Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:51

Ik vind het ook een bijzonder verhaal Storm2009.

GabberGill

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 19:04

Ik schreef uit ik-vorm omdat er eerder topics van mij verwijderd zijn omdat je niet vanuit een ander zijn naam mag plaatsen.

Ik wilde antwoord op een paar vragen. Ik zit zelf ook sterk te twijfelen om hem inderdaad over te nemen maar ik vind het best veel geld moet ik ook eerlijk zeggen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 19:08

En als hij van mij was geweest was dot topic er nooit geweest omdat hij dan inderdaad nooit bij mij had gestaan en ook al was hij er dan was hij al ingeslapen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:09

Waarom zou een pas 6jarig paard niet kunnen genezen van een blessure? Als mens mankeer je ook wel eens iets en dan word je toch ook niet meteen ingeslapen? Rust en medische behandeling kunnen wonderen doen.Dit is mijn mening die dan losstaat van het hele handelsverhaal hier. /3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 19:13

Paard blijkt vergroeiingen en slijtages in de achterbenen te hebben dus zal met pijn lopen. Nu nog niet zegt de veearts maar als hij lang genoeg blijft lopen zal hij uiteindelijk met ondraaglijke pijn lopen. Rust en medische behandelingen had ik hem ook kunnen geven en had ik hem echt wel overgenomen voor hun aankoopbedrag. Ik ben er na het bezoek van de veearts alleen achter dat dat hem helaas niet gaat helpen. Dus leg ik mij bij een bepaald deel neer. Alleen niet bij het feit dat hij misschien blijft staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:32

Gingen de vergroeiingen om spat?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:02

Maar waarom een rechtzaak aanspannen om een paard dat niet van jou is? Het gaat je 'vriendin en man' om het geld dus die zullen dit geld niet uitgeven aan een advocaat, anders hadden ze hun verlies genomen en laten hemelen. Jij als vriendin kunt hier niets aan doen en zeker geen rechtzaak winnen gezien dit dier niet van jou is en jij een buitenstaander bent.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 08:31

Ze wilde het geld wel uitgeven. Als deze mensen zaterdag niet akkoord waren gegaan met het terugbrengen en geldterug verhaal. Anders had ik dat nooit geschreven natuurlijk.

Ik begon uit de ik vorm maar dat leek later best wel rot schrijven dus daarom stapte ik over. Ik moest teveel na gaan denken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 08:32

Cayenne schreef:
Gingen de vergroeiingen om spat?

Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:52

xxCYNNxx schreef:
Yunomi schreef:
Helaas, je hebt niet (voldoende) aan je onderzoeksplicht voldaan bij aankoop. Dit moet je overal gewoon doen, geen verschil tussen de buurvrouw of een handelsstal. Nu heb je je rechten verspeeld.

onzin....bij een handelaar is vragen naar de gezondheid al meer dan voldoende om aan je onderzoeksplicht te voldoen. Handelaar is wettelijk verplicht daar eerlijk op te antwoorden namelijk, dus als hij zegt; paard is goed, mankeert niks, dan mag je daar (wettelijk gezien) vanuit gaan dat dat juist is.

Dat is het geval bij een koop tussen handelaar en consument. Maar is dat ook zo bij een koop tussen handelaren onderling??

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:14

Wat een aanvallende reacties hier zeg! Ts moet dr paarden maar verkopen want al het geld moet maar dr kind, Ts moet het contact met haar walgelijke vriendin maar verbreken, Ts is zelf walgelijk omdat ze niet even 500 euro ophoest om de problemen van een ander op te lossen.
Natúúúúrlijk zou elke bokker hier gewoon even elk willekeurig paard redden dmv een bescheiden bijdrage van 500 euro O:) En als daar geen geld voor is, verkopen ze gewoon hun paard O:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:39

Dorine92 schreef:
Wat een aanvallende reacties hier zeg! Ts moet dr paarden maar verkopen want al het geld moet maar dr kind, Ts moet het contact met haar walgelijke vriendin maar verbreken, Ts is zelf walgelijk omdat ze niet even 500 euro ophoest om de problemen van een ander op te lossen.
Natúúúúrlijk zou elke bokker hier gewoon even elk willekeurig paard redden dmv een bescheiden bijdrage van 500 euro O:) En als daar geen geld voor is, verkopen ze gewoon hun paard O:)

Nou inderdaad..... moraalridders allemaal ... pffff!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 11:03

Zo halleluja bedankt!

Ik sta ook met mijn rug tegen de muur op dit moment.

Ik zou hem met liefde helpen, maar 1 paard kost al geld en 2 helemaal en dan nog een kleine.

Niks bij mij komt te kort alleen vind ik 700 euro weggooien een beetje teveel van het goede.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 11:17

Afbeelding
Afbeelding

Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit stel er ook wel zwaar ondervoed en erg uitziet, omdat ik perse 2 paarden wil hebben. Vos is een 2,5 jarige en de schimmel 13 jaar. Ik denk dat ik ze toch maarmoet verkopen :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:31

Dancie schreef:
Ik schreef uit ik-vorm omdat er eerder topics van mij verwijderd zijn omdat je niet vanuit een ander zijn naam mag plaatsen.

