Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:38

Wanneer het tot een rechtzaak komt dan is het compleet onhandig dat je een topic op internet hebt ja.

Wanneer je de rechtsgang zou overwegen is het beste advies ga naar een jurist en laat dit topic verwijderen.

Stroller

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 21:44

Ik zie oprecht niet in wat er dan precies tegen me gebruikt kan gaan worden , ik geef alleen maar mijn verhaal zoals ik het heb ervaren en beleefd heb neer.
Maargoed zoals ik zei , ik ga er mee aan de slag en oprecht bedankt aan iedereen dat ik m’n verhaal even kwijt kon het frustreert me enorm hoe alles gegaan is . Ik had en heb de beste bedoelingen met mijn paard voor .
Dacht dat ik heel goed m’n “ huiswerk “ had gedaan , de stal goed had geïnformeerd en ik baal er gewoon van dat het zo is geëindigd .
Nou slotje erop maar dan .

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:46

Nou ik kan me voorstellen dat je ervan baalt! Je kiest toch voor een stal om je paard te verkopen om je werk en wellicht emoties rondom de verkoop te besparen en als je dan gebeld wordt om een paard wat probleem gedrag vertoond op te halen is dat natuurlijk gewoon klote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:47

Elisa2 schreef:
Wat een bullshit, stal verzwijgt zaken. Ts noemt geen namen, paard is er de dupe van.

Trek je er niks van aan TS.

De enige die hier fout zit is de stal die zaken verzwijgt.

Amen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:54

Elisa2 schreef:
Wat een bullshit, stal verzwijgt zaken. Ts noemt geen namen, paard is er de dupe van.

Vooralsnog lezen we enkel wat de TS schrijft. weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat de handelstal fout zit.

De titel van dit topic...daar gaat het al fout.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:03

Elisa2 schreef:

Waarom bullshit?
Ja, het paard is de dupe, ook niemand die dat in twijfel trekt. Ook om die reden is het goed om uit te zoeken wat de schade is die het paard heeft opgelopen. Als je weet wat er aan de hand is kan je gericht gaan behandelen.

Aan de hand van een topic op bokt kan je niet zeggen wat de situatie was.
Het is jammer dat de mensen van de handelsstad niet antwoorden op de vragen van TS. Maar als er geen antwoord op komt van de stal, dan moet je een andere strategie toe gaan passen om te achterhalen wat er aan de hand is / hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Uitzoeken wie wat fout gedaan heeft, lost voor het paard (en TS) het probleem nog niet op. Het kan helpen bij het vinden van een oplossing, maar weten wat de huidige situatie is van waaruit je verder kan / moet blijft hoe dan ook noodzakelijk.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:13

Trek je niks aan van dat negatieve commentaar.
Als je op bokt 1x in het verleden een probleem over je paard post wordt dat later "tegen" je gebruikt hier.
Jij kent je paard en bokt niet.

Check hem inderdaad op wondjes en gevoeligheid op zijn/haar rug en laat foto's maken bij twijfel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:16

Maar hoezo wordt hier een stal zwart gemaakt? Er worden absoluut nergens namen of locaties genoemd.
TS geeft aan dat het ver rijden is voor haar dus de locatie die in haar profiel staat is ook geen aanknopingspunt.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:18

Nog over een andere boeg. Is er na 2018 geen kissing spines ontstaan waar jij (en de handelsstal) niks vanaf weten?

Lijkt me niet dat een paard zo enorm slecht op alleen een zadel/singel reageert als er niet iets wat erg pijn doet. Of toch maagzweren?

Ik snap de handelsstal ook wel enigszins. Als er al zoiets gebeurd voor ze erop zitten zou ik er ook voor passen. Dat is gevaarlijk gedrag en zo’n paard verhandelen levert gegarandeerd problemen op (+het kost maanden om haar weer enigszins normaal te krijgen).

Vervelende is dat ze nu terug is bij jou, en het jou nu maanden gaat kosten eer alles weer op de rit is. Een ontzettend lastig verhaal is dit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:23

Veraaaaah schreef:
Nog over een andere boeg. Is er na 2018 geen kissing spines ontstaan waar jij (en de handelsstal) niks vanaf weten?

Lijkt me niet dat een paard zo enorm slecht op alleen een zadel/singel reageert als er niet iets wat erg pijn doet. Of toch maagzweren?

Er zijn er genoeg die zo reageren zonder oorzaak, behalve mentaal. Ik heb er een aantal meegemaakt in alle jaren, waaronder de mijne. 100 procent gezond, alleen sensibel op lijf en dus zadeldwang/singelnijd.
In dit geval is het jaren goed gegaan en nu is er niet eens bekend of er een zadel oplag toen er wat gebeurde.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:42

Eerlijk?

