Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 02:03

Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik hoop dat het met de volgende pony ook fout gaat.

Eigenaresse hoeft niet het ziekenhuis in getrapt te worden, maar eigenaresse mag eerst weleens haar ogen openen voordat ze nog eens een dier aanschaft. Dit is gewoon te ziek voor woorden!

Edit: hoeveel verstand heb je eigenlijk van paarden als je niet eens weet hoe je het woord 'steigeren' moet spellen? (eigenaresse pony).

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 02:32

Arabian_Girl schreef:
Heb ook een berichtje voor haar weggezet in het topic van ons zelf..hopen dat ze het op tijd lees..

viewtopic.php?f=160&t=659945&hilit=&start=8375

op bokt heb ik er nu een paar die haar willen komen halen als het moet morgen

en dan wil bmstables haar kopen en proberen te heropvoeden
en nog een kennis van mij wil haar graag kopen en kijken wat hij er evt mee kan..als het moet gezelschap anders fok..

en nog een andere handelaar.

dus ik doe ook genoeg moeite voor paloma..probeer ook van alles

felicity en ik zijn bijna heel de avond bezig geweest

TS heeft een berichtje gepost in het topic van Sorayalover en hoopt dat ze het nog op tijd leest!
Blijkbaar heeft ze niet op een andere manier contact gehad met Sorayalover. Toch wijst ze alle voorstellen die hier gedaan worden zonder meer af. Hoe weet zij eigenlijk dat Sorayalover deze oplossingen niet wil?

In het topic van S. zelf geeft S. aan dat ze al twee kopers heeft voor de pony. Hier komen ineen keer ook meerdere handelaren en BM stabels op de proppen.
Is die ongerustheid over het lot van de pony eigenlijk wel nodig. Is de pony niet al lang verkocht en niet aan de slager?

Waarom meld Sorayalover zich zelf niet? Gisteren was ze wel op bokt. Begin een beetje vraagtekens te krijgen bij dit verhaal.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:42

Ik heb ook nog gerust plaats voor de pony, als ze hem nog wil verkopen.
Ik vind het echt zonde, dat beestje heeft gewoon een plekje nodig waar ze tot rust kan komen.
Dan kan ze eens volledig nagekeken worden door DA en osteopaat.
Ik wil er best wel meer dan de slachtprijs voor betalen en ze vandaag nog komen ophalen Ach gut
Dat paardje verdient toch een tweede kans

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:14

Nou vandaag is het zover. Ik hoop dat Sorayalover1 zich heeft bedacht over het lot van Paloma, en de pony een kans wil geven.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:40

Ik hoop het ook!! Pony's zijn niet zomaar hopeloos. Ik heb eerst bijna een jaar alleen maar gewandeld met mijn 'hopeloze' geval. En nu gaat het zó super!! Anders wat 'tie nu worst geweest! Mensen maken het zich graaaag makkelijk, maar paardenliefde....wat is dat?
Gelukkig zie ik hier een hele stappel bokkers die daar net zo over denken als ik. Paloma: doe je best Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:42

Ik zie dat ze gisteravond nog laat online is geweest Scheve mond

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:42

Sorayalover?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:43

Ik hoop ook dat Paloma nog een kans krijgt, dat verdient ze zeker Ja

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:51

Ik heb geen goed woord over voor hoe er met dit paardje wordt omgegaan ...
Snap heel goed dat sorayalover1 en haar ouders Paloma niet willen houden, maar moet het op deze manier? Het is geen fiets die je bij het grof vuil zet omdat je een nieuwe krijgt! Er zijn nu al meerdere bokkers die hebben aangeboden om het beestje te kopen, en toch moet ze naar de slacht? Als ik héél héél erg eerlijk ben doet het me denken aan een soort (onbewuste) wraakactie: 'ik in het ziekenhuis, dus jij geen tweede kans' - maar ja, ik ken de betrokken niet

[edit] Arabian_Girl, hier bedoel ik jou niet mee! Ik vind het geweldig dat je Paloma probeert te helpen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:09

Ik heb iig een oproep geplaatst op haar HK topic van de stal waar ze staat met een dringende oproep aan de mensen die haar IRL kennen, om haar om te praten. Hoop dat het succes heeft.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:22

Ik hoop ook dat het lukt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:26

Wat een verhaal zeg, we hebben het wel over een dier.Ik zit met tranen in mijn ogen,na zo,n ongeluk meteen een nieuwe pony willen hebben vind ik echt heel raar.Ik snap die ouders ook niet hoor,ik heb zelf een mishandelde veulen op gevoed.Er gaat veel tijd en geduld in zitten, maar dat weet je toch als je een dier aanschaft. Of ze nou normaal gedrag hebben of niet.Laatst werd hij eerste bij een wedstrijd en had ook 1 winstpunt, je kan echt veel bereiken met een dier.Maar dat gaat niet in 1 dag tijd.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:34

In de EU zijn er nieuwe garantieregelingen gekomen, die, denk ik, ook NL al heeft moeten omzetten. Daardoor is de garantie uitgebreid tot VER boven de "verborgen gebreken", waar door jursiprudentie redelijke duidelijkheid over bestond. Nu zal er opnieuw jurispridentie moeten ontstaan op basis van de nieuwe regelingen. Ik ken die nieuwe regels niet, maar het kan best zijn, dat in dit geval de pony zelfs terugegeven kan worden. Even googlen. Op zich kan een trap geen reden zijn overigens, dat is meestal je eigen schuld: niet goed opgepast. Maar onder algemene garantieregelingen is er misschien iets mogelijk. Hier zie jeook maar wer, hoe nuttig het is, een koopverdrag te maken zodat je wat meer duidelijkheid hebt.
Maar ALTIJD controleren of dat papier inderdaad op het stamboekkantoor ligt: een belletje en je weet het. En als dan blijkt dat dat een leugen was, weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je er tamelijk zeker van zijn, dat de verkopers niet te vertrouwen zijn. Maar dit is voor die arme pony ook niet erg leuk, nietwaar?
Vee lgeluk emee!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:38

Naar mijn idee heeft ze de pony willens en wetens gekocht met dit "gebrek" .

