Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MightyMike schreef:Dat klinkt idd niet als teveel
Galuppy0546 schreef:Ohja Goedemorgen![]()
hij krijgt een halve schep in de ochtend
een halve schep in de avond
verder hoooooooooooooooi :'D
MightyMike schreef:Zizi-jewel, je hebt de pony binnen een week ongeveer al terug gebracht? Dat vind ik wel heel snel. De laatste die we hier nu zo'n 7 weken hebben staan (en dus helaas op gezondheid nu kwakkelt), zou een brave leerpony zijn van 18 jaar voor de echte beginner. Veel gezien dus, maar diertje was het hier helemaal kwijt door de verhuizing. 2 weken lang, geen land mee te bezeilen, maakte zich enorm sterk, was niet op de poetsplaats te houden, kon niet fatsoenlijk mee lopen of longeren, helemaal in de stress, onze dochter durfde niet eens in de buurt te komen, was geen hoofdstel om te krijgen zonder dat hij er van tussen wilde bikkelen. Dus gewoon even rustig laten gaan en na 2 weken de superbrave pony die hij bij het kijken ook leek te zijn en nu compleet geen stress meer. Van de 5 paarden en pony's die ik hier aan huis heb gehad de laatste paar jaar, was er maar 1 vanaf de 1e dag netjes te rijden en overal braaf mee. 3 van de 4 die we hier nu hebben zijn bomproof, superbraaf, echt topdiertjes waar ik onze kinderen gerust mee op pad stuur, maar hadden echt allemaal een wenperiode nodig gehad. Mijn allerbraafste heeft dus flink gebokt in het begin. Soms hebben ze echt wel even nodig om tot rust te komen en zichzelf weer te vinden. Al in geval van ts heeft ze hem al 2 maand en lijkt het alleen maar erger te worden. Maar vergis je niet in wat het toch doet met een diertje soms, verhuizen. Even de tijd geven hoort er soms bij!
Joltsje schreef:ik vind het wel grappig. ts vraagt of het dwaling is of niet. en bijna alle reacties zijn hoe je een paard weer braaf krijgt. dat is de vraag niet.
als de verkoper meedacht en mee wilde werken had ze al deze oplossingen aan kunnen dragen.
goh, probeer eens mijn zadel, of goh zullen we samen naar het voer kijken, zal ik hem even een paar keer voor je rijden etc etc etc. maar de verkoper houdt de boot af.
grote kans dat dit op niks uitdraait en TS met een paard zit waar ze niet op zit te wachten. dan kunnen al jullie adviezen zeker nuttig zijn. maar nu gaat het er over. kan het paard terug en hoe zou het paard terug kunnen.
helaas heb ik daar ook onvoldoende verstand van TS, ik wens je wel heel veel succes