Ik vind het kwalijk dat de handelstal zo weinig informatie geeft en de vragen gewoon negeert.
En waarom moest het hoofdstel zo krap afgesteld worden? (lijkt me dat TS het toch goed afstelde voor haar paard en dat dit dan ook netjes past?)

Als paard niet gek deed nadat zadelmaker weer geweest was en TS zelf nog reed lijkt het me toch dat de handelstal ergens iets verkeerd doet. Sowieso is het verkeerd om niet uitgebreid informatie te geven en vaag te blijven... Waarom specifiek de schoft vermelden? Hier komt als het goed is geen eens druk op als je met het paard aan de hand stapt.. Want zoals ik beschreef ontplofte hij met stappen aan de hand. Dus hebben ze er nog niet eens op gezeten.
Of leggen die van de handelstal het zadel op de schoft ipv achter de schouder?

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 22:53

Popstra schreef:
Elisa2 schreef:

Vooralsnog lezen we enkel wat de TS schrijft. weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat de handelstal fout zit.

Die heb ik gekozen omdat zij dat zeiden ! Niet ik .
Maargoed ik ben een beetje klaar met de discussie die alle kanten op lijkt te gaan .
Ik heb inderdaad geen namen genoemd hier of hints gegeven .

Het ging mij erom dat ik nu een paard heb wat een “trauma” heeft .

En ik had gewoon graag willen weten wat er precies gebeurt is , en daar krijg ik geen antwoord op en dat vind ik gewoon “slecht”

We zijn hier allemaal paarden mensen en we weten allemaal dat een ongelukje of iets in een klein hoekje zit , dan lijkt het mij niet meer dan eerlijk dat je dat gewoon verteld !

Het is verdorie een professionele stal .

Maargoed jullie mogen allemaal verder discussiëren ik stap er voor nu even uit

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:58

Wintu schreef:
poetser schreef:
Even een hele andere gedachtengang...

Als ze zo sensibel is, kan het dan niet gewoon zijn dat haar emmertje is overgelopen? Een verhuizing, vreemde mensen, andere werkwijze en geen tijd om te wennen. Dat ze bij jou wederom ontplofte kan daar natuurlijk nog een gevolg van zijn van de mogelijke stress die ze daar ervaren heeft.
Je geeft aan dat ze heel goed aangeeft als er iets niet goed is, kan het dan niet zijn dat zij over eerdere signalen heen gekeken hebben of gewoonweg genegeerd?

Maar daar kan een handelsstal dan toch eerlijk over zijn, aangezien TS daar ook heeft aangegeven dat de merrie sensibel was? Het enige dat ik kan bedenken waarom een handelsstal de kaken op elkaar houdt omtrent het gebeurde, is omdat er iets gebeurd is wat niet in de haak is.

Dit is dus pure speculatie en daar heeft niemand iets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:07

Ik begrijp je irritatie Stroller, maar er zijn ook bokkers die oprecht geintreseerd zijn in je verhaal en paard. Mij heeft het aangegrepen omdat ikzelf ook weinig antwoorden kreeg vd trainingstal waar mijn pony heeft gestaan en daar ging op het ontbreken van mijn spullen verder niet eens iets mis in het opleiden van mijn pony. Ik was enorm gefrustreerd daarover want zonder antwoorden kon ik zelf ook niet verder trainen. En ik betaalde hun flink voor die opleiding. In jouw geval is de situatie 100x ernstiger. Het is zuur niet te weten wat er precies gebeurt is. Maar je paard is wel als 'stuk' terug bij je! Weet je dat wel kun je, je paard ook gewoon beter helpen. Konden ze maar praten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:13

Ik vind het ook rot voor je Stroller !
Het klopt niet dat ze zeggen ‘ je paard is stuk, schoft kan gebroken zijn’, maar geen antwoord geven op je vraag wat er dan gebeurd is.
Het klinkt als achterover geklapt. En fysiek letsel moet eerst duidelijk worden of worden uitgesloten.

Sterkte , en hopelijk nog succes ermee.

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 23:13

Nee hoor weet ik ! Dat er bokkers tussen zitten die oprecht geïnteresseerd zijn en meeleven en mee denken.

Maar ik wil dit topic hier niet volledig uit de hand laten lopen .

Ik ben juist “blij “ met de meedenkers en oprecht geïnteresseerde mensen .
Ben al gefrustreerd genoeg dat hun ( de handelsstal ) mij iets verwijten wat gewoon pertinent niet waar is ( dat ik geen eerlijk verhaal verteld zou hebben )
Ik heb altijd de beste bedoelingen gehad voor mijn merrie .
En ik dacht oprecht dat ik hier een goede keuze in gemaakt had.

