merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:48

Wanted: heb jij haar destijds zelf verzekerd of heb je die verzekering over genomen van de vorige eigenaren?

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:57

merrieveulen schreef:
wij roddelen niet achter de rug van de eigenaren om, er is contact met hen en we gaan inderdaad naar het paard kijken. natuurlijk zou het het mooiste zijn als Sill inderdaad is opgeknapt, en dat het daadwerkelijk beter met haar gaat. maar die kans is zowiezo niet groot, plus dat wij vernomen hebben dat het dus juist helemaal niet goed gaat.

Weten de eigenaren ook dat je dit topic hebt en ze hier uitmaakt voor dierenmishandeling?

merrieveulen schreef:
NOGMAALS: hoe het kan dat ze überhaupt nog in staat is om het parcour uit te lopen weten wij ook nog niet. hoe slepen kleine ezeltjes in egypte 150 kilo stenen een berg op bovenop hun tot bloedens toe kapotgeschuurde ruggen?!?! dat wéten we niet, dat weet niemand. dieren zijn nou eenmaal geen mensen.

Wat is dit nou weer voor vergelijking?
Ik mag toch aannemen dat het paard niet bloedend een endurance heeft gelopen. Bij een endurance zijn het zo te horen ook goede dierenartsen.

merrieveulen schreef:
als de kans groot was geweest dat ze er bovenop zou kunnen komen was ze helemaal niet weggegaan. de prognose was dusdanig slecht dat dit de beste oplossing voor haar was.

Nogmaals, ik begrijp niet waarom je je toen niet wat meer had verdiept in een "peesontsteking" dan had je zelf kunnen zien dat rust veel kan doen.
slacht is wel de allerlaatse oplossing.

IMJ schreef:
Misschien kun je het aangeven bij de dierenbescherming of gaat dat te ver?

Goh hee, wat denk je zelf? Gestoord
Laatst bijgewerkt door angela36 op 24-10-06 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ladymagic
Berichten: 1105
Geregistreerd: 07-05-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:58

Ik wil wel graag weten hoe dit afloopt.
Even een post om te kunnen volgen.

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:07

Hier ook even een abbo. Wat een verhaal zeg!

fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:47

Citaat:
Ik vind de diagnose al rammelen.


Correctie, ik vind het verslag van de diagnose rammelen. O
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 24-10-06 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:50

Je verteld het wel erg zwart wit zo zeg. Hoezo rammelt dan de diagnose? Als ik eerlijk ben als ik bij een dokter geweest ben emt een dier of voor mezelf is het altijd moeilijk om in detail terug te vertellen hoe of wat. Misschein word er emt foto dus gewoon zo'n scan bedoeld? Vind dat ej nogal hard oordeeld, daarnaast heeft volgens mij niemand de huidige eigenaar een dierenbeul genoemd

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:54

[quote="fransje23"]
De huidige eigenaren worden voor van alles uitgemaakt en beschuldigd van doping en weet ik al niet meer. Terwijl ik die tot nu toe juist heel erg eerlijk vind overkomen.
[quote]


Is de huidige eigenaar hier ook in het topic aanwezig dan?? Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:56

avanti4ever schreef:
ik heb even navraag gedaan en zoals iem hier al zei.. de verzekering koopt het paard voor de slachtprijs van jou maar is niet verplicht het dier dan ook af te laten maken, ze mogen na onderzoek het dier doorverkopen tenzij let op TENZIJ er zwart op wit staat dat het dier naar slacht zou gaan..


Nogmaals de verzekering is niemand verantwoording schuldig ook mogen zij het dier zonder nader onderzoek doorverkopen!
Dit is laag, maar het gebeurd wel vaker (o.a. vooral bij Amev)
Eigenlijk heb je je paard gewoon verkocht aan de verzekering, en wat hun beloven (of op papier zetten) heeft geen waarde. Als hun het paard willen verkopen zijn ze 'gewoon' van gedachten veranderd, en mogen dat ook doen omdat hun de rechtmatige eigenaar zijn.
Je kunt de verzekering dus helaas niets maken!!!

Ik vraag me wel af bij welke verzekeringsmaatschappij dat was, mag via pb.. Misschien kan ik nog wat uit hun voorwaarden halen...

