Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:55

Ik denk dat die pony nog niet zo raar is idd als een eerste pony. Hoofdzaak is toch dat een kind plezier heeft, snap dat een ouder ook voor de looks gaat maar dat zou ik niet voorop stellen in elk geval

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:46

2 de pony is iets om doorheen te kijken. lijkt mij een heel andere pony als hij al eens enkele kilo's vermagerd is en zijn manen netjes sportcoupje zijn..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:09

Anne_GTI schreef:
Die tweede pony ken ik toevallig. Die is 80 kg te zwaar maar zou ik een kind van 3 los de bak mee in durven sturen. Dat is een lot uit de loterij.

Met zo'n aanbeveling, Ulfeino, denk je toch niet langer na, hoop ik? Dát is je pony. Erheen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:06

Dees schreef:
Anne_GTI schreef:
Die tweede pony ken ik toevallig. Die is 80 kg te zwaar maar zou ik een kind van 3 los de bak mee in durven sturen. Dat is een lot uit de loterij.

Met zo'n aanbeveling, Ulfeino, denk je toch niet langer na, hoop ik? Dát is je pony. Erheen!

En snel, want de betaalbare brave zijn echt zo weg heb ik gemerkt als je zo'n beetje rondkijkt.

Ik zie dat je toch echt naar de sportpony types zoekt. Dat wordt dan toch vaak wat dieper in de buidel tasten.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=2

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:47

Echt goede betrouwbare sportponies blijven niet lang in Nederland.
In het buitenland is men namelijk wel bereid om voor een meer dan gemiddeld goede pony 5000 of meer neer te leggen.

De ponies die hier te koop staan zijn allemaal nederlandse ponies of duitse sportponies en dat gaat voor meer geld dan een gemiddelde KWPNer.

Mijn vraag is meer, wil je dochter ook echt een sportpony?
Tot het M kun je eigenlijk met ieder werkwillend dier wel rijden, bij de ponies ook nog wel Z aangezien daar ook geen wissels in zitten e.d.
Kun je nu niet eerst beter voor betrouwbaar gaan en kijken hoe fanatiek ze blijkt?
Net zo goed gaat ze uiteindelijk alleen maar wandelen en vrijheidsdressuren.
Dat weet je immers nooit met kinderen.
Blijkt ze fanatiek dan kan de volgende grotere pony altijd nog een toppertje worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:17

Babootje schreef:
Dees schreef:

En snel, want de betaalbare brave zijn echt zo weg heb ik gemerkt als je zo'n beetje rondkijkt.

En dat geld ook voor deze pony, hij staat verkocht ondertussen. Of TS moet hem gekocht hebben natuurlijk :Y)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:41

Zo snel gaat het dus met de leukere ponies :D

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:57

Ts ik zou denk ik mijn persoonlijke voorkeur even loslaten. Het zijn allemaal mooie pony's maar vaak zijn welshjes en ecbte sportpony's best pittig om te rijden. Het belangrijkste voorlopig is dat je dochter vertrouwen heeft in de pony. Een echte sportpony kan altijd nog. Tegen de tijd dat ze daar aan toe is is ze wrschlk toch uit haar huidige pony. Staar je niet blind op uiterlijk maar ga vooral voor braaf en betrouwbaar. Niet dat zij of jij steeds met kromme tenen staat als ze met de pony bezig is. Alles gaat of staat met begeleiding maar het karakter is toch wel 1 van de belangrijkste dingen. Op een mooi hoofd kun je niet rijden zeggen we altijd maar.... Kids vinden het rijden leuk maar ook moet het in de omgang een gezellige pony zojn. Vooral meisjes houden toch vaak van dat getut en vlechtjes etc.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:53

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:47

christel0908 schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=3

Alles wat je niet zoekt en misschien toch weer wel

Leuke pony, maar ongeschikt voor de dochter van TS. Die zal er naw net zo mee vastlopen en dan blijft ie ook weer in de wei staan. Veel geld voor een pony die nog niet is ingereden. Maar ja, DuBois is wel synoniem voor het leveren van goede sportpony's. Wat dat betreft geef ik Sizzle groot gelijk. Zoek een braaf dier TS waar je dochter wat van kan leren en comfortabel op kan zijn en plezier van kan hebben. Laat de "sportpony" ambities nog even een paar jaar los.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:15

Ik zou ook de eisen v.w.b. de afstand even laten varen. Goede, eerlijke, brave pony's zijn dun gezaaid dus ook al staat de pony aan de andere kant van het land zou dat voor mij persoonlijk geen bezwaar zijn.
Het gaat hard met die pony's. De ene "gereserveerd" na de andere.
De bonte is ook leuk trouwens
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=13
Dressuurmatig zal deze niet zo goed beleerd zijn (gezien het onderhalsje) maar zo te zien heeft de eigenaresse er een hoop plezier mee gehad.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=23

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:28

TS: ben je inmiddels weer terug van een rondje Nederland pony kijken? Wellicht met een gevulde trailer?
Wij zijn voor onze pony's en paard niet naar 4 provincies in Ned. geweest. Als het dier het waard is incl de gegeven info dan stappen we in de auto en gaan we kijken.
New Forest fokkers hebben een Facebook pagina waar je evt een oproep kunt plaatsen.
Welsh pony's zijn pittig en snel onderschat dat niet! Zijn echt vuurvreters, wij vinden dat top maar een kind van onder de 10 wellicht niet.

Corieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:21

http://singels-stud.com/?p=330

Ik zag op Facebook dat deze 7 jarige merrie ook te koop is en dat het een goede kinderpony is, geen idee of het veulen mee verkocht wordt en wat de merrie kan, maar je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen! :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 10:39

Nog geen pony, afgelopen vrijdag stond op een verkoop site op Facebook de perfecte pony.
New Forest, ruin, 9 jaar oud, geschikt voor alles en alle leeftijden, incl alle toebehoren, mooie kleur en op 3 kwartier rijden van ons.
Dus gelijk gereageerd, geloof binnen 6 min. nadat hij geplaatst was, maar ik was al nummer 3 :(
Nummer 1 is 's avonds geweest en de pony gelijk meegenomen.

Jammer maar helaas.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:49

Misschien de afstand van je af zetten? Gezien het feit dat leuke kinder pony's schaars zijn. Zo ben ik ooit eens vanuit de buurt van Amsterdam naar Duitsland gereden om en pony te kijken. Mijn huidige pony komt op 2 uur rijden verderop vandaan.nu 3 jaar en top braaf kan er zo een klein kind mee de laan uit sturen als het moet

Misschien ook een optie om een advertentie op de boktmarkt en marktplaats te zetten inclusief alle eisen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:39

Ik zou ook sowieso naar Duitse rijponies kijken.
Vaak zeer stabiel in karakter, gefokt op zelfhouding en net wat krachtiger dan bijvoorbeeld een zuivere welsh zodat er makkelijker even een kleine volwassene op kan zitten.
Daarnaast is de opvoeding vaak vreselijk goed en strikt wat je zeker ten goede komt.

5 jaar, 135 cm.
Aangespannen, dressuur, springen en buitengereden.
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... -139-13072

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 12:53

Die pony is idd erg leuk, maar ik ben heel slecht in Duits en volgens mij staat er ook helemaal niet bij in welke plaats het is, of zie ik het over het hoofd.

Heb het op Facebook gezet, maar verder zoek ik liever gewoon zelf :)
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 12-06-16 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:03

Misschien eens een berichtje plaatsen op een Facebook groep?
Wie weet dat iemand via via via weer een leuk ponytje weet:)

Welshsjes zijn vaak wel pittige pony's, maar er zijn er zeker een hoop met een gouden karakter.
Alleen moet die maar net wel treffen, ik zou inderdaad "uiterlijk en afstand" even links laten liggen.
De klik tussen jou en het ponytje is immers het allerbelangrijkste.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:06

Nog even antwoord op je vraag, mijn pony was toendertijd €800,- 1.25, 5 jaar, wel ingereden maar wel groen.
Was alleen absoluut geen kinderpony :+ aan de hand wel, maar onder het zadel behoorlijk pittig.
Ook al was ik toen nog jong en onervaren, door veel vallen en opstaan heb ik wel een geweldige tijd gehad.

Maar we hadden wel de "klik" ook een hoop andere rustige pony's bekeken.. maar dat was het allemaal net niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:12

Die van sizzle was nog voorbij leipzig.
Als je wilt kijk ik hier in de buurt of ik een leuke zie. Ja het is net bij winschoten over de grens. En qua duits wil ik je dan best helpen ;-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:17

Dat niet ver willen kijken is een van de redenen dat goede ponies naar het buitenland vertrekken.
Een Zwitser of Duitser stapt rustig in de auto om 600 kn verder een goed dier te kopen.

Ik ben zelf een keer heen en weer gevlogen met het vliegtuig om een veulen te kunnen kopen :D

Maar ik snap ook heel goed dat je daar geen zin in hebt hoor ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:32

Ik heb ook enkele reis ca 280 km gereden en ben 2 keer wezen kijken.
Maar snap heel goed dat je niet te veel wilt rijden.
Ik heb er toch nog 1 gezien. Schimmeltje 5 jaar 1.27 groot. Welshkruising.
Staat wel in duitsland maar op de fotos zie je nederlandse website. Dus of duits en nederlands pratend of gewoon nederlander in duitsland.
Die andere van 13 staat er ook nog op. Beide zijn redelijk dicht bij elkaar dus zou je in 1 tour kunnen bekijken.
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/kinderliebes-pony-zuverkaufen/478664898-139-3037

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:45

Toch kan het toch niet zo zijn dat boven de grote rivieren geen geschikte pony's te koop zouden zijn of komen, dat is onzin, want hier zijn ook genoeg pony's.

Reed van de week vanaf de andere kant ons dorp in en ineens ontdekte ik een Welsh pony tussen de Friese paarden van een Friezen fokker, ik op de rem, volgens mij was het een C en het zag er niet onaardig uit, beetje te dik, maar ja wat wil je als je in een grote wei loopt :)

Zojuist even gebeld, het is idd een C en ze is te koop, 7 jaar en is beleerd voor de wagen en onder het zadel, woensdagmiddag gaan we kijken.
Mocht het gelijk niet geweldig zijn kunnen we overmorgen zo weer even de fiets pakken en gaan kijken :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:52

hey leuk !
hoop dat het wat is !

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 15:09

Ben wel een beetje afwachtend, want waarom is ze in de handel terecht gekomen?
Nu kan het zijn dat de eigenaar geen zin had in gedoe zelf, deze handelaar fokt Friezen en handelt in agrarische zaken zoals voorheen melkquotum e.d.
Het kan dus best zijn dat hem gevraagd is de pony + spullen te verkopen en dat er verder niets mis is met de pony.
Het kan ook zijn dat het een rotzak is en niemand haar wilde hebben en zo de handel in is gekomen.

We zullen zien, zou mooi zijn kan ze zo naar huis toe rijden, hoeft niet eens met de trailer, hoe makkelijk zou het kunnen zijn :)
Prijs weet ik overigens nog niet, dat zou ook nog een struikelblok kunnen zijn.