ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:03

janderegelaa schreef:
Nee dat zeg ik niet. Maar de zwarte piet wordt nu alleen maar naar de webshop gespeeld omdat TS geen voet aan de grond krijgt bij PostNL terwijl daar de fout ligt.

Het laatste wat ik hierover zeg. De verzender is verantwoordelijk voor de bezorging en is dus de enige die iets bij de bezorger kan gaan doen.

Er loopt nu een klacht van de webshop bij PostNL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:04

Omdat PostNL klachten alleen maar aanneemt van de verzender en niet van de ontvanger. Dus als de webshop geen stappen onderneemt naar PostNL kan zij gewoon niks. En daar knelde de schoen. De webshop gaf hooguit een waardebon ter compensatie, terwijl er wel gewoon schriftvervalsing is gepleegd. In feite zou de webshop dat niet moeten doen, dat klopt, dat zou PostNL moeten doen want al bij al zijn zij diegene waar het fout is gegaan en dus de oorzaak van de verstoorde communicatie.

cobiie

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:07

Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit vaak een wereld van verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:28

Ik denk dat het niet zozeer gaat om gelijk hebben en krijgen, als wel dat de verzender er wat mee wil doen als service naar zijn klant toe of de klant met de gebakken peren laten zitten.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:11

Varekaj schreef:
Ik denk dat het niet zozeer gaat om gelijk hebben en krijgen, als wel dat de verzender er wat mee wil doen als service naar zijn klant toe of de klant met de gebakken peren laten zitten.

Daarbij moet de verzender natuurlijk ook de klant op haar woord geloven wanneer zij zegt dat het niét de 7e is bezorgd...
De enige die dat echt zeker weet is de ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:16

In ieder geval zou ik de aanklacht voor een valse handtekening wel serieus nemen. Uiteraard zullen er mensen zijn die hierover liegen en proberen profijt te behalen maar goed. Stel dat dit soort fratsen vaker gebeurd en PostNL doet er niets aan, dan verliest de shop waarschijnlijk wel een hoop klanten en dus ook inkomsten.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:19

Post nl tja.. Ik heb zelf in de pakket dienst gewerkt die samen met postnl de grootste is in nederland. maar phoe phoe er word een hoop gerommeld hoor! Wees blij dat je je bestelling uiteindelijk ontvangen hebt! Ik heb al een aantal x met een doosje in n handen gestaan waar een iphone of dergelijk uit was gejat Niet op het lolake sorteer centrum maar op het centrale sorteer centrum...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:21

luxje schreef:
Daarbij moet de verzender natuurlijk ook de klant op haar woord geloven wanneer zij zegt dat het niét de 7e is bezorgd...

Dat lijkt me iets waar je onderzoek naar doet dan. Maar als je een kopie handtekening vraagt (bv uit het paspoort?) en dat vergelijkt met hoe er getekend is bij het afleveren van het pakketje, dan kun je dat wel redelijk afleiden denk ik, en dan zie je toch dat het anders is? Dan heb je toch een redelijk idee.

(Zeker voor deze situatie, waar er helemaal niks weg is, maar het hoofdstel vziw gewoon weer in goede staat retour is gegaan toch? Of waarover je gewoon kunt afspreken dat je geld terugkrijgt als het is ontvangen bij de webshop.
Uiteindelijk gaat het om 2 dagen te laat - de webshop leidt door die 2 dagen extra geen schade. Als het retour wel op tijd was aangevraagd was er niks aan de hand geweest. Daarom is het nogal onzinnig om hier zo'n punt van te maken.)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:24

bruintje123 schreef:
Storm schreef:
Wil ook wel even zeggen dat het bijzonder kinderachtig is van de webshop om over die paar dagen te 'vechten'. Neem gewoon dat hoofstel terug en stort het geld terug. Kom op zeg, hoe vaak gebeuren dit soort uitzonderlijke gevallen nou?

_/-\o_

Precies. Wil je graag dat de klant nog eens bij je besteld of door verteld dat de service goed is moet je vooral heel star doen. Komt zeker ten goede aan de zaak :)

Aan de andere kant snap ik de zaak op wel.
Uit ervaring, worden er ook dingen teruggebracht, die "zo gebruikt" zijn dat ze de winkel niet meer inkunnen.
En hoe later het terug komt, hoe meer kans hierop.

