Ik kan het er niet helemaal uit halen, maar het grootste deel heb je zelf gedaan of heb je ook wel veel laten doen? Zo ja, waar dan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_suus19_ schreef:Ik kan het er niet helemaal uit halen, maar het grootste deel heb je zelf gedaan of heb je ook wel veel laten doen? Zo ja, waar dan?
FatCat schreef:Echt super Mooi!
Ik ben van plan om dit jaar een vergelijkbaar project te beginnen. Mag ik vragen hoeveel wegenbelastigen en verzekering je betaalt voor het busje?
Toydoll schreef:Mijn mentrailer was 173 hoog en 190 lang en 140 breed(2 vakken) van binnen, hier stonden zowel de A als de C ruim in qua lengte hoogte en breedte.
Unleash schreef:Ik heb eens geprobeerd mijn menwagentje (1.10m breed, 1.80/1.90 lang) voorin een 2paardtrailer te zetten en mijn pony erachter. Paste helaas voor geen meter... was geen plek meer voor de pony.
Ik vraag me af hoe mensen dat doen, trailer en pony in 1 tweepaardstrailer...
Eline91 schreef:Unleash schreef:Ik heb eens geprobeerd mijn menwagentje (1.10m breed, 1.80/1.90 lang) voorin een 2paardtrailer te zetten en mijn pony erachter. Paste helaas voor geen meter... was geen plek meer voor de pony.
Ik vraag me af hoe mensen dat doen, trailer en pony in 1 tweepaardstrailer...
Ik doe het, maar wel in een XL tweepaardstrailerMijn trailer is 180 breed, 334 lang (en 235 hoog maar dat maakt voor een pony niet uit :p )
De menwagen gaat voorin, en we draaien de voorwielen een beetje zodat hij mooi in de neus van de trailer past. Mijn wagen is trouwens 125 breed en 170/180 lang. Doordat de trailer echtere vrij lang is blijft er achter de wagen nog plek over voor de pony.
Achter de wagen wordt een tussenschot geplaatst tot op borsthoogte, zodat de pony zeker met zijn benen niet bij de wagen mag komen. Het gaat om een C-pony, en als hij lichtjes schuin staat kan hij prima zijn hals strekken op de trailer. Een heel fijne oplossing voor mij, gezien ik niet de mogelijkheid heb om een vrachtwagen of zware pick-up te rijden
ikke schreef:Maar wat doet die belading met de kogeldruk? Is de wagen zwaar genoeg (of de pony licht genoeg) om de boel in balans te houden?
Toydoll schreef:ikke schreef:Maar wat doet die belading met de kogeldruk? Is de wagen zwaar genoeg (of de pony licht genoeg) om de boel in balans te houden?
Ja, daar merk je niets van.
Normaal met een groot paard staat er niets in de punt aan gewicht, en is achter de as iets zwaarder beladen dan voor de as.
Met koets voorin, die altijd lichter is dan de pony , en de pony achterin, houd je de kogeldruk dus nagenoeg hetzelfde.
Daarnaast zijn de gewichten van pony + koets echt veel lager dan 2 grote paarden dus (denk aan 400 kg vs 1300 kg) dus dat merk je echt niet.
criollo_yess schreef:Zit al een tijdje stil mee te lezen. Prachtig gemaakt! Ideaal als je ponies hebt. Denk idd wel dat je nog extra ventilatie/ramen moet maken. Wil niet weten hoe heet het daarbinnen wordt als je in de zomer in de volle zon rondrijdt of ergens in de file terechtkomt. En je geeft wel aan dat er altijd ledlicht brandt, maar wat als je even de bus moet verlaten op locatie of bij het tanken ofzo. Staan de ponies meteen in het donker...... Maar verder heel mooi!