Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
huzaren schreef:sorry maar waarom denk je dat die paarden daar heen gaan??mijn paard is ook naar de slacht gegaan, omdat ze heel veel pijn had.ik zou het echt heel erg vinden als iemand haar daar weg zou halen om haar zogenaamd een "goed tehuis" te geven als ze pijn heeft!!zou er nog maar is goed overnadenken..meestal doen mensen niet zomaar paarden naar de slacht..
!! zo heb ik mijn twee hengstjes ook een beter leven kunnen geven, en Gigolo stond practisch al op de vrachtwagen naar italie en Duncan was anders wel op de markt terecht gekomen of verkocht aan de slager! en ik zou ze nu nooit meer weg kunnen doen! ze zijn hardstikke lief! Dus ik ben het geheel met je eens ozzy1!

Skipper schreef:jullie denken dat slachten rooskleurig is wel zoek eens filmpjes op ofzo dan zie je hoe het er aan toe gaan en dat jullie zeggen van dat in een keer dood nee hoor helemaal niet het duurt ene paar keer voor ze dood zijn ze gebruiken geen geweer he iets anders waarbij je 2-3 keer mee moet schieten eerdat het beest dood is nee laat maar zijnStennis schreef:Als je paard je vriend is en hij is zo ziek dat het beter is hem in te laten slapen dan laat je hem euthaniseren in zijn vertrouwde omgeving en niet door een verzekeringsmaatschappij ophalen en doorverkopen aan een handelaar die het dier op slachttransport naar Italie of Polen zet om daar vermoord te worden. Wat een hoop pijn, stress en ellende doe je je paard dan aan! En dat voor een paar banketstaaf rotcenten? Nou dan ben je een echte paardenliefhebber hoor!
[\quote]
Nogal kort door de bocht.
Slager kan ook zijn zelf wegbrengen naar slager in de buurt en erbij blijven en zorgen dat je als eerste aan de beurt bent s morgens in alle vroegte.
Geen stress, geen pijn en geen ellende.
Charaz schreef:Nou ik zou er niet zo blij mee zijn als mijn paard bij de slacht weg gekocht zou worden, daar staan ze meestal niet voor niks.