Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 23:54

Ja echt he!! Heb nu gezegd dat ik wil weten wanneer ze komen. Nee wij komen wanneer we willen want we betalen. En als je wat wilt zeggen praat je morgen. En niet over whatsapp. Nou...ik heb toevallig helemaal geen zin om te praten met iemand die me uitmaakt voor huichelaar. Nu komen ze morgenochtend (ze komen nooit smorgens) ik heb gezegd niet voor 11 uur. En wees blij dat ik je er niet gelijk uitgooi met je brutale mond...enfin...vervolgens zegt ie: luister...als wij onze paarden willen voeren doen we dat. We staan in volpension en toch zijn we er elke dag (volpension niet waar trouwens...het was onbeperkt hooi en dagelijks helpen...ze zeggen dat ik niks doe maar ik heb als zij nog slapen de stal al uitgemest de 1e voerbeurt al achter de rug en de wei al schoon). Maar goed...ik kopte hem in: precies. Volpension. Dat betekent dat ik voer en niet jullie. Haha...die dimde gelijk in.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:02

En nu? Nu heb je dus mensen op je erf waar je ruzie mee hebt. Ik snap dat je actie hebt ondernomen, maar hoe ga je ze op korte termijn wegwerken zonder dat die periode ondraaglijk wordt? Ze lopen wel in je tuin/huis rond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:06

Ik zou stoppen met hier berichten posten over hen. Niet eht netjes wat je nu doet. Praat het gewoon even netjes uit. In persoon, niet via app.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:08

Goof schreef:
Ik zou stoppen met hier berichten posten over hen. Niet eht netjes wat je nu doet. Praat het gewoon even netjes uit. In persoon, niet via app.

Volgens mij wil ts gewoon dr ei kwijt.... dat is volgens mij vrij normaal op bokt. Vind ik niet perse niet netjes... niemsnd die weet wie die mensen zijn

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 00:16

Ja klopt...ben zo gefrustreerd..daar doe je dan je best voor. Maar goed..ik heb gezegd dat ik wil weten wanneer ze komen. Zij proberen volgende week weg te zijn. Ik voer. En heb ze ook gezegd dat ik hun paarden heus niet laat verhongeren...die kunnen er niks aan doen. En tja...verder ff uitzitten idd...ik kan moeilijk 3 paarden aan een boom binden en dat wil ik ook niet. Ze moetrn even een plek vinden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:20

Communicatie via de app kan zo snel escaleren. Ik hoop dat jullie toch tot een gesprek komen waarbij er begrip beide kanten op kan ontstaan. Overenstemming hoeft niet, agree to disagree, maar on speaking terms komen zou fijn zijn.

Slaap er even over.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:23

eilleen333 schreef:
En nu? Nu heb je dus mensen op je erf waar je ruzie mee hebt. Ik snap dat je actie hebt ondernomen, maar hoe ga je ze op korte termijn wegwerken zonder dat die periode ondraaglijk wordt? Ze lopen wel in je tuin/huis rond.
Ik denk dat een dergelijke boodschap brengen altijd de nodige spanningen met zich mee brengt. Deze periode gaat inderdaad lastig worden maar daarna is de TS er voor goed van af. In huis zou ik ze in ieder geval niet meer toelaten TS. Ze betalen namelijk voor de stalling maar niet om je WC te gebruiken.

Communiceren met app is inderdaad niet echt de beste manier maar ik snap TS wel dat ze het op dit moment op deze manier doet. Een kort gesprek zal er heus nog wel komen denk ik. Veel valt er niet meer te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Riel op 15-04-17 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:25

F_Orumster schreef:
Communicatie via de app kan zo snel escaleren. Ik hoop dat jullie toch tot een gesprek komen waarbij er begrip beide kanten op kan ontstaan. Overenstemming hoeft niet, agree to disagree, maar on speaking terms komen zou fijn zijn.

Slaap er even over.

Noem jij je stalbaas een huichelaar over de app? De mensen zijn weggestuurd.... ik zie niet in waarvoor er nog begrip. Mensen gaan weg en ts hoeft ze nooit meer te zien of spreken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:26

Maartje1990 schreef:
F_Orumster schreef:

Slaap er even over.

Noem jij je stalbaas een huichelaar over de app? De mensen zijn weggestuurd.... ik zie niet in waarvoor er nog begrip. Mensen gaan weg en ts hoeft ze nooit meer te zien of spreken.