En je laatste opmerking van: -veel geluk ermee- vind ik op zijn zachts gezegd een beetje ongepast.

Ze wil hem niet eens verkopen of zo: ze wil hem dood hebben !!!!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:39

terwijl we al met verschillende mensen aangeboden hebben de merrie over te kopen Scheve mond

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:40

Is de pony in een impuls gekocht? Een pony aanschaffen doe je niet zomaar dat heeft tijd nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:41

Lijkt wel een soort wraakactie tegen over de pony, zo van jij deed ons wat aan en dan nu anders om.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:44

Pony is niet in een impuls gekocht, ze wist al dat het dier wantrouwend was naar anderen.
Het is verdorie geen fiets die je zomaar even weg zet

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:12

uit het andere topic, door Murphy1982:
Citaat:
gisteren heeft Joypaard geprobeerd het eens te worden met de eigenaren van paloma, zij wilt paloma graag een kans geven en heeft voldoende ruimte om paloma welkom te heten, joypaard heeft zelf eerder een heel moelijk paard opgevangen maar na veel geduld en training is haar paard een lieve goedzak geworden. Nu is zij gisteren in onderhandeling geweest om paloma op te komen halen, het enige antwoord wat ze kreeg was dat ze willen dat paloma naar de slacht gaat, geen andere optie is mogelijk. Ik vind het zeer spijtig voor het beestje.

Zó triest vind ik dit ....
Wat gaat er met haar nieuwe pony gebeuren als 'ie een keer vervelend is? Ook een enkeltje worstenfabriek?

"Er zijn paardenmensen en mensen met paarden" - misschien is een derde categorie ook wel handig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:16

Ik zie nu deze wending van het topic pas

Gatverdamme
Zoveel mensen die het diertje op willen vangen, er gewoon geld voor willen betalen en dan moet het dier naar de slacht???
Ik hoop dat soraya (laat dat lover maar weg) tot inkeer komt, zoniet hoop ik dat haar nieuwe pony snel bij haar weg is, wat voor leven moet zo'n diertje krijgen Verdrietig

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 10:17

ik heb wel gewoon contact met haar gehad..maar zei ze nee ze gaat gewoon naar de slacht..

ik ga dr smsje sturen of ze dr bij mij willen brengen.maar dat kan alleen als iemand dr dan egt ophaalt..

liefst vandaag Knipoog aangezien ze anders samen met n hengstje moet lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:20

Waarom mag hij alleen naar de slacht?
Waar zit haar verstand??
Bah, wat een misselijk figuur.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:22

Als ik een pony/paard zou hebben die gericht schopt naar mensen... dan kreeg die van mij ook een enkeltje eeuwige weides.
Ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
En dan kunnen de aanbiedingen nog zo leuk, aardig en goedbedeoelt zijn, ik ga niet zitten wachten op een telefoontje of een topic op bokt dat de pony wederom uitgehaalt heeft alleen nu met een minder goede afloop. En mij boeit het op zo'n moment niet wat de oorzaak had kunnen zijn.... en of het te verhelpen is...
Mijn nachtrust en geweten zijn dan belangrijker dan het leven van die pony enerzijds.. anderzijds is er het risico dat het dier wederom verhandelt wordt, mischien zelfs mishandelt (bewust of onbewust) en een hel op aarde krijgt...
MAAR ik bracht het dan persoonlijk weg, en niet via een opkoper/handelaar.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 10:23

ze zegt nu dat ze aan andere mensen is verkocht..maar maris zei dat ze dr zo gaan halen (vriendin van herman)
of misschien weet die t nog niet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:24

Alane schreef:
Als ik een pony/paard zou hebben die gericht schopt naar mensen... dan kreeg die van mij ook een enkeltje eeuwige weides.
Ik wil dat niet op mijn geweten hebben.
En dan kunnen de aanbiedingen nog zo leuk, aardig en goedbedeoelt zijn, ik ga niet zitten wachten op een telefoontje of een topic op bokt dat de pony wederom uitgehaalt heeft alleen nu met een minder goede afloop. En mij boeit het op zo'n moment niet wat de oorzaak had kunnen zijn.... en of het te verhelpen is...
Mijn nachtrust en geweten zijn dan belangrijker dan het leven van die pony enerzijds.. anderzijds is er het risico dat het dier wederom verhandelt wordt, mischien zelfs mishandelt (bewust of onbewust) en een hel op aarde krijgt...
MAAR ik bracht het dan persoonlijk weg, en niet via een opkoper/handelaar.

Dit dier heeft helemaal niet gericht uitgehaald, dus dit is helemaal niet van toepassing.
Een beetje lezen doet wonderen Knipoog