Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 13:40

slimmerik schreef:
Even voor alle duidelijkheid: leasen gebeurt uit commercieel oogpunt. Zuiver voor de centjes. Bijrijden is om die eigenaar die zonodig een knol voor de status wil hebben maar daar zelf te weinig voor wil zorgen.

Pardon?
Dit slaat werkelijk nergens op!
Ik vind dat je eerst maar eens naar de situatie moet informeren en dan pas conlusies trekken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:43

Myfairytale schreef:
Pardon?
Ik vind dat je eerst maar eens naar de situatie moet informeren en dan pas conlusies trekken...

Misschien had je ook even mijn volgende post kunnen lezen en dan pas conclusies trekken (om je eigen woorden maar even te gebuiken Knipoog )

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 13:46

slimmerik schreef:
Myfairytale schreef:
Pardon?

Misschien had je ook even mijn volgende post kunnen lezen en dan pas conclusies trekken (om je eigen woorden maar even te gebuiken Knipoog )

Ja, sorry, je hebt gelijk. Bloos
Had je ook al een pb gestuurd...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:49

Lia_ schreef:
Tinkerloos schreef:
Stel dat een persoon met een hond weinig tijd heeft om zijn/haar hond uit te laten.
Dan vraagt diegene iemand om zijn/haar hond voor haar uit te laten,zeg 4 keer per week.
Dan lijkt het mij niet meer dan normaal om degene die de hond dan voor je uitlaat te betalen,ook al vind diegene het leuk om met honden uit te gaan.

Waarom is dat met paarden anders?
(ik weet het echt niet hoor,is een serieuze vraag)

Het verschil tussen het uitlaten van een hond en het rijden van een paard:
-Stel ik laat mijn hond een dag niet uit dan loopt het dier eerst een lange tijd met nare buikkrampen omdat hij zijn behoeften probeert op te houden, helaas gaat dat niet lukken en zal hij ze uiteindelijk toch in huis doen.
Dit is zowel voor mijn hond als voor mij erg vervelend.
-Stel ik rijd mijn paard een dag of meerdere dagen niet, ze gaat gewoon lekker de wei in en ondervindt er 0% hinder van dat er niet gereden wordt, ze loopt lekker buiten met haar maatjes en vermaakt zich prima.
Ook ik heb er geen enkel probleem mee omdat ik weet dat ze goed verzorgd op de wei staat.

Verschil lijkt mij vrij duidelijk, vind het nogal raar dat je dat zelf blijkbaar niet hebt kunnen verzinnen....
Bloos! Jij vat het wel heel letterlijk op zeg..
Ik gaf het aan als voorbeeld,niet omdat ik een hond met een paard vergelijk..
Ik had ook kunnen zeggen: stel dat iemand voor jou een klusje opknapt,in opdracht van jou,dan doet diegene dus iets voor jou,en dan gaat diegene niet betalen voor hetgeen jij van haar of hem vraagt.
(lijkt mij)
Dus waarom dan een bijrijdster laten betalen voor iets wat jij gedaan wil hebben?
Dat bedoelde ik,en dat heeft niks met een hond te maken,wdat was maar een voorbeeld.
(vind het nogal raar dat je dat zelf blijkbaar niet hebt kunnen verzinnen) Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:05

Mensen, laten we wel vriendelijk blijven tegen elkaar! (ja ik ook tegen jou slimmerik, ik had beter moeten lezen... Bloos )
Het gaat echt om het rijden zo'n 2 keer per week, en een enkele keer de stallen uitmesten, maar alleen als we bijv. een weekendje weg zouden gaan of als we echt niet kunnen, dmv ziekte oid.
Dat zal dus zo'n hooguit 10 keer per jaar zijn en dan zou het nog veel zijn.
Ik betaal ook uiteraard alles voor het paard, stalling, wormkuren, zadel, hoofdstel, smid e.d.
Ik was ook zeker van plan om met verjaardag/sinterklaas/kerst een kleinigheidje te doen.
Over het algemeen denk ik dat mensen die er wel voor willen betalen net wat gemotiveerder zijn.
Maar mocht blijken dat het echt goed klikt tussen bijrijder en paard en mij en ze zou het niet kunnen betalen; dan betaalt ze gewoon niets.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:09

Is niks mee Myfairytale. Ik had alleen moeite met verklaringen van sommige mensen die hun bijrijder € 100,-- in de maand of meer laten betalen en dat doen onder het mom van dat de bijrijdster meer gemotiveerd zou zijn...... Zoals ik je in mijn pb al uitlegde krijgt mijn dochter er goed voor betaald en loopt ze het vuur uit de sloffen voor die eigenaars. Als je geld vraagt is het gewoon om dat je dat geld wilt hebben (of nodig hebt) volgens mij.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:14

Ja, zij heeft het echt goed voor elkaar!
Maar € 100,- zou ik in mijn geval echt veel te veel vinden! (het is natuurlijk altijd handig, want paarden zijn duur genoeg, maar ik ben het niet nodig).
Toch, een kleine bijdrage zou ik niet verkeerd vinden...

nikkigioaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:18

Wat veel mensen doen is hun stallingsgeld delen door 7 en dat vermenigvuldigen met het aantal dagen dat de bijrijdster komt.