Wel lastig.
Maar er moet wel uit te komen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:46

Maar dan moet je geen 14 dagen retourtijd geven maar 7 dagen ofzo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:48

Varekaj schreef:
Maar dan moet je geen 14 dagen retourtijd geven maar 7 dagen ofzo.

Die 14 dagen is wettelijk geregeld, dat mag wel langer zijn, maar niet korter.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:49

Maar je hoéft niet zelf te tekenen Shadow0, een huisgenoot mag vaak ook tekenen, sterker nog, de oppas voor onze uk heeft wel eens getekend voor ontvangst...
Hiermee wil ik echt niet insinueren dat ts niet de waarheid spreekt hoor!!
Ik snap alleen de kant van de webshop ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:57

luxje schreef:
Maar je hoéft niet zelf te tekenen Shadow0, een huisgenoot mag vaak ook tekenen, sterker nog, de oppas voor onze uk heeft wel eens getekend voor ontvangst...
Hiermee wil ik echt niet insinueren dat ts niet de waarheid spreekt hoor!!
Ik snap alleen de kant van de webshop ook.

Hier even op inpikken. Ik heb zelf voor Bpost gewerkt. Het is wettelijk zo dat enkel de persoon zelf mag tekenen tenzij de andere persoon een volmacht heeft. Een volmacht is een kaartje met een uniek nummer op dat onder de handtekening geschreven Moet worden. Is dit er niet mag er niet door een ander voor getekend worden.

Veel mensen weten dit niet omdat postbodes 'van de oude stempel' die dingen aan jan en alleman blijvengeven omdat mensen anders gaan zeuren. (Ik heb in mijn job werkelijk met meerdere mensen ruzie gehad omdat ik die regels toepaste)

Het is dus niet zo dat een huisgenoot of zelfs je echtgenoot zo maar mag tekenen. (Dit geldt voor Belgie. Ik heb geen idee van Nederland)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:04

Citaat:
Als er moet worden getekend

Eén van de volgende personen mag een handtekening voor ontvangst zetten:

de geadresseerde
een gemachtigde
een volwassen huisgenoot

Met een huisgenoot bedoelen wij niet: (mede-)pension- of hotelgasten, dienstpersoneel, hospita's, gastheren, hotelhouders.

Soms mag alleen de geadresseerde tekenen, bijvoorbeeld wanneer de ontvanger zich moet legitimeren.

http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... akket.html

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:09

Dat gaat over Nederland. :) ik zit op mobiel dus kan geen link zoeken. Maar dit stond in mijn contract en daarbij een landelijk wetsartikel. Dus lijkt me dat de Belgische afdeling van PostNL zich ook gewoon aan de Belgische wet moet houden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:38

Nee zoe daar zit je fout,wat jij zegt geld voor aangetekende bestellingen,ik neem aan dat dit geen aangetekende bestelling was.

Bij gewone bestellingen mogen huisgenoten tekenen.Ik ontvang thuis en op het postkantoor keurig alle pakjes op naam van man en kinderen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 07:28

beatje schreef:
Nee zoe daar zit je fout,wat jij zegt geld voor aangetekende bestellingen,ik neem aan dat dit geen aangetekende bestelling was.

Bij gewone bestellingen mogen huisgenoten tekenen.Ik ontvang thuis en op het postkantoor keurig alle pakjes op naam van man en kinderen.

Nee dit geldt voor alles wat afgetekend dient te worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:05

Citaat:
Wie mag tekenen voor ontvangst van een pakket?

Volg uw pakket online en u ziet dan ook wanneer er voor een pakket getekend moet worden.

Als er moet worden getekend

Eén van de volgende personen mag een handtekening voor ontvangst zetten:
•de geadresseerde
•een gemachtigde
•een volwassen huisgenoot

Met een huisgenoot bedoelen wij niet: (mede-)pension- of hotelgasten, dienstpersoneel, hospita's, gastheren, hotelhouders.