Ik wilde antwoord op een paar vragen. Ik zit zelf ook sterk te twijfelen om hem inderdaad over te nemen maar ik vind het best veel geld moet ik ook eerlijk zeggen.

Dus nu doe je eigenlijk hetzelfde, wat tegen de regels van bokt is.

Ik zie ook nergens niet staan dat je paarden ondervoed zijn, of ik moet ergens overheen gelezen hebben, want je topic is niet bepaald meer goed te volgen door alles te willen verdraaien uit schrik dat je topic weer gesloten werd.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:36

Ik verbaas me er over dat je jezelf nog zo gaat verdedigen TO!
Is helemaal niet nodig!

Hoop dat jullie er uit gaan komen voor je vriendin.
Vind het super lief dat je haar wil helpen en dat je hier ook voor haar door het stof gaat.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 11:39

nee ik heb het nu overgezet uit haar naam. Maar er wordt beweerd dat ik niet 2 paarden en een kind kan onderhouden. Toen ik mij verdedigde kreeg ik nog wat priveberichten. Best flauw aangezien ik handelde uit het beste voor de haflinger.

Ik heb het beste met het paard voor en het gaat me echt aan het hart dat dit de oplossing is geworden.

Mensen gooien persoonlijke aanvallen op mij terwijl ik echt de buitenstaander ben en misschien wel de moraalridder wilde zijn en hem gewoon helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 11:46

Knoetje schreef:
Is helemaal niet nodig!

Vind het super lief dat je haar wil helpen en dat je hier ook voor haar door het stof gaat.

Dat is omdat het niet tof is als dat over je vriendin gezegd wordt omdat ik weet dat ze op het moment geestelijk naar de knoppen is door deze oplossing.

Verder worden er beredeneringen gegeven die gewoon echt niet waar zijn. Ik probeer het recht te zetten alleen iedereen hier kan heel goed vanaf de kant roepen en schreeuwen, maar staan niet in een dergelijke situatie.

Dit is niet kwaadbewust gedaan en al helemaal niet om over zijn rug geld te verdienen. Er worden inderdaad verwaarloosde of goedkopere paardjes gekocht om ze op te knappen en een goed passend huis te vinden. Het is misschien wel handel maar niet kwaad bedoelt. Er wordt af en toe gewoon een leuk paardje gered wat er rot aan toe is maar waar wel een knapperd in verscholen zit.

Ik denk dat iedere paardeneigenaar weet dat dat helemaal niet winstmakend is aangezien er ook gewoon stallingskosten overheen gaan en hoefsmid niet te vergeten en hier en daar een veearts.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:49

Ik blijf je ontzettend dapper vinden zoals je hier informatie probeerd te vinden en allerlei mailtjes krijgt privé.

Is de pony uiteindelijk toch nog terug gegaan naar die fokker?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:51

Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?

Handel is handel, punt.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:52

Dancie schreef:
Knoetje schreef:
Is helemaal niet nodig!

Dat is omdat het niet tof is als dat over je vriendin gezegd wordt omdat ik weet dat ze op het moment geestelijk naar de knoppen is door deze oplossing.

Verder worden er beredeneringen gegeven die gewoon echt niet waar zijn. Ik probeer het recht te zetten alleen iedereen hier kan heel goed vanaf de kant roepen en schreeuwen, maar staan niet in een dergelijke situatie.

Dit is niet kwaadbewust gedaan en al helemaal niet om over zijn rug geld te verdienen. Er worden inderdaad verwaarloosde of goedkopere paardjes gekocht om ze op te knappen en een goed passend huis te vinden. Het is misschien wel handel maar niet kwaad bedoelt. Er wordt af en toe gewoon een leuk paardje gered wat er rot aan toe is maar waar wel een knapperd in verscholen zit.

Ik denk dat iedere paardeneigenaar weet dat dat helemaal niet winstmakend is aangezien er ook gewoon stallingskosten overheen gaan en hoefsmid niet te vergeten en hier en daar een veearts.

Kan niet anders zeggen dan Respect met de hoofdletter R voor jou naar je vriendin toe!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:53

chanel1985 schreef:
Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.

Handel is handel, punt.

Ze legt eerlijk uit dat ze het uit de ik-vorm heeft geschreven, en hoe de rest in elkaar stak, met goede intenties voor het dier.

Wat kan jij drammen zeg :x

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:53

chanel1985 schreef:

Handel is handel, punt.

Wel als het niet een antwoord op haar vraagstelling is.
Maar dat vind ik.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:54

BloemBloem schreef:
chanel1985 schreef:

Handel is handel, punt.

Ze legt eerlijk uit dat ze het uit de ik-vorm heeft geschreven, en hoe de rest in elkaar stak, met goede intenties voor het dier.

Wat kan jij drammen zeg :x

Bloemendaal bloem, Niks mee aan toe te voegen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:55

Inderdaad, om te voorkomen dat haar topic werd gesloten, dus ze wou de regels omzeilen.

Ik reageer gewoon op ts, als ik dram, dan dramt ts ook :x

Maar soit, ik hoop dat de haflinger bij de volgende eigenaar de nodige verzorging krijgt, hetzij in behandeling, hetzij door inslapen.