Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:04

Denk zelf dat dit niet beste eigenaren zullen zijn. Zal mij niets verbazen als deze personen gewoon handelen en zich anders voordoen.

Recent meegemaakt met een paard welke ik uiteindelijk niet gekocht heb. Het zogenaamde blijvende huisje was van korte duur want beestje stond binnen 6 weken op MP bij deze nieuwe eigenaar.

Dieyar

Berichten: 33
Geregistreerd: 15-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:07

ingvdh schreef:
troi schreef:
Poe flinke voorraad valkuilen!

Een paar opties en overwegingen

Ik zou het dier op jouw locatie door hen laten kopen en laten betalen, onder voorwaarde dat het dier wordt goedgekeurd bij een da van hun keuze binnen een redelijke periode (bijv 7 dagen). Mocht er onderweg een ongeval zijn dan is het dier, en de risico's, voor hen. Mocht de keuring niet goed verlopen dan gaat het eigendom weer naar jou, en betaal je het geld terug zodra het dier in dezelfde conditie weer bij jou wordt afgeleverd (dus dat recht vervalt als het dier bijv een wondje heeft of kreupel is geworden, dan neem je het niet terug). Kan er door omstandigheden niet gekeurd worden (bijv ziekte da wat te laat wordt doorgegeven) dan is het dier al verkocht en van hen. Krijgen ze niet binnen 7 dagen alsnog een keuring voor elkaar dan vervalt de clausule en is het dier van hen. Anders loop jij een groot risico!

Dit moet je juridisch sterk opschrijven, een notaris is geen overbodige luxe!



Ik vind hier te veel haken en ogen aan zitten, paard kan op dag 6 afgekeurd worden omdat deze zich op dag 2 verstapt heeft. Jij bent daar niet bij en verkoper kan dus zeggen dat dit er al zat. Er is niet gekeurd op de dag van levering ( dus de dag dat het paard jouw erf verliet) en jij zal dus ook niet kunnen aantonen dat het er niet was. Kortom nog steeds enorm veel risico voor jou.

Een notaris kan hier overigens geen enkele meerwaarde in betekenen, als er tussen verkoper en koper een contract opgesteld wordt en geen dingen bevat tegen de wet in is dat gewoon rechtsgeldig. Ik denk dat een advocaat meer in kan betekenen, maar dan nog, is de koper bereid al die extra kosten te betalen? Het is wellicht dan goedkoper om de DA een enorm reiskostenvergoeding te geven en naar jou te laten afreizen.


Eens, als jurist zie ik hier ook de nodige haken en ogen. Zelf zou ik het in ieder geval nooit zo doen. Voorstellen om dichterbij te laten keuren (als je niet zelf kunt vervoeren dan evt. op locatie). Anders zou ik echt op zoek gaan naar een andere koper.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:15

Babootje schreef:
anjali schreef:
Ik word steeds nieuwsgieriger waarom ts eigenlijk denkt dat deze mensen goed zouden zijn voor haar paard?


Ik denk dat TS haar paard, waar ze niet echt een klik mee heeft graag verkocht ziet. Het paard kan niet tegen tegenliggers en ze heeft alweer een nieuw paard.


anjali schreef:
Ts vermeldt daarentegen dat ze wegens lichamelijke problemen niet meer kan rijden en dat ze anders het paard nooit zou hebben weggedaan? Misschien heb jij het over iemand anders? Wat er trouwens niet toe doet want het gaat nu over deze kopers die niet de beste zakenpartners lijken te zijn.


Nee, ik heb het niet over een ander paard. Je kunt gewoon even de zoekfunctie bekijken en dan zie je wel wat TS gepost heeft.

