Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:44

nynke55 schreef:
Petrichor schreef:
Al heeft het paard de deken gesloopt, als de eigenaar er van overtuigd is dat het een fabrieksfout is en zij gaat vervolgens netjes met de deken terug naar de Divoza dan vergoed je zo'n deken toch gewoon?

Geen woorden voor....

Pardon? Het is geen liefdadigheidsinstelling, zij moeten ook hun personeel, gas/licht, hypotheek en belasting betalen. Ik kan niet beoordelen hoe de deken kapot geraakt is, maar zij hebben er waarschijnlijk honderden gezien en concluderen dat dit geen fabrieksfout is.

Nee het is een winkel die klant vriendelijk om hoort te gaan met zijn klanten, dat gebeurd niet!

Als er bij ons klanten terug komen wordt het altijd vergoed ook als wij er vraagtekens bij hebben. Beter wat vergoeden dan een boze teleurgestelde klant.

Sowieso in dit geval 2 weken oud en zo gesloopt, kan best zijn dat het paard ergens achter is blijven hangen maar dit is wel een hele ravage. Een vergoeding is hier gewoon op zn plaats.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:48

Divoza is idd een stuk lastiger wat betreft garantie. Ik bestel veel bij Agradi, klantenservice is daar top! Nieuw paar schoenen, had er drie maand mee gereden en ik val van het paard en schoen scheurt op de neus helemaal uit. Had 2 dagen later netjes een nieuw paar in huis, terwijl ik netjes had vermeld dat ik wel iets was blijven haken, maar eigenlijk niet vond kunnen dat ze dan direct kapot scheuren. Waren wel een paar Ariats, die zijn duur zat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:53

Daantjuh88 schreef:
Divoza is idd een stuk lastiger wat betreft garantie. Ik bestel veel bij Agradi, klantenservice is daar top! Nieuw paar schoenen, had er drie maand mee gereden en ik val van het paard en schoen scheurt op de neus helemaal uit. Had 2 dagen later netjes een nieuw paar in huis, terwijl ik netjes had vermeld dat ik wel iets was blijven haken, maar eigenlijk niet vond kunnen dat ze dan direct kapot scheuren. Waren wel een paar Ariats, die zijn duur zat.

Kijk en dat is dus service!!

Hilary

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:15

Ik kocht een setje beugelriemen bij Country Mill. Niet de duurste, maar het vorige setje waren dezelfde en daar deed ik al een tijd mee. Setje nieuwe mocht wel, dacht ik. Binnen 6 maanden rijden zat er 4 gaten verschil in de lengte. Dus ik terug, dat ik dit toch wel een erg groot verschil vond in korte tijd. Ik hoefde m'n zin niet eens af te maken; "ja, daar is iets mee, we hebben er al meer teruggekregen. Ga maar wat anders uitzoeken." Andere riemen gezocht, deze een versie duurder, prijsverschil betaald en klaar.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:54

Tja divoza maakt de keuze om nu niet klant vriendelijk te zijn.. slechte reclame.

Ik heb voor mezelf een spijkerbroek van Denham gehad, lekker duur ding. Na een Jaar hele scheuren aan de binnenkant van mijn benen terwijl ik echt zuinig be. Geweest. Ik kreeg mooi een nieuwe... terwijl het echt gebruiksporen waren alleen vond ik dat het veel te snel was voor de kwaliteit die je mag verwachten.

En ja het koste ze een nieuwe broek maar wel een blije klant die spullen blijft kopen...

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:16

Topic doorgelezen en de klachten over Divoza herken ik helemaal.

