Paard zonder paspoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:47

Jeetje Floor, nog steeds niets verder? Wat een ellende :-(
Wat zegt je advocaat; heeft hij/zij ervaring hiermee? Heel vervelend eigenlijk dat je geen duplicaat krijgt, met dit verhaal. Ik denk dat als je nu zegt dat je het kwijt bent, ze wellicht het eerdere verhaal al kennen en daar niet 'intrappen' ?

@anjali het paard heeft een heel fijn thuis bij Floor. Ik weet zeker dat als ze haar verkoopt, ze zorgt dat ze dat weer krijgt. Schat van een paardje. Mijn dochter (12) heeft op haar gereden op buitenrit, met Floor mee. Treinen, rare geluiden.... schrikt nergens van <3

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:54

Bah wat naar. Het is misschien vast al gevraagd maar weet je zeker dat er überhaupt wel een chip is geplaatst? Kan je niet een nieuwe laten plaatsen en daarbij een paspoort hebben. Misschien dat je dierenarts hier een handtekening onder kan en wil zetten dat het verhaal van een 2e bekend is? Bizar allemaal dat niks vooruit komt. Het loopt allemaal vast op regels en wetgeving en je komt er geen klap mee verder. Hopen dat er een passende oplossing komt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:10

Kingsfield schreef:
Bizar allemaal dat niks vooruit komt. Het loopt allemaal vast op regels en wetgeving en je komt er geen klap mee verder.

Het loopt op veel dingen vast, maar niet op regels en wetgeving. Het loopt vast, omdat een aantal partijen hun werk niet goed hebben gedaan. Stichting verkoopt paard zonder paspoort, transporteur vervoert zonder paspoort, TS accepteert een paard zonder paspoort.

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:34

Tessebes schreef:
Kingsfield schreef:
Bizar allemaal dat niks vooruit komt. Het loopt allemaal vast op regels en wetgeving en je komt er geen klap mee verder.

Het loopt op veel dingen vast, maar niet op regels en wetgeving. Het loopt vast, omdat een aantal partijen hun werk niet goed hebben gedaan. Stichting verkoopt paard zonder paspoort, transporteur vervoert zonder paspoort, TS accepteert een paard zonder paspoort.[/quote

Ik bedoel dat er regels en wetgeving over vervoer en paspoort zijn. Wil er opzich verder niet echt een discussie van maken maar er word uitgegaan van die handhaving. Dus is er geen oplossing mogelijk dat vind ik erg jammer.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:56

Het is wel heel erg voor TS, maar je wilt ook niet dat je 'zomaar' een nieuw paspoort bij een paard kunt aanvragen. Er zijn natuurlijk paarden met meerdere chips en nieuwe paspoorten, maar daar word je ook niet blij van. Het grootste probleem is in dit geval denk ik dat niet bekend is waar het paard geregistreerd is. Het gaat dus niet (alleen) om een vervangend paspoort.
Als jij geregistreerd eigenaar bent en je verliest je paspoort, is dat een heel ander verhaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:58

Los van het feit dat ik deze vorm van liefdadigheid per definitie wantrouw, snap ik wel dat TS het paard heeft aangenomen toen het van de auto kwam, in goed vertrouwen...
Er gaat wel vaker iets mis met papieren er. En meestal komt dat goed.
Helaas voor TS in dit geval -voorlopig- niet.
Hopelijk komt er gauw een oplossing.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:42

Kendra schreef:
Het is wel heel erg voor TS, maar je wilt ook niet dat je 'zomaar' een nieuw paspoort bij een paard kunt aanvragen. Er zijn natuurlijk paarden met meerdere chips en nieuwe paspoorten, maar daar word je ook niet blij van. Het grootste probleem is in dit geval denk ik dat niet bekend is waar het paard geregistreerd is. Het gaat dus niet (alleen) om een vervangend paspoort.
Als jij geregistreerd eigenaar bent en je verliest je paspoort, is dat een heel ander verhaal.

Er is wel bekend waar het paspoort geregistreerd is maar ts is daar niet geregistreerd als eigenaar en kan dus geen duplicaat aanvragen. De fokker is bij het Spaanse stamboek nog steeds de eigenaar.