TS heeft al een nieuw paard gekocht dus het "niet kunnen rijden wegens lichamelijke problemen" is denk ik niet helemaal de reden dat het paard weg moet. Wellicht is het dier te sterk en kan zij het niet goed managen.
Ik las ook in 1 van haar posts dat het paard bij tegemoet komende paarden schrik heeft, zich omdraait en dan weg wil. Je moet echt van goede huize komen om dat gedrag eruit te krijgen.
Ik snap de "zwarte piet" naar de kopers toe ook niet zo goed. Het is inmiddels een paard met "een verhaal" en duidelijk uit conditie nu dus ik snap heel goed dat die kopers een stuk verderop willen keuren bij hun eigen dierenarts. Er zitten echt nogal wat haken en ogen aan dit paard. En TS kan natuurlijk gewoon ook zeggen: ik zoek een andere koper.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:17

Aan de andere kant, ik weet niet wat voor prijs ze gaan betalen voor dit paard maar als deze hoog is dan snap ik wel je in dubio zit om het paard naar wens elders te laten keuren.
Wat je evt zou kunnen doen is zo een klein 2 paards wagentje huren en zelf het paard naar die keuring brengen. Daar mag iedereen mee rijden.
Maar zoals ik zeg,ligt aan de prijs ze voor het paard betalen. Moet wel beetje in het hogere segment zijn dan.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:21

grauwman schreef:
Denk zelf dat dit niet beste eigenaren zullen zijn. Zal mij niets verbazen als deze personen gewoon handelen en zich anders voordoen.

Recent meegemaakt met een paard welke ik uiteindelijk niet gekocht heb. Het zogenaamde blijvende huisje was van korte duur want beestje stond binnen 6 weken op MP bij deze nieuwe eigenaar.


Dat denk ik niet. Het paard staat geadverteerd nu voor 18.500. Dat is al eens stuk minder dan waarvoor TS het paard heeft gekocht. De kandidaat kopers hebben er volgen TS zelf nog 2500 afgepraat.
Voor een handelaar zal 7000 al teveel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:22

Babootje schreef:
Nee, ik heb het niet over een ander paard. Je kunt gewoon even de zoekfunctie bekijken en dan zie je wel wat TS gepost heeft.

TS heeft al een nieuw paard gekocht dus het "niet kunnen rijden wegens lichamelijke problemen" is denk ik niet helemaal de reden dat het paard weg moet. Wellicht is het dier te sterk en kan zij het niet goed managen.
Ik las ook in 1 van haar posts dat het paard bij tegemoet komende paarden schrik heeft, zich omdraait en dan weg wil. Je moet echt van goede huize komen om dat gedrag eruit te krijgen.
Ik snap de "zwarte piet" naar de kopers toe ook niet zo goed. Het is inmiddels een paard met "een verhaal" en duidelijk uit conditie nu dus ik snap heel goed dat die kopers een stuk verderop willen keuren bij hun eigen dierenarts. Er zitten echt nogal wat haken en ogen aan dit paard. En TS kan natuurlijk gewoon ook zeggen: ik zoek een andere koper.
Zit je iets dwars dat je het zo nodig vindt om dit soort, voor dit topic irrelevante, posts te plaatsen? :(:)

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:23

Vanaf een bepaalde prijs ga ik absoluut geen paard alleen maar op eigen locatie laten keuren. Altijd op een kliniek met alle mogelijkheden. Mijn da begint ook niet aan visites hoor, hoeveel je ook betaalt en de patiënten overnemen door andere da's doen ze daar ook niet. Mensen komen daar speciaal voor Da A of B, dus dan moet je alles verzetten voor 1 keuring. Zo makkelijk als mensen hier aangeven is het dus echt niet.
Ts kan paard nergens heen brengen en er is nog steeds niet bekend hoe het paard gekeurd is.

Keuren op kosten koper kan ik helemaal inkomen, als paard tenminste recent op de foto is geweest, maar daar horen de vervoerskosten niet bij imo. :=

Ja, de kopers maken het zichzelf moeilijk door paard niet terug te willen brengen bij afkeur en dat vind ik niet slim, maar er komen hier wel veel dingen voorbij die ik echt niet realistisch vind. En gelukkig de verkopers waar ik mee te maken heb gehad ook niet. Particulieren of professionals.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:30

MyWishMax schreef:
Ja, de kopers maken het zichzelf moeilijk door paard niet terug te willen brengen bij afkeur en dat vind ik niet slim, maar er komen hier wel veel dingen voorbij die ik echt niet realistisch vind. En gelukkig de verkopers waar ik mee te maken heb gehad ook niet. Particulieren of professionals.


