezelfde als de ts had want de ts had een bruine ruin en dit is een schimmel merrie

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:43

Iemand kan je alleen bedonderen als jij je laat bedonderen.. niets meer niets minder.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:49

en jij noemd je dus een dieren vriend,had ik hem zelf na de slacht gebracht ,je hebt nu ongeveer vaak genoeg hier gereageerd snap niet waar jij je in godsnaam mee bemoeid ThePast03,ga even wat anders doen,en toen kwam ik nog niet op bokt,
mvg sam

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:51

en ik ben een mesn net als jullie,en ja je raad het al,mensen maken fouten,ik heb ervan geleerd maar ik laat me beslist niet voor dom uit maken,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:54

sammy1 schreef:
en jij noemd je dus een dieren vriend,had ik hem zelf na de slacht gebracht ,je hebt nu ongeveer vaak genoeg hier gereageerd snap niet waar jij je in godsnaam mee bemoeid ThePast03,ga even wat anders doen,en toen kwam ik nog niet op bokt,
mvg sam

Ik zou leren lezen als ik jou was.. en mischien is een beetje vriendelijker

Ze heeft het over mensen waarvan paarden iets schelen, en die hem niet tot het slachthuis brengen zodat de paarden bij de handelaar terechtkomen.

niemand zegt dat je dom bent, je bent gewoon niet opgelicht simpel Lachen je kan zelf zien of er een volledige keuring is gedaan zo niet heb je geen punt om op te staan

handy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:05

Hallo.
Deze man kan ik ook.
Ik heb bij deze man een hengst gekocht,en dit paard had de peezen vertakt.
Dit had hij er ook niet bij gezegd,heb deze hengst ook laten keuren bij hem zijn dierenarts,weet dat het goed dom was,
En ik heb hem dus ook gekocht op advies van dierenarst,
Ik begrijp je volkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:16

Slotje Lachen