verkoper wil overeenkomst NIET nakomen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Re: verkoper wil overeenkomst NIET nakomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:27

Nadat er op 14 Maart en 11 April weer geen uitspraak was, was de zaak verschoven naar 9 Mei.

Zeer onverwachts (zaak is vervroegd behandeld) heb ik vanmorgen bericht van mijn advocaat ontvangen...

Wij hebben de zaak gewonnen... Dus moet de verkoper het paard terug nemen en alle gemaakte kosten vergoeden.

Dit is goed nieuws... maar toch heb ik hier een behoorlijk dubbel gevoel bij.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:33

tjah, je hebt het dier lang gehad natuurlijk en veel moeite voor moeten doen. dat geeft een dubbel gevoel Ja

maar moet die persoon alle kosten van je advocaat etc ook vergoeden? hoop dat het dan een flink hoog bedrag is Clown

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:36

Gefeliciteerd meid! Ik hoop voor je dat je binnenkort je droompaard zult vinden. Lowara: inderdaad!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:39

Dat zal nog best moeilijk worden om haar te laten gaan naar de handelaar die je zo verfoeit.
Gefeliciteerd met je winst, en sterkte met toch weer een afscheid.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:45

Wat de advocaat kosten betreft, dat weet ik niet, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, volgens mijn vriend wel...

Voorlopig staat ze nog bij mij, dus eerst maar weer even afwachten wat er nu precies gaat gebeuren.
Ik zal haar heel erg missen, ze is misschien niet het paardje wat ik zocht maar zij is wel vreselijk lief... Dat maakt het vreselijk moeilijk Verdrietig

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:50

Een strijd zonder winnaars...
Aan de ene kant heb je gewonnen, maar moet je weer afscheid nemen van het paardje..
Gefeliciteerd en ik wens je heel veel sterkte.. .. ..

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:58

Ik weet niet precies hoe dat in nederland zit, maar is er nog een kans dat de verkoper in beroep gaat (de zaak nogmaals laat voorkomen bij een andere rechter?). Anders kan de zaak nog wel een jaartje aanslepen, begint alles van voor af aan... hoop voor jou van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:07

Beroerd voor je TS, voor paard en jouw beter dat er een ander eigenaar komt.

Mijn paard zou ook 100% verkeersmak zijn, was hij dus ook, flipte bij het minste geringste en is ook zo een held op sokken dat hij als een rietje trilt als hij iets eng vind, dus op de trailer staan en als de DA komt, moet er ook altijd bij zijn. Vertrouwen, vertrouwen en vertrouwen, dit paard doet nu alles voor mij al is het nog zo'n horror voor hem, ben ik er bij, ga ik voor en stel hem gerust, meneertje gaat. Vergeet niet dat jouw nieuwe paard op een nieuw adres staat, alles nieuw.

Maar toen ik hem kocht, hoofdstel in, longeerlijn er aan en, 10 stappen, misschien 7??? Haha! Haha! Haha! van het erf af en meneer stond stijl overeind, draaide zich bij landing op zijn hakken om en in volle rengalop terug naar stal. Haha! Clown . Ik was ook geen held, heb geoefend, rustige dagen/uren uit gezocht, moest 5 km langs een drukke provinciale weg met veel vrachtwagens en landbouwverkeer. Heb het geklaard Clown , zoals elke paardenmens. Nu doet dit paard alles voorop, als een ander iets ziet, schrikt, weg springt, niet verder wil, gaat hij en kijkt stoer. "Ik ga wel, watje, zie je hem denken".

Kortom TS ik hoop dat je een leuk paard vind, en dat zal zeker lukken, geen hand vol maar een land vol. Maar weet wel het zijn dieren, ze hebben onzekerheden, angsten en proberen ook uit. Maar denk niet dat je een paard op bestelling koopt, want die zijn heeeeel errug duur.