Feit dat het paard al een geregistreerde chip maakt het ook lastig om ergens anders een paspoort aan te vragen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:57

Tessebes schreef:
EdkingEnzo schreef:
Wat ik nu eerst ga proberen is om mijn advocaat een mail te laten sturen naar het PRE stamboek in NL, om toch nog een keer te proberen een duplicaat te krijgen.

Waarom denk je, dat het Pre stamboek in NL nog wat voor je kan betekenen? Het paspoort staat op naam van de fokker die niet mee wil werken. Wil hij het paard terug? Gaat het om veel geld?

Geen idee en geen idee. Kan mij niet voorstellen dat hij de paarden terug wil (46 ;) ) en ik dacht ergens gehoord te hebben dat het om een btw bedrag gaat.

Ik heb geen idee of het PRE stamboek wat kan betekenen, maar ik heb dit nog niet geprobeerd.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:57

Het gaat trouwens zeker niet! over adoptie paarden. Wij hebben echt de paarden gekocht en de stichting heeft bemiddeld

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:58

Heb jij de stichting betaald?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:59

Kingsfield schreef:
Bah wat naar. Het is misschien vast al gevraagd maar weet je zeker dat er überhaupt wel een chip is geplaatst? Kan je niet een nieuwe laten plaatsen en daarbij een paspoort hebben. Misschien dat je dierenarts hier een handtekening onder kan en wil zetten dat het verhaal van een 2e bekend is? Bizar allemaal dat niks vooruit komt. Het loopt allemaal vast op regels en wetgeving en je komt er geen klap mee verder. Hopen dat er een passende oplossing komt.

Ja zeker! Ik heb de chip zelf gecontroleerd.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:00

Rocamor schreef:
Heb jij de stichting betaald?

Jep. Dus dan heb ik theoretisch gezien een paard van de stichting gekocht natuurlijk

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:05

Kun je niet nagaan wat het btw bedrag is van jouw paard en tegen betaling van dat bedrag het paspoort krijgen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:20

Ik denk dat de btw 21% is daar voor een paard. Dus dan kan je berekenen hoeveel t is en eventueel zelf regelen. Dan ben je in elk geval van t gedoe af. En dan claim je dat geld weer bij de stichting.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:19

Het gaat dan toch om Spaanse BTW tarieven?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:00

Het hoge BTW-tarief is hier ook 21 procent.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 09:33

goeroe schreef:
Jullie maken het allemaal zo onnodig ingewikkeld. TS heeft een 'product' gekocht dat niet voldoet. Verkoper is niet in staat gebleken het gebrek te herstellen, heeft andere oplossingen aangedragen (een ander paard of deel van het geld terug) en TS is met één van die oplossingen akkoord gegaan. Daarmee zou normaal gesproken de kous af zijn. TS heeft gegokt dat ze links- of rechtsom alsnog een paspoort zou kunnen krijgen en na een jaar kunnen we denk ik wel concluderen dat ze verkeerd gegokt heeft. Wat ze nog kan proberen is het paard laten ophalen, maar daar wil ze blijkbaar niet aan. Wat ik overigens niet snap, want ze wilde het paard zelf ook weer doorverkopen. Je kunt wel volhouden dat je iets wilt wat niet kan, maar je schiet er niets mee op.

Verkoper heeft zeker zelf geen oplossingen aangedragen en ik ben ook nergens akkoord mee gegaan :')

En het paard op laten halen, wie gaat die 1000 euro transport kosten betalen dan? Ik niet, de stichting ook niet haha.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 09:36

Koekie73 schreef:
Jeetje Floor, nog steeds niets verder? Wat een ellende :-(
Wat zegt je advocaat; heeft hij/zij ervaring hiermee? Heel vervelend eigenlijk dat je geen duplicaat krijgt, met dit verhaal. Ik denk dat als je nu zegt dat je het kwijt bent, ze wellicht het eerdere verhaal al kennen en daar niet 'intrappen' ?

@anjali het paard heeft een heel fijn thuis bij Floor. Ik weet zeker dat als ze haar verkoopt, ze zorgt dat ze dat weer krijgt. Schat van een paardje. Mijn dochter (12) heeft op haar gereden op buitenrit, met Floor mee. Treinen, rare geluiden.... schrikt nergens van <3

Dankje! <3 hij heeft helaas hier geen ervaring mee nee, (gelukkig maar). Maar hij helpt ons zeker goed!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 09:36

Tessebes schreef:
Kun je niet nagaan wat het btw bedrag is van jouw paard en tegen betaling van dat bedrag het paspoort krijgen?

