Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxCYNNxx schreef:Yunomi schreef:Helaas, je hebt niet (voldoende) aan je onderzoeksplicht voldaan bij aankoop. Dit moet je overal gewoon doen, geen verschil tussen de buurvrouw of een handelsstal. Nu heb je je rechten verspeeld.
onzin....bij een handelaar is vragen naar de gezondheid al meer dan voldoende om aan je onderzoeksplicht te voldoen. Handelaar is wettelijk verplicht daar eerlijk op te antwoorden namelijk, dus als hij zegt; paard is goed, mankeert niks, dan mag je daar (wettelijk gezien) vanuit gaan dat dat juist is.
En als daar geen geld voor is, verkopen ze gewoon hun paard
Dorine92 schreef:Wat een aanvallende reacties hier zeg! Ts moet dr paarden maar verkopen want al het geld moet maar dr kind, Ts moet het contact met haar walgelijke vriendin maar verbreken, Ts is zelf walgelijk omdat ze niet even 500 euro ophoest om de problemen van een ander op te lossen.
Natúúúúrlijk zou elke bokker hier gewoon even elk willekeurig paard redden dmv een bescheiden bijdrage van 500 euroEn als daar geen geld voor is, verkopen ze gewoon hun paard

Dancie schreef:Ik schreef uit ik-vorm omdat er eerder topics van mij verwijderd zijn omdat je niet vanuit een ander zijn naam mag plaatsen.
Ik wilde antwoord op een paar vragen. Ik zit zelf ook sterk te twijfelen om hem inderdaad over te nemen maar ik vind het best veel geld moet ik ook eerlijk zeggen.
Knoetje schreef:Ik verbaas me er over dat je jezelf nog zo gaat verdedigen TO!
Is helemaal niet nodig!
Hoop dat jullie er uit gaan komen voor je vriendin.
Vind het super lief dat je haar wil helpen en dat je hier ook voor haar door het stof gaat.
Dancie schreef:Knoetje schreef:Ik verbaas me er over dat je jezelf nog zo gaat verdedigen TO!
Is helemaal niet nodig!
Hoop dat jullie er uit gaan komen voor je vriendin.
Vind het super lief dat je haar wil helpen en dat je hier ook voor haar door het stof gaat.
Dat is omdat het niet tof is als dat over je vriendin gezegd wordt omdat ik weet dat ze op het moment geestelijk naar de knoppen is door deze oplossing.
Verder worden er beredeneringen gegeven die gewoon echt niet waar zijn. Ik probeer het recht te zetten alleen iedereen hier kan heel goed vanaf de kant roepen en schreeuwen, maar staan niet in een dergelijke situatie.
Dit is niet kwaadbewust gedaan en al helemaal niet om over zijn rug geld te verdienen. Er worden inderdaad verwaarloosde of goedkopere paardjes gekocht om ze op te knappen en een goed passend huis te vinden. Het is misschien wel handel maar niet kwaad bedoelt. Er wordt af en toe gewoon een leuk paardje gered wat er rot aan toe is maar waar wel een knapperd in verscholen zit.
Ik denk dat iedere paardeneigenaar weet dat dat helemaal niet winstmakend is aangezien er ook gewoon stallingskosten overheen gaan en hoefsmid niet te vergeten en hier en daar een veearts.
chanel1985 schreef:Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?
Handel is handel, punt.
BloemBloem schreef:chanel1985 schreef:Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?
Handel is handel, punt.
Ze legt eerlijk uit dat ze het uit de ik-vorm heeft geschreven, en hoe de rest in elkaar stak, met goede intenties voor het dier.
Wat kan jij drammen zeg