Lijkt mij een goed plan om je paard in de bak te zetten met een heel ervaren paard, zou mijn paard kunnen zijn als je in de buurt woonde, en een traktor er naast en de volgende dag er in. Laat maar staan, laat maar kijken, snuffelen, e.d.

Maar goed ik vind het juist leuk om dat soort dingen te overwinnen, om zo met mijn paard bezig te zijn, juist dan als jij die traktor aait er op gaat zitten en een tijd blijft zitten, appeltjes eet en er eentje bij de traktoor neergooit, wellicht komt ze ook wat dichter bij. Zij gaat jouw vertrouwen, jouw als rots in de branding zien en jij leert je paard kennen. Toch leuk??? Maar kennelijk vind niet iedereen dat leuk.

Als mijn paard een paar jaar ouder is, zo richting 20, wil ik perse met hem wandelen zonder touwtje. Nu wandel ik al heel vaak met touwtje, maar zonder touwtje gaat komen, weeet ik zeker. Ooit een keer gezien bij een oud paard en dat wil ik ook. Trouwens best leuk om je paard met armbewegingen te sturen en te wijzen, ach ze zijn heel braaf en snappen veel, als ze maar een leider hebben die hun vertelt dat niets eng is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:53

Sjee, maanden later een uitspraak..maandenlang voor dit paard gezorgd, toch een band met haar opgebouwd...maandenlang in onzekerheid gezeten..
Ik snap je dubbele gevoel, het maakt het allemaal niet makkelijker op, juist omdat het al zolang heeft geduurd.

Lijkt me enorm moeilijk om na deze periode het paard weer over te dragen naar deze handelaar..toch is dat hetgeen wat je gewonnen hebt.
Is het een braaf dier en kan ze een beetje leuk lopen? Zoja, dan zal ze vast gauw weer verkocht worden en kan je daarop gerust zijn.

Veel succes en sterkte..moeilijk hoor.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:51

russel schreef:
Beroerd voor je TS, voor paard en jouw beter dat er een ander eigenaar komt.

Mijn paard zou ook 100% verkeersmak zijn, was hij dus ook, flipte bij het minste geringste en is ook zo een held op sokken dat hij als een rietje trilt als hij iets eng vind, dus op de trailer staan en als de DA komt, moet er ook altijd bij zijn. Vertrouwen, vertrouwen en vertrouwen, dit paard doet nu alles voor mij al is het nog zo'n horror voor hem, ben ik er bij, ga ik voor en stel hem gerust, meneertje gaat. Vergeet niet dat jouw nieuwe paard op een nieuw adres staat, alles nieuw.

Maar toen ik hem kocht, hoofdstel in, longeerlijn er aan en, 10 stappen, misschien 7??? Haha! Haha! Haha! van het erf af en meneer stond stijl overeind, draaide zich bij landing op zijn hakken om en in volle rengalop terug naar stal. Haha! Clown . Ik was ook geen held, heb geoefend, rustige dagen/uren uit gezocht, moest 5 km langs een drukke provinciale weg met veel vrachtwagens en landbouwverkeer. Heb het geklaard Clown , zoals elke paardenmens. Nu doet dit paard alles voorop, als een ander iets ziet, schrikt, weg springt, niet verder wil, gaat hij en kijkt stoer. "Ik ga wel, watje, zie je hem denken".

Kortom TS ik hoop dat je een leuk paard vind, en dat zal zeker lukken, geen hand vol maar een land vol. Maar weet wel het zijn dieren, ze hebben onzekerheden, angsten en proberen ook uit. Maar denk niet dat je een paard op bestelling koopt, want die zijn heeeeel errug duur.

Lijkt mij een goed plan om je paard in de bak te zetten met een heel ervaren paard, zou mijn paard kunnen zijn als je in de buurt woonde, en een traktor er naast en de volgende dag er in. Laat maar staan, laat maar kijken, snuffelen, e.d.