Ik heb trouwens nog noooit geld aan Candor's verzorgsters gevraagd om bovengenoemde redenen. Als ik rijk was zou ik ze zelfs betalen!

edit: typo's

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:20

Vroeger had ik ook een verzorgster 100 per maand...voor 2-3x in de week de rest betaalde ik ....ze mocht alles behalve buitenrijden..

Ze is zelfs op wedstijd geweest ze zouden hem kopen maar helaas overleed haar vader......half jaar later kon ze hem niet meer betalen.......
Ze heeft 9maanden "gratis" mogen rijden maar er kon nooit iets af......ze kreeg mijn rijkleding (goede merken) maar nooit bedankje of bloemetje.

Ze waren vreselijk gierig geworden onder het mom van pa overleden geen geld meer....
Maar kregen onverwachts een zeer grote erfenis........iets betalen NEE NEE zelfs geen zak voer...

Tot ze een nieuwe auto kochten en tegen mij verhaal begonnen te halen op benzine-kosten want ze moesten naar mijn PONY...

Ikke zat een nieuw meisje gevonden die heeft hem 4 maanden betaald helaas relatie over.....maar is nu nog een hele goede vriendin.......
Nu heb ik geen betaalde verzorgster........maar met dit meisje ga ik stoppen veel te veel fouten...vind het zielig voor mijn pony.....

Myfairytale waar heb jij die advertentie gezet?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:25

tita schreef:
Vroeger had ik ook een verzorgster 100 per maand...voor 2-3x in de week de rest betaalde ik ....ze mocht alles behalve buitenrijden..

Ze is zelfs op wedstijd geweest ze zouden hem kopen maar helaas overleed haar vader......half jaar later kon ze hem niet meer betalen.......
Ze heeft 9maanden "gratis" mogen rijden maar er kon nooit iets af......ze kreeg mijn rijkleding (goede merken) maar nooit bedankje of bloemetje.

Ze waren vreselijk gierig geworden onder het mom van pa overleden geen geld meer....
Maar kregen onverwachts een zeer grote erfenis........iets betalen NEE NEE zelfs geen zak voer...

Tot ze een nieuwe auto kochten en tegen mij verhaal begonnen te halen op benzine-kosten want ze moesten naar mijn PONY...

Ikke zat een nieuw meisje gevonden die heeft hem 4 maanden betaald helaas relatie over.....maar is nu nog een hele goede vriendin.......
Nu heb ik geen betaalde verzorgster........maar met dit meisje ga ik stoppen veel te veel fouten...vind het zielig voor mijn pony.....

Myfairytale waar heb jij die advertentie gezet?

Jee, het zat jou dan ook niet mee met de bijrijders...
Mijn adv. heb ik op marktplaats gezet.
Heb toch al best veel reacties gehad.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:25

En waar staan je paarden, heb nl wel een nieuwe adv zien staan op M-plaats voor een paard van 1.75 in Harderwijk Lachen (ben altijd aan het snuffelen, misschien zit er iets voor mij bij Lachen)

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:27

Geen vergoeding vragen vind ik. Ik ben zelf ook verzorgster van een pony. Nou ik hoef er niks voor te betalen, ik rijd de pony mest doe er alles mee het is net mijn eigen. Maar die vrouw zelf durft er niet op te rijden en haar kinderen zijn te groot en hebben er geen belang bij. Dus ik zorg er voor en zij is de eigenaar er van. Als ik moest betalen kon ik het niet eens redden. Ik heb natuurlijk niet voor Jan met de korte achternaam geen eigen paard/pony...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:28

Daf schreef:
En waar staan je paarden, heb nl wel een nieuwe adv zien staan op M-plaats voor een paard van 1.75 in Harderwijk Lachen (ben altijd aan het snuffelen, misschien zit er iets voor mij bij Lachen)

Ja, da's de mijne!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:29

Mleen schreef:
Geen vergoeding vragen vind ik. Ik ben zelf ook verzorgster van een pony. Nou ik hoef er niks voor te betalen, ik rijd de pony mest doe er alles mee het is net mijn eigen. Maar die vrouw zelf durft er niet op te rijden en haar kinderen zijn te groot en hebben er geen belang bij. Dus ik zorg er voor en zij is de eigenaar er van. Als ik moest betalen kon ik het niet eens redden. Ik heb natuurlijk niet voor Jan met de korte achternaam geen eigen paard/pony...