Nogmaals in het heel kort, je hebt geen poot om op te staan helaas...

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:02

En zo word je dus opgelicht als je een paard koopt.
het paard heeft in een korte tijd al drie eigenaren gehad word nu verkocht aan eigenaar 4.Tel je Wanted en de mensen die Susan kent er bij zit je aan 6 eigenaren.En dat voor een paard wat niks aan zou mankeren?Peesontstekingen kunnen idd chronisch zijn en ongeneesbaar.Mijn vriendin heeft ook zo'n paard gekocht en helaas in de tijd dat hij net iets beter liep .Dus het was haar niet op gevallen.Na 2 weken liep het dier kreupel en onder tussen staat het al een jaar op de wei te staan.Iets wat haar best veel geld kost en ze heeft er niks aan.
De laatse eigenaren schrijven zelf al in de adv. dat het paard niet verder in de endurance kan omdat ze af eb toe een B krijgt.Dus het paard zal niet voor niks weer verkocht worden.
Ik heb medelijden met het paard ,maar ook met de volgende eigenaar die waarschijnlijk denkt een leuk paard te kopen en dan na een paar weken of maanden er achter komt dat het paard zeer beperkt in zijn mogelijkheden is.

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:03

wanted als ik me goed herinner hjeb jij het paard toch ok laten keuren toen je het kocht?

fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:04

Noetanchamon schreef:
Is de huidige eigenaar hier ook in het topic aanwezig dan?? Knipoog


Nee helaas niet, nu horen we steeds maar 1 kant van het verhaal. Maar ze hebben het wel eerlijk in de advertentie gezet. Als je echt van dat paard af wil om die reden zou je dat natuurlijk nooit doen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:08

Wie weet is de diagnose van TS DA niet helemaal goed geweest?
Hoewel...
Als wat TS schrijft over die advertentie waar is, zit er voor mij stront aan de knikker hoor!
Ik zou dit niet in mijn advertentie zetten als ik me niet een klein beetje schuldig voelde, als ik zeker wist dat het paard goed was! Maar goed, wie ben ik.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:27

fransje23 schreef:
Nee helaas niet, nu horen we steeds maar 1 kant van het verhaal


Ja maar jij schrijft toch dat de huidige eigenaren heel eerlijk overkomen, of bedoel je dat n.a.v. die advertentie?

fransje23

Berichten: 15465
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:49

Noetanchamon schreef:
fransje23 schreef:
Nee helaas niet, nu horen we steeds maar 1 kant van het verhaal


Ja maar jij schrijft toch dat de huidige eigenaren heel eerlijk overkomen, of bedoel je dat n.a.v. die advertentie?


Ja, door dit verhaal er bij te zetten kan het zeker geen verborgen gebrek zijn en het is tevens geen aanbeveling voor het paard.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:13

@ Griebels: Dat zal dan wel sterk per verzekering verschillen, bij mij staat namelijk heel duidelijk in de polis voorwaarden dat ik bij erngstige ziekte, enz. Zelf mag beslissen of eht paard geslacht word of ingeslapen, ook als het paard bijvoorbeeld niet meer geschikt zou zijn voor de sport, dan word het paard dus aan de verzekering meegeven en zal dan inderdaad als recreatie paard verkocht worden, maar ook dan kna je dus als eerste je paard terug kopen voor slacht kosten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:39

Klopt, maar dan laat je hem zelf inslapen doordat je hem terugkoopt voor slachtwaarde.

Al staat er op papier dat ze dat beest nooit mogen verkopen (even ongeacht over wat voor dier we het hier hebben) je kunt altijd van mening veranderen. Daarbij is het geen contract, niet bij de notaris vastgelegd, dus je hebt gewoon geen poot om op te staan.
Meeste verzekeringen werken zo, maar Amev doet het toch wel regelmatig heb ik me laten informeren!

Maar welke verzekering heb je dan, kijk ik de polisgegevens even na.

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:46

Overens vraag ik mij af hoe het nu met de ts gaat en wat ze eraan gedaan heeft..