Als je een klacht hebt ligt het altijd aan jou als klant. Bijv. toen wij met paard naar de winkel kwamen voor een nieuw zadel en daarbij ook een Fairfax singel kochten. De medewerker die ons hielp met het uitzoeken van het zadel adviseerde ons ook over de singel. Na korte tijd kreeg het paard aan beide kanten singelwonden en na wat onderzoek op internet bleek dat wij niet de juiste maat singel hadden. De medewerker aan wie ik mijn verhaal deed reageerde dat singelwondjes niet konden voorkomen bij dit fantastische merk en dat ik dus niet wist wat singelwondjes zijn. Toen ik bleef herhalen dat het toch echt om singelwondjes ging was het vervolgens mijn eigen schuld dat ik de verkeerde maat had, medewerkers kunnen immers ook niet ruiken welke maat je nodig hebt. Maar in dit geval was het paard en het zadel aanwezig bij aankoop van de singel, dus ik ben gewoon verkeerd geadviseerd. Helaas geen oplossing, singel van (zo uit mijn hoofd) 290,- uiteindelijk bij een andere zadelmaker weten te ruilen voor een stel beugelriemen ter waarde van 60,- Pijnlijk moment!

Mijn vriend had nieuwe leren laarzen nodig maar omdat hij er wat onvoorzichtig mee is sneuvelen zijn ritsen altijd om de haverklap. Daarom wou hij laarzen zonder rits, deze bleken uit het assortiment te gaan en lagen in de koopjeshoek. De medewerkster liep mee maar was vervolgens niet van plan te helpen of te adviseren, dat bleek toen mijn vriend om een andere maat vroeg en ze antwoorde dat "zulke broodjes hier niet werden gebakken"

Op een gegeven moment werden er in een bepaalde periode kortingscoupons verstrekt. In die betreffende periode was ik meermaals in de winkel geweest en had op die manier een aantal bonnen. Helaas kon ik er maar 1 inleveren want het was max. 1 bon per klantenkaart. Ik begrijp het als je 1 bon per artikel hanteert, niet op acties en niet op de nieuwe collectie. Maar deze spelregel was nergens terug te vinden in de actievoorwaarden.

Dit was niet de enige keer dat ik gedoe had over korting, ik kocht een nieuw Wintec zadel, een hoofdstel en nog een hele reeks andere spullen voor een nieuw paard dat niet zo'n gangbare maat had. Ik wou in 2x afrekenen vanwege de korting, de medewerkster vond het geen probleem. Vervolgens moest zij ineens op pauze en de medewerker die haar overnam wou er niet aan meewerken. Leverde een hele vervelende situatie op waarbij ze mij zowat beschuldigde van diefstal. Als ik nu 2 artikelen in 2x had willen afrekenen had ik er wel in kunnen komen, maar in dit geval ging het om een heel hoog bedrag met in verhouding heel weinig korting. Super kinderachtig, vervolgens gaf ze mij de korting op het zadel (wat volgens de actievoorwaarden niet mocht, waardoor ze perongeluk veel meer korting gaf dan wat ik anders had gekregen. Ik was dusdanig geïrriteerd over de gang van zaken dat ik het niet gezegd heb, wat ik anders wel had gedaan)

De druppel was dat ik een naamplaatje op een leren halster wou ter verfraaiing. Ik werd onmiddellijk geholpen bij de zadelmakerij en daar liet ik met behulp van een ander halster zien wat de bedoeling was. Na een paar dagen kon ik het halster afhalen, tot mijn grote schrik zat er op mijn prachtige halster van 142,50 een mega groot rechthoekig dun naamplaatje, dat bol stond en scherpe hoekjes had. De naam was gegraveerd maar niet ingekleurd en daardoor amper leesbaar. Het leek totaal niet op het voorbeeld dat ik had laten zien en daarbij kwam dat het een messing kleurig plaatje was op een halster dat zilverkleurige gespen had. Reactie van Divoza, als klant had ik moeten weten dat ze enkel deze soort messing kleurige plaatjes hadden. Het plaatje dat ik wou was wel te verkrijgen maar de medewerkster ging mij uiteraard niet vertellen waar.
Ik heb het halster daargelaten, want ik weigerde te betalen voor deze verminking en heb een schriftelijke klacht ingediend. Divoza heeft niet de moeite genomen überhaupt te reageren dus vanaf dat moment kom ik er niet meer.