Dit vind ik zeker nog wel een goede optie om te overwegen!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 09:37

Ik ga ook zeker nog proberen om de fokker, samen met iemand die Spaans spreekt (ik volg zelf nu ook lessen :) ) te benaderen.

Maar dit ga ik eerst overleggen met mijn advocaat

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:00

En waarom zou jij de transport voor terugkeer moeten betalen als zij diegene zijn die nalatig zijn geweest? Jij dacht een paard van x (aantal) jaar gekocht te hebben mét paspoort, wat uiteindelijk helemaal niet zo bleek te zijn. Advocaat een brief laten opstellen, waarbij ze verplicht zijn het paard terug te nemen en het vervoer te bekostigen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:28

Ik zou inderdaad gewoon naar de stichting een brief sturen die je met je advocaat opstelt, dat ze 3 maanden hebben een paspoort te regelen en zo niet ze het paard moeten ophalen, aankoopbedrag en daarbij de gemaakte kosten voor de periode die je haar hebt vergoed moeten worden. Volgens mij sta je wel erg sterk mocht het een zaak worden. En omdat dat voor hun natuurlijk een gigantisch verlies zou zijn heb je best kans dat ze dan opeens wel iets kunnen gaan regelen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:36

EdkingEnzo schreef:
goeroe schreef:
Jullie maken het allemaal zo onnodig ingewikkeld. TS heeft een 'product' gekocht dat niet voldoet. Verkoper is niet in staat gebleken het gebrek te herstellen, heeft andere oplossingen aangedragen (een ander paard of deel van het geld terug) en TS is met één van die oplossingen akkoord gegaan. Daarmee zou normaal gesproken de kous af zijn. TS heeft gegokt dat ze links- of rechtsom alsnog een paspoort zou kunnen krijgen en na een jaar kunnen we denk ik wel concluderen dat ze verkeerd gegokt heeft. Wat ze nog kan proberen is het paard laten ophalen, maar daar wil ze blijkbaar niet aan. Wat ik overigens niet snap, want ze wilde het paard zelf ook weer doorverkopen. Je kunt wel volhouden dat je iets wilt wat niet kan, maar je schiet er niets mee op.

Verkoper heeft zeker zelf geen oplossingen aangedragen en ik ben ook nergens akkoord mee gegaan :')

En het paard op laten halen, wie gaat die 1000 euro transport kosten betalen dan? Ik niet, de stichting ook niet haha.

Je hebt toch een deel van het aankoopbedrag terug gekregen? Werd dat gezien als soort van schadevergoeding?

Anders snap ik niet dat de advocaat niet happiger / feller is naar de stichting. Die is gewoon in gebreke gebleven.

Wat zegt jouw advocaat van het plan om zelf contact op te nemen met de Fokker?

Wat zegt de vervoerder als je vraagt waar de paspoorten zijn die hij af had moeten geven icm het illegaal vervoeren?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:19

Ik was in het begin nogal voorzichtig met mijn uitspraken maar blijkbaar ben ik niet de enige die ze verschrikkelijk vind als stichting.
Volg ze al jaren en niks anders dan verzamelen en verzamelen en de ene smeekbede naar de andere en weet ik veel hoeveel beesten en dingen.
Joh als je uit je voegen barst en zoveel druk op je neemt en het niet aankan moet je stoppen en niet nog meer allerhande dingen op je halen.
Bijv pensioenplek voor paarden aanbieden (en deze vervolgens laten verslechteren maar wel geld incasseren).
Ongelofelijk en zo nog legio voorbeelden maar op fb is iedereen vol lof altijd. Ik snap dat niet.

Maar goed ik hoop oprecht dat je nog iets verder komt en ik zou zeker niet opgeven

Vriendin van mij heeft ooit een paard van ze gekocht en daarna gewoon doorverkocht.
Nooit niks geen contract ofzow

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:01

ik snap het al jaren niet meer ... ze zaten hier in de buurt toen het begon met die eerste groep paarden. Compleet uit de hand gelopen. Geld lijkt in elk geval een motief?