Maar goed ik vind het juist leuk om dat soort dingen te overwinnen, om zo met mijn paard bezig te zijn, juist dan als jij die traktor aait er op gaat zitten en een tijd blijft zitten, appeltjes eet en er eentje bij de traktoor neergooit, wellicht komt ze ook wat dichter bij. Zij gaat jouw vertrouwen, jouw als rots in de branding zien en jij leert je paard kennen. Toch leuk??? Maar kennelijk vind niet iedereen dat leuk.

Als mijn paard een paar jaar ouder is, zo richting 20, wil ik perse met hem wandelen zonder touwtje. Nu wandel ik al heel vaak met touwtje, maar zonder touwtje gaat komen, weeet ik zeker. Ooit een keer gezien bij een oud paard en dat wil ik ook. Trouwens best leuk om je paard met armbewegingen te sturen en te wijzen, ach ze zijn heel braaf en snappen veel, als ze maar een leider hebben die hun vertelt dat niets eng is.

Kennelijk niet, nee...

Blijkbaar heb jij wel de ervaring/kennis in huis om dit zo te doen, ik niet en ik ben ook eerlijk genoeg om dit toe te geven. Dit is ook de reden waarom ik mijn wensen aan de verkoper heel erg goed duidelijk heb gemaakt en ik ook behoorlijk in de buidel heb getast. Dit is niet erg.... zolang het paardje dan ook voldoet aan de wensen. Maar als dit niet het geval blijkt te zijn, is het voor mij een ander verhaal.

Ik hoop dat jij (en iedereen) nog heel lang, heel veel plezier van en met jou (jullie) paard zal hebben.

Dit is iets wat ik zelf ook vreselijk graag had gewild Verdrietig ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:43

poeh, lees dit nu pas. KAn me voorstellen dat je en behoorlijk dubbel gevoel er aan over hebt gehouden, maar prober toch te bedenken dat dit het beste is.
Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:19

Laat even wat je nieuwe paardje is geworden, veel plezier er alvast mee. Knipoog

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:28

Eerst moet het paardje wat ik nu heb staan nog opgehaald worden en daar maakt de verkoper geen haast mee.
Daarna denk ik dat ik het (voorlopig?) maar voor gezien hou.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:39

Hai Santie, gefeliciteerd en ook moeilijk voor je, ik hoop dat dit allemaal snel afgrond kan worden nu. Ik kocht 2 jaar geleden ook een paard waar ook e.e.a. aan mankeerde, het is een heel naar verhaal geworden, ik heb er niets mee gedaan naar de vorige eigenaars en ik heb haar uiteindelijk laten inslapen, ze had een beschadigde schoftwervel, het was pijnlijk en was ze gevaarlijk daardoor.
Wat ik ervan geleerd heb is dat ik zo ontzettend voorzichtig ben geworden bij het aankopen van een paard. Ik wilde zo graag en ik heb de lat erg hoog gelegd op allerlei fronten, ik heb lang gezocht, veel bekeken en waar ik achter kwam dat ik niet bij een particulier een paard wilde kopen, ik ga niet over een kam scheren maar die liegen het makkelijkste, op een handelstal wordt alles gauw normaal gevonden, oude littekens, schimmel, onregelmatig lopen etc. Uiteindelijk besloot ik een jong paard te kopen bij een fokker.
Het was geen liefde op het eerste gezicht maar het verhaal en alles klopte, prok gekeurd, rustig en betrouwbaar, net zadelmak, goed opgevoed. Het was gewoon helemaal goed ook na een keuring.
Uit emotie had ik haar nooit gekocht, dat had ik bij de vorige wel gedaan, maar met de lering van mijn vorige paard, met alle voorwaarden die ik nu had kocht ik dit paard wel.
En vanaf de eerste dag dat ze hier is ben ik helemaal weg van haar, ik vind haar geweldig en dat is ze ook. En heerlijk om er nu eindelijk van te genieten en dat doe ik ook met volle teugen.
En ik laat met regelmaat nog wel eens een traan om de vorige. Ik ben ervan overtuigd dat als je ergens veel energie instopt dit ook ook uitkomt.
Je vind je droompaard straks, dat is bij mij ook gebeurd. Succes ermee en ik hoop dat het snel geregeld gaat worden zonder verdere tegenslagen.
En neem je tijd, ik snap dat je er misschien wel even genoeg van heb allemaal.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:43