En zoals ik al meerdere keren heb aangegeven , dat ze sensibel is en er dus wat door al die ( wat ik noem rare dingen ) ontploft is ( denk vooral aan dat hoofdstel ) ze me niet eens willen vertellen wat dat dan precies betekend aan dat “ ontploft “
Dat maakt me argwanend en boos en gefrustreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:20

Begrijpelijk. Ik kreeg mijn hoofdstel in eerste instantie niet terug. Daarna kreeg ik een deel ook versteld, smerig en incompleet terug. Zouden ze niet gebruikt hebben...het hoofdstel was met prijskaartje er nog aan mee gegaan richting hun.

Het komt helaas geregeld voor dat paarden om kunen klappen of zichzelf stuk trekken.

Schoft stuk? Dan hadden ze dit ditect bij aankomst kunnen constateren en zeker niet pas na 5 dagen.

Hopelijk krijg je snel antwoord vd DA en valt de schade en jouw financiele schade uiteindelijk mee

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:39

Dat is ook frustrerend. En het is des te frustrerender dat jij nu met het probleem blijft zitten.
Je hebt een keuze gemaakt met de beste bedoelingen en je kan op voorhand niet weten hoe het gaat lopen.

Dat het om een paard gaat, maakt dat het ook iets emotioneels is en dat maakt het complexer. Wij staan er verder van af, voor ons is het minder emotioneel. Daarom ook andere invalshoeken denk ik.
Stel dat het niet om je paard maar bv om je auto zou gaan (of iets anders waar je niet zo aan gehecht bent), wat zou je dan doen? Hoe zou je het dan aanpakken? Misschien kan dat een vertrekpunt zijn voor deze situatie, om deze situatie vanuit een meer zakelijk standpunt te bekijken (tuurlijk mogen je emoties er zijn, maar mbt tot de communicatie met de stal lijkt een zakelijker oogpunt me niet verkeerd).

Heb je de oorspronkelijke advertentie waar zij op gereageerd hebben nog? Sowieso zou ik die bewaren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 00:06

Canon schreef:
Je schrijft dat ze ook regelmatig bij de fysio en osteopaat langsgaat.

Als dat nog heel recent is, kun je hen vragen het dossier van die dag met je te delen. Als je paard toen okay was op de rug, dan staat dit waarschijnlijk ook in dat dossier. Mocht je bewijzen e.d. nodig hebben dat ze bij jou gewoon goed was.

Moet je wel hopen dat de betreffende handelaar dossier maakt en bijhoudt. Ik zat inderdaad ook te denken om de fysio of osteo weer te laten komen om te kijken of die verschil merkt en een verslag kan opstellen. Maar vraag me af of dat net zo zwaar wegend is als in de mensengeneeskunde/letselschade

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:16

Popstra schreef:
Elisa2 schreef:

Jawel, want zij verzwijgen wat er gebeurd is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:24

Maar als er nou niks gebeurd is dan enkel dat het paard ontploft met opstijgen of wat ook en ze idd zeiden kom maar halen want dit gaan we niet doen omdat ze vermoeden er iets mis is!?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:25

Geloof je dat? Een prof zou zo'n paard dan toch echt even eerst longeren lijkt me...die zouden handig genoeg zijn om te weten hoe ze met zulke dingen om moeten gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:35

Als er niks raars gebeurd is dan zouden ze dat gewoon kunnen vertellen.

Het minste dat je mag verwachten van zo'n stal die ZELF gevraagd heeft of zij dit dier mogen verkopen, is dat ze gewoon een samenhangend verhaal kunnen vertellen. Als het dier daar 5 dagen heeft gestaan, dan zou je toch verwachten dat ze je kunnen vertellen wat er dag 1-2-3-4 gebeurd is. En wat er dan op dag met het dier gedaan is, hoe het zich gedroeg, op welk moment / onder welke omstandigheden het fout ging en wàt er dan precies gebeurde op dat moment dat zó spectaculair was dat het dier direct opgehaald moest worden.

Waarom benoemen ze zo specifiek "een gebroken schoft"? Dat is echt heel bijzonder.
Waarom reageren ze zo vijandig dat TS ze expres een gevaarlijk paard gebracht zou hebben?
Waarom is dat hoofdstel ineens zo krap gezet?
Maar vooral WAT is er nu in hemelsnaam precies voorgevallen??

Als je niks raars te verbergen hebt, dan kan je gewoon open het hele verhaal vertellen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:45

TS,
je frustratie en teleurstelling is groot, ga naar een jurist en laat je deskundig begeleiden, verwijder dit topic- en zo nodig van alle soc.media - want het kan als "kwetsend" ervaren gaan worden door de tegenpartij.

Ook al noem je geen namen, het is wel eenzijdige informatie.

veel succes en hoop op een goede afloop indeze vervelende zaak.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:00

het is toch nog helemaal geen juridische kwestie. Dat is het pas als wordt vastgesteld dat het paard werkelijk 'kapot' is gegaan in de tijd dat het op de handelsstal heeft gestaan. Dat is stap 1, daarna zie je wel verder.

sterkte en succes. Ik hoop dat het meevalt voor je paard.