Ik geef mijn geld nu uit bij EJ, Agradi, Paardendrogist en Kramer.

Over de service van EJ ben ik heel erg te spreken. Zonder vragen spontaan korting aangeboden krijgen en toen ik ontevreden was over mijn nieuwe Ariats kon ik ze zonder gedoe omruilen voor een paar nieuwe!

In mijn omgeving zijn er meerdere (professionele) paardenhouders die weigeren nog 1 voet over de drempel van Divoza te zetten, schijnbaar kan het Divoza gewoon niets schelen dat goede klanten weglopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:17

Dekens is ook een lastige. Ik ken paarden zat die veel dekens slopen. Als je al die slopers een deken moet vergoeden dan kan je beter geen dekens verkopen dus dat snap ik wel. Een schoen of broek vind ik anders. Een paard heb je niet in de hand.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:30

Yvank_ schreef:
Sodeletuut. Heb je mijn bericht gelezen? Precies hetzelfde gehad. Paard deed dat echt echt zelf. Waarom dan zo doordrammen op een nieuwe deken? Ja vervelend maar ik durf bijna zeker te zeggen dat je paard dit zelf gedaan heeft.

Zie reactie van M_jacky

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:32

Anoniem schreef:
Waarom gelijk de sneer geven dat ik het misschien financieel makkelijker heb dan jij? Dat is toch nérgens voor nodig? Als je zo ook in het gesprek bent geweest snap ik best dat ze niet meer zo hard hun best willen doen.

"En het is maar een deken.. Als je de tijd die je nu hebt besteed aan deze klacht omrekent naar geld met een gemiddeld uurloon heb je vast zelf al een tweede deken ' weggegooid' .."

Dat was in reactie hier op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:33

Wees blij dat met druk die deken stuk gaat zeg! De naden zijn altijd de zwakste plek van een deken. Ik heb toen met eigen ogen gezien hoeveel druk erop kwam nou dat was enorm! Jij hebt niks gezien dus dan is het slechts een aanname dat het aan de deken ligt.

Als je paard gaat hangen en het halster knapt ga je dan ook terug? Dat zijn toch logische dingen. Als ik met een ketting achter een paal blijf hangen knapt die ook op de sluiting :=

Dus ja het kan prima dat een deken zo uit elkaar klapt. Enkel wanneer je erbij geweest was en die deken ineens POEF van je paard afviel in 4 stukken had je aansprak op die garantie kunnen maken..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:35

Bedankt voor alle andere reacties! Ik kan hem inderdaad beter laten repareren. Durfde het alleen nog niet ivm evt opsturen etc.

Nogmaals opsturen is nooit een probleem geweest. Echter in overleg was langskomen hetzelfde waard was mij verteld.. alleen achteraf zeggen ze dus ineens weer andere dingen en dat is erg vervelend..

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het meedenken/meeleven!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:36

Yvank_ schreef:
Wees blij dat met druk die deken stuk gaat zeg! De naden zijn altijd de zwakste plek van een deken. Ik heb toen met eigen ogen gezien hoeveel druk erop kwam nou dat was enorm! Jij hebt niks gezien dus dan is het slechts een aanname dat het aan de deken ligt.

Als je paard gaat hangen en het halster knapt ga je dan ook terug? Dat zijn toch logische dingen. Als ik met een ketting achter een paal blijf hangen knapt die ook op de sluiting :=

Dus ja het kan prima dat een deken zo uit elkaar klapt. Enkel wanneer je erbij geweest was en die deken ineens POEF van je paard afviel in 4 stukken had je aansprak op die garantie kunnen maken..