Dat vind ik niet echt. Het is vrij gebruikelijk dat de verkoper zijn eigen paard naar de keuringslocatie brengt en ook weer mee terugneemt als het paard niet is gekocht. Het is en blijft dan immers het paard van de verkoper.
De kopers zijn van goede wil om in ieder geval het paard te komen ophalen, maar als ze het paard niet kopen omdat het niet wordt goedgekeurd, snap ik echt wel dat ze er geen geld en/of tijd meer aan uitgeven om een paard dat niet van hen is nog eens 130 km terug te brengen.
Ze moeten immers ook zelf al de keuring betalen. Het is ook geen paard in de goedkope klasse.
TS moet er dan zelf ook maar iets voor over hebben om het verder te regelen. Je wil het paard verkopen en de kopers zijn ook nog bereid een goede prijs te betalen. Dan is 250 voor het huren van een paardentaxi ook niet veel geld.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:31

Mkango schreef:
Babootje schreef:
Nee, ik heb het niet over een ander paard. Je kunt gewoon even de zoekfunctie bekijken en dan zie je wel wat TS gepost heeft.

TS heeft al een nieuw paard gekocht dus het "niet kunnen rijden wegens lichamelijke problemen" is denk ik niet helemaal de reden dat het paard weg moet. Wellicht is het dier te sterk en kan zij het niet goed managen.
Ik las ook in 1 van haar posts dat het paard bij tegemoet komende paarden schrik heeft, zich omdraait en dan weg wil. Je moet echt van goede huize komen om dat gedrag eruit te krijgen.
Ik snap de "zwarte piet" naar de kopers toe ook niet zo goed. Het is inmiddels een paard met "een verhaal" en duidelijk uit conditie nu dus ik snap heel goed dat die kopers een stuk verderop willen keuren bij hun eigen dierenarts. Er zitten echt nogal wat haken en ogen aan dit paard. En TS kan natuurlijk gewoon ook zeggen: ik zoek een andere koper.
Zit je iets dwars dat je het zo nodig vindt om dit soort, voor dit topic irrelevante, posts te plaatsen? :(:)


Waarom vind je dit irrelevant?

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:32

Voor een vraagprijs van 18.500 mag je wel recente XR foto's verwachten. Als er bij dit paard geen recente foto's zitten, dan doet TS er verstandig aan om in ieder geval benen op de foto te zetten. Liefst rondom natuurlijk, met hals en rug erbij, maar kan me voorstellen dat ze dat overlaat aan de koper. Met een recente keuring spreek je ook weer andere kopers aan en je voorkomt vaak dat er opnieuw een gehele xr keuring gevraagd wordt. Als er geen foto's bij zitten, dan kan ik me best inleven in deze kopers dat ze het paard bij eigen vertrouwde DA willen keuren. Al blijft het niet terugbrengen bij eventueel negatief advies natuurlijk heel erg stom....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:35

BugsFunny schreef:
rijpaarden schreef:
Laat een onafhankelijk mobiel rontgencentrum (bijvoorbeeld Geesteren) thuis langskomen om fotos te maken. Die fotos kunnen ze dan meenemen naar elke dierenarts op de wereld.

Voor wat betreft klinisch keuren: als je de mogelijkheid hebt thuis laten keuren door dierenarts van hun keuze. Je zal niet de eerste zijn waarbij het paard zich onderweg op de trailer verstapt en verdraaid en dan klinisch afgekeurd wordt.

Overigens zijn er ook regels mbt vervoer paard over lange afstanden op 1 dag.


Dat willen ze niet.
Alleen keuren door eigen da.


