Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ragdollcat schreef:Ze is 71 jaar en ze is lichamelijk beperkt. Dan zou ik als ik haar was zelf een oplossing gaan zoeken i.p.v. een ander ermee op te zadelen.
Ragdollcat schreef:Ze is 71 jaar en ze is lichamelijk beperkt. Dan zou ik als ik haar was zelf een oplossing gaan zoeken i.p.v. een ander ermee op te zadelen. Ga gewoon op zoek naar een stal waar het meer All-in is of zoek een verzorgster die de taak op zich kan gaan nemen in ruil voor het mogen rijden van je paard.
Als het om iets tijdelijks ging, even met de stalhouder en stalgenoten overleggen of ze misschien willen helpen en kun je mooi weer iets terugdoen voor ze als je weer beter bent, zoiets.
Ik begrijp de stalgenoten wel die haar hadden gevraagd om te gaan proberen of het lukt, want het is wel iets wat tijd vraagt en niet iedereen heeft altijd de tijd en of de zin ervoor, ze komen er immers voor hun eigen ontspanning, plezier, paard en de eigen klusjes.
Het mag echt niet als iets vanzelfsprekend gezien worden dat de anderen het wel voor je gaat doen. Je koos er immers zelf voor om een eigen paard te hebben en op een doe het zelf of een halve doe het zelf stal te staan.
Als het goed is.........heeft ze nog niet zo lang geleden een paard gekocht....waarom is daar dan niet beter over nagedacht of ze het lichamelijk wel aankon, ook gezien haar leeftijd.
Dat ze er al 14 jaar staat heeft er niets mee te maken, het gaat om de situatie in het hier en nu! De stalhouder bepaalt wat er wel en niet mag en kan.........dus als er iets is wat niet goed gaat, dan is dat de persoon bij wie men moet zijn.
pantarhei schreef:Staleigenaar is heel blij dat er mest wordt geruimd, zodat er inderdaad lagere wormdruk is en de weide langer begaanbaar is.
Anoniem schreef:Doordat de stalgenoten mest uit de wei halen kunnen de paarden langer genieten van de weidegang; óók het paard van de 71-jarige dame. Dus wat dat aangaat kan ik me bést de frustratie voorstellen van de stalgenoten..
Anoniem schreef:Doordat de stalgenoten mest uit de wei halen kunnen de paarden langer genieten van de weidegang; óók het paard van de 71-jarige dame. Dus wat dat aangaat kan ik me bést de frustratie voorstellen van de stalgenoten..
harbourlight schreef:Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.
De maatschappij wordt er niet vriendelijker op als ik dit topic zo lees. Iedereen is zo druk overal mee dat we lijken te vergeten waar het leven werkelijk om draait.
Denk nog eens terug aan dit topic als je 71 jaar bent.
harbourlight schreef:Ik kom uit een andere eeuw en het zou zelfs niet bij mij opkomen om bij aan vrouw van 71 jaar te vragen om poep te scheppen. Ongeacht of ze beperkingen heeft of niet.
Waarschijnlijk zou ik ook zorgen dat ik haar stal elke dag even zou doen, gewoon uit respect.
Snorkel8 schreef:Wat een vreemde discussie.
Het is toch heel simpel? Niemand hoeft t te doen, zij kan t niet en dan is t toch klaar?
Ook na de post van de stalgenoten kan ik mij goed voorstellen dat mevrouw zich niet fijn voelt op stal. Wat een rare reactie met fatsoensnormen...
Ook zou het raar zijn dat mevrouw maar een andere stal moet zoeken omdat ze dat niet kan en ook njet hoeft.
Ik mis echt het stukje "staleigenaar", als de andere dames vinden dat er niet genoeg mest uit de weides gehaald wordt dan moeten ze dat met hem bespreken en een oplossing vinden.
Ik snap best dat ze niet altijd tijd hebben voor klussen van een ander (heb ik ook niet) maar dit is geen klus van haar.