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:49

Jeetje dus dat is dan ook goed als je een verzekering neemt om dat soort dingen even na te kijken, ook al geeft dat toch geen uitsluitsel dus.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:51

nee hetzelfde als je je paard verzekerd voor een x-bedrag, maar uiteindelijk de dagwaarde van voor het ongeluk en/of ziekte terugkrijgt maar nooit méér als het bedrag waar je je paard voor verzekerd hebt.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:07

merrieveulen schreef:
MAAR wij hebben bewijzen dat het dier nog steeds niet in orde is, sterker nog, de klachten zijn erger geworden. Hoe kan het dan dat ze nog in de sport loopt? Nou nu krijgen we een stukje paardenpsychologie...

Een paard is van nature een gewoontedier, vluchtdier, kuddedier, EN een prooidier. In een paardenkudde geldt het recht van de sterkste. Roofdieren pakken de zwakkeren uit de kudde. Een paard dat kreupel loopt is kwetsbaar, en makkelijker te pakken dan een paard met vier gezonde benen. Nou zijn onze paarden de paarden van vroeger niet meer, maar het blijven dieren met instinct. Het instinct van een paard zorgt ervoor dat hij zijn zwakte niet uit. Een paard dat niet zichtbaar kreupel loopt kan wel degelijk last hebben ergens van. Uiteraard is het zo, dat als de klacht ECHT ernstig is, het op een gegeven moment wél zichtbaar wordt.
Waar het op neerkomt is dat een paard ‘door pijn heen kan lopen’, om zo zijn zwakte te verbergen voor roofdieren. Een ander aspect is het kuddeverband. Zoals gezegd trekt een zwak dier roofdieren aan. De alfamerrie weet dit, en zal zieke en zwakke dieren op afstand houden. Zo is een ziek/ zwak dier nog kwetsbaarder. Het zieke paard weet dit uiteraard ook.

Hiermee voel ik me toch bijna gedwongen om even te reageren, want psychologie is wetenschap en wat jij hier schrijft heeft een nogal hoog horoscoop-gehalte (niet vijandig bedoeld hoor *LOL*. Mensen zijn vaak al ingewikkelde studie-objecten en over wat er in een paard omgaat kunnen we eigenlijk heel weinig zinnigs zeggen. Het is dan ook niet logisch om de vraag waarom een paard met letsel dat niet toont op deze manier te beantwoorden, zeker aangezien er andere antwoorden zijn die meer voor de hand liggen. Volgens jouw verklaring uiten paarden hun zwakte niet in de kudde. M.a.w. paarden die in een kudde wél kreupel lopen moeten nodig eens met een paardenfluisteraar praten, want die hebben een sociale stoornis. Knipoog En wat dan als je het paard uit de kudde haalt, wordt het dan ineens wel weer kreupel? Een logischere verklaring voor een paard dat geen pijn toont is dat het geen pijn heeft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen letsel is. De pijn zit echter niet in het letsel zelf, maar in de hersenen. Een paard met een gebroken been heeft naar wij aannemen pijn, een dood paard met een gebroken been niet. Zonder werkende hersenen geen pijn en juist die hersenen verschillen per individu. Bovendien zijn de hersenen zelf heel goed in staat tot het aanmaken van pijnstillende stoffen, daar kan echt geen paardendrogist tegenop. Knipoog

Dan ook nog maar even on-topic. Lachen Ik kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat iemand een paard full-time drogeert om er wedstrijden (en trainingen) mee te kunnen rijden. Als er kopers komen kijken kan ik het me nog voorstellen, in zoverre dat het dan nog enig 'nut' dient (natuurlijk keur ik het niet goed!). Ik weet dat het mogelijk is dat een paard zelfs van een ernstige peesblessure herstelt, maar of dat hier het geval is weet ik niet. Als dit paard zonder verdoving (daar ga ik maar even van uit) zo goed presteert op endurancewedstrijden (ik weet uit eigen ervaring dat dat nog lastig genoeg is) lijkt het me niet dat dit paard rijp is voor de slacht. Desondanks kan ik me de schrik van TS wel voorstellen en daarnaast natuurlijk de frustratie dat het paard telkens weer doorverkocht wordt. Ik zou graag willen weten hoe het paard op dit moment door een onwetende (gaat om het verhaal, niet om zijn expertise uiteraard Lachen ) dierenarts zou worden beoordeeld. Ik hoop op een happy end voor iedereen!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:12

hey ik heb een idee...laat het los, ze is niet meer van jouw. het klinkt heel zwaar maar het is wel beter. Jij vreet je op over ene leven waar jij niks meer over te vertellen hebt, hoop maar dat ze bij iemand terecht komt die begrijpt dat ze niet meer kan en de zware beslissing maakt.

