Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 17:11

Art_Ificious schreef:
Nou vind 500 niet gek.

Ze was voor 1900 verzekerd. Dus krijg je achteraf toch 1400 ervoor terug.

Nee ik krijg van de 1900 70% 1330 - dan de 500

Anoniem

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:22

Ja dat is wel normale gang van zaken. Je krijgt de volle pond zelden uitgekeerd eigenlijk alleen bij plotseling dood in de stal liggen oid.

Van die €830 gaat dan ook nog het inslapen en alles af dat is ook zo €300 helaas. Daarom verzeker ik niet meer :=

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 17:35

Spenk schreef:
Ja dat is wel normale gang van zaken. Je krijgt de volle pond zelden uitgekeerd eigenlijk alleen bij plotseling dood in de stal liggen oid.

Van die €830 gaat dan ook nog het inslapen en alles af dat is ook zo €300 helaas. Daarom verzeker ik niet meer :=

Het was een goeie leer voor de volgende keer. Ik doe het nooit meer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:15

Fijn dat je het kunt afsluiten nu!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:32

Fijn dat het geregeld is, maar ik wil het toch nog even opnemen voor de botte reacties (niet dat dat dan gelijk ook bot hoeft), maar ik las even je berichten terug, en kan me herinneren dat je ergens boos werd en zij dat je haar echt niet ging verkopen en niet snapte hoe mensen daarbij kwamen, want dat had je niet gezegd.

Toch is dat precies wat je in 1 van je laatste berichten zegt: inslapen, maar ergens toch ook dat ik denk:misschien is er iemand die haar wil kopen en wel nog financiele middelen heeft om erin te steken en haar weer op te knappen.

Niks mis mee. Ik heb mijn mening en dat hebben anderen ook, maar jij moet dat doen wat voor jou goed voelt. Maar als je dan gaat ontkennen is dat natuurlijk wel olie op het vuur. Sta gewoon voor wat je vind. Alleen de doden hebben alle wijsheid in pacht, en zelfs dat is discutabel. Dus het een is niet slechter of beter dan het ander.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:33

Verzekeren doe je nooit voor jezelf. De verzekering plukt je en wordt er beter van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:20

nikkel schreef:
Verzekeren doe je nooit voor jezelf. De verzekering plukt je en wordt er beter van.

Dat is wel heel kort door de bocht.

Een paardenfonds zou ik nooit aanraden. Maar er zijn wel andere verzekeringen die belangrijk zijn.
Zelf zou ik een paard nooit verzekeren vanwege de vele uitsluitingen en hoge premie. Maar dat hangt wel een beetje af van de waarde van het paard. In mijn geval zal het altijd beter zijn de premie apart te zetten en zelf te sparen voor de onvoorziene kosten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 19:36

IHN schreef:
Fijn dat het geregeld is, maar ik wil het toch nog even opnemen voor de botte reacties (niet dat dat dan gelijk ook bot hoeft), maar ik las even je berichten terug, en kan me herinneren dat je ergens boos werd en zij dat je haar echt niet ging verkopen en niet snapte hoe mensen daarbij kwamen, want dat had je niet gezegd.

Toch is dat precies wat je in 1 van je laatste berichten zegt: inslapen, maar ergens toch ook dat ik denk:misschien is er iemand die haar wil kopen en wel nog financiele middelen heeft om erin te steken en haar weer op te knappen.

Niks mis mee. Ik heb mijn mening en dat hebben anderen ook, maar jij moet dat doen wat voor jou goed voelt. Maar als je dan gaat ontkennen is dat natuurlijk wel olie op het vuur. Sta gewoon voor wat je vind. Alleen de doden hebben alle wijsheid in pacht, en zelfs dat is discutabel. Dus het een is niet slechter of beter dan het ander.

