kimmie261 schreef:ik vind het echt zo vreemd,dan kan dus iemand die de papieren van lazlo heeft(mijn paard) hem zomaar terug vorderen,ook al heb ik hem een jaar geleden gekocht??wetende dat zijn papier "zoek" was...
Als je een verkoopcontractje heb op laten stellen, dan niet, kan je aantonen dat hij is gekocht van de eigenaar. Maar feitelijk als je paard op papier als eigenaar van een ander staat, is hij niet echt jouw eigendom. Maar ik kan mij niet voorstellen als je kunt aantonen dat er een overdracht is geweest, bv papieren van een keuring waar eigenaar en nieuwe eigenaar op staat vermeld, of bv een overdracht van de bank, je geen eigenaar bent. Vraag mij af wat de wet officieel zegt over paarden, moeilijk.
Bij auto's is het duidelijk, de naam die op het kenteken staat is de eigenaar van de auto. Maar dat staat ook zo in de wet.

aan iemand die helaas te goeder trouw is? Dus een heler die handelt in gestolen waar en onschuldige slachtoffers weet te maken, doet goede zaken. Die heler wordt opgepakt, zijn klantjes zijn de gelukkigen van de gestolen eigendommen van een ander. Ben je te goeder trouw, wordt je niet vervolgd, dat klopt, maar betaal je geen reeele marktwaarde, wordt je gezien als niet ter goeder trouw en dan kan je ook vervolgd worden. De spullen worden in beslag genomen en gaan naar de rechtmatige eigenaar, maar jij als nieuwe eigenaar kan misschien, omdat je ter goeder trouw bent en al lange tijd goed gezorgd hebt voor die spullen/dieren wellicht aanspraak gaan maken. Maar dan moet je een goede advokaat hebben, en elk geval wordt apart bekeken.
joh,dat wist ik niet.....
die ik ooit als veulen verkocht heb maar die nog nooit op naam van de nieuwe eigenaar gezet zijn. Want als je een stamboekpapier op naam zet, moet je lid worden van het betreffende stamboek en dat willen een heleboel mensen niet. Paspoort kan ook b.v. via KNHS, heb je geen stamboek voor nodig.