Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:Beroerd voor je TS, voor paard en jouw beter dat er een ander eigenaar komt.
Mijn paard zou ook 100% verkeersmak zijn, was hij dus ook, flipte bij het minste geringste en is ook zo een held op sokken dat hij als een rietje trilt als hij iets eng vind, dus op de trailer staan en als de DA komt, moet er ook altijd bij zijn. Vertrouwen, vertrouwen en vertrouwen, dit paard doet nu alles voor mij al is het nog zo'n horror voor hem, ben ik er bij, ga ik voor en stel hem gerust, meneertje gaat. Vergeet niet dat jouw nieuwe paard op een nieuw adres staat, alles nieuw.
Maar toen ik hem kocht, hoofdstel in, longeerlijn er aan en, 10 stappen, misschien 7???![]()
![]()
van het erf af en meneer stond stijl overeind, draaide zich bij landing op zijn hakken om en in volle rengalop terug naar stal.
![]()
. Ik was ook geen held, heb geoefend, rustige dagen/uren uit gezocht, moest 5 km langs een drukke provinciale weg met veel vrachtwagens en landbouwverkeer. Heb het geklaard
, zoals elke paardenmens. Nu doet dit paard alles voorop, als een ander iets ziet, schrikt, weg springt, niet verder wil, gaat hij en kijkt stoer. "Ik ga wel, watje, zie je hem denken".
Kortom TS ik hoop dat je een leuk paard vind, en dat zal zeker lukken, geen hand vol maar een land vol. Maar weet wel het zijn dieren, ze hebben onzekerheden, angsten en proberen ook uit. Maar denk niet dat je een paard op bestelling koopt, want die zijn heeeeel errug duur.
Lijkt mij een goed plan om je paard in de bak te zetten met een heel ervaren paard, zou mijn paard kunnen zijn als je in de buurt woonde, en een traktor er naast en de volgende dag er in. Laat maar staan, laat maar kijken, snuffelen, e.d.
Maar goed ik vind het juist leuk om dat soort dingen te overwinnen, om zo met mijn paard bezig te zijn, juist dan als jij die traktor aait er op gaat zitten en een tijd blijft zitten, appeltjes eet en er eentje bij de traktoor neergooit, wellicht komt ze ook wat dichter bij. Zij gaat jouw vertrouwen, jouw als rots in de branding zien en jij leert je paard kennen. Toch leuk??? Maar kennelijk vind niet iedereen dat leuk.
Als mijn paard een paar jaar ouder is, zo richting 20, wil ik perse met hem wandelen zonder touwtje. Nu wandel ik al heel vaak met touwtje, maar zonder touwtje gaat komen, weeet ik zeker. Ooit een keer gezien bij een oud paard en dat wil ik ook. Trouwens best leuk om je paard met armbewegingen te sturen en te wijzen, ach ze zijn heel braaf en snappen veel, als ze maar een leider hebben die hun vertelt dat niets eng is.
Alane schreef:Een strijd zonder winnaars...
Aan de ene kant heb je gewonnen, maar moet je weer afscheid nemen van het paardje..
Gefeliciteerd en ik wens je heel veel sterkte.. .. ..