Inderdaad daardoor dachten mensen Inderdaad dat ik haar ging verkopen. Maar dat is toch iets wat in je hoofd hebt als het paardenfonds zegt wij verkopen haar aan een handelaar
En zij verkopen haar of gaan haar slachten.dan vraag ik mij af of mensen serieus zo n paard zouden kopen om haar dan op te knappen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:45

IHN dat was ondertussen toch duidelijk?
Ja onhandig geformuleerd, maar dat is ondertussen ook wel al gezegd.
We zijn nu een stuk verder in het topic.

ts laat dat aub ook rusten, anders gaat het daar over 3 maanden nog over.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:06

DuoPenotti schreef:

ik heb de berichten van ts ff doorgelezen, vandaar dat ik dat niet mee heb gekregen. Zo geirriteerd hoeft ook niet, want imo zeg ik niks raars of aanvallends. Daarbij word er vask door iedereen zoveel tot in den treure herhaald dat het me niet gek lijkt dat iemand eens wat mist.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:07

appiesjappie schreef:
IHN schreef:

Inderdaad daardoor dachten mensen Inderdaad dat ik haar ging verkopen. Maar dat is toch iets wat in je hoofd hebt als het paardenfonds zegt wij verkopen haar aan een handelaar
En zij verkopen haar of gaan haar slachten.dan vraag ik mij af of mensen serieus zo n paard zouden kopen om haar dan op te knappen?

aaah ok, helder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:10

IHN schreef:
DuoPenotti schreef:

ik heb de berichten van ts ff doorgelezen, vandaar dat ik dat niet mee heb gekregen. Zo geirriteerd hoeft ook niet, want imo zeg ik niks raars of aanvallends. Daarbij word er vask door iedereen zoveel tot in den treure herhaald dat het me niet gek lijkt dat iemand eens wat mist.

Ik ben niet geïrriteerd, sorry als dat zo over kwam.
Maar zou het gewoon jammer vinden als die voorbijgaande discussie overnieuw begint.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:17

nikkel schreef:

... dan zit je bij de verkeerde verzekering.

Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".
(Eat your cake and have it....)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 21:22

Janneke2 schreef:
nikkel schreef:

Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".

Dit is geen verzekering maar een fonds

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:23

Naar omstandigheden is dit wel een goede afloop toch, TO? Nee, je krijgt geen grote zak geld, maar je kan wel de kosten van het inslapen betalen van het verzekeringsgeld en een paar honderd euro op je spaarrekening zetten. En je kan je paard laten inslapen zoals je wilde.
Ik zou er niet ontevreden mee zijn.

Veel sterkte met het aankomende verlies van je paard.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 08:09

Misschien jullie het weten.... het paardenfonds vraagt nu om een afkeuringsrapport? Nu snap ik het even niet meer. Ik ga ze ook heus nog wel bellen. Maar was een beetje verbaasd hoe snel het allemaal ging want binnen een half uur nadat de taxateur weg ging had ik het paardenfonds aan de lijn of ik binnen 2 dagen (afgelopen vrijdag of zaterdag) een afkeuringsrapport kon regelen. Maar toen ik er over nadacht, dacht ik later hoezo? Waarom? Waarom zo snel. Ik had de dierenarts gemaild maar die moet dan eerst langskomen om zo'n rapport te maken. Dus zo snel had ik dat niet voor het nieuwe jaar kunnen regelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:56

appiesjappie schreef:
Misschien jullie het weten.... het paardenfonds vraagt nu om een afkeuringsrapport? Nu snap ik het even niet meer. Ik ga ze ook heus nog wel bellen. Maar was een beetje verbaasd hoe snel het allemaal ging want binnen een half uur nadat de taxateur weg ging had ik het paardenfonds aan de lijn of ik binnen 2 dagen (afgelopen vrijdag of zaterdag) een afkeuringsrapport kon regelen. Maar toen ik er over nadacht, dacht ik later hoezo? Waarom? Waarom zo snel. Ik had de dierenarts gemaild maar die moet dan eerst langskomen om zo'n rapport te maken. Dus zo snel had ik dat niet voor het nieuwe jaar kunnen regelen.

Zo'n afkeuringsrapport van een DA heb je inderdaad nodig als je wilt dat een fonds uitkeert. Dit vragen ze nu wel snel,heeft dat misschien te maken met dat het dan nog in 2022 zou vallen?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:57

Afkeuringstapport is idd dat een da aangeeft dat het paard niet meer beter wordt dus ook waarop staat wat ze mankeert en dat advies in principe inslapen oid is.
Had het al eerder hier aangegeven want dat advies is eigenlijk stap 1 voordat je paardenfonds inschakelt. Wat logisch imo anders kan iedereen “zeggen” dat paard niet meer te redden is, hem terugkopen en nog “gewoon” doen (dus bwv rijden etc) wat hij wil.
Dat zou dan niet conform hun regels zijn omdat ze bij fonds alleen uitkeren bij overlijden.
Dus hun verzoek is heel logisch..