Nee, ze zijn ook fout. Maar hopelijk denken zij vannacht ook even na en hebben ze spijt van bepaalde uitspraken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 00:35

Nou ja...het maakt mij niet meer uit. Ik zorg voor de ponys zolang ze hier staan. Heb nu overigens gezegd dat ik ze gezien de situatie beide paasdagen hier niet wil.zien tenzij ze vantevoren tijd aankondigen. En zeker niet 1e paasdag en dat ik nu helemaal niet meer wil dat ze hier roken op het erf. Dat doen ze maar lekker thuis.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:37

Van dat roken snap ik, maar dat ze liever niet met Pasen op stal komen en precies moeten zeggen hoe laat ze er zijn vind ik toch ook wel weer niet kunnen.. (en mag dat ook een half uurtje van te voren zijn "ik stap nu op de fiets, ben zo op stal"?)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:42

Gezien de situatie vind ik het echt niet onredelijk hoor Hannanas. Het is wel TS haar privé en deze mensen gaan er al een hele tijd op een hele onrespectvolle manier mee om. Nu is het gewoon klaar. Ik begrijp dat je dergelijke mensen niet op je privé terrein wilt tijdens een familiefeest.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:46

Citaat:
..begin nu toch wel een beetje boel nijdig te worden...misschien moet ik ze toch laten verkassen maar gaat me aan het hard...ponys zijn al zovaak verkast

Het kwartje valt steeds duidelijker waarom de pony's al zo vaak zijn verkast...
Hopelijk vinden ze snel een nieuwe plek, dan heb jij je erf en je rust weer terug.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 00:53

Hannanas schreef:
Van dat roken snap ik, maar dat ze liever niet met Pasen op stal komen en precies moeten zeggen hoe laat ze er zijn vind ik toch ook wel weer niet kunnen.. (en mag dat ook een half uurtje van te voren zijn "ik stap nu op de fiets, ben zo op stal"?)

Halfuurtje vantevoren is prima. Ik wil alleen niet dat ze ineens voor mijn neus staan. Sorry ik kan echt best veel hebben maar als je me gaat lopen uitschelden op whatsapp ga je echt 10 bruggen tever...ze zijn vrij om morgen te gaan. Ik ben nog zo aardig ze de kans te geven iets anders te vinden maar dan dus wel nu op mijn voorwaarden. Willen ze dat niet zetten ze de ponys maar in hun achtertuin.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 00:56

Ik geef je groot gelijk ts. Het zou bij mij ook klaar zijn als ik dat soort berichtjes kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:19

Groot gelijk, TS. Voor aso's geen plek.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:26

Deze mensen snappen het gewoon echt niet. Ze zijn vast alleen maar pension gewend en willen als klant behandeld worden. Maar jij bent geen stal, je bent eigenaar van dit erf en helpt deze mensen.

Ze kunnen nu flink bijdehand doen, maar gaan goed op hun b*k als ze iets anders gaan zoeken, zeker voor die prijzen.

Ze zouden eens een eigen plek moeten hebben en meemaken wat het inhoudt om paarden echt helemaal zelf te verzorgen. Dan krijgen de meesten al meer respect.

Mensen gaan ook zo om met hun pension baas, maar die staan er vaak anders in en dat is toch een andere verhouding.

Ik hoop dat je kan genieten met je familie. Laat je niet gek maken. Hopelijk zijn ze snel weg, maar het zal me niks verbazen als ze na het weekend spijt komen betuigen en willen blijven als ze niks ( goedkoops ) vinden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 01:31

Kunnen ze echt vergeten. En hierboor waren ze ook bij privepersonen..daar zijn ze ook met gedonder weggegaan..verhalen waren aannemelijk en het was daar ook echt klein dus maar ja...zal daar ook wel anders gegaan zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:24

Zulke mensen heb je altijd erbij, die willen op de eerste rang zitten voor weinig geld en alleen maar commentaar leveren. Bij die mensen is het nooit goed.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 07:35

Nee idd...weet je..ze hebben weken mijn deken gebruikt omdat hij te beroerd was er zelf 1 te kopen, ik heb hier dekens op en af gedaan, medicijnen gegeven ogen gezalfd...hoeveel stalhouders doen dat er allemaal bij? En dan nog gezeik...ben echt opgelucht dat ze straks weg zijn.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:52

Weg met die mensen!! Ze hebben blijkbaar geen flauw idee wat er bij het houden van paarden aan huis komt kijken.
Hoop dat ze snel een ander plaatsje zullen vinden... Ben bang dat dat niet voor 100 euro gaat lukken.
Succes!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:57

Ts, succes de komende 2 weken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:05

Popke schreef:
Weg met die mensen!! Ze hebben blijkbaar geen flauw idee wat er bij het houden van paarden aan huis komt kijken.
Hoop dat ze snel een ander plaatsje zullen vinden... Ben bang dat dat niet voor 100 euro gaat lukken.
Succes!

En dan voor 3 he :). Maar kan best zijn dat ze al wat hebben...ze willen volgende week wegzijn en ze waren bezig met een huis kopen dus mss nemen ze ze aan huis..geen idee.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:08

Oei, eventueel aan huis gaat ze nog zwaar vallen :Y)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 08:21

Popke schreef:
Oei, eventueel aan huis gaat ze nog zwaar vallen :Y)

Haha..komen ze nog wel achter :). Hoewel ik denk dat ze dat best zouden redden hoor maar de hooikosten valt ze wel tegen denk ik....denk dat ze eerder moeite zouden hebben aks ze weer ergens bij anderen staan..