Art_Ificious schreef:Nou vind 500 niet gek.
Ze was voor 1900 verzekerd. Dus krijg je achteraf toch 1400 ervoor terug.
Nee ik krijg van de 1900 70% 1330 - dan de 500
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Ja dat is wel normale gang van zaken. Je krijgt de volle pond zelden uitgekeerd eigenlijk alleen bij plotseling dood in de stal liggen oid.
Van die €830 gaat dan ook nog het inslapen en alles af dat is ook zo €300 helaas. Daarom verzeker ik niet meer
nikkel schreef:Verzekeren doe je nooit voor jezelf. De verzekering plukt je en wordt er beter van.
IHN schreef:Fijn dat het geregeld is, maar ik wil het toch nog even opnemen voor de botte reacties (niet dat dat dan gelijk ook bot hoeft), maar ik las even je berichten terug, en kan me herinneren dat je ergens boos werd en zij dat je haar echt niet ging verkopen en niet snapte hoe mensen daarbij kwamen, want dat had je niet gezegd.
Toch is dat precies wat je in 1 van je laatste berichten zegt: inslapen, maar ergens toch ook dat ik denk:misschien is er iemand die haar wil kopen en wel nog financiele middelen heeft om erin te steken en haar weer op te knappen.
Niks mis mee. Ik heb mijn mening en dat hebben anderen ook, maar jij moet dat doen wat voor jou goed voelt. Maar als je dan gaat ontkennen is dat natuurlijk wel olie op het vuur. Sta gewoon voor wat je vind. Alleen de doden hebben alle wijsheid in pacht, en zelfs dat is discutabel. Dus het een is niet slechter of beter dan het ander.
DuoPenotti schreef:IHN dat was ondertussen toch duidelijk?
Ja onhandig geformuleerd, maar dat is ondertussen ook wel al gezegd.
We zijn nu een stuk verder in het topic.
ts laat dat aub ook rusten, anders gaat het daar over 3 maanden nog over.
appiesjappie schreef:IHN schreef:Fijn dat het geregeld is, maar ik wil het toch nog even opnemen voor de botte reacties (niet dat dat dan gelijk ook bot hoeft), maar ik las even je berichten terug, en kan me herinneren dat je ergens boos werd en zij dat je haar echt niet ging verkopen en niet snapte hoe mensen daarbij kwamen, want dat had je niet gezegd.
Toch is dat precies wat je in 1 van je laatste berichten zegt: inslapen, maar ergens toch ook dat ik denk:misschien is er iemand die haar wil kopen en wel nog financiele middelen heeft om erin te steken en haar weer op te knappen.
Niks mis mee. Ik heb mijn mening en dat hebben anderen ook, maar jij moet dat doen wat voor jou goed voelt. Maar als je dan gaat ontkennen is dat natuurlijk wel olie op het vuur. Sta gewoon voor wat je vind. Alleen de doden hebben alle wijsheid in pacht, en zelfs dat is discutabel. Dus het een is niet slechter of beter dan het ander.
Inderdaad daardoor dachten mensen Inderdaad dat ik haar ging verkopen. Maar dat is toch iets wat in je hoofd hebt als het paardenfonds zegt wij verkopen haar aan een handelaar
En zij verkopen haar of gaan haar slachten.dan vraag ik mij af of mensen serieus zo n paard zouden kopen om haar dan op te knappen?
IHN schreef:DuoPenotti schreef:IHN dat was ondertussen toch duidelijk?
Ja onhandig geformuleerd, maar dat is ondertussen ook wel al gezegd.
We zijn nu een stuk verder in het topic.
ts laat dat aub ook rusten, anders gaat het daar over 3 maanden nog over.
ik heb de berichten van ts ff doorgelezen, vandaar dat ik dat niet mee heb gekregen. Zo geirriteerd hoeft ook niet, want imo zeg ik niks raars of aanvallends. Daarbij word er vask door iedereen zoveel tot in den treure herhaald dat het me niet gek lijkt dat iemand eens wat mist.
nikkel schreef:Verzekeren doe je nooit voor jezelf. De verzekering plukt je en wordt er beter van.
Janneke2 schreef:nikkel schreef:Verzekeren doe je nooit voor jezelf. De verzekering plukt je en wordt er beter van.
... dan zit je bij de verkeerde verzekering.
Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".
(Eat your cake and have it....)
appiesjappie schreef:Misschien jullie het weten.... het paardenfonds vraagt nu om een afkeuringsrapport? Nu snap ik het even niet meer. Ik ga ze ook heus nog wel bellen. Maar was een beetje verbaasd hoe snel het allemaal ging want binnen een half uur nadat de taxateur weg ging had ik het paardenfonds aan de lijn of ik binnen 2 dagen (afgelopen vrijdag of zaterdag) een afkeuringsrapport kon regelen. Maar toen ik er over nadacht, dacht ik later hoezo? Waarom? Waarom zo snel. Ik had de dierenarts gemaild maar die moet dan eerst langskomen om zo'n rapport te maken. Dus zo snel had ik dat niet voor het nieuwe jaar kunnen regelen.
Janneke2 schreef:... dan zit je bij de verkeerde verzekering.
Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".
(Eat your cake and have it....)
Dorine92 schreef:daantjuhhh schreef:Ja hoor dat is zelfs vrij normaal.
Gebeurd zeker vaker.
Ik heb geen idee wat de huidige slachtprijs is.
Maar een paar jaar terug was dat geloof ik minder dan 500€. Ik geloof ergens tussen de 300 en 400 euro.
Volgens mij zit je veel en veel te hoog hoor
Ibbel schreef:En verder gooien vrijwel alle verzekeringen paarden van 16 of 18 jaar oud er sowieso uit. Dan worden ze te duur.
Anders hielden verzekeringsmaatschappijen het niet erg lang uit.