En dan scheurt hij op IEDERE naad? Ik heb al genoeg andere onderdelen zien sneuvelen maar nog nooit letterlijk iedere naad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:37

Ja de mijne wel! Ook een shires overigens. Zag er exact zo uit als je foto.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:52

Een Shires deken beveiliging....? *D

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:02

Natuurlijk is het lastig met producten zoals dekens en halsters. Ik had een bijbaan in een winkel waar we ook ruitersportartikelen verkochten. Een klant kocht een leren halster, paard ging hangen en het halster knapte. Klant stond de volgende dag met het gloednieuwe kapotte halster in de winkel, volgens haar had het niet kapot mogen gaan. We hebben uitgelegd dat het normaal is dat halsters bezwijken als er zoveel druk op komt te staan maar hebben haar toch uit coulance een nieuw halster meegegeven. Wel met een tip met betrekking tot het vastzetten van paarden die de neiging hebben te gaan hangen, want als winkel kun je natuurlijk niet aan de gang blijven.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 22:03

Zonnetje81 schreef:

Ja bij druk valt iedere naad uit elkaar. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:07

Rambo heeft daar geen naden meer zitten .. Probleem opgelost :D !

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:09

Zonnetje81 schreef:

Je bedoeld van die elastiekjes bij de kruissingels?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:12

Wauw en dat is de reden waarom ik nooit meer bij Divoza kom en of iets bestel bij ze.
Ik had dat maar al te vaak vernomen.

Dus ik kom alleen nog bij de EJ, paardendrogist en diverse paardenwinkels.

Altijd superservice.

Ooit meegemaakt dat mijn dure paardendeken bij de EJ zoekraakte na een dekenwasserij.
Ik kreeg een gloednieuwe ervoor terug zonder gedoe.

Gewoon goed je bonnen en bewijzen bewaren.......dan zorgen ze ervoor dat je een tevreden klant blijft.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 22:53

Yvank_ schreef:
Rambo heeft daar geen naden meer zitten .. Probleem opgelost :D !

Ja dat is wel de beste oplossing :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 22:53

Ragdollcat schreef:
Wauw en dat is de reden waarom ik nooit meer bij Divoza kom en of iets bestel bij ze.
Ik had dat maar al te vaak vernomen.

Dus ik kom alleen nog bij de EJ, paardendrogist en diverse paardenwinkels.

Altijd superservice.

Ooit meegemaakt dat mijn dure paardendeken bij de EJ zoekraakte na een dekenwasserij.
Ik kreeg een gloednieuwe ervoor terug zonder gedoe.

Gewoon goed je bonnen en bewijzen bewaren.......dan zorgen ze ervoor dat je een tevreden klant blijft.

Dat is ook zo.. hier ook alleen maar hulde aan EJ

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:01

GMekkes schreef:
Zonnetje81 schreef:

Je bedoeld van die elastiekjes bij de kruissingels?

Nee was een grapje omdat iemand anders het ook had met de shires deken. :')

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:15

Als je de acties een beetje in de gaten houdt kun je vrijwel alles wat je nodig hebt (uitgezonderd supplementen e.d) met korting aanschaffen bij de EJ.

Ruitersportartikelen zijn prijzig en omdat wij meerdere paarden hebben gaat alles altijd x een aantal keer. Ik ben dus heel blij met hun acties!

Onlangs ontbrak er in de actievoorwaarden dat de nieuwe collectie Eskadron uitgesloten was. Bij toeval had ik net een dekje uitgezocht van deze collectie en kwam ik er bij de kassa achter dat het eigenlijk niet de bedoeling was. Maar omdat het niet in de actievoorwaarden stond die in de winkel aangeplakt waren kreeg ik het toch zonder mopperen mee. Ik waardeer dat als klant heel erg!

EJ is qua service compleet het tegenovergestelde!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 00:29

Klopt hoor GMekkes!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:46

Mensen zijn tevreden als alles maar extreem in hun voordeel is, ondanks dat iets kapot gaat wat geen fabrieksfout is.. ik vind het allemaal ene beetje vreemd en gelukkig ben ik niet de enige.
Hierdoor gaan de kleine winkels het niet redden. Die kunnen niet alles gratis vervangen, mega kortingen geven etc.