Mesten hoeven ze dus bij mij in principe niet te doen.
Maar zoals gezegd; klikt het wel tussen verzorgster en mij en het paard natuurlijk en ze kan het niet betalen, dan houdt het op en betaald ze gewoon niets.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:30

Waar staan ze dan in H'wijk, ben nu wel nieuwschierig hoor Lachen Woon zelf in Ermelo nl....

nikkigioaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:32

tita schreef:

Ergens wel logisch, maar wel heel brutaal. Ik denk niet dat je over hun financiele situatie kan oordelen. Erfenis oke, maar je weet niet hoelang/wat/etc ze ervan moeten betalen. En als die benzine nu echt eens een rib uit hun lijf is? Maar ze is verder heel goed voor je pony?
Als ik rijk zou zijn zou ik de verzorgster van mijn pony gewoon betalen denk ik. Ze is er toch mooi door weer en wind voor dat beest en ik kan er op rekenen. Dat is voor mij zoveel waard. Aan de andere kant snap ik de logica van de mensen die juist willen dat hun verzorgster voor hun paard betaalt ook. Past alleen niet bij mij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:36

ahahahahaahah ik kon wel degelijk zien wat ze allemaal deden en als ze zo slecht zaten dan kochten ze niet nieuwe keuken rolluiken in het hele huis de hele beneden en boven-verdieping vervangen...

Die auto was geen alto hoor maar hogere prijsklasse oja nieuwe caravan....nee ik voelde me compleet gebruikt......

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:36

Daf schreef:
Waar staan ze dan in H'wijk, ben nu wel nieuwschierig hoor Lachen Woon zelf in Ermelo nl....

Staan niet in Hwijk, maar in Hulshorst... Bloos
Ik woon in Hwijk.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:37

Ow okee, duidelijk Lachen Staan ze op een pensionstal oid?? Of op eigen grond?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:40

Ze stonden eerst op eigen (gehuurde grond) maar ik kreeg er steeds meer en dat was te klein.
Ze staan nu op een pensionstal.
Daar worden ze voor mij buiten gezet iedere dag.
De rest (alles verder) doen we allemaal zelf.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:45

Jeetje, dan ben je er wel druk mee zeg, want je hebt 6 paarden zag ik staan. Wat betreft vergoeding voor bijrijden: ikzelf heb ervaren dat als je niets betaald je ook geen rechten hebt. Zodra je ervoor betaald is het vaak zo dat er duidelijkere afspraken gemaakt worden en dat je er vaak ook van verzekerd bent dat bv het paard niet zomaar verkocht wordt. Vaak als er voor betaald wordt kan je ook beter een contractje opstellen. 't is moeilijk, wat is je eigen gevoel erbij. Als het je helemaal niets uitmaakt dan zou ik mij voor kunnen stellen dat je afspreekt dat de bijrijder de wormenkuur betaald oid of als er een nieuw chabrakje moet komen dat zij die dan betaald oid.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:46

ik heb ook een tijdje een verzorgster voor mijn pony gehad.
hoefte niet te betalen omdat ik vond dat het mijn pony was en ik het idee kreeg dat als zei betaalde zei ook een deel van mijn pony had.
jammer genoeg is dit wel fout gelopen maar dit had een andere reden het klikte niet.
ben altijd blij geweest dat ik het zo heb gedaan.
dus de volgende keer weer een verzorgster die niet hoeft te betalen, als ik die keus weer moet maken

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:49

Ben er ook druk mee!
En daarnaast werk ik 32 per week, hebben we 2 honden en ik heb ME/CVS... maar ik hou zo ontzettend veel van die dieren, ik zet mezelf er gewoon voor opzij!
Ik moet keuzes maken, want helaas heb ik niet zoveel energie als ik zou willen...
Dus of stallen mesten of rijden...
Dan vind ik mesten belangrijker, want ze staan iedere dag in de wei.
Dat is dus de reden dat ik graag een bijrijder wil...

Verder vind ik het een goede tip van je!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:55

Ik ben ook in contact met een meisje (Mandy) die ook in Hulshorst op een pensionstal staat, staan jullie bij elkaar?? Zou wel toevallig zijn.

Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik erg heb lopen twijfelen of ik je een mail zou sturen mbt bijrijder gezocht. Punt is dat ik nu een paard lease in Ermelo en ik ben mega gek met haar, maar ik loop tegen een heleboel punten aan in de verzorging van de paarden. Haar ideeën van goede verzorging zijn iets anders dan mijn ideeën. Denk alleen niet dat ik het kan combineren (als het al wat zou worden Lachen) En Kyra opgeven is ook geen optie, want ik zoek dan een verzorgpaard voor 4/5x per week Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:58

Maar paar jaar geleden was ik bv niet in staat om bv vijftig euro per maand te geven.
Ik kuisde mee de stallen uit, verzorgde de paarden....

Als ik les had, betaalde ik die zelf. Dat vind ik maar logisch. En als ik iets bijeengespaard had kocht ik iets voor het paard. En natuurlijk een bloemetje en pralinne kwamen ook wel eens voorbij Tong uitsteken

Maar omdat ik het niet kon betalen, maakt me niet minder serieus. ik heb dus nooit iets betaald.

Myfairytale hopelijk vind je iemand goed!