Lenja

Berichten: 697
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Haselünne, Duitsland.

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:55

Vreselijk!

Ook zo zielig voor het paardje Huilen
Liefste zou ik haar ook kopen en van dr oude dag te laten genieten maarja.. dat wilt iedereen wel. De verzekering is volgensmij hier strafbaar voor!

Ik wens je heel erg veel sterkte Ach gut!

Woestein

Berichten: 2847
Geregistreerd: 09-12-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:13

Waarom krijg een paard tijdens de endurance een B op locomotie?

*door gevoelige voeten tijdens de rit kan een paard gevoelig en dus onregelmatig lopen
*Paard heeft last van zijn spieren
*Paard is moe
*Paard toont zich niet goed
*Paard heeft zich wat verstapt, maar loopt (nog) niet kreupel

En zo ga je door.
Dat dit paard een paar keer, en vaak lijkt me niet als je de uitslagen leest, eem B heeft gehad is mogenlijk maar alleen degene die het paard daar gekeurd heeft weet daar de reden van.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:36

en daarom is het ook zo moeilijk. ik lees hier ook dat Sill vaak heet was bij één van de eerste eigenaren. ook bij Wanted kwam ze bijv. weleens op de achterbenen, later bleek dit (volgens de DA en instructrice) gewoon verzet te zijn, MOGELIJK omdat het paard pijn had.

@ angela36, de vergelijking met het ezeltje maak ik om aan te geven dat er dieren zijn die met zwaarder letsel toch nog doorgaan. je hoort mij niet zeggen dat Sill bloedt of wat dan ook.

dat hier het verhaal maar van één kant getoond wordt is inderdaad jammer, ik zou graag zien dat de eigenaren even komen kijken en meelezen, en hun reactie geven. ik zou ook graag alle uitleg horen, maar tot dusver hebben we die nog niet gekregen.

ik zou nogmaals willen vragen voor sommigen om te lézen voor er een reavtie wordt geplaatst. verder zouden wij het op prijs stellen als we het hier kunnen houden op het zoeken naar oplossingen voor Sill, want reacties als: wat jij zegt klopt niet, dat kan niet, en: bewijs dat maar eens, daar heeft het paard ook niks aan. wat ik hier schrijf is niet bedoeld om iemand verwijten te maken, maar om duidelijk te maken hoe de zaak ervoor staat. wij zijn niet van plan om de eigenaren aan te klagen of wat dan ook, volgens mij is dat ook niet mogelijk, maar we willen het beste voor Sill en dat is niet doorverkocht worden van de één naar de ander met alles wat daarbij komt.

daarbij, wij zouden ook het liefste zien dat het allemaal één grote fout geweest is, dat het paard onterecht richting slachthuis gestuurd zou worden, en dat het nu goed met haar gaat. helaas is dat niet de waarheid, en het is juist die waarheid die onder ogen moet worden gezien. en daar draait het om. zolang die waarheid niet eens goed en duidelijk op tafel komt blijft dit doorgaan, en wordt Sill misschien nog wel jarenlang van hot naar her gesleept.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:57

dit is zo'n bekend klassiek verhaal...
als je een paard aan de verzekering meegeeft verkoop je haar als het ware en kan de verzekeringsmaatschappij er mee doen wat ze willen.als een paard er nog netjes uit ziet op zn lijf en met enige medicatie nog een jaartje kan lopen word dat gewoon gedaan.dit heb ik al meerdere malen gezien,en word ook door sommige verzekeringen bevestigd.
ik denk niet dat je hier veel aan kan doen,maar ik hoop dat je een les hebt geleerd en dat je voortaan zelf je paard naar de slager brengt als dat nodig mocht zijn...als je het zelf niet kan zal er vast wel een betrouwbaar persoon zijn die het wel kan.het is keihard maar je weet iig dat je trouwe viervoeter verder leed bespaart blijft.