Als de verkopers zo star en moeilijk zijn zou ik hem terugtrekken, het kan niet zo zijn dat jij alleen maar water bij de wijn moet doen. Wellicht als je dat aangeeft willen ze ineens wel meewerken. Volgens mij is het al jaren een verkopersmarkt, dus dan wens je ze veel succes met het vinden van een geschikt paard, want zoveel zijn die er volgens mij niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:35

Babootje schreef:
Waarom vind je dit irrelevant?
Omdat de dingen die jij hier noemt, helemaal niets te maken hebben met de vraag of ze haar paard wel of niet 130km verderop moet laten keuren. Wat het niveau van het dier is, de conditie, reden van verkoop, eventuele problemen en de prijs, zijn zaken tussen koper en verkoper, dat gaat ons geen barst aan en de posts die je hier plaatst zijn op z'n minst vrij suggestief aan het adres van de TS.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:40

Babootje schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, de kopers maken het zichzelf moeilijk door paard niet terug te willen brengen bij afkeur en dat vind ik niet slim, maar er komen hier wel veel dingen voorbij die ik echt niet realistisch vind. En gelukkig de verkopers waar ik mee te maken heb gehad ook niet. Particulieren of professionals.


Dat vind ik niet echt. Het is vrij gebruikelijk dat de verkoper zijn eigen paard naar de keuringslocatie brengt en ook weer mee terugneemt als het paard niet is gekocht. Het is en blijft dan immers het paard van de verkoper.
De kopers zijn van goede wil om in ieder geval het paard te komen ophalen, maar als ze het paard niet kopen omdat het niet wordt goedgekeurd, snap ik echt wel dat ze er geen geld en/of tijd meer aan uitgeven om een paard dat niet van hen is nog eens 130 km terug te brengen.
Ze moeten immers ook zelf al de keuring betalen. Het is ook geen paard in de goedkope klasse.
TS moet er dan zelf ook maar iets voor over hebben om het verder te regelen. Je wil het paard verkopen en de kopers zijn ook nog bereid een goede prijs te betalen. Dan is 250 voor het huren van een paardentaxi ook niet veel geld.


Ze maken het zich moeilijk, omdat verkoper dus geen vervoer heeft. Ik snap het helemaal, alleen dan loop je er dus tegenaan dat je niet kan keuren. Ook omdat ts wil dat zij de kosten van vervoer betalen.

Ik heb idd altijd gehad dat verkoper paard naar de kliniek brengt en ook rustig zonder extra kosten naar mijn stal dezelfde dag of binnen een paar dagen. En altijd zonder problemen op kliniek dus. Lagere prijsklassen wel eens discussie meegemaakt, hogere echt nooit.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:48

Mkango schreef:
Babootje schreef:
Waarom vind je dit irrelevant?
Omdat de dingen die jij hier noemt, helemaal niets te maken hebben met de vraag of ze haar paard wel of niet 130km verderop moet laten keuren. Wat het niveau van het dier is, de conditie, reden van verkoop, eventuele problemen en de prijs, zijn zaken tussen koper en verkoper, dat gaat ons geen barst aan en de posts die je hier plaatst zijn op z'n minst vrij suggestief aan het adres van de TS.


Hier ben ik het volledig mee eens. Altijd dat kinderachtige gedoe om oude topics op te zoeken en dan vervolgens alle info openbaar neer te zetten die elders te vinden is.

Of ben jij koper babootje?

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:48

Ik zou al liever niet 130 km verderop keuren omwille van de tijd die het kost. :o Zeker als er in de nabije omgeving prima klinieken zijn om te keuren. Maar goed, dat is hier niet het issue. Wij hebben ook wel eens (met tegenzin) hele afstanden gereden om bij de kliniek van de kopers te keuren. We verkopen toch alleen aan leuke mensen, dus dan heb je daar wat voor over.

Als de kopers graag het paard meenemen om 130 km mee te rijden naar hun kliniek, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze het paard ook weer terugbrengen als het verkoopadvies onverhoopt negatief is.

Wat voor een paard is, wat er wel of niet aan mankeert en wat hiervoor wordt betaald is volgens mij niet relevant? Of mis ik dan iets? De kopers hebben blijkbaar belang bij dit paard voor de overeengekomen prijs en het gaat nu puur om de randvoorwaarden van de keuring. Je verwacht dat het paard goed is, omdat het ook al eerder is gekeurd. Toch ging ik het risico van dit voorstel niet accepteren. Je zou er maar staan met je paard aan de hand, zonder trailer, 130 km van huis/stal.