Ik vind dat je het super gedaan hebt. Gefeliciteerd, wat goed dat je zo volgehouden hebt. Wat een rotte handel is de paardenhandel toch. Nee, ik koop ook alleen nog maar een paard via via. Nooit meer bij een onbekende!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:21

garny95:

Mijn eerste eigen paardje was van beide kanten "liefde op het eerste gezicht" dit is iets wat je niet makkelijk vinden kan, helaas heb ik haar moeten laten inslapen, zwaar artrose en hoefkotrolontsteking fase 4 en 5, terwijl ze wel 2 keer goed gekeurd was (ingespoten?) Dat hakt er toch behoorlijk in.
En nu de problemen met dit paardje, dit alles maakt het niet makkelijk om nog een keer een paard te kopen. Wat als het weer niet lukt??? Het is blijkbaar moeilijk om een bertouwbare verkoper/handelaar te vinden, die je ook niet nog eens helemaal kaal plukt.

Maar eerst moet dit verder opgelost worden

En tja... wat ik verder ga doen??? daar ben ik gewoon nog niet over uit.

Iedereen wel Bedankt voor de reacties.

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:37

Heb ook al enkele 'miskopen' achter de rug maar vier jaar geleden ook bij een kleine fokker terechtgekomen. Het was ook geen liefde op het eerste gezicht maar doordat ik het paard mocht blijven proberen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Nu heb ik een gezonde, jonge brave ruin waaraan ik al heel veel plezier beleefd hebt. Vrienden van mij zijn ook bij een kleine fokker terechtgekomen en ook zij hebben een zeer goed en gezond jong paard... Neem gewoon je tijd en informeer je goed met wie je te doen hebt.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:57

gefeliciteerd, ...tenminste als je het zo kan noemen.....

Is het paard inmiddels al opgehaald?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:37

Nee hoor, het paardje staat er nog... Verkoper laat (als gewoonlijk) weer niets van zich horen. Het vonnis is inmiddels al naar de gerechtsdeurwaarder gestuurd. Dus... Maar weer afwachten...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 00:02

Gefeliciteerd Santi, hou je ons nog op de hoogte?????????

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 00:26

Blijf de deurwaarder op zijn nek zitten. Het kan wel een paar weken versloft worden als het tegen zit. Bel desnoods iedere dag wanneer ze de beschikking gaan brengen!!

Ik heb dit zelf gelukkig nooit megemaakt, maar ik heb wel een rechtzaak gewonnen tegen een werkgever, de deurwaarder was zo vreselijk traag, dat hij na 4 weken nog niet langs was geweest. Toen hij eenmaal langs was geweest bij het bedrijf was het na 4 dagen failliet.

Dus, blijven bellen, blijf je advocaat stalken dat hij erachteraan moet gaan!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:18

indien het echt goed zwart op wit staat sta je heel sterk. ik zou er dus werk van maken. Sterkte de komende periode want dit soort dingen kunnen heel erg langdurig zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:20

Alane schreef:
Een strijd zonder winnaars...
Aan de ene kant heb je gewonnen, maar moet je weer afscheid nemen van het paardje..
Gefeliciteerd en ik wens je heel veel sterkte.. .. ..

ben ik het mee eens, ik kan me voorstellen dat je je heel dubbel voelt......

vanuit hier knuf

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:14

Vandaag de bevestiging binnen gekregen. De deurwaarder heeft de zaak aanvaard en zal deze zo spoedig mogelijk uitvoeren...

Tja het is erg dubbel, zeker nu ik weet dat ze echt weg gaat.

Echt een strijd zonder winnaars Verdrietig

Bedankt...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:38

Sterkte meid.