Dees schreef:En laat je die foto's dan naar je dierenarts sturen?
Veel kunnen we tegenwoordig zelf inschatten, maar meestal laten we inderdaad onze dierenarts de foto’s overkijken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:FloortjeM schreef:nou FloortjeM mijn paarden die ik verkocht heb 4 stuks afgelopen 3 jaar zijn allen goed gekeurd dus al die oliebol die jij op noemt daar heb ik geen last van gehad.en daar heb je dan mooi geluk mee, Popstra. Want als je een professional bent, is de enige die iets te winnen heet bij zo'n keuring de verkoper. Immers: tenzij je als professionele verkoper bepaalde reële risico's hebt gemeld, krijg je m op basis van de huidige regelgeving zó weer terug als er iets aan gaat mankeren. En dan is je enige exit-mogelijkheid: aantonen dat het er bij de levering nog niet zat. En hoe doe je dat? door die keuringsrapportage. Dus als je wederpartij voor jou je bewijs bij elkaar betaalt, moet je ze daar goed voor bedanken.
Dat staat er los van dat het inderdaad vrij ongebruikelijk is dat de verkoper de keuring aan een specifieke koper sowieso betaalt, of dat er afspraken over 'goedkeuring/afkeuring' (wat dat dan ook mag betekenen). Maar juridisch is het onzin.
En zoals Janderegelaar zegt: er zijn dierenartsen die je paard tijdens de keuring echt wel kapot kunnen maken, of dierenartsen die uit vrees voor een claim omdat ze iets over het hoofd hebben gezien, werkelijk íeder klein dingetje beschrijven dat mogelijk in enige toekomst enige vorm van relevantie zou kunnen hebben. Dus in mijn optiek gaat keuren, waar, wanneer en wat ze keuren, volledig in overleg. Maar goed, ik heb geen paard te verkopen en ik wil er ook geen kopen.
Daar komt bij dat als ik zelf een paard laat keuren deze nochtans ook altijd goed gekeurd werden en wij zelf ook niet onderhandelen over het betalen daar van.
Maar goed, ik koop zelf dan ook geen rommel.
Suzanne F. schreef:Dus ze wilde zelf niet röntgenologisch keuren bij aankoop? Maar hij moest wel terug? De verkoper heeft hem toch terug moeten nemen? Wat een belachelijke toestand. Zal je maar gebeuren.
Babootje schreef:DuoPenotti schreef:Ja idioot hè.
En zo'n goede man, die zou je nog niet bedonderen, nog niet misschien.
En die treft dan zo'n #pieeep#
Nee gebrek zat er al en dat is het.
Ja maar dat is dan toch ook logisch. Daar heb je het paard als koper toch ook niet voor gekocht? Dus nee, ik vind dat niet idioot.
Dees schreef:Ik vraag me af: in welke fase van de aankoop ga je de eerdere XR foto's dan delen?
Als je dat bij ieder willekeurig contact doet, dan blijf je toch bezig? Mijn mening: kom eerst dat paard zelf maar eens bekijken.
DuoPenotti schreef:Ja idioot hè.
En zo'n goede man, die zou je nog niet bedonderen, nog niet misschien.
En die treft dan zo'n #pieeep#
Nee gebrek zat er al en dat is het.
Babootje schreef:Ja maar dat is dan toch ook logisch. Daar heb je het paard als koper toch ook niet voor gekocht? Dus nee, ik vind dat niet idioot.
DuoPenotti schreef:ik wel, want dat beest stond niet kreupel.
vrouw was gewoon niet capabel genoeg met haar grote zwetsmond dat dier te rijden.
Zeker niet op zo'n verschrikkelijke stal. Daar worden veel paarden gek.
daarnaast ze mocht keuren, die verkoper wist net zoveel van de binnenkant als haar.
DuoPenotti schreef:Nee heb niet 1 kant gehoord. Ben er zelf bij geweest.
Was puur heeft een 3, heeft hij al gehad bij verkoop, punt klaar.
Babootje schreef:DuoPenotti schreef:Nee heb niet 1 kant gehoord. Ben er zelf bij geweest.
Was puur heeft een 3, heeft hij al gehad bij verkoop, punt klaar.
Maar waarom ging ze naar de dierenarts dan?
DuoPenotti schreef:Als je alles quote heb je je antwoord.
DuoPenotti schreef:Ja klopt.
Ze wilde eerst ruilen want het klikte niet, wat verkoper prima vond.
Maar ze waren volgens haar allemaal te groot. Dus ruilen wilde ze niet.
Geen woord over kreupel.
En dan ineens is hij kreupel en heeft een 3. En wilde hem terug brengen. Ja je moet wat hè als het op een andere manier niet kan en je wilt niet toegeven dat je niet kan rijden....
Daarop gaf verkoper aan dat hij gekeurd weg was gegaan gezond, ze met ruilen ook niet over kreupel had gehad maar over geen klik. En ze zelf de rontgen niet had gewild. Dus dat hij het paard niet terug nam.
Of hij werkelijk ooit een pas kreupel heeft gelopen betwijfelen we dus ook ten zeerste, maar dat is wat ze er van maakte met die 3.
En ja dan is ons recht zo krom dat als iemand zelf een volledige keuring afslaat een paard kan terugbrengen als een ding want er zit een 3.
Gelukkig was dat paard uiteindelijk weg bij die verschrikkelijk bioindustrie stal en heeft een top baasje gevonden waar hij ook nooit meer kreupel heeft gestaan, dus daarom weten we wel zeker dat het 1 grote leugen was.
En we weten ook allemaal dat er zoveel paarden zijn met een 3 die nooit kreupel lopen.
Maar dit is onze kromme wet, dus ja rontgen zelf voor verkoop.
Dan hebben dit soort k..wijven geen kans meer.