Ik ga er dan wel vanuit dat er redelijke alternatieven zijn, niet dat de trailerrit van 130 km noodzakelijk is om het paard te kunnen keuren.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:54

Mkango schreef:
Babootje schreef:
Waarom vind je dit irrelevant?

Omdat de dingen die jij hier noemt, helemaal niets te maken hebben met de vraag of ze haar paard wel of niet 130km verderop moet laten keuren. Wat het niveau van het dier is, de conditie, reden van verkoop, eventuele problemen en de prijs, zijn zaken tussen koper en verkoper, dat gaat ons geen barst aan en de posts die je hier plaatst zijn op z'n minst vrij suggestief aan het adres van de TS.


Het is wel relevant, omdat TS de kopers als veeleisend neerzet, terwijl zij eigenlijk voor zichzelf heel reële, begrijpelijke en verstandige keuzes maken. Dus als TS het voor deze verkoop niet over heeft om zelf ook wat te regelen, dan adviseer ik haar zelf ook eens wat realiteitszin te hebben. Zo'n kans om het paard voor zo'n bedrag te verkopen komt misschien geen 2e keer voorbij.

StalNollie

Berichten: 9250
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:01

Totaal niet relevant. Want wellicht zijn kopers op de hoogte en zijn ze akkoord met het paard met bijbehorend verhaal en kosten. Daarnaast weten we ook niet of dit het zelfde paard betreft.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:13

Mkango schreef:
Babootje schreef:
Waarom vind je dit irrelevant?
Omdat de dingen die jij hier noemt, helemaal niets te maken hebben met de vraag of ze haar paard wel of niet 130km verderop moet laten keuren. Wat het niveau van het dier is, de conditie, reden van verkoop, eventuele problemen en de prijs, zijn zaken tussen koper en verkoper, dat gaat ons geen barst aan en de posts die je hier plaatst zijn op z'n minst vrij suggestief aan het adres van de TS.


MarjanB schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens. Altijd dat kinderachtige gedoe om oude topics op te zoeken en dan vervolgens alle info openbaar neer te zetten die elders te vinden is.


Dat kan jij kinderachtig vinden, maar ik krijg er altijd een naar gevoel van als mensen zaken anders voorstellen dan ze zijn.

MarjanB schreef:
Of ben jij koper babootje?

Zo te zien aan mijn profiel niet :D

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:17

StalNollie schreef:
Totaal niet relevant. Want wellicht zijn kopers op de hoogte en zijn ze akkoord met het paard met bijbehorend verhaal en kosten. Daarnaast weten we ook niet of dit het zelfde paard betreft.


Jazeker weten we dat.
Xx
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-12-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar advertentie verwijderd

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:18

Padoertje schreef:
Voor een vraagprijs van 18.500 mag je wel recente XR foto's verwachten. Als er bij dit paard geen recente foto's zitten, dan doet TS er verstandig aan om in ieder geval benen op de foto te zetten. Liefst rondom natuurlijk, met hals en rug erbij, maar kan me voorstellen dat ze dat overlaat aan de koper. Met een recente keuring spreek je ook weer andere kopers aan en je voorkomt vaak dat er opnieuw een gehele xr keuring gevraagd wordt. Als er geen foto's bij zitten, dan kan ik me best inleven in deze kopers dat ze het paard bij eigen vertrouwde DA willen keuren. Al blijft het niet terugbrengen bij eventueel negatief advies natuurlijk heel erg stom....


Ik verkoop paarden voor het dubbele en daar zitten geen recente fotos bij puur omdat men toch weer gaan keuren incl fotos!
Zelf kan ik ook niks met recente fotos. Wil ook zelf laten keuren en xrays laten maken op het moment vd koop. Je wil niet weten wat er gerotzooid word met fotos die eigenlijk niet bij een betreffend paard horen!

StalNollie

Berichten: 9250
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:19

Oki het betreft hetzelfde paard en dan? Doet er nog steeds niks toe.