Wellicht gingen ze er al vanuit dat je zo’n bewijs had..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:05

daantjuhhh schreef:
Ja hoor dat is zelfs vrij normaal.
Gebeurd zeker vaker.

Ik heb geen idee wat de huidige slachtprijs is.
Maar een paar jaar terug was dat geloof ik minder dan 500€. Ik geloof ergens tussen de 300 en 400 euro.

Volgens mij zit je veel en veel te hoog hoor

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:25

Janneke2 schreef:

Geen enkele verzekering is een liefdadigheidsinstelling.

De kosten van iedere gang van Knollie naar Utrecht worden gedekt door de premies van anderen wiens paard 16 jaar verzekerd is geweest zonder ooit 1 claim.

En als jouw Knollie 3x in 1 jaar naar Utrecht moet, krijg je gegarandeerd aan het einde van het jaar een briefje dat Knollie's verzekering wordt opgezegd wegens 'te grote liabiliteit'.

En verder gooien vrijwel alle verzekeringen paarden van 16 of 18 jaar oud er sowieso uit. Dan worden ze te duur.

Anders hielden verzekeringsmaatschappijen het niet erg lang uit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:32

Dorine92 schreef:
daantjuhhh schreef:
Ja hoor dat is zelfs vrij normaal.
Gebeurd zeker vaker.

Ik heb geen idee wat de huidige slachtprijs is.
Maar een paar jaar terug was dat geloof ik minder dan 500€. Ik geloof ergens tussen de 300 en 400 euro.

Volgens mij zit je veel en veel te hoog hoor

Ja als je zelf je paard wegbrengt wel.
Maar z’n fonds is altijd hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:51

Een afkeuringsrapport had je niet? Dat is inderdaad wel stap 1. Dan ga je met paard naar de dierenarts en die geeft aan dat het paard nooit meer beter wordt en beter ingeslapen kan worden. Zonder dat rapport keren ze niet uit.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:59

Ibbel schreef:
En verder gooien vrijwel alle verzekeringen paarden van 16 of 18 jaar oud er sowieso uit. Dan worden ze te duur.

Anders hielden verzekeringsmaatschappijen het niet erg lang uit.

Mijn oudste knollie is ook verzekerd, want toen was ik student en kon het allemaal maar net financieel. Ze is met 20jaar alleen uit de aanvullende verzekering gegooid en zit nu (ze mag hopelijk in april 26 worden) nog steeds in de verzekering voor dood etc. Wat de exacte voorwaarden zijn, zou ik moeten nakijken (maar iets met de goden verzoeken enzo, dus dat doe ik liever niet). Ik zit bij Hippo en ik betaal nu iets van €6 per maand daarvoor ofzo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:03

Och TS, het zit je ook niet mee... :(:)
Het is weer eens onduidelijkheid troef.

Accoord, als het de regels zijn van het fonds dat de DA iets op papier zet, dan is dat zo.
Hadden ze wel even kunnen vermelden.
Dat de DA weer speciaal langs moet komen verbaast me.

... en persoonlijk vind ik het een beetje dubbelop: en de verklaring van de DA en het bezoek van de inspecteur.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:27

Janneke2: het is niet dubbelop hoor…
Een paardenfonds werkt niet zoals een andere verzekering met keuringsartsen (welke je paard dus afkeurd).
Een inspecteur heeft geen bevoegdheid daartoe dus daarom gaan zij af op het advies vd da (= stap 1 dus).
Dan komt die inspecteur kijken hoe het paard eruit ziet en schat dus in hoeveel er uitgekeerd gaat worden (= stap 2 en zo’n man is dus een schatter vh fonds = kilo’s vlees)
En dan kan ts paard terugkopen of naar hen brengen…

Ikvermoed dat deze “weg” ook wel ergens staat op papier ts; ze werken al bwv 50 jr zo