Soms mag alleen de geadresseerde tekenen, bijvoorbeeld wanneer de ontvanger zich moet legitimeren.

http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... akket.html
Citaat:
Vraag: Ik had drie pakketjes besteld en laten bezorgen in mijn studentenflat. Echter, er stonden er maar twee voor mijn deur toen ik thuiskwam. Volgens PostNL track&trace zijn ze alle drie bij mij afgegeven, ik vermoed aan een huisgenoot. Hoe krijg ik nu mijn derde pakket?

Antwoord: De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat.

Wat er ná die drempel gebeurt, is jouw verantwoordelijkheid. Laat je een huisgenoot pakketjes aannemen en maakt hij ze kwijt, dan is dat de winkel of PostNL niet te verwijten. Je kunt dan alleen je huisgenoot aanspreken op het verduisteren of kwijtmaken van het pakket.

Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven. (Ténzij jij specifiek bij bestellen had gezegd, geef maar aan de buren.)

In studentenhuizen is vaak maar sprake van één voordeur en één huisnummer. Daarmee ontstaat dus een risico, want iedere huisgenoot kan dan pakketjes aannemen en dat ontslaat de winkel van zijn verantwoordelijkheid. De eis moet dus bij de huisgenoot worden gelegd.

https://www.security.nl/posting/41953/J ... claimen%3F

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:05

Zoe, daar zit jij dus fout,ik heb die discussie namelijk gehad op het postkantoor met een eigewijse postbediende en ik heb er het hoofd bij laten halen.Zolang het geen aangetekende zending(zending op naam dus) mag het afgegeven worden aan de mensen die op het zelfde adres zijn ingeschreven.Kan natuurlijk zijn dat de directeur van het postkantoor het niet zo goed weet als jij.

In nederland zijn dus blijkbaar de zelfde regels geldig als bij Bpost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:08

beatje schreef:
Zoe, daar zit jij dus fout,ik heb die discussie namelijk gehad op het postkantoor met een eigewijse postbediende en ik heb er het hoofd bij laten halen.Zolang het geen aangetekende zending(zending op naam dus) mag het afgegeven worden aan de mensen die op het zelfde adres zijn ingeschreven.Kan natuurlijk zijn dat de directeur van het postkantoor het niet zo goed weet als jij.

In nederland zijn dus blijkbaar de zelfde regels geldig als bij Bpost.

Dit heb ik ook gehad en klopt inderdaad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 08:25

Dan zijn die postbezorgers weldegelijk fout en zouden ze eens een contract van een postbode moeten lezen.
Daarbij is dat niet van toepassing en heb ik zelf het pakketje aangenomen. Ik ga hier dus niet verder op in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:46

Citaat:
Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven.

En dit vind ik dus bar en bar slecht.
Post.NL of Post.BE kunnen er gewoon een hele grote bende van maken (wat ook met enige regelmaat gebeurt) en toch blijft de winkel aansprakelijk. Ik vind dat niet kunnen!
Hoe je het ook bekijkt, post.NL/BE zijn onschendbaar in al hun fouten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:13

kiki1976 schreef:
Citaat:
Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven.

En dit vind ik dus bar en bar slecht.
Post.NL of Post.BE kunnen er gewoon een hele grote bende van maken (wat ook met enige regelmaat gebeurt) en toch blijft de winkel aansprakelijk. Ik vind dat niet kunnen!
Hoe je het ook bekijkt, post.NL/BE zijn onschendbaar in al hun fouten.

Dat is ook het probleem, en zo vreselijk veel mensen maken daar misbruik van.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:21

Juist KimD, dus in dat geval is de reactie van de betreffende webshop ook niet vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:05

Wanneer ik een pakket, aangetekend of niet, wil gaan afhalen op het postkantoor voor bijvoorbeeld mijn moeder of partner moet ik toch écht wel de identiteitskaart tonen + het ingevulde papiertje dat je in de bus krijgt als een pakje is aangekomen. Op dat papiertje moet de rechtmatige ontvanger zijn volmacht aanduiden en ondertekenen. Of dat nu voor Bpost is of wat anders, als het daar ligt heb ik die 2 dingen nodig.

Bij mijn afhaalpunt van Kiala/DHL idem dito. Ik moet mijn identiteitskaart tonen of de kaart voor wie het pakket bestemd is. Zonder dat krijg ik het niet mee.