Heb topics even terug gelezen en dan klopt het verhaal toch prima met jaar gezondheid en keuze deze te verkopen en een ander paard gekocht te hebben.

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:22

Babootje schreef:
MarjanB schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens. Altijd dat kinderachtige gedoe om oude topics op te zoeken en dan vervolgens alle info openbaar neer te zetten die elders te vinden is.


Dat kan jij kinderachtig vinden, maar ik krijg er altijd een naar gevoel van als mensen zaken anders voorstellen dan ze zijn.



Maar het gaat er niet om wat jij in oude topics en op sporthorses vindt.
Het gaat om die 130 km.

Niet of het paard roze olifantjes ziet.
Is dus inderdaad irrelevant en zeer kinderachtig om alles uit te gaan spitten.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:32

Popstra schreef:
Padoertje schreef:
Voor een vraagprijs van 18.500 mag je wel recente XR foto's verwachten. Als er bij dit paard geen recente foto's zitten, dan doet TS er verstandig aan om in ieder geval benen op de foto te zetten. Liefst rondom natuurlijk, met hals en rug erbij, maar kan me voorstellen dat ze dat overlaat aan de koper. Met een recente keuring spreek je ook weer andere kopers aan en je voorkomt vaak dat er opnieuw een gehele xr keuring gevraagd wordt. Als er geen foto's bij zitten, dan kan ik me best inleven in deze kopers dat ze het paard bij eigen vertrouwde DA willen keuren. Al blijft het niet terugbrengen bij eventueel negatief advies natuurlijk heel erg stom....


Ik verkoop paarden voor het dubbele en daar zitten geen recente fotos bij puur omdat men toch weer gaan keuren incl fotos!
Zelf kan ik ook niks met recente fotos. Wil ook zelf laten keuren en xrays laten maken op het moment vd koop. Je wil niet weten wat er gerotzooid word met fotos die eigenlijk niet bij een betreffend paard horen!


Zo doet iedereen het op zijn eigen manier en dat is prima. Ik keur graag allround van tevoren, zodat ik ook de juiste prijs voor mijn paard kan vragen en zowel ik als potentiele koper niet voor een verrassingen kom te staan bij de keuring.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:53

Babootje schreef:
StalNollie schreef:
Totaal niet relevant. Want wellicht zijn kopers op de hoogte en zijn ze akkoord met het paard met bijbehorend verhaal en kosten. Daarnaast weten we ook niet of dit het zelfde paard betreft.


Jazeker weten we dat.
xxx

Zo koekoek. Ga je lekker?
Laatst bijgewerkt door Coby op 09-12-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar advertentie verwijderd.

pmarena

Berichten: 48494
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:57

Babootje schreef:
De kopers zijn van goede wil om in ieder geval het paard te komen ophalen, maar als ze het paard niet kopen omdat het niet wordt goedgekeurd, snap ik echt wel dat ze er geen geld en/of tijd meer aan uitgeven om een paard dat niet van hen is nog eens 130 km terug te brengen.

[knip]


Ik snap dit ook heel goed vanuit de verkopers, dat ze bij het niet doorgaan van de koop, niet nog een keer het dier terug willen brengen. Maar heel realistisch is dit voorstel natuurlijk niet. Want als zij met het dier naar de kliniek rijden, en het dier meteen mee naar huis nemen, dan heeft TS dus geen vervoer terug naar huis nodig.

Hoe moet ze dat gaan regelen met een gehuurde trailer / vrachtwagentje dan... :?

Geld uit gaan geven voor iemand die met lege trailer daar naartoe gaat rijden, en als alles goed verloopt, weer leeg terugrijdt :? Hopen dat als ze het dier niet nemen, ze op stel en sprong iemand kan regelen die er binnen acceptabele tijd zal zijn om het dier op te laden en naar huis te brengen...? Iemand stand-by laten staan....en dus betalen om te rijden die dag, of het nu doorgaat of niet?

Ik zie het allemaal niet zo voor me.

(tiepvaut verbeterd)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 08-12-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt